abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166215731
Hi Fokkers!

Situatie;

Heb een vast 0 uren contract ( :') ) bij de AH. Ik word vast 1 zondag p/w ingepland en vaak wanneer ik gebeld/geappt/boodschappen doe gevraagd om te werken (doordeweeks. Nu blijkt dat ze me al 1.5 jaar (miss wel langer) hebben genaaid met mijn uren. Omdat ik verwacht van een groot bedrijf als albert heijn dat ze mijn uren correct bijhouden heb ik dat niet zelf gedaan.

Laatst dacht ik dus van hey laat me eens naar mijn loonstrook kijken.. wat blijkt.. ze zetten niet eens mijn vast ingeplande zondagen in het systeem.. laat staan mijn overwerkuren en doordeweekse dagen.. En ik dus terugkijken naar voorgaande loonstroken.. kloppen die ook niet.. Wat nu? Ik heb geen correcte urenadministratie.. zij hebben geen correcte urenadministratie.. wat zijn mijn rechten?

Heel dom van mij om niet naar mijn uitbetalingen te kijken.. maar omdat AH eigenlijk een bijbaan is boeide het me niet zoveel en dat wisten ze ook blijkbaar omdat ze me nu dus al 1.5 jaar naaien.. en wie weet wel langer..

Heb aanstaande zondag een gesprek met hun dus vandaar dit topic.

Excuses voor dit snel getypte topic.. onduidelijkheden graag melden dan licht ik dat toe!

[ Bericht 1% gewijzigd door defokkingfoker op 26-10-2016 12:31:10 ]
Ik ben geil
pi_166215875
Heb je geen wekelijkse planningen of een andere manier om aan te tonen dat je meer uren hebt gewerkt dan je krijgt uitbetaald?

Verder natuurlijk bekend verhaal bij supermarkten, alleen wellicht niet op deze schaal. Bij mij werden vroeger standaard overuren (buiten eigen schuld om) niet zomaar uitbetaald.
pi_166215899
Ontslag nemen.
pi_166215927
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:31 schreef Justinn het volgende:
Heb je geen wekelijkse planningen of een andere manier om aan te tonen dat je meer uren hebt gewerkt dan je krijgt uitbetaald?

Verder natuurlijk bekend verhaal bij supermarkten, alleen wellicht niet op deze schaal. Bij mij werden vroeger standaard overuren (buiten eigen schuld om) niet zomaar uitbetaald.
Nop.. Kan wel belletjes/appjes aantonen van de teamleiders en managers maar niet de dagen dat ik ben gevraagd wanneer ik boodschappen deed. Maar dat ze het zelfs flikken om mijn vaste zondagen niet uit te betalen.. dat snap ik dus echt niet..

Ontslag ga ik zeker nemen,, maar wil dit eerst rechtzetten (kan dat uberhaupt?)

In het online systeem van AH vind ik mijn uren ook niet terug.. had daar alleen al 2 jaar niet ingelogd omdat ik 1x pw werk...
Ik ben geil
pi_166215955
Zou beginnen om ze er dan eens op aan te spreken en kijken hoe ze reageren. Verwacht er echter niet teveel van.
pi_166215974
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:34 schreef Justinn het volgende:
Zou beginnen om ze er dan eens op aan te spreken en kijken hoe ze reageren. Verwacht er echter niet teveel van.
Gedaan.. vandaar dat gesprek aanstaande zondag.. maar zou graag willen weten of ik überhaupt rechten heb.. mijn collegas kunnen bijvoorbeeld zeggen van jah ik was er toen?
Ik ben geil
pi_166216068
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:24 schreef defokkingfoker het volgende:
ze zetten niet eens mijn vast ingeplande zondagen in het systeem.. laat staan mijn overwerkuren en doordeweekse dagen..
Krijg je nu helemaal geen loon of blijft er nog wat over?
pi_166216142
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:35 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

Gedaan.. vandaar dat gesprek aanstaande zondag.. maar zou graag willen weten of ik überhaupt rechten heb.. mijn collegas kunnen bijvoorbeeld zeggen van jah ik was er toen?
Jouw collega's weten precies nog of jij op 13 maart gewerkt hebt? :')

Moet je nergens inklokken ofzo?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_166216156
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Krijg je nu helemaal geen loon of blijft er nog wat over?
Krijg zeker nog wel loon. Maar minder dan ik behoor te krijgen. Heb nooit echt gekeken naar hoeveel ik kreeg ( :') ) omdat ik het loon van AH echt als uitgaan geld gebruik en verwachte dat het wel goed geregistreerd zou worden.. Een hele snelle berekening over de laatste 6 maanden zegt me dat ik 4 a 5 honderd te weinig heb gekregen... maar werk daar al 4 jaar..
Ik ben geil
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:43:37 #10
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_166216190
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:42 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Jouw collega's weten precies nog of jij op 13 maart gewerkt hebt? :')

Moet je nergens inklokken ofzo?
Dat is het dus. niemand heeft bewijzen. Nergens moet je inklokken. Alles wordt bijgehouden door de aanwezige teamleider die dat dus niet heeft gedaan
Ik ben geil
pi_166216276
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:43 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

Dat is het dus. niemand heeft bewijzen. Nergens moet je inklokken. Alles wordt bijgehouden door de aanwezige teamleider die dat dus niet heeft gedaan
Dus zijn woord tegen de jouwe.

Wordt heel lastig. Je kan iig een uitdraai van je Whatsapp maken.
pi_166216306
quote:

[..]

Dat je ingepland was op zondag lijkt mij toch wel te bewijzen?
pi_166216345
quote:

[..]

Jammer dan.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:49:45 #14
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_166216348
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:46 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dus zijn woord tegen de jouwe.

Wordt heel lastig. Je kan iig een uitdraai van je Whatsapp maken.
Maar als ik al kan aantonen dat mijn vast ingeplande zondagen (waar ik me nog nooit voor heb ziek gemeld deze twee jaar) al niet correct worden bijgehouden.. Dan moet er toch iets fout zijn gegaan en zullen zij toch echt op mijn woord moeten geloven als ik nu een eigen urenadministratie in elkaar flans? Of is dat te makkelijk gedacht?
Ik ben geil
pi_166216395
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:49 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

Maar als ik al kan aantonen dat mijn vast ingeplande zondagen (waar ik me nog nooit voor heb ziek gemeld deze twee jaar) al niet correct worden bijgehouden.. Dan moet er toch iets fout zijn gegaan en zullen zij toch echt op mijn woord moeten geloven als ik nu een eigen urenadministratie in elkaar flans? Of is dat te makkelijk gedacht?
Hahaha ja natuurlijk geloven ze het. Ach gooi een paar dagen erin als vergoeding. Maakt niet uit.
pi_166216417
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:24 schreef defokkingfoker het volgende:
ze zetten niet eens mijn vast ingeplande zondagen in het systeem.. laat staan mijn overwerkuren en doordeweekse dagen
Dus je krijgt al ander half jaar geen salaris en dat je niet op gaan vallen?
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:55:18 #17
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_166216477
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:53 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Dus je krijgt al ander half jaar geen salaris en dat je niet op gaan vallen?
Ik krijg salaris maar elke keer te weinig. De keren dat ik salaris ontving was het een oke bedrag en was toen niet gaan twijfelen omdat ah toch het minimumloon uitbetaald. Maar nadat ik het ben gaan checken zie ik dat heel veel van mijn gewerkte uren niet terug te vinden zijn.
Ik ben geil
pi_166216501
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:49 schreef defokkingfoker het volgende:

[..]

je hebt een 0 uren contract, welke vaste dag??

Ga maar uit van worst case scenario, hoe onrechtvaardig dit ook is.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:56:43 #19
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_166216510
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:52 schreef loni55 het volgende:

[..]

Hahaha ja natuurlijk geloven ze het. Ach gooi een paar dagen erin als vergoeding. Maakt niet uit.
Dacht al dat het zo zou overkomen maar dat is zeker niet mijn plan. Meer een idee. Dacht van als zij zien (en dat heeft 1 teamleider al toegegeven) dat mijn vaste zondagen al niet correct worden meegenomen dit toch wel duidelijk maakt dat mij n andere uren ook niet zijn meegneomen?
Ik ben geil
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:57:41 #20
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_166216535
quote:
99s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:56 schreef CaLeX het volgende:

[..]

je hebt een 0 uren contract, welke vaste dag??

Ga maar uit van worst case scenario, hoe onrechtvaardig dit ook is.
0 uren vast op de zondag.

Helaas denk ik dat dat ook het geval is maar zal wel echt mad worden tijden dat gesprek dan ;(
Ik ben geil
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:05:27 #21
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_166216712
Kerel, laat dit een goede les zijn - vertrouw niemand anders met je geld zonder dat je zelf ook weet hoe het zit.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je er niet achteraan moet gaan, maar als je niks krijgt dan is het gewoon een dure opleiding geweest dat je niet zo nonchalant moet zijn met je eigen geld/tijd.
Chaos is a ladder.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:27:34 #22
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_166217183
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:05 schreef Nightquest777 het volgende:
Kerel, laat dit een goede les zijn - vertrouw niemand anders met je geld zonder dat je zelf ook weet hoe het zit.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je er niet achteraan moet gaan, maar als je niks krijgt dan is het gewoon een dure opleiding geweest dat je niet zo nonchalant moet zijn met je eigen geld/tijd.
zonde.. maarja kijk wel wat er aanstaande zondag gebeurt
Ik ben geil
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:54:49 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166217761
TS is de perfecte werkbij. Komt gewoon bijna twee jaar arbeid verrichten kijkt niet eens hoeveel hij verdient. _O_
pi_166217862
quote:
10s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 13:54 schreef Twiitch het volgende:
TS is de perfecte werkbij. Komt gewoon bijna twee jaar arbeid verrichten kijkt niet eens hoeveel hij verdient. _O_
Dit. Onbegrijpelijk.
pi_166218185
Is wel enigszins aannemelijk te maken natuurlijk... Zolang je goed kan bewijzen hoeveel je recent mist...

Bijvoorbeeld over de laatste 6 maanden mis ik 3 standaard zondagen = 0,5 zondag per maand
Over de laatste 6 maanden heb ik 104 extra gewerkt (= gemiddeld 4 uur extra in de week), daarvan krijg ik slechts 80 uur uitbetaald.

Dan kan je gaan extrapoleren en terug rekenen....
Over 4 jaar heb je dan 8 * 3 standaard zondagen+ 8 * 24 extra uren gemist

Valt natuurlijk nog te discusieren over "sinds die persoon de manager is/ administratie doet/ etc"

Mocht je het de moeite waard vinden en aangenomen dat je sluitende bewijzen hebt voor i.i.g. de 6 maanden houd deze vergelijking ook stand in een evt. rechtzaak.
Nog beter als er collega's zijn die ook vergelijkbare problemen ondervinden/ondervonden, al dan niet reeds gecorrigeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')