abonnement Unibet Coolblue
pi_166798484
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 12:17 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Niet?

Fietsers zijn gewoon onschuldig hoor!! Bestuurders moeten gewoon maar beter opletten, zijn toch schuldig als ze iets of iemand aanrijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit, ze hebben gewoon de wetgeving mee. kwetsbare verkeersdeelnemers, net als voetgangers en trams.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166798557
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 12:34 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dit, ze hebben gewoon de wetgeving mee. kwetsbare verkeersdeelnemers, net als voetgangers en trams.
Ik was niet 100% serieus. :P
pi_166798610
quote:
3s.gif Op maandag 21 november 2016 11:28 schreef Anne het volgende:
Ik kom tegenwoordig meer fietsers zonder licht tegen dan mét licht.
Manmanmanmanman. Ze hebben zelf niet door, dat ze soms gewoon echt niet te zien zijn.
Dat vind ik ook irritant ;) Even een laatste woord over het invoegen: Mijn auto trekt simpelweg niet zo snel op, dus vandaar dat ik op een autoweg rond 80 a 90km/u invoeg.

Op de snelweg zijn de invoeg stroken langer, dus dan probeer ik ook meer snelheid te maken. Echter die 100 bereik ik met moeite, als de teller zegt 100 dan is het eigenlijk eerdere 90 a 95 km/u.

Zelfde met op de teller 90km/u rijden, dan zit ik in werkelijkheid rond de 85km/u. Dus ja ligt ook voor een deel aan de auto, is gewoon geen krachtige motor. Is een 1.0 ;)
pi_166798851
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 12:39 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat vind ik ook irritant ;) Even een laatste woord over het invoegen: Mijn auto trekt simpelweg niet zo snel op, dus vandaar dat ik op een autoweg rond 80 a 90km/u invoeg.

Op de snelweg zijn de invoeg stroken langer, dus dan probeer ik ook meer snelheid te maken. Echter die 100 bereik ik met moeite, als de teller zegt 100 dan is het eigenlijk eerdere 90 a 95 km/u.

Zelfde met op de teller 90km/u rijden, dan zit ik in werkelijkheid rond de 85km/u. Dus ja ligt ook voor een deel aan de auto, is gewoon geen krachtige motor. Is een 1.0 ;)
Zonet zei je nog dat het zicht te slecht is 's nachts. Volgens mij probeer je je eronderuit te lullen. In een ander topic heeft men geloof ik al geconcludeerd dat je echt wel met meer dan 80 km/u kan invoegen zelfs met een 1.0.
Zit zelf in de luxepositie dat de auto 0 beperking vormt voor mijn imvoegverhaal. Maar vind het zelf altijd zeer storend als mensen een beetje 90 voor me gaan rijden op de invoegstrook van de snelweg. Als je eenmaal op de snelweg zit moet je vooral doen wat je niet laten kan en 90 gaan rijden, niet mijn probleem, maar als je mij het invoegen een beetje onmogelijk gaat zitten maken is dat wel zeer vervelend...
pi_166798870
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 12:37 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik was niet 100% serieus. :P
Ik ook niet. Ik bedoel, trams. Overduidelijk kwetsbare verkeersdeelnemers. 8)7
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166798988
quote:
10s.gif Op maandag 21 november 2016 12:52 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik bedoel, trams. Overduidelijk kwetsbare verkeersdeelnemers. 8)7
wacht, ik las trams niet _O-
pi_166799202
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 12:34 schreef Ridocar het volgende:
Dit, ze hebben gewoon de wetgeving mee. kwetsbare verkeersdeelnemers, net als voetgangers en trams.
Ik vroeg me al af wanneer iemand mijn geliefkoosde stelling over zou nemen. En nu is het moment daar.

BAM! https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:HR:2000:AA6526
Haha, Toch niet. Sliep uit!
pi_166799276
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 12:51 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Zonet zei je nog dat het zicht te slecht is 's nachts. Volgens mij probeer je je eronderuit te lullen. In een ander topic heeft men geloof ik al geconcludeerd dat je echt wel met meer dan 80 km/u kan invoegen zelfs met een 1.0.
Zit zelf in de luxepositie dat de auto 0 beperking vormt voor mijn imvoegverhaal. Maar vind het zelf altijd zeer storend als mensen een beetje 90 voor me gaan rijden op de invoegstrook van de snelweg. Als je eenmaal op de snelweg zit moet je vooral doen wat je niet laten kan en 90 gaan rijden, niet mijn probleem, maar als je mij het invoegen een beetje onmogelijk gaat zitten maken is dat wel zeer vervelend...
Het is gewoon hetzelfde verhaal met inhalen, of mensen die links gaan hangen en niet daadwerkelijk inhalen. Jij voert een speciale handeling uit waarbij je andere weggebruikers niet moet hinderen.
Tap tap tap
pi_166799526
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:07 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af wanneer iemand mijn geliefkoosde stelling over zou nemen. En nu is het moment daar.

BAM! https://uitspraken.rechts(...)LI:NL:HR:2000:AA6526
Haha, Toch niet. Sliep uit!
Dit gaat om een aanrijding tussen fietser en tram, in dit geval is artikel 185 van de WVW niet van toepassing.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166799785
Juist, punt was dat een tram niet gezien wordt als "zwakke verkeersdeelnemer".
pi_166799804
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 12:39 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat vind ik ook irritant ;) Even een laatste woord over het invoegen: Mijn auto trekt simpelweg niet zo snel op, dus vandaar dat ik op een autoweg rond 80 a 90km/u invoeg.

Op de snelweg zijn de invoeg stroken langer, dus dan probeer ik ook meer snelheid te maken. Echter die 100 bereik ik met moeite, als de teller zegt 100 dan is het eigenlijk eerdere 90 a 95 km/u.

Zelfde met op de teller 90km/u rijden, dan zit ik in werkelijkheid rond de 85km/u. Dus ja ligt ook voor een deel aan de auto, is gewoon geen krachtige motor. Is een 1.0 ;)
Het spijt me hoor, maar zelfs met een 1.0 gebakje kun je zelfs op de meest korte Nederlandse invoegstroken makkelijk met 100 of meer km/u invoegen!
Ligt puur aan je schakelgedrag... Probeer de volgende keer eens gewoon: in de drie blijven, flink gas intrappen en pas bij 80km/u ofzo doorschakelen naar de 4. Als je ingevoegd en echt op snelheid bent kun je wel naar de vijf.
Ja, dat maakt wat lawaai. Nee, dat is niet erg.
pi_166800003
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:35 schreef ambertje90 het volgende:
Juist, punt was dat een tram niet gezien wordt als "zwakke verkeersdeelnemer".
Niet in het geval van een fietser idd.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_166800024
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het is gewoon hetzelfde verhaal met inhalen, of mensen die links gaan hangen en niet daadwerkelijk inhalen. Jij voert een speciale handeling uit waarbij je andere weggebruikers niet moet hinderen.
Ik neem aan dat mensen die 90 rijden gewoon lekker tussen de vrachtwagens op de rechterbaann blijven plakken toch. Als je 90 rijdt op de snelweg heb je niet bijzonder veel met de linkerbaan te maken. Hoop ik dan. Dus die zullen geen onoverkomelijke hindernis vormen op de snelweg zelf. Of begrijp ik je nou verkeerd?

Maar idd als je naar de linkerbaan gaat is het ook zeer wenselijk om een beetje dezelfde snelheid als de rest te rijden en niet de rest van de weggebruikers een beetje te gaan lastigvallen.
pi_166800096
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 13:44 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Ik neem aan dat mensen die 90 rijden gewoon lekker tussen de vrachtwagens op de rechterbaann blijven plakken toch. Als je 90 rijdt op de snelweg heb je niet bijzonder veel met de linkerbaan te maken. Hoop ik dan. Dus die zullen geen onoverkomelijke hindernis vormen op de snelweg zelf. Of begrijp ik je nou verkeerd?

Maar idd als je naar de linkerbaan gaat is het ook zeer wenselijk om een beetje dezelfde snelheid als de rest te rijden en niet de rest van de weggebruikers een beetje te gaan lastigvallen.
Misschien komt het doordat ik niet in zo'n heel ontzagwekkende auto rijd, maar het komt vaak genoeg voor dat iemand achter een vrachtwagen hangt en hem er bij mij op de linkerbaan even voor gooit om die vrachtwagen in te kunnen halen, waardoor ik in de ankers moet. Zo is het mij in ieder geval nooit geleerd (vooral als er de komende 3 km achter je niemand rijdt en ze daar meer dan genoeg ruimte hadden gehad :{ )
Tap tap tap
pi_166800138
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Het spijt me hoor, maar zelfs met een 1.0 gebakje kun je zelfs op de meest korte Nederlandse invoegstroken makkelijk met 100 of meer km/u invoegen!
Ben je wel eens bij Standdaarbuiten geweest?
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
pi_166800219
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:48 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Misschien komt het doordat ik niet in zo'n heel ontzagwekkende auto rijd, maar het komt vaak genoeg voor dat iemand achter een vrachtwagen hangt en hem er bij mij op de linkerbaan even voor gooit om die vrachtwagen in te kunnen halen, waardoor ik in de ankers moet. Zo is het mij in ieder geval nooit geleerd (vooral als er de komende 3 km achter je niemand rijdt en ze daar meer dan genoeg ruimte hadden gehad :{ )
Op die manier ja, dat is inderdaad vrij naar, als mensen denken dat het zo werkt. Richtingaanwijzer uit en gaan, wat maakt ons het nou uit dat er iemand achter rijdt. Jammer dan, maar dan zit je gewoon even achter die vrachtwagen tot er ruimte is toch. Die mensen hadden gewoon eerder moeten bedenken dat er daar een vrachtwagen rijdt en dat ze die willen inhalen, niet op het moment dat jij er aan komt.
pi_166800260
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Het spijt me hoor, maar zelfs met een 1.0 gebakje kun je zelfs op de meest korte Nederlandse invoegstroken makkelijk met 100 of meer km/u invoegen!
Ligt puur aan je schakelgedrag... Probeer de volgende keer eens gewoon: in de drie blijven, flink gas intrappen en pas bij 80km/u ofzo doorschakelen naar de 4. Als je ingevoegd en echt op snelheid bent kun je wel naar de vijf.
Ja, dat maakt wat lawaai. Nee, dat is niet erg.
Neuh, ik had eerst een Peugeot 107 en ging regelmatig de A30 op richting de A12, moest dan eerst een vrij scherpe bocht maken en vervolgens invoegen op de A30 waar het 120 is (en de snelweg is verhoogd, dus je gaat nog een beetje bergop ook). Als er dan iemand voor je aan het slakken is en het te lang duurt, zit je op de uitvoegstrook van de volgende afslag. Gelukkig is het daar altijd alsof mensen er rekening mee houden, want ik ben nooit in de problemen gekomen, maar echt prettig is het niet. En dan schakelde ik zoals jij zei, gewoon in de derde versnelling tot je denkt dat de boel ontploft. Maar de 100 haalde ik daar amper.
Tap tap tap
pi_166800269
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 13:53 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Op die manier ja, dat is inderdaad vrij naar, als mensen denken dat het zo werkt. Richtingaanwijzer uit en gaan, wat maakt ons het nou uit dat er iemand achter rijdt. Jammer dan, maar dan zit je gewoon even achter die vrachtwagen tot er ruimte is toch. Die mensen hadden gewoon eerder moeten bedenken dat er daar een vrachtwagen rijdt en dat ze die willen inhalen, niet op het moment dat jij er aan komt.
En verder kijken dan hun neus lang is. 'Achter dat autootje kan ik makkelijk inhalen.' Niet alleen naar de auto kijken die al bijna in hun dooie hoek zit.
Tap tap tap
  maandag 21 november 2016 @ 15:38:04 #244
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_166802260
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 13:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Neuh, ik had eerst een Peugeot 107 en ging regelmatig de A30 op richting de A12, moest dan eerst een vrij scherpe bocht maken en vervolgens invoegen op de A30 waar het 120 is (en de snelweg is verhoogd, dus je gaat nog een beetje bergop ook). Als er dan iemand voor je aan het slakken is en het te lang duurt, zit je op de uitvoegstrook van de volgende afslag. Gelukkig is het daar altijd alsof mensen er rekening mee houden, want ik ben nooit in de problemen gekomen, maar echt prettig is het niet. En dan schakelde ik zoals jij zei, gewoon in de derde versnelling tot je denkt dat de boel ontploft. Maar de 100 haalde ik daar amper.
Ben ergens van mening dat wanneer je regelmatig op de autoweg komt, je er maar voor moet zorgen dat je mee kan komen. Als je een aardige woon-werk afstand via de autoweg moet afleggen ga je toch niet in zo'n truttenschudder met 1.0 3 cylinder rijden?

Toevallig een Picanto 1.0 als leenauto gehad, de 100 op een oprit red je wel wanneer je goed gas geeft, maar prettig is anders(het kan dus wel). Maar wanneer je in wil halen vanaf de tragere rechter baan is een stuk lastiger gezien het vermogen van een trapauto. Ook vergeten veel mensen dat deze hokken wanneer je mee wil komen op de autoweg, gewoon best wel kunnen zuipen.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_166802576
ik rij een 1.2 Twingo bij 120 op de snelweg doe ik 1:16
op de snelweg is het prima te doen. kwestie van goed anticiperen
pi_166803214
Op 98 van de 100 opritten kun je met ongeacht welke auto toch wel minstens de 100 halen voor het invoegen hoor.
Flesje bier
pi_166803641
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 15:38 schreef x3ro het volgende:

[..]

Ben ergens van mening dat wanneer je regelmatig op de autoweg komt, je er maar voor moet zorgen dat je mee kan komen. Als je een aardige woon-werk afstand via de autoweg moet afleggen ga je toch niet in zo'n truttenschudder met 1.0 3 cylinder rijden?

Toevallig een Picanto 1.0 als leenauto gehad, de 100 op een oprit red je wel wanneer je goed gas geeft, maar prettig is anders(het kan dus wel). Maar wanneer je in wil halen vanaf de tragere rechter baan is een stuk lastiger gezien het vermogen van een trapauto. Ook vergeten veel mensen dat deze hokken wanneer je mee wil komen op de autoweg, gewoon best wel kunnen zuipen.
Ik heb de truttenschudder dan ook ingeruild ;)
Tap tap tap
  maandag 21 november 2016 @ 17:08:41 #248
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_166804301
Lekker achter de vrachtwagen hangen tot je er bijna op zit en dan hup, zonder te spiegelen, je auto naar links gooien. :')
pi_166804678
Ja zo doe ik dat uiteraard niet: Is echter wel zo dat als ik met 100 i.p.v. 130 door rij op de autosnelweg dat ik dan minder brandstof gebruikt, heb gister in donker sowieso niet veel hardere gereden.

Want in het donker kun je minder ver vooruit kijken, vooral in Duitsland waar ze geld nodig hebben :( Geen verlichting op de Autobahn :(
  maandag 21 november 2016 @ 17:35:25 #250
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_166804828
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2016 10:46 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nou weet je mijn hele punt is: Er staat nergens dat ik met 100 moet invoegen ( scheelt trouwens wel dat er weinig snelwegen in de buurt zijn, meeste zijn autowegen ) en als ik met 80km/u invoeg mag dat ook prima.

Al is het wel verschillende, maar ik zie in iedere geval niet het probleem om met 80km/u in te voegen. Vooral niet op een autoweg, op een snelweg zal ik wellicht proberen 10km/u snellere in te te voegen.

En ja tijdens rijles is mij geleerd dat je snelheid dient te maken bij het invoegen, alleen mij punt het is geen verplichting. Als ik bijwijze van spreke 100 op een autosnelweg wil rijden dan mag dat gewoon, die hele maximumsnelheid betekend niet dat je hem moet rijden.

Uiteraard kijk ik wel of ik veilig kan invoegen, anders rijdt ik gewoon door tot het einde van de invoegstrook. Wilt trouwens niet zeggen dat ik met 60km/u zal invoegen, maar bij 80km/u zie ik echt het probleem niet.

Staat ja in de theorie: Je auto moet minimaal 50km/u kunnen en mogen rijden om op de autoweg te rijden, en 60km/u voor op de autosnelweg. Dus ja ik doe niets fout ;)
Je doet echt wel iets fout als je niet je snelheid aanpast aan het verkeer waar je in wilt voegen, dat is je tijdens de rijlessen ook geleerd. Ze noemen het anticiperen, dus aanpassen aan de andere weggebruikers.
http://autorijschoolfred.nl/invoegen-en-uitrijden/
Nu verlang jij als enkeling dat meerderen zich aan jouw snelheid aan moeten passen, dat is de omgekeerde wereld.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')