abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 november 2016 @ 15:22:02 #151
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_166414501
Heeft iemand ervaring voor de mobiele versie?
pi_166414758
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 15:03 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Helaas niet, Touch is voor een vaste computer/laptop. Je tablet of mobiel moet je FM Mobile voor hebben.
Er bestaat volgens mij wel een Touch voor de iPad hoor!

Edit: Jup, van 2016 was dat dus ook al zo: https://itunes.apple.com/(...)16/id1000652065?mt=8

Maar die zal er dus niet bijzitten helaas.

@Sunri5e: Ik heb FM 2015 mobiel gespeeld, op mijn iphone. Prima versie hoor, veel uur gespeeld. Uiteraard wel heel erg uitgekleed, maar toch niet minder leuk. Wel wat te makkelijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door Peter_Aragorn op 04-11-2016 15:52:12 ]
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 4 november 2016 @ 15:54:16 #153
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_166415152
Oei de steam reviews zijn niet mals.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  vrijdag 4 november 2016 @ 15:57:30 #154
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166415202
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 15:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
Oei de steam reviews zijn niet mals.
Licht toe.
Oh.
pi_166415365
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 15:54 schreef Dr.Mikey het volgende:
Oei de steam reviews zijn niet mals.
Want?
Ik vind de look & feel van het nieuwsblok een flinke achteruitgang. Maar de toevoegingen van de social feed, betere rapporten en gewoon nieuwe spelers en teams zijn prima.
  vrijdag 4 november 2016 @ 16:19:10 #156
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166415531
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:08 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Want?
Ik vind de look & feel van het nieuwsblok een flinke achteruitgang. Maar de toevoegingen van de social feed, betere rapporten en gewoon nieuwe spelers en teams zijn prima.
Is die social feed niet net een beetje als die persconferenties met vooral veel herhaling in de berichten?
Oh.
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 4 november 2016 @ 16:28:47 #157
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_166415703
1:Zitten veel negatieve reviews bij van Chinezen omdat China er niet in zit (boeit mij niet)
2: weinig verandering tot fm 16
(Boeit ook niet echt)
3: Spelers zijn nog sneller boos en ontevreden.
4:Pers is er nog meer opuit om ruzie te schoppen onder managers ook al reageer jij positief.
5: spelers waar jij op wil bieden worden vaak geweigerd om vervolgens voor minder dan dat jij bied naar een andere club te gaan.
6: News interface is spuuglelijk met veel te veel witte kleuren.
7: de editor die je als dlc moet kopen.
Puntje 4 5 en 6 zijn zorgwekkend maar niet onfixbaar.

Ben hem inmiddels aan het downloaden.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_166415759
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:19 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Is die social feed niet net een beetje als die persconferenties met vooral veel herhaling in de berichten?
Een beetje wel, maar ik vind het nog wel een leuke toevoeging omdat je wat inzicht krijgt in wat je fans vinden en nieuws in de voetbalwereld. Misschien omdat het automatisch laadt, maar het vervangt het basis nieuwsscherm. Ik denk wel dat het na een tijdje hetzelfde wordt.

Ik ben het er wel mee eens dat het soms meer een patch op de vorige versie is, maar dit is bijna altijd zo geweest. Eens in de drie/vier/vijf jaar zijn er echt grote veranderingen. Sommige dingen mogen ze wel eens aanpassen:
- Die persconferenties komen mijn neus uit, altijd hetzelfde
- De ME is leuk, maar te vaak nog vreemde voorvallen
- Ik gebruik nog steeds Engels omdat Nederlands te veel fouten bevat
- Transfers kunnen wel realistischer, een salary cap bij Ajax als voorbeeld
- Het lijkt de laatste jaren meer om je team happy te draaien dan een goede tactiek neer te zetten
- En een kleine aanpassing in je tactiek kan voor mijn gevoel een grote impact hebben, maar vaak weet je niet waar je het moet zoeken

Neemt niet weg dat ik het gewoon gekocht heb, omdat ik er honderden uren in heb zitten per jaar. Maar volgend jaar moeten ze wel met wat nieuws komen, anders ga ik dan wel voor een patch.
pi_166415790
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:28 schreef Dr.Mikey het volgende:
1:Zitten veel negatieve reviews bij van Chinezen omdat China er niet in zit (boeit mij niet)
2: weinig verandering tot fm 16
(Boeit ook niet echt)
3: Spelers zijn nog sneller boos en ontevreden.
4:Pers is er nog meer opuit om ruzie te schoppen onder managers ook al reageer jij positief.
5: spelers waar jij op wil bieden worden vaak geweigerd om vervolgens voor minder dan dat jij bied naar een andere club te gaan.
6: News interface is spuuglelijk met veel te veel witte kleuren.
7: de editor die je als dlc moet kopen.
Puntje 4 5 en 6 zijn zorgwekkend maar niet onfixbaar.

Ben hem inmiddels aan het downloaden.
Wat bedoel je met punt 7? Want ik heb de editor gedownload (nog niet geopend).
Vooral punt 5 is echt al te lang een onwijs grote ergernis. Dat soort dingen moeten ze echt eens fixen.
En de news interface is inderdaad heel lelijk, maar begin er aan te wennen. Verder, zie mijn post hierboven.

Overigens begint China wel steeds belangrjiker te worden, met al die miljoenentransfers. Dus die zou er ook wel echt in moeten zitten, al is het voor de transfers van de rest van de leagues.
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 4 november 2016 @ 16:37:54 #160
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_166415845
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:34 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Wat bedoel je met punt 7? Want ik heb de editor gedownload (nog niet geopend).
Vooral punt 5 is echt al te lang een onwijs grote ergernis. Dat soort dingen moeten ze echt eens fixen.
En de news interface is inderdaad heel lelijk, maar begin er aan te wennen. Verder, zie mijn post hierboven.

Overigens begint China wel steeds belangrjiker te worden, met al die miljoenentransfers. Dus die zou er ook wel echt in moeten zitten, al is het voor de transfers van de rest van de leagues.
er zijn mensen die in de reviews meenemen dat China er niet inzit en dat je vervolgens voor de editor 4,49 moet betalen.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Moderator vrijdag 4 november 2016 @ 16:41:07 #161
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166415901
Punt 5 speelt al jaren, kan me er groen en geel aan ergeren dat mijn bod van 5 miljoen op een speler die 2 waard is wordt geweigerd, om vervolgens te zien dat hij dezelfde week nog voor 2,5 tot 3,5 naar een andere club gaat :r
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  vrijdag 4 november 2016 @ 16:47:14 #162
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166416010
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:41 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Punt 5 speelt al jaren, kan me er groen en geel aan ergeren dat mijn bod van 5 miljoen op een speler die 2 waard is wordt geweigerd, om vervolgens te zien dat hij dezelfde week nog voor 2,5 tot 3,5 naar een andere club gaat :r
Dat is echt zwaar vermoeiend ja.

Alhoewel die spelers die om het minste of geringste kwaad worden ook het bloed onder mijn nagels vandaan haalt.
Oh.
  vrijdag 4 november 2016 @ 16:47:55 #163
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_166416021
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:32 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Een beetje wel, maar ik vind het nog wel een leuke toevoeging omdat je wat inzicht krijgt in wat je fans vinden en nieuws in de voetbalwereld. Misschien omdat het automatisch laadt, maar het vervangt het basis nieuwsscherm. Ik denk wel dat het na een tijdje hetzelfde wordt.

Ik ben het er wel mee eens dat het soms meer een patch op de vorige versie is, maar dit is bijna altijd zo geweest. Eens in de drie/vier/vijf jaar zijn er echt grote veranderingen. Sommige dingen mogen ze wel eens aanpassen:
- Die persconferenties komen mijn neus uit, altijd hetzelfde
- De ME is leuk, maar te vaak nog vreemde voorvallen
- Ik gebruik nog steeds Engels omdat Nederlands te veel fouten bevat
- Transfers kunnen wel realistischer, een salary cap bij Ajax als voorbeeld
- Het lijkt de laatste jaren meer om je team happy te draaien dan een goede tactiek neer te zetten
- En een kleine aanpassing in je tactiek kan voor mijn gevoel een grote impact hebben, maar vaak weet je niet waar je het moet zoeken

Neemt niet weg dat ik het gewoon gekocht heb, omdat ik er honderden uren in heb zitten per jaar. Maar volgend jaar moeten ze wel met wat nieuws komen, anders ga ik dan wel voor een patch.
Persconferenties laat ik altijd door mijn assistent doen, om dat voor én na elke wedstrijd te doen vind ik heel erg irritant.
Oh.
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 4 november 2016 @ 16:49:22 #164
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_166416054
Wat ik persoonlijk ook graag zie veranderen is de dubbele nationaliteit ik heb in fm 16 wel eens een Frans talent misgelopen omdat Ghana hem eerder opriep.

Of als bondscoach van Nederland iemand niet kunnen oproepen omdat hij al voor Suriname :') had gekozen hetzelfde met Engelse spelers en Jamaica.

Nu snap ik dat het sowieso kan gebeuren bij mindere goden. maar ik heb ook al met spelers met veel talent die wereldtop kunnen worden zien gebeuren die dan voor het mindere land kiezen dat moet veel minder worden.

Voorbeelden: Arons van Newcastle voor Jamaica en Slabbekoorn voor de Dominicaanse Republiek.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dr.Mikey op 04-11-2016 16:54:39 ]
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_166416489
Is er ergens bekend wanneer fm naar iOS komt?
  Hardste schreeuwer 2022 vrijdag 4 november 2016 @ 20:01:24 #166
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_166419867
Met 17 weer opnieuw bij Newcastle begonnen ,
Voor twee nieuwe rollen in de staf krijg ik gelijk een melding dat ze weggekocht worden,
Verder verwacht ik dat het jaartje Championship goed gaat zijn voor talenten die het in mijn vorige spel niet gered hebben bij Newcastle (Oa Armstrong, Roberts en Arons)
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_166430693
Werkeloos begonnen met alle Leagues aan. Net gesolliciteerd bij MVV.
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 5 november 2016 @ 13:44:25 #168
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_166430813
Deze is wel een stuk zwaarder als fm 16.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_166437619
Ik heb na twee maanden ruzie met Riedewald, Cerny, Nouri, Nunnely, van de Beek en Tete. Allemaal omdat ik ze niet wil verkopen als er een topclub zich meldt. Moraal van het team omlaag, spelers willen nooit verlengen.
Leuk spel zo hoor...
pi_166441514
Ben hem nu aan het downloaden voor m'n iPad benieuwd nog nooit gespeeld
pi_166446289
Als mijn verdedigers op elke aanvaller aflopen, en de helft van mijn tegengoal uit steekpassen komt, hoe voorkom ik dit?
Druk zetten staat op normaal, verdedigingslinie staat niet heel hoog.
pi_166455525
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 02:54 schreef Zocalo het volgende:
Als mijn verdedigers op elke aanvaller aflopen, en de helft van mijn tegengoal uit steekpassen komt, hoe voorkom ik dit?
Druk zetten staat op normaal, verdedigingslinie staat niet heel hoog.
Middenvelder voor de verdediging zetten die de mensen die de steekpass gaan geven kan hinderen? Zodat de verdedigers zich kunnen focussen op de (in dit geval) ontvangende spelers.

Ofzo.
pi_166455613
Halvewege het seizoen staat mijn elftal eindelijk een beetje.
In het begin speelde ik heel erg behoudend, maar dat werkte niet echt.

Rond de bekerwedstrijd tegen Eindhoven heb ik mijn tactiek omgegooid en ben ik vooral offensief gaan spelen. Focus op meer balbezit, dat soort zaken. Dat ging die eerste wedstrijd niet zo best, maar daarna heeft het wel zijn vruchten afgeworpen.


Ik hoop de play-offs tegen degradatie te ontlopen.


Alle spelers zijn te koop na dit seizoen. Alleen Bijlow (overgenomen van Feyenoord, 1.6 miljoen in 48 maanden betalen :+) en Wijnaldum (gratis opgehaald) zijn spelers die ik graag wat langer wil houden.

Ben benieuwd. Vind het wel weer lekker spelen.
pi_166469690
Ik vind het eerste potje wat ik met Ajax heb gedaan best wel tegenvallen. Dat komt vooral omdat al het gezeik van de spelers totaal niet realistisch is, en ik daardoor de grootste talenten (Tete, Bazoer, Klaassen, Nouri, Riedewald, Veltman) al heb moeten verkopen omdat het moraal van het team niet te houden was. Topclubs wilden ze hebben en blijven was geen optie en hun teamgenoten gingen meezeuren. Nu, na de winterstop, heb ik het een beetje op de rit, maar mijn halve team met leuke spelers is dus al verkocht. Vaak ook nog voor onrealistisch lage transfersommen, omdat ik er niet meer uit kan halen als ze zo ontevreden zijn. Net als vorig jaar heb ik meer en meer het idee dat ik een team tevreden aan het houden ben dan een leuke opstelling te bedenken en spelers te (ver)kopen.

Het advies wat ik van mijn assistent krijg om te tactiek te verbeteren slaat vaak nergens op, die nieuwe staffuncties kunnen eigenlijk niets en die social feed is ook na een paar dagen spelen saai.

Het spel zelf is verder gewoon weer uitdagend en biedt genoeg plezier, maar realisme (waar ik het spel zo altijd om prees) ik bij Ajax al een paar jaar ver te zoeken. Eens kijken hoe het met een andere club gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zocalo op 07-11-2016 03:40:00 ]
pi_166471181
Hier ook maar weer eens een nieuw deel gekocht. 2014 was mijn laatste, dus het werd ook wel weer eens tijd voor wat support. Eerste game, zoals altijd, begonnen met FC Twente. Al wordt dat in dit deel wat lastiger dan voorheen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')