abonnement Unibet Coolblue
pi_167013459
Lekkere inkijk met die flat aan de achterzijde :{
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_167017233
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 20:06 schreef Ivo1985 het volgende:
Weer even een kleine update.

Natuurlijk heb ik afgelopen tijd niet helemaal stil gezeten.
Vorige week heb ik de slaapkamervloer gelegd, zodat ik niet over de balken hoef te dansen.

Nog isolatie tussen plafond en vloer gestouwd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_167026744
Isolatie onder de verdiepingsvloer komt als ik het plafond beneden aanpak. Voor de benedenverdieping moeten er ook nog de nodige leidingen het plafond in en dat doe ik graag wanneer er nog geen isolatie in zit.
  roze donderdag 1 december 2016 @ 18:08:28 #54
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_167026809
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2016 08:18 schreef derLudolf het volgende:
Leuk huis, mooi project
Your beauty never ever scared me.
pi_167154123
Er is deze week weer wat zichtbare progressie. Gisteren is een dakraam in de kamer aan de voorkant geplaatst en daarna ben ik aan de slag gegaan met de isolatie van dit dakvlak.





Alleen in en boven de badkamer is het dak nu niet geïsoleerd. Maar voordat ik daar aan begin is het tijd om de kerstboom op te zetten ~:)
  Moderator dinsdag 6 december 2016 @ 21:42:44 #56
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167154861
Mooie vorderingen weer ! :)
Hier zetten we de kerstboom komend weekend maar eens op !
pi_167689490
Wat is het toch heerlijk om isolatie te hebben. Zonder op de bovenverdieping te stoken komt de temperatuur nu niet onder de 15 graden. Vorige winter sprong de gevelkachel op de slaapkamer echt regelmatig aan om het op 15-16 graden te houden en was het in de andere kamers nog veel kouder.

Ik kan niet wachten tot het ook beneden allemaal geïsoleerd is, al duurt dat nog wel een hele tijd.
pi_167722784
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:04 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat is het toch heerlijk om isolatie te hebben. Zonder op de bovenverdieping te stoken komt de temperatuur nu niet onder de 15 graden. Vorige winter sprong de gevelkachel op de slaapkamer echt regelmatig aan om het op 15-16 graden te houden en was het in de andere kamers nog veel kouder.

Ik kan niet wachten tot het ook beneden allemaal geïsoleerd is, al duurt dat nog wel een hele tijd.
Ik kan ook niet wachten tot het zo ver is. Dat is echt een klus waar je direct profijt van hebt, heerlijk lijkt me dat.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 31 december 2016 @ 11:52:49 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167778840
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:04 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat is het toch heerlijk om isolatie te hebben. Zonder op de bovenverdieping te stoken komt de temperatuur nu niet onder de 15 graden. Vorige winter sprong de gevelkachel op de slaapkamer echt regelmatig aan om het op 15-16 graden te houden en was het in de andere kamers nog veel kouder.

Ik kan niet wachten tot het ook beneden allemaal geïsoleerd is, al duurt dat nog wel een hele tijd.
Heb je nu ook van die gevelkachel afscheid genomen en ga je over op cv verwarming boven ?
Of staat dat niet in de planning ?
pi_167795398
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heb je nu ook van die gevelkachel afscheid genomen en ga je over op cv verwarming boven ?
Of staat dat niet in de planning ?
De gevelkachel hangt nog op zijn plek in de toekomstige badkamer. Mocht er komende maanden nog een stevige vorstperiode komen, kan hij dus even bijspringen.

Maar hij zal zeker verdwijnen en ingeruild worden voor cv met warmtepomp. Maandag moet ik de installateur bellen of de bestelde installatie inmiddels geleverd kan worden.
  Moderator maandag 2 januari 2017 @ 09:46:37 #61
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_167823597
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 20:24 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

De gevelkachel hangt nog op zijn plek in de toekomstige badkamer. Mocht er komende maanden nog een stevige vorstperiode komen, kan hij dus even bijspringen.

Maar hij zal zeker verdwijnen en ingeruild worden voor cv met warmtepomp. Maandag moet ik de installateur bellen of de bestelde installatie inmiddels geleverd kan worden.
^O^, duidelijk !

Wat voor cv ketel en warmtepomp heb je dan op het oog ? :)
pi_167837081
Er komt een Nefit Enviline zonder gasketel. Deze gekozen vanwege de sterke bijverwarmer die voldoende moet zijn om ook bij -20 het huis nog warm te stoken.

Vandaag heb ik eindelijk weer wat kunnen klussen. Op de overloop en badkamer heb ik nu een balklaag voor de vloer van de vliering en een vlizotrap die eindigt in het niets.

Ook heb ik hier nog het laatste stuk van het dak geïsoleerd en een paar gipsplaten tegen de wand aan geschroefd.





Maandag weer verder met gips en elektra.
pi_168159535
Waarom gooi je geen glaswol tussen de balken van de vloer? heb je een huis met veel minder contactgeluid en een langzamere warmtelekkage (glaswol wel dampopen aanbrengen!)
pi_168381879
Er is weer wat vooruitgang geboekt. Vorige week maandag en vandaag heb ik niet stil gezeten.

De slaapkamer aan de voorkant en de overloop zijn grotendeels voorzien van gipsplaten. Morgen komt mijn vader een dagje helpen met de platen die nu nog tegen het dak aan geschroefd moeten worden.




Ook heb ik vandaag de tijdelijke elektra leidingen waar de zonnepanelen en slaapkamers op aangesloten waren verlegd naar hun definitieve plek. De slaapkamer aan de voorkant zat tot vanmorgen zonder spanning, maar ook daar werken nu de stopcontacten en het licht.

Vandaag was ook de installateur hier in huis voor het plaatsen van de warmtepomp. Morgen maken ze de klus af. Zodra ik klaar ben met het gipsen boven is het dan tijd om radiatoren en convectoren aan te gaan sluiten. Boven komen Jaga Tempo convectoren. Beneden worden het 2e hands radiatoren voor tijdelijk gebruik totdat de vloerverwarming er ligt.


pi_168382038
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 11:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heb je nu ook van die gevelkachel afscheid genomen en ga je over op cv verwarming boven ?
Of staat dat niet in de planning ?
Hij is afgelopen week aan geweest O-) .
pi_168400042
Vandaag weer wat opgeschoten met het klussen, terwijl 2 man sterk bezig was met het aansluiten van de warmtepomp.

Alle plafond gipsplaten zitten er nu in. Alleen de badkamer moet nu nog van gips worden voorzien, maar dat komt pas als de hele badkamer wordt opgebouwd. Op de slaapkamers resten nu alleen nog een paar passtukjes om het echt af te maken.

De slaapkamer aan de voorkant:



Doorkijk naar de vliering:


Aansluitingen voor de spotjes op de overloop, nog geen vloer op de vliering:


Plafond van de overloop:



Foto's van de geplaatste installatie volgen. Volgende week wordt de installatie in bedrijf gesteld, voorlopig alleen voor warm water. Als ik klaar ben met de gipsplaten boven, dan is het tijd voor om verder te gaan met het CV leidingwerk.
  Moderator zaterdag 28 januari 2017 @ 19:23:42 #67
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168498190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:32 schreef Ivo1985 het volgende:
Vandaag weer wat opgeschoten met het klussen, terwijl 2 man sterk bezig was met het aansluiten van de warmtepomp.

Alle plafond gipsplaten zitten er nu in. Alleen de badkamer moet nu nog van gips worden voorzien, maar dat komt pas als de hele badkamer wordt opgebouwd. Op de slaapkamers resten nu alleen nog een paar passtukjes om het echt af te maken.

De slaapkamer aan de voorkant:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Doorkijk naar de vliering:
[ afbeelding ]

Aansluitingen voor de spotjes op de overloop, nog geen vloer op de vliering:
[ afbeelding ]

Plafond van de overloop:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Foto's van de geplaatste installatie volgen. Volgende week wordt de installatie in bedrijf gesteld, voorlopig alleen voor warm water. Als ik klaar ben met de gipsplaten boven, dan is het tijd voor om verder te gaan met het CV leidingwerk.
Is dat nou je groepenkast daar helemaal op zolder ? :?
pi_168503719
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 19:23 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Is dat nou je groepenkast daar helemaal op zolder ? :?
Omvormer?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_168507927
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:32 schreef Ivo1985 het volgende:

Aansluitingen voor de spotjes op de overloop, nog geen vloer op de vliering:

Tip: stouw die ruimte vol met isolatiemateriaal voordat je de zoldervloer erop legt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 29 januari 2017 @ 10:44:04 #70
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_168509303
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 22:42 schreef halfway het volgende:

[..]

Omvormer?
Zo op afstand herken ik er een één rij hager kastje in; welliswaar zonder buis invoer ;)

pi_168516109
Op de vliering zit de verdeelkast van de zonnepanelen, naast de omvormer.

Morgen kan ik weer verder klussen.
pi_169230692
Oeps. Iets te lang geen update geplaatst.

Afgelopen weekend ben ik onder de vloer gekropen om CV-leidingen aan te leggen en heb ben ik begonnen de boel aan te sluiten. Vanochtend nog even de laatste benodigde koppelingen gehaald en deze vanavond aangesloten op de warmtepomp. Alles daarna gevuld en ontlucht en jawel, ik heb beneden een "CV installatie".

Niet te veel bij voorstellen, het is maar voor tijdelijk. 3 oude radiatoren (1 grote 2 kleine) die voorlopig wat warmte kunnen leveren zodat de gashaard niet meer zo nodig is. Komende 2 dagen schijnt het fris te worden, dus ik kan mooi even proefdraaien.

Volgende stap is wandconvectoren bestellen voor boven (Jaga Tempo) en deze aansluiten.
  Moderator donderdag 2 maart 2017 @ 22:22:17 #73
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169252931
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 22:42 schreef Ivo1985 het volgende:
Oeps. Iets te lang geen update geplaatst.

Afgelopen weekend ben ik onder de vloer gekropen om CV-leidingen aan te leggen en heb ben ik begonnen de boel aan te sluiten. Vanochtend nog even de laatste benodigde koppelingen gehaald en deze vanavond aangesloten op de warmtepomp. Alles daarna gevuld en ontlucht en jawel, ik heb beneden een "CV installatie".

Niet te veel bij voorstellen, het is maar voor tijdelijk. 3 oude radiatoren (1 grote 2 kleine) die voorlopig wat warmte kunnen leveren zodat de gashaard niet meer zo nodig is. Komende 2 dagen schijnt het fris te worden, dus ik kan mooi even proefdraaien.

Volgende stap is wandconvectoren bestellen voor boven (Jaga Tempo) en deze aansluiten.
Geeft niets hoor ! :s)

Mooi om te horen dat je in ieder geval weer iets van werkende verwarming hebt om het vocht ook een beetje buiten te kunnen blijven houden ;) ^O^
  vrijdag 3 maart 2017 @ 06:38:45 #74
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_169257826
Yes houd ons in de loop! Leuk om updates te lezen.
Laat die handjes wapperen!
pi_170290535
Schop

Even een een periode met weinig kluswerk gehad. Intussen ben ik druk geweest met het uitdenken en vergaren van budget en materiaal voor de badkamer.

Wat loop je daar op leeg zeg. Pffff. In mijn oorspronkelijke begroting stond 5000 euro en ik ging er van uit dat ik dan wel het nodige kon uitbesteden, maar ik zal toch echt flink zelf aan de slag moeten. Ik ben benieuwd op welk bedrag de teller zal eindigen...

Meteen een praktische vraag:
Volstaat een 40mm buis voor de beluchting van het riool en kan ik deze gewoon onder de pannen laten eindigen (tussen dakbeschot en pannen)? Het dak boven de badkamer ligt helemaal vol met zonnepanelen, dus een doorvoer met pijpje is niet zo eenvoudig aan te leggen.

Binnenkort ook beeld van de badkamer in wording.

En weest niet bang: Ik kan me na het klussen nog heerlijk douchen in de oude badkamer beneden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')