abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 01:35:13 #26
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_166119854
Rattengif of katten nemen.
pi_166120639
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 01:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uiteraard hebben die weinig zin, daar ze gaan als witte muizen!
Rattengif wat echter in het grondwater kan komen ook niet, denk dat die beesten al net zo resistent zijn als de mens tegen penicilline?
Kortom ratte gif zal dan wel ook weinig doen, maar baat het niet schaad het niet, maar laat je goed informeren over wat je wel en niet kunt doen!
Ze drogen uit ervan en gaan op zoek naar het kortst bijzijnde water, als jij een vijver hebt zou dat wel eens hun bestemming kunnen gaan worden?
Nee ik heb geen vijver, en weet ook geen buren die dat wel hebben. Maar er zal vast water in de buurt zijn.

Mijn buurman hoort al langere tijd iets in het plafond van zijn badkamer. Wat ik vermoed is dat dit het zelfde nest kan zijn, en in die badkamer is water. Dan moeten de ratten in mijn kruipruimte wel zwarte ratten zijn..
pi_166120708
Wij hebben ook wel eens ratten tussen het plafond gehad, sinds we een ultrasoon apparaat tegen ratten hebben horen wij ze niet meer.

We kunnen gif trooien of iets dergelijks maar je dood er er een paar en vervolgens komen de volgende weer. Katten lopen hier ook al rond en heeft totaal geen effect.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:11:35 #29
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_166120806
Best wel zonde van die tang, waarom heb je die ook in de container gemikt? Bang dat je door die tang bij de volgende barbecue zelf in een rat zou veranderen?
pi_166123297
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 09:11 schreef Barrah het volgende:
Best wel zonde van die tang, waarom heb je die ook in de container gemikt? Bang dat je door die tang bij de volgende barbecue zelf in een rat zou veranderen?
Wilde hem nog bewaren voor de burgers van mijn schoonmoeder.. maar ach, was een oud ding, en ook niet zo'n beste. Gebruikte dat alleen om de kolen naar 1 kant te leggen.

Dus zo..
pi_166123326
De koffie was wel een super tip. Helaas vind ik koffie heel snerig incl de geur.. maar het is toch al wel veel beter dan het was..
pi_166124420
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 12:37 schreef Nico987 het volgende:
De koffie was wel een super tip. Helaas vind ik koffie heel snerig incl de geur.. maar het is toch al wel veel beter dan het was..
Perfect! Goed om te horen!
pi_166128904
Bestaat er geen apparaat die een pieptoon genereert waardoor ongedierte wegblijft?
Volgens mij bestaat zoiets wel voor huismuizen.
pi_166135046
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:52 schreef Gruj0 het volgende:
Bestaat er geen apparaat die een pieptoon genereert waardoor ongedierte wegblijft?
Volgens mij bestaat zoiets wel voor huismuizen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:56 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Wij hebben ook wel eens ratten tussen het plafond gehad, sinds we een ultrasoon apparaat tegen ratten hebben horen wij ze niet meer.

We kunnen gif trooien of iets dergelijks maar je dood er er een paar en vervolgens komen de volgende weer. Katten lopen hier ook al rond en heeft totaal geen effect.
voor de volgende na aper kom er maar in!
pi_166135436
Oja als jij dat twee keer in een jaar hebt, de kelder blank staan, dan hoef jij je niet af te vragen waar die ratten vandaan komen, die huizen ja in het riool grotendeels, en bij veel water zullen die heus niet gek zijn en snel het hazen pad kiezen!

die horen ja tot in het ultrasoon, die horen ook een berg werken lang voordat het komt!
pi_166137538
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 21:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

[..]

voor de volgende na aper kom er maar in!
Neem het niet zo hoog op zeg. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 22:12 schreef john2406 het volgende:
Oja als jij dat twee keer in een jaar hebt, de kelder blank staan, dan hoef jij je niet af te vragen waar die ratten vandaan komen, die huizen ja in het riool grotendeels, en bij veel water zullen die heus niet gek zijn en snel het hazen pad kiezen!

die horen ja tot in het ultrasoon, die horen ook een berg werken lang voordat het komt!
Wat horen ze werken? Bergen? Sinds wanneer kunnen bergen werken?

Kun je een fret zelfstandig achterlaten in huis zoals een kat?
pi_166137555
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 23:33 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Neem het niet zo hoog op zeg. :')

[..]

Wat horen ze werken? Bergen? Sinds wanneer kunnen bergen werken?

Kun je een fret zelfstandig achterlaten in huis zoals een kat?
Kom of kwam eens naar Limburg of zelfs Groningen daar werkt nog genoeg naar!

Maar ik begrijp het wel hoor.
Leuk is anders he!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2016 23:37:52 ]
pi_166139624
Waar heb je het allemaal over John? Bergen die werken, na apers, kekders die 2keer jaar blank staan. Verzin je het echt allemaal zelf?
pi_166145767
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 01:32 schreef Nico987 het volgende:
Waar heb je het allemaal over John? Bergen die werken, na apers, kekders die 2keer jaar blank staan. Verzin je het echt allemaal zelf?
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 01:55 schreef Nico987 het volgende:
Ik heb in mijn huis een ondiep keldertje (70cm diep, meter of 4 lang en 1 meter breed. Hij licht onder mijn halen trap naar boven.

De bak loopt om het jaar vol met water. Opzich okee, pomp de kelder leeg zodra het een weekje niet regent en klaar.

De kelder licht dieper dan de kruipruimte. Daar kan een dun iemand op zijn buik doorheen. Die is goed droog.

De kelder is wel altijd vochtig.

Okee heel verhaal vooraf,ik wil in de kelderbak een gaatje naar de kruipruimte maken. Van 90x40 (tot het zand) dit als opening naar de kruipruimte.

Op de kelderwand staat de muur van de hal, in die muur zat ooit een deur. Kan die muur, en dus de kelderbak dragend zijn? De balken van de vloeren lopen gewoon door iig.

Verder vroeg ik mij af of dit qua vocht nu juist handig is of niet? Het waait behoorlijk in de kruipruimte, dus de kelder zal beter ventileren, maar kan ook veel vocht in de kruipruimte brengen?

Om een lang verhaal kort te houden.
Heb ik een balk nodig voor het gaatje in de kelderwand?
Zal het vocht uit de kelder een probleem in mijn kruipruimte kunnen vormen?
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:01:56 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166145923
Een vochtige kelder is nog geen kelder die blank staat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_166145937
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:01 schreef Lienekien het volgende:
Een vochtige kelder is nog geen kelder die blank staat.
De bak loopt om het jaar vol met water. Opzich okee, pomp de kelder leeg zodra het een weekje niet regent en klaar.

Weinig aan te verzinnen dus TS schrijft het zelf in een ander topic, of TS weet niet wat die schrijft?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2016 14:04:19 ]
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:04:34 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166145957
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:03 schreef john2406 het volgende:

[..]

En nou het verband met de ratten en het riool.
pi_166145999
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En nou het verband met de ratten en het riool.
Als het riool vol komt te staan met water, waar huizen die ratten dan nog?
Ik zeg niet dat het zo is maar het kan!
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:14:13 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166146089
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als het riool vol komt te staan met water, waar huizen die ratten dan nog?
Ik zeg niet dat het zo is maar het kan!
Er is een verbinding tussen het riool en de kelder?
pi_166146114
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zo een vermoeden heb ik wel, of het zo is mag TS uitzoeken, het is zijn huis!

Die kruipruimte blijft immers droog!
Of is het Leem grond in die buurt?

1 voorbeeld, er is een gemetselde put buiten die kelder, die stroomt over bij hevige regenval, en dat water kruipt langs de makkelijkste weg, langs de leidingen het perceel binnen!

Tevens zullen de ratten op dat moment het zinkende schip verlaten, vinden die elders een goed onderkomen denk ik niet dat ze nog eens verhuizen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2016 16:01:14 ]
pi_166159586
Je verzint er van alles bij John.

De kelder loopt 10cm vol.. die ca 70 cm diep is, de kruipruimte is 40cm diep.. dat betekent dat het water nog steeds 20cm onder de oppervlakte blijft, en het ook nog sneller wegloopt dan met beton er tussen.

Ik heb nergens gezegd dat het riool water is, en zelf wel dat het regenwater is.

De kelder staat om het jaar vol met water, dus niet 2 keer per jaar..

Nog steeds geen idee wat je met werkende bergen bedoeld, en wie aapt wie na?

Ik vind het fijn als je reageert, vaak is het zinvol, maar het helpt als ik enig idee heb waar je het over hebt.
pi_166159819
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zo een vermoeden heb ik wel, of het zo is mag TS uitzoeken, het is zijn huis!

Die kruipruimte blijft immers droog!
Of is het Leem grond in die buurt?

1 voorbeeld, er is een gemetselde put buiten die kelder, die stroomt over bij hevige regenval, en dat water kruipt langs de makkelijkste weg, langs de leidingen het perceel binnen!

Tevens zullen de ratten op dat moment het zinkende schip verlaten, vinden die elders een goed onderkomen denk ik niet dat ze nog eens verhuizen.
Dan zou het water een andere geur hebben. Deze zomer stond hij vol, maar kwam ik er pas achter toen mijn buurman met de pomp aan kwam zetten om hem leeg te pompen.
pi_166160051
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 14:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee dat lijkt me stug, er loopt geen riool, het water stinkt niet, etc etc.

Maar terug naar de ratjes.
De stand tot nu toe,
-De lucht is verdreven door de koffie.
- Zie geen ratten meer, en vind in de keuken ed geen keutels.
- de rattenvanger van de gemeente, belt morgen voor een afspraak.
- als de rattenvanger met halve maatregelen komt, bel ik ern bedrijf als Rentokil.
- kan Rentokil niks, dan ga ik zelf met gif aan de slag.
- ik baal dat mijn buren wat laks reageren, omdanks dat zij beesten in hun plafond horen.. het zal weinig zin hebben als alleen ik ze bestrijd.
  zondag 23 oktober 2016 @ 22:31:14 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166160545
Ik probeerde nog chocola te maken van wat John zei.

Volgens mij moet je voor ratten zoveel mogelijk de toegangspunten blokkeren. Is misschien nog wel effectiever dan bestrijden. Is er dan een verbinding tussen jouw huis en dat van de buren?
pi_166160891
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2016 22:31 schreef Lienekien het volgende:
Ik probeerde nog chocola te maken van wat John zei.

Volgens mij moet je voor ratten zoveel mogelijk de toegangspunten blokkeren. Is misschien nog wel effectiever dan bestrijden. Is er dan een verbinding tussen jouw huis en dat van de buren?
Vast wel, ze kunnen toch gewoon graven.. zal me niets verbazen als ze langs de balken in de plafonds tussen de huizen gaan..

Als het zwarte ratten zijn, die hier niet veel voorkomen, maar wel passen bij het gedrag dat ze vertonen, lopen ze gewoon door de dakgoot. Huis is 90 jaar oud er is altijd wel ergens een opening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')