Das niet echt leuk hequote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:45 schreef Hyaenidae het volgende:
Het lijkt me handiger en goedkoper om gewoon mini cakejes te kopen.
*smaakneutrale, dikzak.quote:
Ik ga morgen bakken (er kwam vandaag iets tussen) maar heb even zonnebloemolie gehaald bij de super.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat heb je nu gebruikt en hoe smaakte het? Denk dat bv distelolie het meest neutraal smaakt.
Distelolie? Dat ken ik niet?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 17:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat heb je nu gebruikt en hoe smaakte het? Denk dat bv distelolie het meest neutraal smaakt.
Maar eh dit snap ik even niet. Heb je dit niet gewoon in je keukenkastje staan? Waar bak je normaal altijd in dan?quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 17:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik ga morgen bakken (er kwam vandaag iets tussen) maar heb even zonnebloemolie gehaald bij de super.
Ik post het morgen hoe het smaakte
Ik kook meestal met olijfolie. Heb ook altijd een pakje bleu band voor vlees, maar de rest (behalve pannenkoeken) doe ik met olijfolie.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 18:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Maar eh dit snap ik even niet. Heb je dit niet gewoon in je keukenkastje staan? Waar bak je normaal altijd in dan?
Ik heb boter voor dingen waar dat bij past (bv vlees), olijfolie voor mediterraan achtige dingen, meestal ook palm olie voor mijn braziliaanse gerechten (maar dat maakt ik tegenwoordig wat minder vaak) en zonnebloem olie voor al het andere.
Blue band is niet goed voor je. Zijn geharde plantaardige vetten. Vol transvet waar je allerlei nare ziektes van krijgt. Bovendien is het midner lekker dan boter.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 18:07 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik kook meestal met olijfolie. Heb ook altijd een pakje bleu band voor vlees, maar de rest (behalve pannenkoeken) doe ik met olijfolie.
eens wat betreft blue band en croma...quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 18:10 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Blue band is niet goed voor je. Zijn geharde plantaardige vetten. Vol transvet waar je allerlei nare ziektes van krijgt. Bovendien is het midner lekker dan boter.
Bak liever in roomboter. Dit heeft onterecht een ongezond imago (cholesterol), maar we weten tegenwoordig dat cholesterol minder slecht is dan transvet.
En dingen die op hoog vuur moeten in zonnebloemolie, en dan misschien op het eind een klontje boter voor de smaak, is ook gezonder.
De enige reden om margarine te gebruiken is de prijs, maar eerlijk is eerlijk je doet wel een week of twee met een klont roomboter en het kost ook maar 1 euro, dus dat zijn niet de dingen waar je op besparen moet.
Ook bekend als saffloerolie, is een heel neutrale olie, bv voor mayonaisequote:
Oh dat spul. Ja prima maar ik gebruik altijd gewone zonnebloemolie.quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 22:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ook bekend als saffloerolie, is een heel neutrale olie, bv voor mayonaise
ik vroeg me af waarom vlees in croma net effe wat meer smaak had, maar ze stoppen er gewoon natriumglutamaat inquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 11:49 schreef Zana het volgende:
Croma kan ook als het is om een cake van te baken, niet die om vlees in te baken
Ik realiseer me nu dat croma altijd voor vlees is, blue band is voor bakken....quote:Op zondag 23 oktober 2016 21:21 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik vroeg me af waarom vlees in croma net effe wat meer smaak had, maar ze stoppen er gewoon natriumglutamaat in
Wut?quote:
Ik denk dat jij en ik een andere definitie van 'bakken' hebben.quote:Op zondag 23 oktober 2016 23:58 schreef RobinOok het volgende:
Ik grill meestal, in een grillpan. Vlees ingesmeerd met arachide olie.
Ik vind bakken in boter vies.
Hooguit, soms, als het in een koekenpan moet, dan aanbakken in olie en heeeeeel eventueel daarna een klont smeltende boter erbij. Maar nooit bakken. Bah.
Aanbakken is dichtschroeien. en dat doe je inderdaad niet inboter maar in olie.quote:Op maandag 24 oktober 2016 00:16 schreef RobinOok het volgende:
Inderdaad, grillen is niet bakken.
Maar jij vraagt waar ik mijn vlees in bak. Nou, niet dus. Ik grill mijn vlees.
Of bak/braadt het In uitzonderlijke gevallen aan in olie en voeg eventueel wat boter toe om in te sudderen.
Dus jij eet geen seule à la meuniere? Mis je een hoop hoor. Of een lekkere vette grootmoeders gehaktbal gebakken in boter? Nooit?quote:Ik bak nevernooit biefstukjes of ander vlees of vis in boter. Ik vind bakken in boter vies. Daar komen smaken bij vrij die ik vies vind. Mag het?
Ligt eraan wat je onder bakken verstaat. Als hij op hoog temperatuur zijn vlees dichtschroeit met die blueband (wet niet of dat nou zo gezond is eerlijk gezegd) dan zeg ik doe dat in olie. Als hij dus een lekker tongetje of een gehaktbal in blueband bakt dan zeg ik doe dat in boter.quote:Summer2bird zegt altijd een pakje bleu band voor vlees te hebben waarop jij zegt "bak liever in roomboter". En nou zou het aan mijn definitie van bakken liggen? Yeah, sure. Whatever.
Het gaat hier over bakken. Aanbakken is gewoon onderdeel van het bakken. Je zit te mierenneuken.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:38 schreef sirdanilot het volgende:
Aanbakken is dichtschroeien. en dat doe je inderdaad niet inboter maar in olie.
Inderdaad. Nooit. In ieder geval niet vrijwillen.quote:Op maandag 24 oktober 2016 14:38 schreef sirdanilot het volgende:
Dus jij eet geen seule à la meuniere? Of een lekkere vette grootmoeders gehaktbal gebakken in boter? Nooit?
Ja en ik zei toch al dat je verschillende manieren van bakken hebt en dat b oter bij sommige daarvan geschikt is en bij andere niet?quote:Op maandag 24 oktober 2016 16:15 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Het gaat hier over bakken. Aanbakken is gewoon onderdeel van het bakken. Je zit te mierenneuken.
Mis je een hoop mee.quote:[..]
Inderdaad. Nooit. In ieder geval niet vrijwillen.
Als Pietverdriet dood was zou hij zich omdraaien in z'n graf.quote:
Ach, het is Robin, die vind tofu lekker, eet graag plofkip, haat gebakken aardappels ...quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:47 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Als Pietverdriet dood was zou hij zich omdraaien in z'n graf.
Ik vind tofu ook lekker, mits de verse uit de bak van de toko en niet die uit de supermarkt, en mits correct bereid (dus niet als vleesvervanger maar eigenlijk meer zoals je ei zou gebruiken, in de juiste aziatische gerechten waar het bij past).quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, het is Robin, die vind tofu lekker, eet graag plofkip, haat gebakken aardappels ...
Na, ganzenvet als je het hebtquote:Op maandag 24 oktober 2016 17:52 schreef sirdanilot het volgende:
WTF wie haat er nou weer gebakken aardappels? Da's trouwens ook iets wat je in de boter bakt
Dat heeft de Lidl niet.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Na, ganzenvet als je het hebt
Tamme Gans wordt idd in NL nauwelijks tot niet gegeten, jammer want het is vreselijk lekker, aan de andere kant, als ik kijk hoeveel, of liever, hoe weinig vlees er aan een gans van 4-5 kilo zit begrijp ik het wel weer.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat heeft de Lidl niet.
We hadden ooit een heleboel eendevet van de kerst over en daar heb ik nog heel lang mee gebakken, erg lekker inderdaad.
Er worden genocides gepleegd op wilde ganzen, maar ik kan ze nergens kopen. Dan moet ik ze weer online bestellen zeker, daar begin ik niet aan. Verkoop die dan gewoon in de supermarkt denk ik dan.quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tamme Gans wordt idd in NL nauwelijks tot niet gegeten, jammer want het is vreselijk lekker, aan de andere kant, als ik kijk hoeveel, of liever, hoe weinig vlees er aan een gans van 4-5 kilo zit begrijp ik het wel weer.
OPgebakken aardappelen ja!quote:Op maandag 24 oktober 2016 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, het is Robin, die vind tofu lekker, eet graag plofkip, haat gebakken aardappels ...
Niet. Olie hoort niet in gebakquote:Op zaterdag 22 oktober 2016 21:02 schreef kipje123 het volgende:
on topic: voor dit soort cakejes is een neutrale olie zoals zonnebloemolie prima lijkt me
Wat is voor jou het verschil tussen gebakken aardappels en opgebakken aardappels?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |