quote:Daar heb ik dan weinig aan toe te voegen.
Brabus zou Brabus niet zijn als ze niet met iets heel bijzonders in Essen stonden. Een Brabus E V12 Concept Car met 630 pk en 1.000(!) Nm vinden we niet echt dagelijkse kost.De twaalfcilinder bi-turbo is afkomstig uit de S 600 en Maybach, maar is door Brabus verder onder handen genomen. De vermogenstoename werd bereikt door o.a. de motorinhoud tot 6,3 liter te vergroten.
De E V12 is volgens Brabus de snelste sedan ter wereld. De topsnelheid bedraagt maar liefst 340 km/h, daarmee rij je bij de meeste supersportwagens weg. Voor het uit stilstand wegrijden naar 100 km/h is slechts 4,2 seconden nodig, naar de 200 km/h duurt 12,9 tellen.
Het uiterlijk is slechts subtiel aangepast, slechts de forse wielen in de maat 255/35 ZR 19 voor en 285/30 ZR 19 vallen op. De auto staat natuurlijk op een speciaal door Brabus sportonderstel. Om dit geweld in te tomen worden extra grote remschijven gemonteerd (375 mm voor, 355 mm achter).
In 2003 zal Brabus een kleine serie van de E V12 produceren. De Duitse prijs ligt om en nabij de 300.000 euro.
Bron: Autoweek.nl
Nu word het pas leuk op de Autobahn....
Zou ik niet moeilijk over doen..
quote:Bron: http://www.autoweek.nl
Gepantserde Mercedes E-KlasseDe Mercedes E 320 en de E 500 zijn nu ook in gepantserde uitvoering leverbaar. Deze zogenaamde E-Guard modellen worden van af fabriek aangepast aan de Europese beveiligingsnormen.
De E-Guard Mercedessen hebben extra geïntegreerde veiligheidsvoorzieningen, die al tijdens de productie in de carrosserie worden geïntegreerd. Mercedes-Benz maakt daarbij gebruik van composietmaterialeen van glas, kunststof en staal. Uiterlijk zijn de gepantserde versies nauwelijks van de standaardversies te onderscheiden.
De E-Guard modellen zijn alleen in Elegance-uitvoering beschikbaar en hebben gelaagd glas met een polycarbonaat laag aan de binnenkant voor extra bescherming tegen glassplinters. De portierruit aan de bestuurderszijde is elektrisch bedienbaar. Tot de standaarduitrusting behoren sidebags achter en elektrisch bediende rolgordijnen voor de zijruiten achter.
Het onderstel is speciaal aangepast en op de 17-inch lichtmetalen velgen zijn 245/45-banden met noodloopeigenschappen gemonteerd. Uiteraard zijn de beide modellen uitgerust met een bandenspanningscontrolesysteem en Airmatic Dual Control.
De meeste extra´s die voor de gewone E-klasse beschikbaar zijn, kunnen ook op de gepantserde versies geleverd worden. Verder zijn bovendien elektrisch bedienbare zijramen voor de voor- en achterpassagiers, een intercomsysteem en een verwarmbare voorruit leverbaar.
Kan dit ook in combinatie? Zowel gepantserd als die snelle motor!!!Misschien iets voor Sadam en Osama... Zijn ze Bush sneller af en nog veilig ook!!!
[Dit bericht is gewijzigd door WaSTeiL op 04-12-2002 15:27]
quote:Dat vind ik inderdaad ook wel stijl. Gewoon wat grotere velgen eronder, maar je trapt er wel de gem. sportwagen vet mee uit.
Op woensdag 4 december 2002 15:26 schreef T_R_I_P het volgende:
Kijk, dit is nou een auto naar mijn hart. Een gruwelijk beest maar zijn uiterlijk verraad bijna niets! Hebben ze goed gedaan die boys van Brabus!
quote:13 sec................... dan zit ik net op de 100!!!
Op woensdag 4 december 2002 15:27 schreef Nitroglycerine het volgende:
in 13 seconden op de 200 km/u.......
mijn god
vraag me af of je nog wel lekker kunt rijden als je boven de 300 km/u uitkomt in Duitsland
Je rijdt dan minimaal 2x zo snel als de rest.........
Ik heb wel eens in de CL 6.7 gereden, ik durf te wedden dat deze nog beter rijdt terwijl die al was.
quote:13 seconden????
Op woensdag 4 december 2002 15:27 schreef Nitroglycerine het volgende:
in 13 seconden op de 200 km/u.......
mijn god
vraag me af of je nog wel lekker kunt rijden als je boven de 300 km/u uitkomt in Duitsland
Je rijdt dan minimaal 2x zo snel als de rest.........
Mgoed... daarboven ga ik verliezen.
quote:Welke Golf?
Op woensdag 4 december 2002 15:50 schreef ThaFreak het volgende:[..]
13 seconden????
Verbleekt wel bij deze Golf met 900 pk..
0-100 in 4,5 en 2,5 seconden later op de 200!!!!
quote:Maar daarin kan je niet lekker zitten met 5 personen + bagage
Op woensdag 4 december 2002 15:50 schreef ThaFreak het volgende:[..]
13 seconden????
Verbleekt wel bij deze Golf met 900 pk..
0-100 in 4,5 en 2,5 seconden later op de 200!!!!
btw die prestatiecijfers zijn beetje onrealistisch, van 100 naar 200 duurt altijd langer dan van 0 naar 100..
quote:Normaal gesproken zou ik je over de prestaties gelijk moeten geven maar tijdens een demonstratie in duitsland met een officiele meting werden de cijfers inderdaad bevestigd.
Op woensdag 4 december 2002 16:23 schreef Threepio het volgende:[..]
Maar daarin kan je niet lekker zitten met 5 personen + bagage
btw die prestatiecijfers zijn beetje onrealistisch, van 100 naar 200 duurt altijd langer dan van 0 naar 100..
greetz
quote:Het leuke van deze bak is juist dat het op het eerste gezicht gewoon een taxi is, maar zodra het gas ingetrapt wordt...
Op woensdag 4 december 2002 19:36 schreef Ultimora het volgende:
vandaag gezien in Eseen dat apparaat.. Heeeeeel vet, maar daar zie je nog zoveel mooiere dingen staan, dat het mij niet eens was opgevallen dat ie zo snel is...
er stonden bijvoorbeeld ik denk wel 20 verschillende mercedes sl's getuned, waarvan die van Kleemann het mooiste (naar mijn smaak) was..
quote:Kan bijna niet missen dat hij wel indrukwekkend klinkt. Kleine kans alleen dat je er eentje zal horen hier in Ned. Denk niet dat ze dik gezaaid zullen zijn.
Op woensdag 4 december 2002 15:28 schreef Kreator het volgende:[..]
Dat vind ik inderdaad ook wel stijl. Gewoon wat grotere velgen eronder, maar je trapt er wel de gem. sportwagen vet mee uit.
Ik ben benieuwd hoe deze bak klinkt. 630 pk uit een 6.3 liter V12 kan alleen maar mooi klinken toch?.
Rij zelf ongeveer 60.000 km per jaar en nog zie ik maar zelden een apparte auto. (Jeweetwel, iets waar je nog ff een keertje goed naar kijkt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |