Heb ik gedaan. Ook na het gesprek bleek het dat ze gewoon willen dat ik betaal. Het kan hun blijkbaar niets schelen dat ik onder de 22 euro zit.quote:
Dat weet ik niet meer. Heb de doos niet meer. Maar dat zou goed kunnen dat dat er op stond.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 11:56 schreef Hallmark het volgende:
Stond die US$ 30 ook echt op het pakket?
Nou, guttegut, wat zou je nu in godsnaam moeten doen met deze situatiequote:Op vrijdag 14 oktober 2016 11:56 schreef RGS18 het volgende:
[..]
"Wij hebben het geld inmiddels al voorgeschoten. U kunt, nadat u uw factuur heeft voldaan, een bezwaar indienen bij de belastingdienst."
Een topic op FOK! openen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 11:58 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Nou, guttegut, wat zou je nu in godsnaam moeten doen met deze situatie
Maar dat ik toch belachelijk? Wettelijk ben ik ze helemaal niks schuldig omdat ik onder die 22 euro zit..quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:00 schreef Spanky78 het volgende:
Bezwaar indienen en betalen als je er niet uitkomt. Want ze komen anders het geld gewoon halen. Sta je te boek als wanbetaler en noem maar op.
Douanekosten enzo, ga je echt niet zomaar terugkrijgen . volgens mij standaard inklaringskosten.
Als een of andere koekenbakker 30USD op de doos schrijft.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:03 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Maar dat ik toch belachelijk? Wettelijk ben ik ze helemaal niks schuldig omdat ik onder die 22 euro zit..
Dit is wel een beetje de kern van de zaak ja.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als een of andere koekenbakker 30USD op de doos schrijft.
Hoe moeten zij dan ruiken dat jij onder die 22 euro zit?
Dan is het de schuld van de verkoper en heeft PostNL gewoon gelijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 11:56 schreef RGS18 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet meer. Heb de doos niet meer. Maar dat zou goed kunnen dat dat er op stond.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als een of andere koekenbakker 30USD op de doos schrijft.
Hoe moeten zij dan ruiken dat jij onder die 22 euro zit?
Of dacht je dat ze elk doosje gingen openmaken en gingen opzoeken wat het kost?
Ze maken niet van hun probleem het jouwe. Ze verlenen je een dienst door de kosten voor te schieten. Anders had je zelf naar de douane gemogen om je pakket daar op te halenquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 12:41 schreef Speekselklier het volgende:
Je mag een pakje aan de deur altijd weigeren. Als je aan de deur de kosten had geweten had je het pakje geweigerd. Als ze nu achteraf met een rekening komen dan mag je het pakje dus alsnog weigeren.
Ik neem aan dat je niet heb getekend dat je eventueel nog een rekening kan verwachten.
(wie zegt er trouwens dat je iets had besteld? Iemand heeft een hekel aan je en had een baksteen opgestuurd)
Kortom, bestelling terug in een doosje en PostNL aangeven dat ze het alsnog kunnen ophalen.
Dit staat er trouwens op de site van PostNL:
"U betaalt de factuur contant aan onze postbezorger. Heeft u niet voldoende contant geld om het bedrag te betalen? Dan bieden we het pakket op een ander moment aan. Of u kunt het pakket op het dichtstbijzijnde Postkantoor afhalen."
Zo proberen ze blijkbaar van hun probleem het jouwe te maken.
Ze hadden het pakje bij de deur af moeten rekenen, Dat is niet gebeurt en nu is het jouw probleem dat je het pakje niet meer mag weigeren. Dan hebben ze toch van hun probleem (niet bij de deur afgerekend) het jouwe gemaakt (niet meer kunnen weigeren)?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:13 schreef Kaviaar het volgende:
Ze maken niet van hun probleem het jouwe. Ze verlenen je een dienst door de kosten voor te schieten.
Dienst? Ze rekenen daar grof geld voor. Ik heb het zelfde gehad met ups. Rekening niet betaald totdat de douane het had kwijtgescholden. Wanneer je eenmaal betaald hebt mag jij moeite doen om dat geld terug te krijgen. Kunt dat beter andersom houden dan helpen ze je ook sneller met formulieren welke ze moeten invullen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:13 schreef Kaviaar het volgende:
[..]
Ze maken niet van hun probleem het jouwe. Ze verlenen je een dienst door de kosten voor te schieten. Anders had je zelf naar de douane gemogen om je pakket daar op te halen
Het gaat hier even niet om de vervoersovereenkomst hequote:Op vrijdag 14 oktober 2016 15:29 schreef Speekselklier het volgende:
Je bent als ontvanger niet eens klant van PostNL. Dat is de afzender. (probeer maar eens als ontvanger een zoekgeraakt pakje terug te krijgen, dan leggen ze je dat haarfijn uit)
Welke overeenkomst heb ik dan met PostNL? Geen! Ze staan aan de deur en schuiven een pakje naar binnen. Een paar maanden later krijg je een rekening van 40 euro.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:06 schreef r_one het volgende:
[..]
Het gaat hier even niet om de vervoersovereenkomst he
Jij niet nee. TS wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:07 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Welke overeenkomst heb ik dan met PostNL? Geen!
Niet, ze bellen aan en geven een pakje af.quote:
Wat had PostNL moeten doen dan als er een pakket het land inkomt waarbij een waarde van 30 dollar (rond de 27 euro dus)? Gewoon maar niet inklaren?quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 16:08 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Niet, ze bellen aan en geven een pakje af.
Ik zou niet weten waarom ik daar dan later geld voor zou moeten betalen. Dan had ik het pakje niet aangenomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |