quote:nee hier kan je niets aan doen want het zijn VERPLICHTE vrije dagen...
Op woensdag 4 december 2002 13:54 schreef Oliver het volgende:
Ik hoor net dat ik verplicht 2 vrije dagen op moet nemen (27 en 30 december). Dat is op zich niet zo erg, want vrij zijn is heerlijk. Alleen deze dagen gaan wel af van de schamele 25 dagen die ik per jaar(!) krijg.Het is absoluut geen probleem voor mij om te werken en ik heb zat werk liggen. Kan ik hier iets aan doen? Ik baal er goed van...
en wees blij dat je lekker een daggie niet hoeft te werken, anders wordt je zo'n workaholic
Ze snijden zichzelf zo ook in de vingers... want stel je hebt je 25 dagen al opgenomen... dan kan je geen vrij krijgen, maar je kan ook niet werken want het bedrijf is dicht...
Maar voor de zekerheid zou ik eens bellen met het GAK ofzo...
quote:In de meeste CAO's is opgenomen dat het bedrijf iom de OR twee collectieve vrije dagen kan vaststellen.
Op woensdag 4 december 2002 13:54 schreef Oliver het volgende:
Ik hoor net dat ik verplicht 2 vrije dagen op moet nemen (27 en 30 december). Dat is op zich niet zo erg, want vrij zijn is heerlijk. Alleen deze dagen gaan wel af van de schamele 25 dagen die ik per jaar(!) krijg.Het is absoluut geen probleem voor mij om te werken en ik heb zat werk liggen. Kan ik hier iets aan doen? Ik baal er goed van...
"De werkgever kan ten hoogste 2 dagen van de vakantie als collectieve snipperdagen aanwijzen. Uiterlijk 31 januari zal de werkgever mededelen of hij het lopende kalenderjaar van deze mogelijkheid gebruik maakt en zo ja, welke dag(en)
word(t)(en) aangewezen."
Vaak zijn de dagen al ingevuld, bij ons dit jaar op de dag na hemelvaart en de dag na de kerst (2x een vrijdag).
Dus mocht mijn baas ook met zo'n geintje komen dan heeft hij pech.. ik kom gewoon werken, of blijf thuis maar dan niet ten koste van mijn uren.
quote:Dan moet je wel een ondernemingsraad hebben. Hiervoor dient het personeel zorg te dragen. Indien er geen OR is, maakt je baas zelf uit wat hij/zij kan doen.
Voor het vaststellen van collectieve vrije dagen is de werkgever verplicht om overleg te voeren met de werknemers (de ondernemingsraad in de meeste gevallen).
Overigens kun je hier alleen maar tegenin gaan indien het gaat om dagen die niet geaccepteerd zijn.
Een werkgever mag geloof ik (maar dit veranderd per CAO en per werkjaar) 3 dagen verplichten.
En 25 dagen is niet SCHAMEL. het is heeeeel erg standaard.
Dan ga je maar 36 uur werken ipv 40, krijg je 24 ATV-dagen naast je vakantiedagen.
quote:Ik werk in de ICT sector, wat een vrije sector is. Ik weet dat er iets in mijn contract hierover moet staan. Ik zal eens kijken straks.
Op woensdag 4 december 2002 14:09 schreef B03S het volgende:
dat staat in je CAO....
quote:Als het niet met de OR of MZ geregeld kan worden, dan is de werkgever verplicht om met ieder personeelslid afzonderlijk hierover te overleggen. In dat laatste geval is er een goede kans dat er geen collectieve dagen kunnen worden afgesproken omdat in feite iedereen een soort veto heeft.
Op woensdag 4 december 2002 14:19 schreef dmace het volgende:[..]
Dan moet je wel een ondernemingsraad hebben. Hiervoor dient het personeel zorg te dragen. Indien er geen OR is, maakt je baas zelf uit wat hij/zij kan doen.
Overigens kun je hier alleen maar tegenin gaan indien het gaat om dagen die niet geaccepteerd zijn.
Een werkgever mag geloof ik (maar dit veranderd per CAO en per werkjaar) 3 dagen verplichten.
En 25 dagen is niet SCHAMEL. het is heeeeel erg standaard.
Dan ga je maar 36 uur werken ipv 40, krijg je 24 ATV-dagen naast je vakantiedagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |