Hoelang doe jij dat al?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:26 schreef tong80 het volgende:
2 jaar op kosten van de staat eten en drinken.
Ik heb inmiddels 10 jaar 100% WAO. Ik heb het rijkeluidslevendje van 900 euro per maand na 35 jaar werken.quote:
Is de dader buitenlands?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:45 schreef Physsic het volgende:
[ afbeelding ]
Meneer was na het ongeluk eerst nog even gaan blowen, dus hij had geen tijd om naar de politie te gaan. Druk, druk, druk.
Drie jaar gevangenisstraf is dus volgens mij wel een hoge eis.quote:De rechtbank overweegt dat in vergelijkbare zaken, waar het gaat om verkeersongelukken waarbij geen sprake is van overmatig alcoholgebruik of roekeloos rijgedrag, slechts in uitzonderlijke omstandigheden een onvoorwaardelijke gevangenisstraf wordt opgelegd. Naar het oordeel van de rechtbank zijn door de officier van justitie dergelijke uitzonderlijke omstandigheden niet aangevoerd. De rechtbank acht het verkeersgedrag van verdachte dan ook niet van dien aard dat enkel op basis hiervan een onvoorwaardelijke gevangenisstraf aan de orde zou moeten zijn.
Ook de in de persoon van de verdachte gelegen omstandigheden rechtvaardigen naar het oordeel van de rechtbank niet de oplegging van een onvoorwaardelijke gevangenisstraf. In de eerste plaats houdt de rechtbank rekening met de jeugdige leeftijd van de verdachte. Verder heeft de verdachte er ter terechtzitting blijk van gegeven dat zij zich bewust is van het door de nabestaanden van het slachtoffer gevoelde leed.
Ja, maar het slachtoffer ook, dus nu is het even afwachten of een bepaalde categorie fokkers de straf te hoog of te laag vindt.quote:
Ik begrijp uit de OP dat hij al veel langer reed dan dat hij zijn rijbewijs had.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:11 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ja, ik denk dat de rij-opleidingen en de examinering moeten veranderen. Het is nu bij die rij-opleidingen sws een wildwesten geworden, geloof ik. Maar 2 maanden je rijbewijs en dan dergelijk rijgedrag vertonen, is natuurlijk niet al te best.
Heeft ie daarna ook nog een paar kleuters opgegeten?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:45 schreef Physsic het volgende:
[ afbeelding ]
Meneer was na het ongeluk eerst nog even gaan blowen, dus hij had geen tijd om naar de politie te gaan. Druk, druk, druk.
Zo zitten die advocaten er wel vaker bij (op tekeningen), is mij opgevallen..quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heeft ie daarna ook nog een paar kleuters opgegeten?
Vrolijke hertjestrui wel.
NB. Advocaat ziet er ook beheurlijk doodgeneukt uit.
Ja, wrs zal hij toch beïnvloed zijn door de rij-cultuur in zijn vaderland. Mag je niet zeggen, maar ik denk dat het meespeelt. Daarom dient de rij-opleiding te worden aangepast ook.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik begrijp uit de OP dat hij al veel langer reed dan dat hij zijn rijbewijs had.
Wie kijkt er nou weer op zijn kilometerteller tijdens het rijden. Je kan beter af en toe naar je snelheidsmeter kijken.quote:Elias A. zei eerder dat hij niet meteen naar de politie was gestapt na het ongeluk. A. vertelde dat hij eerst met een vriend naar een coffeeshop was gegaan om te blowen. Pas toen hij daarna alleen in zijn auto zat, besefte hij wat er was gebeurd. Hij ging vervolgens naar huis om zijn vader te vragen hem naar het politiebureau te brengen.
'Licht zwakzinnig'
Gerwin van Doveren, de advocaat van A., bepleitte ondanks dit alles dat de zaak nooit voor de rechter had mogen komen. Hij zei dat het OM de fout in was gegaan door A. in een regulier voorarrest te plaatsen in plaats van in een jeugdinstelling.
Ook is A. volgens een gedragsdeskundige 'licht zwakzinnig' en heeft hij een IQ van onder de 70. Hierdoor heeft hij moeite met het inschatten van gevaar en risico's. Ook loopt hij op sociaal gebied achter op zijn leeftijdsgenoten en lijdt hij aan symptomen van een posttraumatische stressstoornis.
Verwoest
Minstens zeven familieleden van Nassim waren bij de rechtszaak aanwezig, waaronder de moeder van de peuter. Namens haar las een medewerker van Slachtofferhulp een verklaring voor. Hierin schreef zij dat de levens van de gezinsleden verwoest zijn door de aanrijding en dat het haar woest maakt dat ze geen berouw ziet bij A.
Moeder Nassim: ,,Zodra een kind geboren wordt, ontstaan twee nieuwe mensen: een kind en zijn moeder. Sterft het kind, dan sterft de moeder ook. Ik ben dood van binnen en vraag me af of het ooit goed komt. Waarom heb je niet afgeremd, je hebt hem tientallen meters meegesleurd. Waarom?"
Meegesleept
Afgelopen april reed A. peuter Nassim dood op de Veurnestraat in Breda. Twee getuigen zagen dat het kereltje tientallen meters werd meegesleept en dat A. daarna niet afremde. Nassim overleed vrijwel direct na de aanrijding aan zijn verwondingen. Volgens politievoorlichter Willem van Hooijdonk was het jongetje spelenderwijs op straat terechtgekomen.
De verdachte reed volgens het NFI met 80,7 kilometer per uur door de woonwijk waar Nassim aan het spelen was. In de wijk geldt een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur. A. zei dat hij dit niet door had en dat hij niet op zijn kilometerteller keek tijdens het rijden.
Ik denk dat dat een foutje is in de tekst en dat men snelheidsmeter bedoelt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:21 schreef Physsic het volgende:
AD.nl
[..]
Wie kijkt er nou weer op zijn kilometerteller tijdens het rijden. Je kan beter af en toe naar je snelheidsmeter kijken.
I know.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een foutje is in de tekst en dat men snelheidsmeter bedoelt.
De dader schijnt ook nog eens zwakbegaafd te zijn, het cbr mag wel eens verklaren hoe iemand met een iq van een wortel toch een rijbewijs kan halen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:11 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ja, ik denk dat de rij-opleidingen en de examinering moeten veranderen. Het is nu bij die rij-opleidingen sws een wildwesten geworden, geloof ik. Maar 2 maanden je rijbewijs en dan dergelijk rijgedrag vertonen, is natuurlijk niet al te best.
adres, naam en cupmaat?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 16:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels 10 jaar 100% WAO. Ik heb het rijkeluidslevendje van 900 euro per maand na 35 jaar werken.
Wil je meer privé gegevens ?
hier ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 17:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De dader schijnt ook nog eens zwakbegaafd te zijn, het cbr mag wel eens verklaren hoe iemand met een iq van een wortel toch een rijbewijs kan halen.
http://www.omroepbrabant.(...)odreed+in+Breda.aspx
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |