abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 oktober 2016 @ 19:33:12 #26
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_166018953
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 10:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Acht weken schorsing (of drie weken als hij met een sportpsycholoog gaat praten) dat komt in de buurt bij de gemiddelde dopingschorsing in het tennis _O-. Was dat omdat hij er met die service met de pet naar gooide, of is er meer gebeurd? Dat eerste is kinderachtig en onsportief, maar om dat nou te bestraffen - je doet in principe niets tegen de regels en ik ben ervan overtuigd dat zoiets een keer of 100 per jaar gebeurt bij gefrustreerde spelers.
Zoals al gezegd is het wel tegen de regels. Anders zou het ook een stuk makkelijker worden mbt omkopingen etc.
pi_166019556
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 18:27 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het is wel tegen de regels. De straf zal te maken hebben met het feit dat het niet de eerste keer is dat hij het doet.
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:33 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Zoals al gezegd is het wel tegen de regels. Anders zou het ook een stuk makkelijker worden mbt omkopingen etc.
Tja, ongetwijfeld, het belangrijkere punt is natuurlijk dat dit klassejustitie van de ATP is - of kunnen jullie veel voorbeelden geven van dit soort straffen? Terwijl het tanken van zelfs een set als vrij normaal wordt gezien? Wellicht minder opvallend dan Kyrgios, maar wel hetzelfde principe en dan nog eens voor een veel langere periode. Ik kan er alleen eentje vinden voor notoire fixer Davydenko, zelfs Tomic kreeg geen straf voor het proberen te retourneren met zijn racketsteel. Of was dat omdat Tomic op dat moment van onbeschreven gedrag was?
pi_166027591
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 19:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Tja, ongetwijfeld, het belangrijkere punt is natuurlijk dat dit klassejustitie van de ATP is - of kunnen jullie veel voorbeelden geven van dit soort straffen? Terwijl het tanken van zelfs een set als vrij normaal wordt gezien? Wellicht minder opvallend dan Kyrgios, maar wel hetzelfde principe en dan nog eens voor een veel langere periode. Ik kan er alleen eentje vinden voor notoire fixer Davydenko, zelfs Tomic kreeg geen straf voor het proberen te retourneren met zijn racketsteel. Of was dat omdat Tomic op dat moment van onbeschreven gedrag was?
Die regel an sich is tricky. Een set tanken kan bijvoorbeeld best voordeel opleveren in een volgende set. Je moet het ook wel echt heel bont maken om daadwerkelijk bestraft te worden achteraf. Het gebeurt wel iets vaker dat er tijdens de wedstrijd een waarschuwing voor wordt uitgedeeld.

Nu heb ik niet de hele wedstrijd van Kyrgios gezien, maar ik lees dat hij constant zo bezig was. En nu wordt het bij Kyrgios niet uitgelegd als 'lack of effort' maar dat hij de sport in diskrediet heeft gebracht.
pi_166031114
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 23:32 schreef wimderon het volgende:

[..]

Die regel an sich is tricky. Een set tanken kan bijvoorbeeld best voordeel opleveren in een volgende set. Je moet het ook wel echt heel bont maken om daadwerkelijk bestraft te worden achteraf. Het gebeurt wel iets vaker dat er tijdens de wedstrijd een waarschuwing voor wordt uitgedeeld.

Nu heb ik niet de hele wedstrijd van Kyrgios gezien, maar ik lees dat hij constant zo bezig was. En nu wordt het bij Kyrgios niet uitgelegd als 'lack of effort' maar dat hij de sport in diskrediet heeft gebracht.
Dat vroeg ik me inderdaad al af, of het echt alleen voor dat ene moment was of dat er meer was gebeurd. Een straf valt goed te billijken, maar de zwaarte van de voorwaardelijke straf is wat onzinnig gezien andere straffen van de ATP. Ach, laten we hopen dat het toevalligerwijs een briljante sportpsycholoog is die vooral Kyrgios' motivatie wat kan opkrikken. Want hoe je het ook wendt of keert, de beste man brengt wat teweeg in het tennis. Ben benieuwd wat hij aan startgelden pakt, maar ik vermoed dat hij daarin bij de absolute top hoort.
pi_166032450
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Motivatie denk je? Hij ging helemaal uit z'n dak na de verloren eerste set, heb meer het idee dat hij niet zo goed in z'n vel zit - en fysiek ook wel wat probleempjes natuurlijk. Wellicht voelt hij toch de druk van Murray. Verschil is nu minder dan 1000 punten, en dan is Rio, gevoelsmatig meer waard dan 1000 punten, niet eens meegeteld.

Petje af dit toernooi voor "saaie" spelers als RBA en Simon, presteren knap ondanks het ontbreken van wapens.
En Murray had na RG nog een miljoen punten achterstand ofzo, bizar dat dat nu al bijna ingelopen is en de kans groot is dat hij de nummer 1-positie overneemt straks (zeker omdat Murray vorig jaar tankte op de WTF) :D
pi_166032601
Het indoorseizoen is wel Djoko zijn beste gedeelte. Ik ben benieuwd. Shanghai was nog niet echt top, maar nu komen de tragere banen (Parijs, Londen) waar én Djoko beter is én Murray slechter op is. Ben benieuwd.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_166033369
Het is jammer voor Murray dat ze niet wat meer finales hebben gespeeld in de mindere periode van Djokovic. Dan had hij wat meer mentale edge gekregen.
pi_166033414
Ja, had het in Shanghai wel willen zien....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 12:55:09 #34
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166034311
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 11:27 schreef Norrage het volgende:
Het indoorseizoen is wel Djoko zijn beste gedeelte. Ik ben benieuwd. Shanghai was nog niet echt top, maar nu komen de tragere banen (Parijs, Londen) waar én Djoko beter is én Murray slechter op is. Ben benieuwd.
voor mij lijkt het een mentale dip, zoals ook federer die had na de career slam. De race is nog altijd in het voordeel van Djoko, maar Murray heeft wel het momentum. Verliezen van RBA is al diep gezonken, maar het zijn dat soort jongens die Djoko moeten gaan verslaan. Een finale tegen Murray kan hij zich wel voor opladen, maar gilles simon in een R2 na een bye. Dat is kut als je mentaal niet goed bent. Met de Djoko historie van mentale problemen (voor hij te goed werd) kan dat nog interessant worden. Zelf dacht ik dat zijn draw in Shanghai zo makkelijk was dat hij toch zou winnen. Blijkt dat sukkel-zverev-broertje al bijna de upset kan doen. Problemen zijn dus groter dan ze lijken. Ik denk dat hij weer blessures gaat faken om het mentaal aan zichzelf te kunnen uitleggen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:00:58 #35
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166034426
quote:
3s.gif Op maandag 17 oktober 2016 13:12 schreef de_boswachter het volgende:
Ik vind Kyrgios maar een gemaakte bad boy. Elke periode heeft zo zijn stoute jongen nodig en hij heeft er met z'n looks en fysiek ideaal gebruik van gemaakt.
Die nietsnut zal gewoon een leuk top 20 spelertje blijven, maar iedereen praat wel over hem. Zal hem die 45 k. nou schelen zeg :')
Ik denk dat hij top 5 gaat worden. Als hij mentaal focus zou hebben kan hij met A Zverev om opvolging van de big 4 gaan knokken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:05:29 #36
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166034522
Ik vind Kyrgios ook leuk trouwens. Zijn tennis is net zo dom als zijn gedrag. Amusant. Het is allemaal heel authentiek, gewoon zijn beperking. Niet zo geforceerd/geacteerd zoals de grappen en grollen van Djokovic.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166034708
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:00 schreef XL het volgende:

[..]

Ik denk dat hij top 5 gaat worden. Als hij mentaal focus zou hebben kan hij met A Zverev om opvolging van de big 4 gaan knokken.
Nee, dan zitten ze beiden bij de nieuwe big 4.
pi_166034718
Jammer dat Dani Koellerer geen comback meer mocht maken van de ATP.
Daar was Nick Kyrios een klein flikkertje bij.
U MAD?
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 13:54:31 #39
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166035481
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:17 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nee, dan zitten ze beiden bij de nieuwe big 4.
Wie zijn de andere 2?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_166035560
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:05 schreef XL het volgende:
Ik vind Kyrgios ook leuk trouwens. Zijn tennis is net zo dom als zijn gedrag. Amusant. Het is allemaal heel authentiek, gewoon zijn beperking. Niet zo geforceerd/geacteerd zoals de grappen en grollen van Djokovic.
Kyrgios is echt een enorme held. _O_
Net als Gulbis. Die gasten zeggen en doen gewoon wat ze denken.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_166036411
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 13:54 schreef XL het volgende:

[..]

Wie zijn de andere 2?
Thiem en Dr. Ivo.

Of Pouille. De rest geloof ik niet zo in. Het is wel te hopen dat die gasten binnen twee jaar Djokovic en Murray serieus kunnen uitdagen, anders wordt het wel heel triest.

Zou ook prima kunnen dat na de aftakeling van Djoko en Murray er een korte overgangsperiode komt, gevolgd door een nieuwe generatie (nu <18) die het overneemt, evt. met Zverev. Zo ging het met Sampras / Agassi --> Hewitt --> Big4.
pi_166036706
Denk dat het vooral Kyrgios, Coric, Zverev en Pouille worden die echt naar de top gaan. In iemand als Thiem geloof ik niet meer. Wat een droeftoeter zeg, die speelt zichzelf nu al helemaal kapot. We hebben ook nog die Rus en die Canadees die behoorlijk veel potentie zijn. En Taylor Fritz natuurlijk. Maar die hebben nog te weinig bewezen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:01:16 #43
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_166036862
Coric blijft helaas wat hangen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_166036912
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:01 schreef Szura het volgende:
Coric blijft helaas wat hangen
Ook tijdje geblesseerd al geloof ik.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_166037269
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 14:51 schreef Norrage het volgende:
Denk dat het vooral Kyrgios, Coric, Zverev en Pouille worden die echt naar de top gaan. In iemand als Thiem geloof ik niet meer. Wat een droeftoeter zeg, die speelt zichzelf nu al helemaal kapot. We hebben ook nog die Rus en die Canadees die behoorlijk veel potentie zijn. En Taylor Fritz natuurlijk. Maar die hebben nog te weinig bewezen.
Een Coric vs Thiem bet durf ik wel aan :)
pi_166037352
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Een Coric vs Thiem bet durf ik wel aan :)
We moeten niet vergeten dat Thiem al 4 jaar ouder is, en eigenlijk al niet meer tot de jonkies kan worden gerekend.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_166037619
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:27 schreef Norrage het volgende:

[..]

We moeten niet vergeten dat Thiem al 4 jaar ouder is, en eigenlijk al niet meer tot de jonkies kan worden gerekend.
Drie jaar, dat is een stuk kleiner verschil dan Federer heeft met alle andere leden van de voormalige Big4.
pi_166037822
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Drie jaar, dat is een stuk kleiner verschil dan Federer heeft met alle andere leden van de voormalige Big4.
14 november 1996 vs 3 september 1993, ok, 3 jaar :)

Ik hoop trouwens ten zeerste dat Thiem het volhoudt en doorstoot naar de top. Hij heeft een leuk spel. Maar ik vind zijn scheduling uitermate dom.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_166037952
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 15:48 schreef Norrage het volgende:

[..]

14 november 1996 vs 3 september 1993, ok, 3 jaar :)

Ik hoop trouwens ten zeerste dat Thiem het volhoudt en doorstoot naar de top. Hij heeft een leuk spel. Maar ik vind zijn scheduling uitermate dom.
Al 25 toernooien dit jaar inderdaad, wellicht wat veel van het goede :P.

Wel dichtbij plaatsing voor de WTF (blijft toch apart dat die pas 13 november begint :'))
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:13:46 #50
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_166038315
Ik zie het inderdaad momenteel in Kyrgios en Zverev

Ik zie het minder in Pouille en Coric (natuurlijk gaat dat top 10 worden, maar meer a la Tsonga, Berdych de eeuwige nummer 8).

Fritz en Tiafoe heb ik weinig van gezien.

Met die rus en Dr. Ivo bedoelen we die Karen Kachanov of hoe heet die precies? Weet ik niet of je met 2 meter een echte topper kunt worden. Die Rublev die Haase wegtikte in de davis cup, die zal volgend jaar wel in de top 100 komen. Die was toch ook pas 17 of 18 ofzo...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')