Zit die beluchtingspijp er nou wel of niet? VErder is het ook een kwestie van regelmatig douchen, water in een zwanenhals verdampt nou eenmaal. Kan ook zijn dat die zwanenhals een beetje lek is, waardoor het water langzaam wegsiepelt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:41 schreef roywaarts het volgende:
Ze geeft zelf aan dat het door de beluchting komt, maar het kan ook door de boom komen die voor het huis staat of de nieuwe vijfer van de buren (!?)
Die zit er wel.quote:Zit die beluchtingspijp er nou wel of niet?
Klopt.quote:Jouw onderbuurvrouw woont op de begane grond?
Ik ben niet zo goed met tekenen, wat ik geprobeerd heb te tekenen is de riolering.quote:Ik vind het een beetje vreemde installatie zoals ie getekend is.
Die horizontale verzamelleiding onder het huis, is vernieuwd? Overigens klopt je veronderstelling dat zowel beluchterleiding als HWA als ont- en beluchter werken. Enige wat je kan nazien, is of die beluchter op het dak niet is verstopt door een vogelnestje o.i.d., al lijkt die kans mij nihil.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:33 schreef roywaarts het volgende:
Misschien is dit een betere tekening:
https://www.dropbox.com/s/8c7i8w8n62jzzui/Riool2.jpg?dl=0
Ja en daarna 4x gecontroleerd op verzoek van de onderbuurvrouw omdat ze het idee had dat deze lekt.quote:Die horizontale verzamelleiding onder het huis, is vernieuwd?
Kan je de sifon(aansluiting) van haar douche inspecteren?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:40 schreef roywaarts het volgende:
De grond onder de vloer is echter kurk droog, ze zijn 4x onder de vloer geweest om te controleren maar alles zag er goed uit.
Ik heb een keer gekeken en zag dat alles kurk droog was en daarna is haar zoon ook nog een keer onder de vloer geweest....
Rijp voor een bezoekje aan een psychiater.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:07 schreef roywaarts het volgende:
en daarbij denkt ze ook dat de regenpijp die buitenlangs loopt lekt in de muur waardoor ze in de keuken last heeft van een roest lucht.
Ze denkt dat de regenpijp dat door mijn balkon heen loopt water lekt in de muur en in de muur een ijzeren buis zit dat nu aan het roesten is....
Vraag dan ook even of ze een borrelend geluid uit het putje hoort komen zodra ze aan het douchen is. Ik heb namelijk hetzelfde probleem ervaren en het gebeurde daarbij regelmatig dat het doucheputje werd leeggetrokken zodra ik de kraan van de wastafel gebruikte.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 11:07 schreef roywaarts het volgende:
Dat mag ze zelf doenmaar zal jullie adviezen aan haar doorgeven.
Ik heb al genoeg gedaan voor haar en daarbij denkt ze ook dat de regenpijp die buitenlangs loopt lekt in de muur waardoor ze in de keuken last heeft van een roest lucht.
Ze denkt dat de regenpijp dat door mijn balkon heen loopt water lekt in de muur en in de muur een ijzeren buis zit dat nu aan het roesten is....
Echter zie je aan de buiten en binnen muur geen vochtige plekken....
Haha toevallig zei ze bij de laatste VVE vergadering dat de dokter haar naar een psychiater had gestuurd omdat ze helemaal gestrest wordt door haar huis. Je wil niet weten hoeveel bedrijven er al langs zijn geweest die zeggen dat er niks aan de hand is, wat ze allemaal de schuld geeft; Boom voor het huis (ze is nu de gemeente aansprakelijk aan het stellen), de nieuwe vijver van de buren...quote:Rijp voor een bezoekje aan een psychiater.
Ben ik nou gek, of kan dit daadwerkelijk een oorzaak zijn?quote:in jullie juli vakantie in 12 uur tijd mijn douche putje 3 x leeg trok en de rioolstank naar boven kwam. Pas nadat Chantal bij jullie water heeft laten doorstromen hield het op. M.a.w. door nauwelijks watergebruik waren de leidingen boven droog komen te staan.
Het kan wel het hoeft niet, ligt eraan hoe de leiding verloopt en waar deze lucht trekt?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 14:18 schreef roywaarts het volgende:
[..]
Ben ik nou gek, of kan dit daadwerkelijk een oorzaak zijn?
https://pvcvoordeel.nl/pvc-beluchter/ zoietsquote:Op donderdag 13 oktober 2016 16:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het kan wel het hoeft niet, ligt eraan hoe de leiding verloopt en waar deze lucht trekt?
Zet er anders bij de buurvrouw een automaat beluchter achter de wastafel of zo?
Yep zoiets!quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:05 schreef markje1 het volgende:
[..]
https://pvcvoordeel.nl/pvc-beluchter/ zoiets
Als je buurvrouw nog lang lastig blijft zou je ook een rioolbedrijf dit verhaal kunnen voorleggen en aan je buurvrouw voorstellen dat als ze wat vinden de kosten voor de VVE zijn en als ze aan waanbeelden lijdt de kosten voor haar zijn.
Soms kunnen dit soort mensen alleen geloven dat is goed is als iemand die een werkpakje aan heeft dit zegt en als je als buurman het zelfde constateert dat ze je dan niet geloofd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |