abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7141070
Ik heb hier 2 minidiscs met een ruimtelijke opname van de jaarlijkse muziekavond van mijn oude middelbare school, met de vraag of ik er wat mee kan. Bij een tweetal nummers zijn de drums véél te hard (1 van de microfoons stond voor de ritmesectie ), en bij de bigband-nummers zijn de zangstemmen amper te horen.

Het enige wat zo 1-2-3 in me opkomt is wat met de EQ gaan klooien; maar wat zijn (globaal) de frequenties van:

Drum (van tom tot bekken)?
Alt-zang?

Andere tips/ideeën zijn natuurlijk ook welkom.

woensdag 4 december 2002 @ 15:27:57 #2
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_7142263
Pfff, ik heb dat ook wel eens geprobeerd. met cooledit frequenties uit een solo stukkie plukken en dan door het hele nummer die frequenties onderdrukken of boosten. Werk redelijk voor hele lage frequenties, bijvoorbeeld bassdrum enzo. Nadeel is dat bekkens bijna het hele spectrum dekken. Als je die probeert te filteren tast dat ook je zangpartijen enzo aan. Het kan dus wel, maar het wordt er niet beter op vrees ik....
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_7142525
Je zou met een multibandcompressor bepaalde harde frequenties alleen op die momenten waar ze te luid zijn kunnen onderdrukken. Zo hou je het andere geluid met dezelfde frequenties intact op de momenten waar het storende geluid niet aanwezig is.

meer over de Waves c4

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')