abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:26:41 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_166107971
BREDA - Tegen de achttienjarige Elias A. uit Breda is vrijdag in de rechtbank in Breda drie jaar cel geëist, waarvan één jaar voorwaardelijk. Hij reed volgens de aanklager met veel te hoge snelheid de driejarige kleuter Nassim dood.

A. reed op Koningsdag dit jaar over de Veurnestraat in Breda. 30 kilometer per uur is daar het maximum, maar A. reed 80, berekende het Nederlands Forensisch Instituut.

Nassim was op straat aan het spelen en kwam daarbij onder de voorbijrazende auto terecht. Het jongetje werd tientallen meters meegesleurd en overleed ter plekke. A. reed weg en melde zich pas uren later bij de politie.

Behalve de celstraf eiste de officier van justitie ook een rijontzegging van acht jaar. De man was al een paar keer veroordeeld voor rijden zonder rijbewijs.

Bij het ongeluk remde A. niet. Hij zei tegen de rechter dat hij wel een knal had gehoord, maar was doorgereden. Pas vijf uur later meldde hij zich op het politiebureau. De verdachte, die pas twee maanden zijn rijbewijs had, zei dat hij geschrokken was en daarom doorreed. Hij zei 'echt heel erg veel spijt' te hebben.

Justitie vervolgde de man in eerste instantie voor doodslag, maar dat was niet te bewijzen. Wel is dood door schuld bewezen, vindt de aanklager. ,,Het is stuitend dat hij zich meteen realiseerde dat hij een kind aanreed, over z’n schouder keek en toch doorreed'', zei officier van justitie Marieke Snoeks. Zij vond het niet melden bij de politie ,,meedogenloos en berekenend. Hij meldde zich pas toen het te heet onder z’n voeten werd.''

http://www.telegraaf.nl/b(...)rijden_Nassim__.html

2 jaar op kosten van de staat eten en drinken. :{

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:35:43 #2
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_166108096
StormLoopTongTopic.

tong80.gif
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_166108115
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:26 schreef tong80 het volgende:

2 jaar op kosten van de staat eten en drinken. :{

Hoelang doe jij dat al?
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:43:32 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_166108212
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoelang doe jij dat al?
Ik heb inmiddels 10 jaar 100% WAO. Ik heb het rijkeluidslevendje van 900 euro per maand na 35 jaar werken.

Wil je meer privé gegevens ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_166108241

Meneer was na het ongeluk eerst nog even gaan blowen, dus hij had geen tijd om naar de politie te gaan. Druk, druk, druk.
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:46:07 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_166108258
Vies dik ook nog eens.

pi_166108438
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:45 schreef Physsic het volgende:
[ afbeelding ]

Meneer was na het ongeluk eerst nog even gaan blowen, dus hij had geen tijd om naar de politie te gaan. Druk, druk, druk.
Is de dader buitenlands?
pi_166108513
Niet lang geleden was er een zaak over een automobilist die een jonge snorfietser had doodgereden. In die zaak reed de automobilist 64km/h op een fietsstraat en lette uberhaupt niet op, want is frontaal of een snorfiets geklapt. Tegen die verdachte was 6maanden gevangenisstraf geëist, maar kreeg uiteindelijk een taakstraf opgelegd. De rechter zei toen dan 'een enkele verkeersfout' normaal gesproken niet leidt tot een onvoorwaardelijke gevangenisstraf.

Wat toen o.a. in het vonnis stond:
quote:
De rechtbank overweegt dat in vergelijkbare zaken, waar het gaat om verkeersongelukken waarbij geen sprake is van overmatig alcoholgebruik of roekeloos rijgedrag, slechts in uitzonderlijke omstandigheden een onvoorwaardelijke gevangenisstraf wordt opgelegd. Naar het oordeel van de rechtbank zijn door de officier van justitie dergelijke uitzonderlijke omstandigheden niet aangevoerd. De rechtbank acht het verkeersgedrag van verdachte dan ook niet van dien aard dat enkel op basis hiervan een onvoorwaardelijke gevangenisstraf aan de orde zou moeten zijn.

Ook de in de persoon van de verdachte gelegen omstandigheden rechtvaardigen naar het oordeel van de rechtbank niet de oplegging van een onvoorwaardelijke gevangenisstraf. In de eerste plaats houdt de rechtbank rekening met de jeugdige leeftijd van de verdachte. Verder heeft de verdachte er ter terechtzitting blijk van gegeven dat zij zich bewust is van het door de nabestaanden van het slachtoffer gevoelde leed.
Drie jaar gevangenisstraf is dus volgens mij wel een hoge eis. :o Nou is 80km/h door een 30km/h-wijk wel een erg forse overschijding van de maximumsnelheid. Het zal ook wel strafverzwarend meetellen dat hij al een geschiedenis heeft wat betreft verkeersovertredingen terwijl hij pas 2 maanden in bezit was van een rijbewijs, en natuurlijk dat hij is doorgereden na de aanrijding.
Aan de andere kant gaat het hier ook om een jeugdige verdachte..
pi_166108520
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:56 schreef Zalmplaat010 het volgende:

[..]

Is de dader buitenlands?
Een mocro volgens mij, wel een Nederlandse mocro.
pi_166108554
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:56 schreef Zalmplaat010 het volgende:

[..]

Is de dader buitenlands?
Ja, maar het slachtoffer ook, dus nu is het even afwachten of een bepaalde categorie fokkers de straf te hoog of te laag vindt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_166108603
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:46 schreef tong80 het volgende:
Vies dik ook nog eens.

Wel een vrolijke trui.
pi_166108645
Nou ja, ik denk dat de rij-opleidingen en de examinering moeten veranderen. Het is nu bij die rij-opleidingen sws een wildwesten geworden, geloof ik. Maar 2 maanden je rijbewijs en dan dergelijk rijgedrag vertonen, is natuurlijk niet al te best.
I´m back.
pi_166108651
Wat een debiel.
Maar een 3 jarige kleur buiten laten spelen op straat is ook niet het slimte idee ooit
pi_166108704
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:11 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ja, ik denk dat de rij-opleidingen en de examinering moeten veranderen. Het is nu bij die rij-opleidingen sws een wildwesten geworden, geloof ik. Maar 2 maanden je rijbewijs en dan dergelijk rijgedrag vertonen, is natuurlijk niet al te best.
Ik begrijp uit de OP dat hij al veel langer reed dan dat hij zijn rijbewijs had.
pi_166108708
2-3 jaar gevangenis lijkt me voldoende maar waarom hij slechts 8 jaar rijontzegging krijgt gaat me boven de pet. Laat die knul lekker de rest van z'n leven fietsen.
Conscience do cost.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:16:47 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_166108731
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:45 schreef Physsic het volgende:
[ afbeelding ]

Heeft ie daarna ook nog een paar kleuters opgegeten?
Vrolijke hertjestrui wel. ^O^

NB. Advocaat ziet er ook beheurlijk doodgeneukt uit.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_166108760
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heeft ie daarna ook nog een paar kleuters opgegeten?
Vrolijke hertjestrui wel. ^O^

NB. Advocaat ziet er ook beheurlijk doodgeneukt uit.
Zo zitten die advocaten er wel vaker bij (op tekeningen), is mij opgevallen..
pi_166108787
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:15 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik begrijp uit de OP dat hij al veel langer reed dan dat hij zijn rijbewijs had.
Ja, wrs zal hij toch beïnvloed zijn door de rij-cultuur in zijn vaderland. Mag je niet zeggen, maar ik denk dat het meespeelt. Daarom dient de rij-opleiding te worden aangepast ook.
Zag in een ander topic van de week een filmpje over het verkeer in zijn vaderland. Als dat je referentiekader vormt en je rij-instructeur heeft hetzelfde referentiekader....
Maar goed, dat mag je dus niet zeggen, want dan ben je ene racist. Vrees wel dat het meespeelt.
I´m back.
pi_166108792
AD.nl

quote:
Elias A. zei eerder dat hij niet meteen naar de politie was gestapt na het ongeluk. A. vertelde dat hij eerst met een vriend naar een coffeeshop was gegaan om te blowen. Pas toen hij daarna alleen in zijn auto zat, besefte hij wat er was gebeurd. Hij ging vervolgens naar huis om zijn vader te vragen hem naar het politiebureau te brengen.

'Licht zwakzinnig'
Gerwin van Doveren, de advocaat van A., bepleitte ondanks dit alles dat de zaak nooit voor de rechter had mogen komen. Hij zei dat het OM de fout in was gegaan door A. in een regulier voorarrest te plaatsen in plaats van in een jeugdinstelling.

Ook is A. volgens een gedragsdeskundige 'licht zwakzinnig' en heeft hij een IQ van onder de 70. Hierdoor heeft hij moeite met het inschatten van gevaar en risico's. Ook loopt hij op sociaal gebied achter op zijn leeftijdsgenoten en lijdt hij aan symptomen van een posttraumatische stressstoornis.

Verwoest
Minstens zeven familieleden van Nassim waren bij de rechtszaak aanwezig, waaronder de moeder van de peuter. Namens haar las een medewerker van Slachtofferhulp een verklaring voor. Hierin schreef zij dat de levens van de gezinsleden verwoest zijn door de aanrijding en dat het haar woest maakt dat ze geen berouw ziet bij A.

Moeder Nassim: ,,Zodra een kind geboren wordt, ontstaan twee nieuwe mensen: een kind en zijn moeder. Sterft het kind, dan sterft de moeder ook. Ik ben dood van binnen en vraag me af of het ooit goed komt. Waarom heb je niet afgeremd, je hebt hem tientallen meters meegesleurd. Waarom?"

Meegesleept
Afgelopen april reed A. peuter Nassim dood op de Veurnestraat in Breda. Twee getuigen zagen dat het kereltje tientallen meters werd meegesleept en dat A. daarna niet afremde. Nassim overleed vrijwel direct na de aanrijding aan zijn verwondingen. Volgens politievoorlichter Willem van Hooijdonk was het jongetje spelenderwijs op straat terechtgekomen.

De verdachte reed volgens het NFI met 80,7 kilometer per uur door de woonwijk waar Nassim aan het spelen was. In de wijk geldt een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur. A. zei dat hij dit niet door had en dat hij niet op zijn kilometerteller keek tijdens het rijden.
Wie kijkt er nou weer op zijn kilometerteller tijdens het rijden. Je kan beter af en toe naar je snelheidsmeter kijken.
pi_166108810
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:21 schreef Physsic het volgende:
AD.nl

[..]

Wie kijkt er nou weer op zijn kilometerteller tijdens het rijden. Je kan beter af en toe naar je snelheidsmeter kijken.
Ik denk dat dat een foutje is in de tekst en dat men snelheidsmeter bedoelt.
I´m back.
pi_166108974
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een foutje is in de tekst en dat men snelheidsmeter bedoelt.
I know. ;)

Als reactie op je andere post:
Ik weet niet of hij is beinvloed door zijn vaderland. Ik weet niet eens of dat wel zijn vaderland is en of hij daar uberhaupt ooit geweest is.

Dat zijn hij, zijn vader en zijn rij-instructeur eventueel een bepaald referentiekader hebben kan ik in meegaan, maar er is toch altijd ook nog een rij-examinator?
Van begin 2011 tot eind 2014 heeft een groot aantal (voornamelijk allochtone) leerlingen wel onterecht het rijbewijs behaald door een frauderende rij-examinator om te kopen, maar die rij-examinator was al opgepakt toen deze jongen zijn rijbewijs behaalde. Neemt niet weg dat er nog meer frauderende rij-examinatoren kunnen zijn natuurlijk.

Ik denk zelf dat zijn lage IQ een grote rol heeft gespeeld in zijn rijgedrag. Daarnaast kun je je afvragen of je iemand die al meerdere keren is veroordeeld voor rijden zonder rijbewijs wel de kans moet geven om zo snel een rijbewijs te behalen.. Zo iemand heeft al duidelijk gemaakt dat hij het niet zo nauw neemt met de verkeersregels. Ik denk dat het effectiever is om gewoon de auto waar die persoon in rijdt in beslag te nemen, duurt niet lang voordat niemand meer zijn auto wil uitlenen aan die persoon.
Ik heb trouwens nog nooit mijn rijbewijs hoeven te laten zien aan de politie, ook niet de twee keer dat ik heb moeten blazen (alcohol) bij een algemene controle. Je kan je dus afvragen of iemand die op zijn 18e al meerdere keren is veroordeeld voor rijden zonder rijbewijs zich niet al voor langere tijd als een debiel gedraagt in het verkeer (en de politie hem daarom een aantal keer staande heeft gehouden en heeft gevraagd om zijn rijbewijs).
pi_166108985
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:11 schreef Ryan3 het volgende:
De dader schijnt ook nog eens zwakbegaafd te zijn, het cbr mag wel eens verklaren hoe iemand met een iq van een wortel toch een rijbewijs kan halen.

http://www.omroepbrabant.(...)odreed+in+Breda.aspx
pi_166108989
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 16:43 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels 10 jaar 100% WAO. Ik heb het rijkeluidslevendje van 900 euro per maand na 35 jaar werken.

Wil je meer privé gegevens ?

:P
adres, naam en cupmaat? :@
pi_166109005
Ik weet hoe dit klinkt hoor, maar als ik wist waar die fuck woont dan zou ik hem vanavond nog doodrijden. Wat een loser en wat een kutstrafje.
pi_166109021
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 17:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De dader schijnt ook nog eens zwakbegaafd te zijn, het cbr mag wel eens verklaren hoe iemand met een iq van een wortel toch een rijbewijs kan halen.

http://www.omroepbrabant.(...)odreed+in+Breda.aspx
hier ben ik ook wel benieuwd naar. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')