abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7146920
Nu heeft Buurvrouwtje al jaren een spaarrekening waarop we zo nu en dan wat geld storten.
Een tijdje terug heeft ze een pinpas gekregen voor deze rekening, best wel makkelijk dus in deze Decembermaand...
Nu let ze er nooit niet zo op hoeveel geld er precies op staat, bij benadering weet ze het en dat is goed genoeg.
Je kan toch niet meer pinnen dan erop staat zou je zeggen.

Wat schetst onze verbazing echter toen er vandaag een brief van de Friesland Bank binnenkwam met het verzoek om 44 Euro aan te zuiveren op haar spaarrekening omdat we negatief zouden hebben gepind !!

Hier had ik nog nooit van gehoord, dus gelijk bellen met de bank en zelfs die miep aan de telefoon kon het niet verklaren, maar het was toch echt gebeurd.

Iemand bekend met het fenomeen negatief pinnen

B Red Ten
pi_7146970
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:25 schreef Buurmannetje het volgende:
Iemand bekend met het fenomeen negatief pinnen
Ja dat kan, als je pint bij een bank waar je niet je rekeningen hebt lopen.
pi_7146995
dat kan dus niet.. dan krijg je een melding van u heeft niet genoeg geld op uw rekening staan..

maar waarschijnlijk heeft zij een kredietlimit van laten we zeggen 100 euro in de min

prrrrrrrr prrrrrrrrrrr prrrrrrrrrrrrrrrrr prrrrrrrrrrrrrrrrr prrrrrrrrrrrrrr
pi_7147015
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:29 schreef poesjesfanaat het volgende:
dat kan dus niet.. dan krijg je een melding van u heeft niet genoeg geld op uw rekening staan..

maar waarschijnlijk heeft zij een kredietlimit van laten we zeggen 100 euro in de min

Ik heb ook wel eens gehoord dat bij een communicatiestoring tussen de banken dat de pinner het voordeel van de twijfel krijgt. Ik weet niet of dat nog zo is, maar misschien wel.
  woensdag 4 december 2002 @ 19:30:59 #5
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_7147026
Ligt een beetje aan waar ze gepind heeft, volgens mij (gasttransacties ed). Dan wordt voor zover mijn kennis gaat niet altijd realtime je saldo gecheckt maar je transactie d.m.v. batchverweking op een vastgesteld tijdstip verwerkt. Hierdoor zou het dus mogelijk zijn meer te pinnen dan er op je rekening staat (dit verklaart ook waarom je alleen bij je eigen bank je saldo op kunt vragen) en krijg je hier achteraf bericht over.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_7147067
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:29 schreef poesjesfanaat het volgende:

Bij een spaarrekening kun je geen limiet krijgen volgens mij...
B Red Ten
pi_7147078
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:33 schreef Buurmannetje het volgende:

[..]

Bij een spaarrekening kun je geen limiet krijgen volgens mij...

Dat dacht ik dus ook...
For great justice!
  woensdag 4 december 2002 @ 19:33:52 #8
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_7147079
Een pinpas voor een spaarrekening klinkt mij ook al vreemd in de oren
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_7147080
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:30 schreef eNaSnI het volgende:
Ligt een beetje aan waar ze gepind heeft, volgens mij (gasttransacties ed). Dan wordt voor zover mijn kennis gaat niet altijd realtime je saldo gecheckt maar je transactie d.m.v. batchverweking op een vastgesteld tijdstip verwerkt. Hierdoor zou het dus mogelijk zijn meer te pinnen dan er op je rekening staat (dit verklaart ook waarom je alleen bij je eigen bank je saldo op kunt vragen) en krijg je hier achteraf bericht over.
Dit zou inderdaad wel eens het geval kunnen zijn, bedankt !
B Red Ten
pi_7147103
quote:
Het heeft inderdaad met die batchverwerkingen te maken. Ik geloof dat dat een keer per uur plaatsvind, maar het kan ook mindre vaak zijn.
pi_7147106
quote:
Op woensdag 4 december 2002 19:33 schreef amnesiac het volgende:
Een pinpas voor een spaarrekening klinkt mij ook al vreemd in de oren
Bestaat toch echt hoor, best wel makkelijk op zich, hoef je niet voor elk wissewasje naar de bank te gaan...
B Red Ten
  woensdag 4 december 2002 @ 19:36:04 #12
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_7147117
quote:
Klopt. Heb ik ook wel eens gehad.
pi_7147155
OK dan, bedankt voor de reacties ennuh, wat mij betreft mag ie op slot...
B Red Ten
  zondag 8 december 2002 @ 10:18:06 #14
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_7205021
SLOTJUHH
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_7206670
quote:
Je kunt maar 1 keer per dag bij een vreemde bank pinnen (gasttransactie). Ook als je eerst bij een bank gaat pinnen en 5 minuten later bij de volgende dan krijg je daar niets meer. Dus dat wordt wel realtime gecontroleerd.

En bij mijn weten is de saldo-controle ook real-time. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik gepind hebt en zo'n 10 minuten later m'n rekeningsaldo opvroeg, dan was de pin-transactie al afgeschreven. (Ter plekke controleren kon niet, 'k moest eerst naar een punt waar 'k bij m'n saldo info kon komen.)

Bestedingslimiet en rekeningsaldo zijn trouwens 2 verschillende dingen. Bij een gasttransactie zal de bestedingslimiet bekend gemaakt moeten worden (iig aan de geldautomaat), het rekeningsaldo is niet belangrijk.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')