Rekening houden met je medeweggebruikers staat ook in je theorieboek. Samen met anticiperen.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet.
Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout
Theoretisch is het niet fout, daar heb je gelijk in. Het is echter niet zo dat verkeer hinder van jou moet ondervinden. Het gaat niet zozeer om het 'met 100 moeten voegen', want dat kan in sommige gevallen ook niet. Het gaat hier puur om het anticiperen op het overige verkeer.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet.
Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout
Er id idd geen enkel artikel dat je verbiedt met 80 (of zelfs 60) in te voegen. Als je dat met een lege snelweg wilt doen dan ga je je gang maar. Dat ontslaat je echter niet van de verplichting om voorrang te verlenen.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet.
Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout
Als jij dus met 80 komt invoegen met sneller achteropkomend verkeer heb je een probleem.quote:RVV 1990, artikel 1:
voorrang verlenen: het de betrokken bestuurders in staat stellen ongehinderd hun weg te vervolgen
Jij komt er wel!quote:
Geen verplichting maar je maakt geen vrienden natuurlijk. Tot tweemaal toe met een thuiskomertje van werk naar huis gereden. Max 80 km/u. Wat je dan over je heen krijgt - terwijl er duidelijk zichtbaar een noodwiel aan de achterzijde te zien was. Vrachtenwagens die op 2 meter van je bumper gaan toeteren en seinen. Ik heb me nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld in de auto als toen. Wat duurde die reis lang Je komt er snel genoeg achter dat je toch echt een beetje moet doorrijden.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
toweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.
En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.
Als er verder geen verkeer is zou dat mogen... Maar je bent niet alleen op de weg. Andere weggebruikers mag je namelijk ook niet hinderen, dat Doe je wel als je met een snelheid van 50 onder de toegestane (of geadviseerde in het geval van Dld) snelheid invoegt.quote:Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.
Ik heb er ook al een paar hartverzakkingen en vervloekingen bij ja je ziet ze pas in je koplampen zeg maar.quote:Op maandag 21 november 2016 11:28 schreef Anne het volgende:
Ik kom tegenwoordig meer fietsers zonder licht tegen dan mét licht.
Manmanmanmanman. Ze hebben zelf niet door, dat ze soms gewoon echt niet te zien zijn.
Was ooit een weekend kamperen met een groep mensen, busje, auto en auto met aanhanger. Om bij elkaar te blijven gingen we met z'n alle rustig op de rechter baan met z'n allen achter de auto met aanhanger, die mocht 90 en reed dat ook. Ik reed de auto zonder aanhanger , heb op weg naar oost-belgië echt een stuk of 10 vrachtwagens op m'n bumper gehadquote:Op maandag 21 november 2016 11:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Geen verplichting maar je maakt geen vrienden natuurlijk. Tot tweemaal toe met een thuiskomertje van werk naar huis gereden. Max 80 km/u. Wat je dan over je heen krijgt - terwijl er duidelijk zichtbaar een noodwiel aan de achterzijde te zien was. Vrachtenwagens die op 2 meter van je bumper gaan toeteren en seinen. Je komt er snel genoeg achter dat je toch echt een beetje moet doorrijden.
Ik heb ze toch echt gewoon een middelvinger gegeven. Ik was zo wat in staat om de werkgevers in te lichten. Dat gedrag was echt potentieel dodelijk als ik ook maar een beetje genoodzaakt was om te remmen dan ben je totaal kansloos. Het was niet dat ik voor mijn lol met 80 op de snelweg reed. Op zo'n moment is een dashcam wel handig als bewijslast.quote:Op maandag 21 november 2016 11:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Was ooit een weekend kamperen met een groep mensen, busje, auto en auto met aanhanger. Om bij elkaar te blijven gingen we met z'n alle rustig op de rechter baan met z'n allen achter de auto met aanhanger, die mocht 90 en reed dat ook. Ik reed de auto zonder aanhanger , heb op weg naar oost-belgië echt een stuk of 10 vrachtwagens op m'n bumper gehad
Snap dat je er graag langs wil, maar dan zit je uiteindelijk hevig achter de aanhanger te drukken, seinen e.d. Maar die gaat echt niet harder.
Chauffeurs die lopen te drukken mogen ze van mij ook afschieten, ondanks een mogelijk inhaalverbod. Dat is gewoon levensgevaarlijk.quote:Op maandag 21 november 2016 11:30 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Was ooit een weekend kamperen met een groep mensen, busje, auto en auto met aanhanger. Om bij elkaar te blijven gingen we met z'n alle rustig op de rechter baan met z'n allen achter de auto met aanhanger, die mocht 90 en reed dat ook. Ik reed de auto zonder aanhanger , heb op weg naar oost-belgië echt een stuk of 10 vrachtwagens op m'n bumper gehad
Snap dat je er graag langs wil, maar dan zit je uiteindelijk hevig achter de aanhanger te drukken, seinen e.d. Maar die gaat echt niet harder.
what the fuck? Mooie reactiequote:Op maandag 21 november 2016 11:47 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hehehe.... Die kwam vanzelf langs in de comments
[..]
[..]
[..]
Beetje jammer van dat versnellen op het moment van inhalen. Dat is gewoon trollen, bumperkleven of niet.quote:Op maandag 21 november 2016 11:47 schreef ambertje90 het volgende:
- weg, die 'privé-informatie', inclusief telefoonnummer hoeft niet op FOK! -
Dat komt dus omdat de max snelheid van 80 vanaf dat moment (schijnbaar) niet meer geldt.quote:Op maandag 21 november 2016 12:05 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Beetje jammer van dat versnellen op het moment van inhalen. Dat is gewoon trollen, bumperkleven of niet.
En janken als ze worden aangereden he, 'stomme auto's ook altijd!' Ik heb geen spider sense ofzo, kan niet heksen.quote:Op maandag 21 november 2016 12:13 schreef DrMarten het volgende:
Boetes voor fietsen zonder licht mogen ze wat mij betreft ook rustig op ¤200 zetten ipv die ¤55 die je nu kwijt bent. Voor ¤2 heb je led-lampjes dus een excuus om zonder licht te rijden is er gewoon niet.
En dan hoor je dat ze er minder op handhaven omdat het toch niks helpt
Meer handhaven en zwaar beboeten die onzin.
Niet?quote:Op maandag 21 november 2016 12:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En janken als ze worden aangereden he, 'stomme auto's ook altijd!' Ik heb geen spider sense ofzo, kan niet heksen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 november 2016 12:17 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Niet?
Fietsers zijn gewoon onschuldig hoor!! Bestuurders moeten gewoon maar beter opletten, zijn toch schuldig als ze iets of iemand aanrijden.Niet altijd schuldig. Wel aansprakelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij valt dit onder rechts inhalen. In zo'n geval wacht je tot de vrachtauto voorbij is gereden en ga je er links langs.quote:Op maandag 21 november 2016 12:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dat komt dus omdat de max snelheid van 80 vanaf dat moment (schijnbaar) niet meer geldt.
Dat vind ik ook wel een beetje chauffeurtje pesten eigenlijk.quote:Op maandag 21 november 2016 12:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Volgens mij valt dit onder rechts inhalen. In zo'n geval wacht je tot de vrachtauto voorbij is gereden en ga je er links langs.
Nouja, dat is de theorie. Ik snap dat de praktijk anders werkt, maar op het bumperkleven na snap ik dat de chauffeur geirriteerd was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |