abonnement Unibet Coolblue
pi_166125600
Hallo,
Ik vroeg me af of het normaal is om als meisje vaker jongens in gezelschap leuker te vinden dan meisjes. Als ik soms problemen heb gehad op school of uitgesloten ben geweest, waren het altijd meisjes. Over het algemeen ga ik toch liever op stap met meisjes dan jongens, maar als het over de klasgroepen gaat, heb ik meestal een meisjesklas niet zo graag. Hoe ze soms naar me kijken, of doen. Waar ik mij het meest aan erger is dat scheinheilig gedoe van sommige meisjes. Gisteren ook zoiets gehad, waar ik nog altijd een beetje niet goed van ben, omdat ik nogal snel geraakt ben. Ik liep gisteren door de gang met een nieuw leuk meisje met wie ik meteen goed mee kon opschieten, plots werd ze zo door 2 andere meisjes uit mijn klas geroepen en ze begonnen allemaal dingen tegen haar te vertellen, wat zij dan achteraf aan mij heeft verteld, en het is was nogal kwetsend voor mij.. Ik snap dan ook niet waarom zij zo aan het stoken waren. Ik was dan ook wel heel erg overstuur. Het viel mij dan ook op dat ik zoiets nooit met jongens heb meegemaakt. Maar dit was dus zeker niet de eerste keer bij meisjes. Ik snap niet waarom sommige meisjes dan zo doen? Of komt dit bij jongens ook voor?
Oke ik wou nu even mij verhaal kwijt, en eventueel mening krijgen van mensen die met dergelijke situaties ervaring hebben.
Alvast bedankt :)
pi_166125715
Herkenbaar.
Veel gekat en jaloezie tussen vrouwen onderling, zeker op die leeftijd.
Maakt dropkrullen mogelijk.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:47:28 #3
357044 Budapestenaar
pi_166126805
Elk kippenhok heeft een haan nodig.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:53:54 #4
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_166132981
Bij een groepje vrouwen/meisjes heerst doorgaans aardig wat jaloezie en competitie. Bij mannen/jongens voel ik dat zelf niet, eerder kameraadschap.
pi_166134057
Ik ga ook meer met mannen om. Vrouwen zijn, met uitzondering uiteraard, meer drama. Hou ik niet van en is vermoeiend.
pi_166134891
Vrouwen zijn competatief onder elkaar. Zelfs in vriendschappen. Mannen lijken daar minder last van te hebben.
pi_166137663
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:24 schreef Koettie het volgende:
Ik ga ook meer met mannen om. Vrouwen zijn, met uitzondering uiteraard, meer drama. Hou ik niet van en is vermoeiend.
Heb jij een kort pittig kapsel?
pi_166139882
Onder vrouwen speelt een stuk meer competitie tussen elkaar. De één wil leuker zijn dan de ander. Bij mannen is dat minder, thats why.
Lambo of Rekt
pi_166140455
Ja hoor, dat heb ik ook altijd gehad. :) In de klas op de middelbare school kon ik goed met de meisjes overweg, maar in de pauzes hing ik liever bij de jongens. Ik had ook weinig behoefte om na schooltijd iets met die meisjes te gaan doen (los van verjaardagen), mogelijk deels omdat ik geen type ben dat graag uren door de stad slentert. :{

Na de middelbare school kwam ik in een best grote vriendengroep met zowel jongens als meisjes. Als er in het weekend 's avonds werd afgesproken, was ik vaak het enige meisje tussen 5-6 jongens. Er waren genoeg avonden dat er ook een aantal meisjes bij was en dat was dan hartstikke gezellig, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit met alleen de meisjes iets ben gaan doen.

Momenteel is dat wel een beetje veranderd. Afgelopen vrijdagavond was er voor het eerst een 'meidenavond'. Was heel gezellig, maar ik voel me dan toch niet helemaal thuis ofzo.
Eigenlijk bevind ik me sowieso wel een beetje in een mannenwereld. :) In het verleden is het me ook opgevallen dat meisjes regelmatig al een hekel aan mij hadden nog voordat ze met mij gesproken hadden. Bijvoorbeeld wanneer ik een vriendin tegenkwam bij het stappen en zij was daar met andere vriendinnen (die ik nog nooit gezien had), dan merkte ik al snel dat ik door haar vriendinnen niet echt gewenst was. Vaak ging het al mis als ik werd voorgesteld. :P
Misschien hebben alle vrouwen wel dat gevoel, dat weet ik niet. Het kan ook te maken hebben met leeftijd. De tijd zal het leren.
  zondag 23 oktober 2016 @ 09:11:15 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166141570
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 01:49 schreef EggsTC het volgende:
Onder vrouwen speelt een stuk meer competitie tussen elkaar. De één wil leuker zijn dan de ander. Bij mannen is dat minder, thats why.
Dit idd.

Ben blij dat ik in een mannenwereld leef/werk.
pi_166141574
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 23:40 schreef vaduz het volgende:

[..]

Heb jij een kort pittig kapsel?
Nee.
  zondag 23 oktober 2016 @ 09:23:59 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_166141655
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 02:34 schreef Physsic het volgende:
Ja hoor, dat heb ik ook altijd gehad. :) In de klas op de middelbare school kon ik goed met de meisjes overweg, maar in de pauzes hing ik liever bij de jongens. Ik had ook weinig behoefte om na schooltijd iets met die meisjes te gaan doen (los van verjaardagen), mogelijk deels omdat ik geen type ben dat graag uren door de stad slentert. :{

Na de middelbare school kwam ik in een best grote vriendengroep met zowel jongens als meisjes. Als er in het weekend 's avonds werd afgesproken, was ik vaak het enige meisje tussen 5-6 jongens. Er waren genoeg avonden dat er ook een aantal meisjes bij was en dat was dan hartstikke gezellig, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit met alleen de meisjes iets ben gaan doen.

Momenteel is dat wel een beetje veranderd. Afgelopen vrijdagavond was er voor het eerst een 'meidenavond'. Was heel gezellig, maar ik voel me dan toch niet helemaal thuis ofzo.
Eigenlijk bevind ik me sowieso wel een beetje in een mannenwereld. :) In het verleden is het me ook opgevallen dat meisjes regelmatig al een hekel aan mij hadden nog voordat ze met mij gesproken hadden. Bijvoorbeeld wanneer ik een vriendin tegenkwam bij het stappen en zij was daar met andere vriendinnen (die ik nog nooit gezien had), dan merkte ik al snel dat ik door haar vriendinnen niet echt gewenst was. Vaak ging het al mis als ik werd voorgesteld. :P
Misschien hebben alle vrouwen wel dat gevoel, dat weet ik niet. Het kan ook te maken hebben met leeftijd. De tijd zal het leren.
Denk ook grotendeels leeftijd. Ik merk bij ons op de werkvloer met 15 vrouwen en 4-5 mannen eigenlijk nooit gedoe en drama. De meiden bij ons zijn voornamelijk eind twintig of begin 30 en dan 3 vrouwen die rond de 50 zijn. Echt een sterk team waarin de vrouwen elkaar uit de brand helpen.
Resistance is futile.
  zondag 23 oktober 2016 @ 09:26:48 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_166141678
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 01:49 schreef EggsTC het volgende:
Onder vrouwen speelt een stuk meer competitie tussen elkaar. De één wil leuker zijn dan de ander. Bij mannen is dat minder, thats why.
Bij mannen werkt dat anders, niet minder.

Vrouwen bitchen en roddelen over elkaar, kerels proberen elkaar af te troeven door grappiger te zijn of sterker en betrekken geen andere personen hierin. Maar je maakt mij niet wijs dat de competitie minder is. Meer denk ik, mannen zijn doorgaans sterker competitief ingesteld.
Resistance is futile.
  zondag 23 oktober 2016 @ 09:31:19 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166141708
quote:
7s.gif Op zondag 23 oktober 2016 09:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bij mannen werkt dat anders, niet minder.

Vrouwen bitchen en roddelen over elkaar, kerels proberen elkaar af te troeven door grappiger te zijn of sterker en betrekken geen andere personen hierin. Maar je maakt mij niet wijs dat de competitie minder is. Meer denk ik, mannen zijn doorgaans sterker competitief ingesteld.
Mannen doen t veelal gewoon in elkaars gezicht. Vrouwen veelal achter de rug om, praatjes over elkaar, valse blikken.
  zondag 23 oktober 2016 @ 12:34:40 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166143955
Mannen zijn gewoon beter in het gescheiden houden van business en pleasure. Ik kan op professioneel gebied nog steeds samenwerken met iemand die ik persoonlijk niet mag, dat is voor veel vrouwen een onmogelijke opgave.
pi_166145528
Durf je een keer naar die meisjes te gaan, en het te bespreken met ze? Desnoods haal je er een docent o.i.d. bij die jullie apart neemt. Dan kan iedereen een beetje aangeven van hoe, wat en waarom, kun jij aangeven wat het met jou doet. Ik heb wel de ervaring dat als je in een persoonlijke setting aangeeft dat iets jou kwetst, en de meiden waar het over gaat er met jou persoonlijk mee geconfronteerd worden, ze er vaak wel mee ophouden. Met een schild/van een afstand is het makkelijk om iemand te pesten, zodra ze echter van dichtbij geconfronteerd worden met wat het met je doet, wordt het lastiger omdat ze zich dan lullig voelen.

Verder is het gewon typisch gedrag dat bij een bepaalde leeftijd hoort.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2016 13:47:31 ]
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:17:57 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_166146156
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 09:31 schreef Cue_ het volgende:
Ik snap dan ook niet waarom zij zo aan het stoken waren. Ik was dan ook wel heel erg overstuur.
Misschien moet je wat minder gevoelig worden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:22:06 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166146218
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:17 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Misschien moet je wat minder gevoelig worden.
Volgens mij klopt je Quote niet helemaal ;)
pi_166146232
Jongens doen meer moeite, meisjes voelen zich sneller bedreigt en jaloers.
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:34:17 #20
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_166146457
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:23 schreef Fenasd het volgende:
Jongens doen meer moeite, meisjes voelen zich sneller bedreigt en jaloers.
Komt omdat ze onzekerder zijn. Vrouwen onderling projecteren ook voortdurend hun onzekerheden op elkaar. Ze denken vaak ten onrechte dat een andere vrouw op 'een bepaalde manier' naar hun kijkt, valse blikken etc. Terwijl dat meestal pure projectie is vanuit onzekerheid. _O-
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_166146600
Herkenbaar maar dan ben ik een jongen.
pi_166146703
quote:
7s.gif Op zondag 23 oktober 2016 09:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Denk ook grotendeels leeftijd. Ik merk bij ons op de werkvloer met 15 vrouwen en 4-5 mannen eigenlijk nooit gedoe en drama. De meiden bij ons zijn voornamelijk eind twintig of begin 30 en dan 3 vrouwen die rond de 50 zijn. Echt een sterk team waarin de vrouwen elkaar uit de brand helpen.
Jaa, gelukkig is het niet altijd haat en nijd. :P
  zondag 23 oktober 2016 @ 17:39:44 #23
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_166150424
quote:
7s.gif Op zondag 23 oktober 2016 09:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bij mannen werkt dat anders, niet minder.

Vrouwen bitchen en roddelen over elkaar, kerels proberen elkaar af te troeven door grappiger te zijn of sterker en betrekken geen andere personen hierin. Maar je maakt mij niet wijs dat de competitie minder is. Meer denk ik, mannen zijn doorgaans sterker competitief ingesteld.
Hoe kom je daarbij? Heb je veel ervaring als man in een mannen groep? Ik wel, van school. militaire dienst. motorvrienden, op het werk enz.
Nog nooit meegemaakt !! Dan vertel jouw ervaringen maar eens, zal mij benieuwen!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_166151179
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 09:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mannen doen t veelal gewoon in elkaars gezicht. Vrouwen veelal achter de rug om, praatjes over elkaar, valse blikken.
Inderdaad.
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:04:21 #25
451005 Grems
Clown World
pi_166152310
Mannen zijn dan ook vele malen aangenamer in de omgang dan vrouwen.
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:53:45 #26
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_166153828
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Volgens mij klopt je Quote niet helemaal ;)
Duidelijk niet, nee :N
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 23 oktober 2016 @ 19:54:47 #27
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_166153862
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 14:36 schreef E1999 het volgende:
Ik snap dan ook niet waarom zij zo aan het stoken waren. Ik was dan ook wel heel erg overstuur.
Waarom laat je jezelf zo beinvloeden door hun acties? Fuck die bitches. Ga gewoon naar je vrienden en veeg je reet af met andermans meningen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 23 oktober 2016 @ 20:55:36 #28
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_166156173
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:53 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Duidelijk niet, nee :N
Geen idee hoe je het voor elkaar hebt gekregen :')
Kon gewoon niet geloven dat je zo'n uitspreek tegen mij zou doen hehe. of dat ik zo'n uitspraak zou doen :')
pi_166156936
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:50 schreef Tayu het volgende:
Vrouwen zijn competatief onder elkaar. Zelfs in vriendschappen. Mannen lijken daar minder last van te hebben.
Mannen zijn heel competatief, maar uiten dat anders: in plaats van de ander afbreken proberen ze beter te zijn (nog meer spreekwoordelijke olifanten vangen dan de 'concurrent')
pi_166161264
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 19:54 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Waarom laat je jezelf zo beinvloeden door hun acties? Fuck die bitches. Ga gewoon naar je vrienden en veeg je reet af met andermans meningen.
Omdat ik nogal redelijk gevoelig ben. Ik zou het ook wel anders willen, maar ja ik weet ook niet echt wat ik daar tegen kan doen.. En ze zijn het idd niet waard..
pi_166161362
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:17 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Misschien moet je wat minder gevoelig worden.
pi_166162770
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 22:51 schreef E1999 het volgende:

[..]

Was dat maar zo makkelijk. ;)
pi_166163737
quote:
7s.gif Op zondag 23 oktober 2016 09:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bij mannen werkt dat anders, niet minder.

Vrouwen bitchen en roddelen over elkaar, kerels proberen elkaar af te troeven door grappiger te zijn of sterker en betrekken geen andere personen hierin. Maar je maakt mij niet wijs dat de competitie minder is. Meer denk ik, mannen zijn doorgaans sterker competitief ingesteld.
Mannen zijn inderdaad minstens net zo competitief ingesteld. Mannen uiten dit echter over het algemeen door beter te zijn 'ten opzichte' de ander en niet 'ten koste' van de ander. Mannen proberen de beste te zijn door daadwerkelijk beter te zijn dan de competitie, vrouwen proberen de beste te zijn door de competitie 'slechter' te maken.
  maandag 24 oktober 2016 @ 08:22:52 #34
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_166165806
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 22:48 schreef E1999 het volgende:

[..]

Omdat ik nogal redelijk gevoelig ben. Ik zou het ook wel anders willen, maar ja ik weet ook niet echt wat ik daar tegen kan doen.
Dus eigenlijk is je onderliggende vraag: hoe kan ik een dikkere huid kweken? Dat doe je door je emoties tegen te spreken. En jezelf er niet in te verliezen.

Dus de volgende keer dat je je beledigd voelt, dan ga je even apart zitten en dat gevoel onderzoeken. Dus je praat met jezelf hierover.
- Ik voel me beledigd, maar waarom?
- Ken ik die dames? Nee.
- Maakt hun mening mij iets uit? Nee, ook niet.
- Voel ik me buitengesloten? Ja, maar ik heb m'n eigen vrienden.
- Is hun gedrag het gedrag van jonge meisjes die niks beters te doen hebben met hun tijd dan bitchen op anderen? Ja, en het zijn nog gewoon jonge meisjes, ze weten niet beter.
- Is het het waard om 1 van die meiden aan te spreken op haar gedrag? Ja/nee, want blah.

En je moet ook een beetje ballen kweken. Als je een negatieve reactie hoort, dan ga je daar op in. "Hey, wat hoor ik nou? Zit jij te bitchen op mij?"
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_166166703
Herkenbaar. Ik heb een aantal hele goede vriendinnen die dat nooit zouden doen, maar met jongens heb je gewoon minder snel gezeik.
  maandag 11 februari 2019 @ 14:00:44 #36
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184954287
Grappig, ik maak dit als man alleen maar met andere mannen mee en niet met vrouwen.
pi_184955233
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Bij een groepje vrouwen/meisjes heerst doorgaans aardig wat jaloezie en competitie. Bij mannen/jongens voel ik dat zelf niet, eerder kameraadschap.
Geloof me, dat is er ook onder mannen wel maar wellicht minder zichtbaar, want een man schept minder snel drama. Mannen zijn op andere vlakken meer competitief, denk aan materialistische zaken en andere ego-strelende situaties en minder op het vlak van uiterlijk.
  maandag 11 februari 2019 @ 15:03:00 #38
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184955293
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:00 schreef dagobertE6 het volgende:
Grappig, ik maak dit als man alleen maar met andere mannen mee en niet met vrouwen.
Nuttige bump van 3,5 jaar :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184956597
Met dit oude topic gaan we op deze manier niet mee verder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')