quote:Op donderdag 20 oktober 2016 12:05 schreef Knuppel1983 het volgende:
De plint is het meest overgewaardeerde stuk hout.
Tip, laat stroken zagen van een plaat mdf, evt laten afronden aan 1 zijde. Goedkopere plinten krijg je niet.
Cando heeft vensterbank panelen van MDF die langer zijn. 16 mm dik, meen ik, dus prima te gebruiken ook voor plinten.quote:Op donderdag 20 oktober 2016 14:54 schreef Rtificial het volgende:
Die tip is prima, hou er dan wel rekening mee dat je in de meeste gevallen de stukken plint niet langer dan 244cm krijgt. En lange plinten zijn wel iets mooier in afwerking.
Bij mij is een kamer tegen de plinten aan gesneden, bij de andere zijn de plinten later geplaatst. Ik vind het later plaatsen van de plinten mooier omdat je dan geen randjes ziet. Let er wel op dat je de plint een stukje van de vloer af hebt. Tip van de legger: gebruik luciferhoutjes (geen reclamequote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:16 schreef elhasa het volgende:
pvc vloeren worden doorgaans tegen de plint gelegd en dan afgekit. Dus je plaatst eerst de plinten. Tenminste alle vloerenboeren die ik tot nu toe tegengekomen ben doen dat op die manier.
Uiteraard is het geen wet van meden en perzen maar ik zou toch even je leverancier/vloerenboer raadplegen.
En dan afkitten?quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:31 schreef luciferhout het volgende:
[..]
Bij mij is een kamer tegen de plinten aan gesneden, bij de andere zijn de plinten later geplaatst. Ik vind het later plaatsen van de plinten mooier omdat je dan geen randjes ziet. Let er wel op dat je de plint een stukje van de vloer af hebt. Tip van de legger: gebruik luciferhoutjes (geen reclame)
zou kunnen, ik heb het gewoon open gelaten zodat ik er mogelijk later nog kabels achter weg kan werkenquote:
Eerst pvc gelegd en toen plinten door de vloerenboer hier in huis.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 09:16 schreef elhasa het volgende:
pvc vloeren worden doorgaans tegen de plint gelegd en dan afgekit. Dus je plaatst eerst de plinten. Tenminste alle vloerenboeren die ik tot nu toe tegengekomen ben doen dat op die manier.
Uiteraard is het geen wet van meden en perzen maar ik zou toch even je leverancier/vloerenboer raadplegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |