abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166049875
Hallo.

Ik heb al eens eerder een post gedaan over ongedierte. Maar nu weet ik zeker dat het ratten zijn..

Nu net een rat dood uit mijn kruipruimte gevist. Weet iemand hoe dat rottingsproces gaat?

Het ruikt al een tijdje muf in de gang, maar schrijf/schreef dit toe aan de vochtige kelder. Afgelopen weekend helemaal leeggehaald, geveegd en gestofzuigd. Lagen wat kartonnen dingen in met schimmel. Maar de lucht werd niet echt minder.

Sinds zaterdag hebben we ook weer flinke bromvliegen, dagelijks ca 20 die we doodmaken.

Sinds gisteren is de lucht veranderd van muf naar penetrant. Anders dan in de kelder. Dus de kruipruimte en dat was een voltreffer. Kan ongeveer 30cm van de bodem zien en daar lag een dode rat. Met bbq tang eruit gevist en (samen met de tang) in de container gegooid.

De rat die ik net weghaalde was nog best gaaf, en was nog/weer zacht. Ik vermoed dus dat dit niet de rat was waar de vliegen vanaf komen. Of gaat dat zo snel?

En dan de volgende vraag hoe zorg ik dat de rest doodgaat? Openingen zijn er genoeg, huis is oud, dus haast niet tegen te gaan.
Op internet lees ik gif strooien of verdelger laten. Dat kan, maar zelf doen zal veel goedkoper zijn..
pi_166053435
Rattengif is meestal behoorlijk zwaar spul en mag volgens mij niet altijd en overal zonder speciale papiertjes gebruikt worden. Als je gif neemt zorg dan dat je de soort neemt waarbij ratten na het eten hiervan verdrogen/niet gaan rotten, dit kan behoorlijk schelen in de stank als ze ergens weg kruipen waar je er niet bij kan.

Ook zou ik proberen erop te letten dat er in de omgeving van je huis (en in je huis zelf) geen etensresten zijn die aangevreten kunnen worden, eten trekt namelijk ook ratten aan.
pi_166053451
Rattenbestrijding is de gemeente voor verantwoordelijk , bel die eerst maar eens. Dan kost het je niets.

Wat verder alleen helpt tegen ratten is een kat
  woensdag 19 oktober 2016 @ 11:22:01 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166053501
quote:
2s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 11:19 schreef machtpen het volgende:
Rattenbestrijding is de gemeente voor verantwoordelijk , bel die eerst maar eens. Dan kost het je niets.

Wat verder alleen helpt tegen ratten is een kat
De praktijk is vaak dat ratten eigenlijk niet meer te bestrijden zijn. En je hoeft maar een paar buren te hebben die te lui zijn om hun vuilnis netjes weg te gooien en het probleem blijft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166053980
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 11:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

De praktijk is vaak dat ratten eigenlijk niet meer te bestrijden zijn. En je hoeft maar een paar buren te hebben die te lui zijn om hun vuilnis netjes weg te gooien en het probleem blijft.
Daarom een kat in huis, alleen de lucht van de kat al maakt dat de ratten liever bij de buren zitten dan bij jou.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 19 oktober 2016 @ 11:51:07 #6
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_166054031
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 11:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Daarom een kat in huis, alleen de lucht van de kat al maakt dat de ratten liever bij de buren zitten dan bij jou.
Dat moet wel kunnen natuurlijk. Maar dat dit werkt klopt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_166056687
Kat is net dood, en daar zijn we oke mee.

Een kat is dus geen optie en overigens best wel een fabeltje want de kat leefde nog toen ik de beeste op zolder hoorde, mijn buren hebben een kat en daar zitten ze mogelijk ook.

Daarnaast vluchtte er ooit een rat weg uit de keuken terwijl ik een kat had..

Maar goed heb Rova gebeld zij zijn bij ons hiervoor verantwoordelijk, ik ga gebeld worden..

Anders toch een kat van straat plukken en in mijn kruipruimte stoppen.
pi_166061537
Volgens mij doet een Fredje het beter als een kat?
  woensdag 19 oktober 2016 @ 17:28:49 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_166061572
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:27 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij doet een Fredje het beter als een kat?
Fredje wie?
The love you take is equal to the love you make.
pi_166061626
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Fredje wie?
Fretje, nou goed.

https://www.google.nl/sea(...)J5oKHdCOBHgQ_AUIBigB
  woensdag 19 oktober 2016 @ 17:52:17 #11
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_166062016
ik betwijfel de stelling dat een kat achter een rat aan. De gemiddelde kat schrikt van het formaat van een rat en zoekt ook dekking.

ovgerigens zeg nu zelf, das toch best een gezellig clubje zo bij elkaar ?

pi_166062211
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:52 schreef bouwboertje het volgende:
ik betwijfel de stelling dat een kat achter een rat aan. De gemiddelde kat schrikt van het formaat van een rat en zoekt ook dekking.

[ afbeelding ]
Ik stond eens in een gat, zo diep als maar 1,5 mtr of meer, toen er een rat aankwam zo groot als een kat, moest jij eens zien hoe snel ik eruit was, zonder die rat was dat nooit gelukt!

Liepen hier ook met de regelmaat door de straten, zo tam had ik ze nog nooit gezien!
Vroeger hadden die angst, waar is die angst gebleven?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2016 18:16:58 ]
pi_166066382
Bang zijn voor een rat.

Een trap tegen zijn luie rattenreet en hij is zo kapot.

Als er op de rat in je kliko maden zitten en hij is al wat opgegeten verteerd, kunnen de vliegen daar vanaf komen. Is de rat gaaf ? Zoek maar verder.
pi_166071731
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:30 schreef tiho1 het volgende:
Bang zijn voor een rat.

Een trap tegen zijn luie rattenreet en hij is zo kapot.

Als er op de rat in je kliko maden zitten en hij is al wat opgegeten verteerd, kunnen de vliegen daar vanaf komen. Is de rat gaaf ? Zoek maar verder.
Hang er maar eens een levend aan zijn staart op moet je een horen schreeuwen zeg!
Maar eentje zo groot als een kat in een gat, kuil van een paar meter, die geen kant uit kan die maakt rare sprongen dan die valt aan!
  woensdag 19 oktober 2016 @ 22:52:18 #16
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_166071827
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hang er maar eens een levend aan zijn staart op moet je een horen schreeuwen zeg!
Maar eentje zo groot als een kat in een gat, kuil van een paar meter, die geen kant uit kan die maakt rare sprongen dan die valt aan!
Dat laatste dus. Van ratten is toch wel bekend dat als ze in het nauw gedreven zijn en ze voor hun idee geen kant meer uitkunnen ze aanvallen en naar de strot gaan.
Tandjes die beton wegvreten hebben geen enkele moeite met wat vers strotvlees....
pi_166073796
Hallo.. maak mij even bang.. bah.. Ik ben overigens nog niet klaar. Gisteren best een flinke scheut rituals huis geur op het vloertje boven de kruip ruimte. Maar nog steeds ruik ik die geur. Minder heftig. Maar het is er wel, zou dit nog kunnen zijn van die rat. Er ligt nog wat haar van dat beest.. thats it.

Mijn punt is dat ik ooit heb bedacht dat het slim zou zijn om mijn vloer. Door te leggen omdat ik geen gat in mijn woonkamer wilde.

Ik zou wel een opening onder de mat bij de voordeur maken. Maar dat komt uit in de kelder..

Heel slim dus allemaal. Er zal eerdaags een topic komen over een gat in een kekderwand maken komen vermoed ik.
pi_166073816
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:52 schreef bouwboertje het volgende:

[ afbeelding ]
Ik denk dat ze de hongen wel pakken. Maar ik denk vooral dat de ratten uit de buurt zullen blijven.
pi_166075975
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:50 schreef Nico987 het volgende:

Maar goed heb Rova gebeld zij zijn bij ons hiervoor verantwoordelijk, ik ga gebeld worden..

Komt dat mannetje van de rova langs en dan zetten ze wat vallen met pindakaas. Zegt dat hij twee weken later terugkomt maar dat wordt twee maanden. Ik woon zelf ook in zwolle en ik heb ze al eens langs gehad.

Had alleen een oud rattegat en geen ratten, maar aan mij kant van de straat zaten veel katten , aan de overkant niet en daar zaten dus wel ratten.
pi_166097162
Volgens horen zeggen zijn ze al niet kapot van de urine geur van een Fretje, of dat van een kat idem is weet ik niet?

Een marter lijkt mij nog agressiever, maar die gaan ook als kool geloof ik, heb er laatst eentje in de ogen mogen kijken, die kwam potjandrie zelfs op me af gestapt alsof die mij wou aanvallen!

Leuke kop had dat beest net een vos in het klein.

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2016 00:05:57 ]
pi_166100548
quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 09:21 schreef machtpen het volgende:

[..]

Komt dat mannetje van de rova langs en dan zetten ze wat vallen met pindakaas. Zegt dat hij twee weken later terugkomt maar dat wordt twee maanden. Ik woon zelf ook in zwolle en ik heb ze al eens langs gehad.

Had alleen een oud rattegat en geen ratten, maar aan mij kant van de straat zaten veel katten , aan de overkant niet en daar zaten dus wel ratten.
De Rova zit in half Nederland he..
Ik zal het zien de Rattenvanger is nu op vakantie. (Kon het niet laten om te vragen of hij naar hamelen was). Maar maandag wordt ik gebeld. Komt hij idd met 2 vallen, dan zal ik eeb betaalde bestrijder bellen of die gif kan gebruiken. Als dat ook niet mag kan ik het misschien zelf doen met gif.
pi_166100911
En koffie tegen de lucht; een schoteltje koffie (als in gemalen koffiebonen, niet een kopje koffie) in je kruipkelder trekt de lucht er een beetje uit.
pi_166104419
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 08:37 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Als dat ook niet mag kan ik het misschien zelf doen met gif.
Kijk daar maar mee uit, dat je het dan niet ergens neerlegt waar overige dieren of mensen eraan kunnen.

Haastige spoed is trouwens voor gene goed, die beesten waren er ook al voordat jij ernaar op zoek ging, dus die zouden zich al flink vermeerderd kunnen hebben.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2016 12:51:25 ]
pi_166119343
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kijk daar maar mee uit, dat je het dan niet ergens neerlegt waar overige dieren of mensen eraan kunnen.

Haastige spoed is trouwens voor gene goed, die beesten waren er ook al voordat jij ernaar op zoek ging, dus die zouden zich al flink vermeerderd kunnen hebben.
Dat snap ik.. maar 2 valletjes hebben dan dus ook weinig zin..

In mijn kruipruimte komen geen dieren die jet moeten overleven..

Die van de koffie is een goede... ga zo gelijk even kijken, of we gemalen koffie hebben.
pi_166119796
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 00:28 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Dat snap ik.. maar 2 valletjes hebben dan dus ook weinig zin..

In mijn kruipruimte komen geen dieren die jet moeten overleven..

Die van de koffie is een goede... ga zo gelijk even kijken, of we gemalen koffie hebben.
Uiteraard hebben die weinig zin, daar ze gaan als witte muizen!
Rattengif wat echter in het grondwater kan komen ook niet, denk dat die beesten al net zo resistent zijn als de mens tegen penicilline?
Kortom ratte gif zal dan wel ook weinig doen, maar baat het niet schaad het niet, maar laat je goed informeren over wat je wel en niet kunt doen!
Ze drogen uit ervan en gaan op zoek naar het kortst bijzijnde water, als jij een vijver hebt zou dat wel eens hun bestemming kunnen gaan worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2016 01:22:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')