abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166214718
Ik heb mij 2 weken geleden helaas ziek moeten melden. Ik werkte via een uitzendbureau.

Nu laat het uitzendbureau de uitbetaling van het ziektegeld uit door Acture doen. In het reglement dat ik van het uitzendbureau heb staat dat na ziekmelding iemand van Acture mij dezelfde nog zal bellen en dat daarna binnen 4 weken de eerste uitbetaling van het ziektegeld zal zijn, daarna wekelijkse betaling.

Het is nu 2 weken verder en nog steeds ben ik niet gebeld door Acture. Bel er nu zelf dagelijks naartoe en heb al meerdere emails en klachtenformulieren verzonden. Telkens krijg ik te horen: Uw contactpersoon is in gesprek en zal u met spoed terug bellen. Maar dat terugbellen gebeurd dus niet.

Heb ook weer met het uitzendbureau gemaild en zij hebben contact gehad met Acture en krijgen hetzelfde te horen, namelijk dat ik met spoed word gebeld.

Iemand die dezelfde ervaring heeft met Acture en wat heb je vervolgens gedaan?
  woensdag 26 oktober 2016 @ 12:26:32 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166215774
Niet dezelfde ervaring. Maar flinke tijd terug heb ik ook in de ziektewet gezeten via Acture.
Ze wilden mij na een week of 5/6 verplicht een reïntegratie laten doen bij de Licom BV.

Dat is dus een bedrijf waar allemaal zwakbegaafde mensen werken. Ik voelde me beledigd en belde op om dat aanbod weigeren. Daarna werd me op een onbeschofte wijze verteld dat ik geen keuze had, en dat ik verplicht daar moest werken. :')

Ik bleef me verzetten tegen die beslissing, en toen dreigden ze mijn ziektewetuitkering stop te zetten. Gelukkig heeft de (UWV) bedrijfsarts daarna aangegeven dat ik op dat moment niet in staat was om te werken.

Ik heb daarna nooit meer iets van ze gehoord, alleen brieven/specificaties van mijn ziektewetuitkering.

Kortom, het is een kutinstantie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_166215942
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:26 schreef Harvest89 het volgende:
Niet dezelfde ervaring. Maar flinke tijd terug heb ik ook in de ziektewet gezeten via Acture.
Ze wilden mij na een week of 5/6 verplicht een reïntegratie laten doen bij de Licom BV.

Dat is dus een bedrijf waar allemaal zwakbegaafde mensen werken. Ik voelde me beledigd en belde op om dat aanbod weigeren. Daarna werd me op een onbeschofte wijze verteld dat ik geen keuze had, en dat ik verplicht daar moest werken. :')

Ik bleef me verzetten tegen die beslissing, en toen dreigden ze mijn ziektewetuitkering stop te zetten. Gelukkig heeft de (UWV) bedrijfsarts daarna aangegeven dat ik op dat moment niet in staat was om te werken.

Ik heb daarna nooit meer iets van ze gehoord, alleen brieven/specificaties van mijn ziektewetuitkering.

Kortom, het is een kutinstantie.
Degene die ik aan de telefoon kreeg toen ik de eerste keer belde vroeg of ik niet gewoon aan het werk kan gaan tot ik voor onderzoek naar het ziekenhuis ben geweest waar ik aanstaande maandag naartoe moet. Maar het werk wat ik deed lukt me niet meer, heb waarschijnlijk in beide handen carpale tunnelsyndroom (al eerder gehad en geopereerd 5 jaar geleden en nu precies dezelfde klachten). Deed heel fijnmatig productiewerk in de medische industrie (cleanroom) en dan moet je geen problemen met je handen hebben.

Maar ze hebben me nog steeds niet teruggebeld dus ben nu aan het kijken of ik via een uitzendbureau ergens anders aan het werk kan, iets doen dat minder fijnmatig is. Dingen tillen e.d. is ook heel pijnlijk aan mijn handen maar moet toch iets, kan niet wekenlang zonder inkomen.
  woensdag 26 oktober 2016 @ 13:15:49 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_166216936
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:34 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Degene die ik aan de telefoon kreeg toen ik de eerste keer belde vroeg of ik niet gewoon aan het werk kan gaan tot ik voor onderzoek naar het ziekenhuis ben geweest waar ik aanstaande maandag naartoe moet. Maar het werk wat ik deed lukt me niet meer, heb waarschijnlijk in beide handen carpale tunnelsyndroom (al eerder gehad en geopereerd 5 jaar geleden en nu precies dezelfde klachten). Deed heel fijnmatig productiewerk in de medische industrie (cleanroom) en dan moet je geen problemen met je handen hebben.
Grote kans dat ze juist niets van zich laten horen om je te triggeren dat je weer werk gaat zoeken.
Gemeentes gebruiken dezelfde methodes volgens mij. En het zal vast effectief werken.

Maar als jij vind dat je dus echt niet kunt werken. Dan moet je ze blijven bellen, en achter ze aan gaan. En neem geen genoegen met die onzin wat ze nu zijn het doen.

Nogmaals, het is een vrij onbeschofte asociale instantie. Ik verwonder me erover dat ze nog steeds bestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Harvest89 op 26-10-2016 13:49:10 ]
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_166219640
Ik ben gebeld. Werd beweerd dat ze me 3x hebben gebeld en een brief hebben gestuurd maar ik weet van niks. Geen gemiste gesprekken op mijn mobiel en heb nooit een brief gehad. Maar uitkering wordt geregeld werd me verteld.
pi_166233620
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:34 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Maar ze hebben me nog steeds niet teruggebeld dus ben nu aan het kijken of ik via een uitzendbureau ergens anders aan het werk kan, iets doen dat minder fijnmatig is. Dingen tillen e.d. is ook heel pijnlijk aan mijn handen maar moet toch iets, kan niet wekenlang zonder inkomen.
En dan gaan ze je zeker gelijk het hemd van het lijf vragen over wat je wel niet mankeert? Het klinkt nogal als zo'n 'verzuimbedrijf' dat zieke werknemers onder druk zet om maar zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan.

Als je op je privacy bent gesteld moet je hen ook niet vertellen wat je mankeert, die callcenter medewerkers zijn geen artsen.
pi_166236348
Kreeg gisteren aan het eind van de middag bericht van het UWV dat de ziektewetuitkering is afgewezen, volgens hun heb ik verzuimd om op de brief (die ik nooit heb ontvangen) van Acture te reageren.

Wat een puinhoop, heb nooit een brief gehad, wel vele keren Acture gebeld omdat ze geen contact met mij opnamen. Heb UWV gebeld en aanvraag wordt nu opnieuw beoordeeld, wel willen ze dat ik mijn contactpersoon een bewijs stuur dat ik al een oproep heb voor onderzoek in het ziekenhuis. Kan gelukkig via mail dus de brief van het ziekenhuis inscannen en naar mijn contactpersoon mailen.

Wat een gedoe zo'n uitzendbureau waar ze betaling van ziektegeld uitbesteden aan een bedrijf als Acture. In het verleden heb ik jarenlang voor Tempo Team gewerkt, 1x na een zware operatie ruim een maand thuis gezeten, Tempo Team is ook eigenrisicodrager maar zorgt zelf voor betaling van het ziektegeld en binnen 2 weken had ik netjes de eerste uitbetaling.
pi_166236404
Dus het uitzendbureau besteedt het uit aan Acture, en het UWV stuurt een afwijzing?
Wat een vreemde constructie.... want het UWV zou er toch helemaal niets mee te maken moeten hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_166236457
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:48 schreef Leandra het volgende:
Dus het uitzendbureau besteedt het uit aan Acture, en het UWV stuurt een afwijzing?
Wat een vreemde constructie.... want het UWV zou er toch helemaal niets mee te maken moeten hebben?
Acture mag geen beslissingen nemen, dat moet het UWV wel doen. Het enige dat Acture is zorgen voor de uitbetaling en controleren of iemand nog wel echt ziek is.

Gisteren ook al met UWV gebeld en degene die ik aan de telefoon had zei zelf ook tegen mij dat er veel klachten zijn over Acture, maar helaas kunnen zij daar niks aan doen omdat het uitzendbureau bepaald door wij ze het ziektegeld laten uitbetalen.

Maar het UWV moet bij het nemen van de beslissing wel uit gaan van dat de gegevens die ze krijgen van Acture kloppen, ook als er niks van klopt. Betekend dus dat bij heel veel mensen de uitkering afgewezen of gekort wordt en er heel wat bezwaren worden ingediend.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:00:30 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166236549
Wat een nasty constructie, en Acture verkoopt zichzelf waarschijnlijk als partij die de kosten voor ziekte zo laag mogelijk zal houden.

Ja dus, als je tussen de bullshitbingo door leest staat dat er bijna letterlijk:

quote:
Kernpunt van de ontwikkeling is dat we de werkgever ontzorgen op de uitvoering van sociale wetgeving en dat we werken met het uitgangspunt dat het creëren van loonwaarde de meest effectieve oplossing is om de kosten van verzuim en arbeidsongeschiktheid te reduceren. Met een vaste casemanager en een werkgeversportaal zorgen we voor duidelijke communicatie en transparantie in het proces. Het resultaat is effectieve en efficiënte uitvoering tegen de laagste kosten per dossier.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_166236663
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:00 schreef Leandra het volgende:
Wat een nasty constructie, en Acture verkoopt zichzelf waarschijnlijk als partij die de kosten voor ziekte zo laag mogelijk zal houden.
Schijnt dat ze vaak te weinig uitbetalen, maar ze moeten sowieso 70% van het dagloon uitbetalen, de bedragen krijgen ze ook gewoon van het UWV dus daar horen ze zich aan te houden. Las op een klachtensite dat iemand voor 1 week maar 140 euro kreeg terwijl die persoon voor die ziek werd fulltime werkte. Dus ik heb zelf al berekend hoeveel ik ongeveer zou moeten krijgen en hou het dus ook goed in de gaten als de betaling gedaan wordt.

Bij Acture hebben ze ook geen idee wat carpale tunnelsyndroom is. Vroegen of ik als ik geopereerd ben daarna zo snel mogelijk weer aan het werk kan, maar ik weet dat ik er per keer (heb in beide handen klachten dus zullen 2 operaties worden) zo'n 4 weken van moet herstellen. De eerste keer ben ik na 2 weken op de dag dat de hechtingen eruit waren gehaald weer gaan werken maar dat ging heel moeizaam met veel pijn. Maar was eigenwijs en ik dacht het kan wel weer, was door collega's (vele mensen op mijn oude werkplek hadden dezelfde operatie al gehad) al voor gek verklaard.

[ Bericht 2% gewijzigd door Alieda-R op 27-10-2016 10:12:27 ]
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:14:23 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166236747
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:07 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Schijnt dat ze vaak te weinig uitbetalen, maar ze moeten sowieso 70% van het dagloon uitbetalen, de bedragen krijgen ze ook gewoon van het UWV dus daar horen ze zich aan te houden. Las op een klachtensite dat iemand voor 1 week maar 140 euro kreeg terwijl die persoon voor die ziek werd fulltime werkte. Dus ik heb zelf al berekend hoeveel ik ongeveer zou moeten krijgen en hou het dus ook goed in de gaten als de betaling gedaan wordt.

Bij Acture hebben ze ook geen idee wat carpale tunnelsyndroom is. Vroegen of ik als ik geopereerd ben daarna zo snel mogelijk weer aan het werk kan, maar ik weet dat ik er per keer (heb in beide handen klachten dus zullen 2 operaties worden) zo'n 4 weken van moet herstellen. De eerste keer ben ik na 2 weken op de dag dat de hechtingen eruit waren gehaald weer gaan werken maar dat ging heel moeizaam met veel pijn. Maar was eigenwijs en ik dacht het kan wel weer, was door collega's (vele mensen op mijn oude werkplek hadden dezelfde operatie al gehad) al voor gek verklaard.

En dat hoeven ze ook niet te weten, want behalve een arts hoeft niemand daar op de hoogte te zijn van de reden van je ziek zijn.
Dat ze niet weten wat het betekent is triest (want algemene ontwikkeling), maar geen enkele reden om niet te zorgen dat je zsm een afspraak met een bedrijfsarts hebt, maar daar zullen ze ook wel op besparen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_166236811
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dat hoeven ze ook niet te weten, want behalve een arts hoeft niemand daar op de hoogte te zijn van de reden van je ziek zijn.
Dat ze niet weten wat het betekent is triest (want algemene ontwikkeling), maar geen enkele reden om niet te zorgen dat je zsm een afspraak met een bedrijfsarts hebt, maar daar zullen ze ook wel op besparen ;)
Die afspraak komt er pas nadat ik bij de neuroloog ben geweest, maandag aan het eind van de middag zal iemand van Acture me daar over bellen werd me verteld.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 10:59:28 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166237299
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:18 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Die afspraak komt er pas nadat ik bij de neuroloog ben geweest, maandag aan het eind van de middag zal iemand van Acture me daar over bellen werd me verteld.
Vraag of ze iedere telefonische afspraak per mail kunnen bevestigen, want ze zeggen maar wat aan de telefoon, en ondertussen geven ze aan het UWV door dat jij niet op een brief gereageerd zou hebben, terwijl je ze platbelt omdat ze maar geen contact met je opnemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_166327836
Pfff, mijn vrouw zit ook nog met de ellende bij hun.
pi_166327871
Ik zou vanmiddag weer worden gebeld, dan hebben ze nog een uur maar denk dat ik zelf maar weer ga bellen.
pi_166327997
Net weer gebeld, casemanager is in gesprek en er werd me gezegd dat ze me straks terug zal bellen. Ben benieuwd.
pi_166329154
Ben net teruggebeld, een wonder :P

Blijkt dat de aanvraag van de ziektewetuitkering gewoon opnieuw gedaan is vorige week, en de eerste betaling is volgende week werd me verteld.

Moet nu wachten op een brief van de bedrijfsarts, gevraagd of ze dat per email willen sturen maar dat kan niet werd me verteld, moet per post. Beetje vreemd dus maar afwachten of ik dit keer wel een brief krijg. Vorige week werd me verteld dat ze me een brief hadden gestuurd maar die heb ik nooit ontvangen.
pi_166334425
Is nu bij Kassa overigens, je was niet de enige met klachten zo te horen
I am a Koala who Stretches :P
pi_166334621
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:51 schreef StretchingKoala het volgende:
Ontluisterend inderdaad. Zit met mijn mond open te kijken. :N
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 31 oktober 2016 @ 21:04:59 #21
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_166334863
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 20:51 schreef StretchingKoala het volgende:
Radar

Ik heb vandaag Brecht niet op tv gezien.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_166335914
quote:
9s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:04 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Radar

Ik heb vandaag Brecht niet op tv gezien.
Niet gezien, ik ga het zo ff via npo gemist kijken.
  maandag 31 oktober 2016 @ 22:04:17 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_166336676
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 21:37 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Niet gezien, ik ga het zo ff via npo gemist kijken.
De moeite wel waard... man man man, wat een bedrijf.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_166336703
Ben benieuwd hoe het verder gaat als ik naar de bedrijfsarts ben geweest. Er zitten sowieso 2 operaties aan te komen voor mij (uitslag van het onderzoek was wat ik al dacht, carpale tunnelsyndroom in beide handen en heb waarschijnlijk in mijn rechter onderarm ook een beknelde zenuw, daarvoor moet ik naar een ander ziekenhuis voor een echo van mijn onderarm, ziekenhuis in Winschoten heeft er geen apparatuur voor). Over ongeveer 2 weken zal de eerste operatie zijn, en dan na 4 weken van herstel de 2e en dan weer 4 weken herstellen. Dus voorlopig kan ik niet aan het werk.
pi_166336806
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 22:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

De moeite wel waard... man man man, wat een bedrijf.
Heb het gezien, niet normaal dat dat soort bedrijven gewoon hun gang kunnen blijven gaan. En dan ook nog zeggen dat ze binnen 24u na ziekmelding contact opnemen en dat de casemanagers nu goed bereikbaar zijn. Ze hebben mij nooit gebeld na mijn ziekmelding, heb zelf dagelijks gebeld en kreeg telkens de mededeling casemanager is in gesprek u wordt teruggebeld, wat vervolgens niet gebeurde dus ik belde zelf maar weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')