De praktijk is vaak dat ratten eigenlijk niet meer te bestrijden zijn. En je hoeft maar een paar buren te hebben die te lui zijn om hun vuilnis netjes weg te gooien en het probleem blijft.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:19 schreef machtpen het volgende:
Rattenbestrijding is de gemeente voor verantwoordelijk , bel die eerst maar eens. Dan kost het je niets.
Wat verder alleen helpt tegen ratten is een kat
Daarom een kat in huis, alleen de lucht van de kat al maakt dat de ratten liever bij de buren zitten dan bij jou.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
De praktijk is vaak dat ratten eigenlijk niet meer te bestrijden zijn. En je hoeft maar een paar buren te hebben die te lui zijn om hun vuilnis netjes weg te gooien en het probleem blijft.
Dat moet wel kunnen natuurlijk. Maar dat dit werkt klopt.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 11:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Daarom een kat in huis, alleen de lucht van de kat al maakt dat de ratten liever bij de buren zitten dan bij jou.
Fredje wie?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:27 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij doet een Fredje het beter als een kat?
Ik stond eens in een gat, zo diep als maar 1,5 mtr of meer, toen er een rat aankwam zo groot als een kat, moest jij eens zien hoe snel ik eruit was, zonder die rat was dat nooit gelukt!quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:52 schreef bouwboertje het volgende:
ik betwijfel de stelling dat een kat achter een rat aan. De gemiddelde kat schrikt van het formaat van een rat en zoekt ook dekking.
ovgerigens zeg nu zelf, das toch best een gezellig clubje zo bij elkaar ?
[ afbeelding ]
Hang er maar eens een levend aan zijn staart op moet je een horen schreeuwen zeg!quote:Op woensdag 19 oktober 2016 20:30 schreef tiho1 het volgende:
Bang zijn voor een rat.
Een trap tegen zijn luie rattenreet en hij is zo kapot.
Als er op de rat in je kliko maden zitten en hij is al wat opgegeten verteerd, kunnen de vliegen daar vanaf komen. Is de rat gaaf ? Zoek maar verder.
Dat laatste dus. Van ratten is toch wel bekend dat als ze in het nauw gedreven zijn en ze voor hun idee geen kant meer uitkunnen ze aanvallen en naar de strot gaan.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 22:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hang er maar eens een levend aan zijn staart op moet je een horen schreeuwen zeg!
Maar eentje zo groot als een kat in een gat, kuil van een paar meter, die geen kant uit kan die maakt rare sprongen dan die valt aan!
Ik denk dat ze de hongen wel pakken. Maar ik denk vooral dat de ratten uit de buurt zullen blijven.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 17:52 schreef bouwboertje het volgende:
ik betwijfel de stelling dat een kat achter een rat aan. De gemiddelde kat schrikt van het formaat van een rat en zoekt ook dekking.
ovgerigens zeg nu zelf, das toch best een gezellig clubje zo bij elkaar ?
[ afbeelding ]
Komt dat mannetje van de rova langs en dan zetten ze wat vallen met pindakaas. Zegt dat hij twee weken later terugkomt maar dat wordt twee maanden. Ik woon zelf ook in zwolle en ik heb ze al eens langs gehad.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 13:50 schreef Nico987 het volgende:
Maar goed heb Rova gebeld zij zijn bij ons hiervoor verantwoordelijk, ik ga gebeld worden..
De Rova zit in half Nederland he..quote:Op donderdag 20 oktober 2016 09:21 schreef machtpen het volgende:
[..]
Komt dat mannetje van de rova langs en dan zetten ze wat vallen met pindakaas. Zegt dat hij twee weken later terugkomt maar dat wordt twee maanden. Ik woon zelf ook in zwolle en ik heb ze al eens langs gehad.
Had alleen een oud rattegat en geen ratten, maar aan mij kant van de straat zaten veel katten , aan de overkant niet en daar zaten dus wel ratten.
Kijk daar maar mee uit, dat je het dan niet ergens neerlegt waar overige dieren of mensen eraan kunnen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 08:37 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Als dat ook niet mag kan ik het misschien zelf doen met gif.
Dat snap ik.. maar 2 valletjes hebben dan dus ook weinig zin..quote:Op vrijdag 21 oktober 2016 12:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kijk daar maar mee uit, dat je het dan niet ergens neerlegt waar overige dieren of mensen eraan kunnen.
Haastige spoed is trouwens voor gene goed, die beesten waren er ook al voordat jij ernaar op zoek ging, dus die zouden zich al flink vermeerderd kunnen hebben.
Uiteraard hebben die weinig zin, daar ze gaan als witte muizen!quote:Op zaterdag 22 oktober 2016 00:28 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Dat snap ik.. maar 2 valletjes hebben dan dus ook weinig zin..
In mijn kruipruimte komen geen dieren die jet moeten overleven..
Die van de koffie is een goede... ga zo gelijk even kijken, of we gemalen koffie hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |