abonnement Unibet Coolblue
pi_168245758
Zwitserleven rekening wordt binnenkort omgezet in een SNS rekening:

quote:
Geachte heer MrBadGuy,

Hierbij willen we u informeren over een belangrijke wijziging ten aanzien van uw spaarrekening. Jammer genoeg hebben wij moeten besluiten om ZwitserlevenBank te beëindigen. Als gevolg van de beëindiging gaat uw spaarrekening over naar SNS. Natuurlijk blijven uw eigen rekeningnummer en het rentepercentage gelijk. SNS en ZwitserlevenBank vielen al onder één bankvergunning en daarmee blijft hetzelfde depositogarantiestelsel van toepassing.

Wat betekent dit voor u?
U blijft voorlopig sparen zoals u gewend bent. In het tweede kwartaal van 2017 zal de overgang plaatsvinden en wordt uw spaarrekening omgezet naar een SNS spaarrekening. Vanaf dat moment spaart u bij SNS en maakt u gebruik van Mijn SNS (en SNS Mobiel Bankieren) om uw spaarrekening in te kunnen zien.

Uiteraard streven wij ernaar om deze overgang soepel te laten verlopen en houden wij u periodiek op de hoogte van de veranderingen.

Wilt u naar aanleiding van deze wijziging toch uw spaarrekening opzeggen? Daarover vindt u hier meer informatie.

Vragen of meer informatie?
Wilt u meer weten over deze wijziging? Bekijk dan de veel gestelde vragen op zwitserleven.nl/sparen/klantenservice_sparen of neem contact op met één van onze medewerkers via 030 - 6333020. We helpen u graag.

Met vriendelijke groet,
ZwitserlevenBank

Pieter Smeets
Manager Klantenservice
pi_168247372
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Zwitserleven rekening wordt binnenkort omgezet in een SNS rekening:

[..]

Wel een beetje vreemd aangezien SNS zich net onbenoemd heeft tot Volksbank.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 18 januari 2017 @ 19:55:28 #278
362582 Interpretatie
Voor iedereen anders.
pi_168251808
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 18:18 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden? Mijn zorgverzekering zou ik 2% korting op krijgen, maar dan stort ik dat kleine verschil liever bij mijn beleggingen (ander doel en risicoprofiel natuurlijk, dat wel).

Bij mijn energieleverancier kan het bijv. niet.
Ikzelf betaal mijn zorgverzekering ook jaarlijks en voldoe de rekening dan voor 31 december; dat scheelt toch weer 12 pleuro die anders bij de belastingdienst (vermogen-rendements-diefstal dus) terecht zouden komen.
Je désapprouve ce que vous dites, mais je défendrai à la mort votre droit à le dire - Voltaire
_____Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety,_____
____________deserve neither Liberty nor Safety - Benjamin Franklin___________________
_________Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral - Bertolt Brecht______________
pi_168256784
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 16:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Wel een beetje vreemd aangezien SNS zich net onbenoemd heeft tot Volksbank.
De Volksbank is de naam van de holding, SNS blijft in gebruik als één van de merknamen.
pi_168257936
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2017 05:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, niets gezien. Daarnaast heeft de BD al jaren geen idee hoeveel geld ik heb, er klopt geen reet van die automatisch vooraf ingevulde aangifte.
Er wordt daadwerkelijk maar naar 5% van de aangiftes gekeken door een inspecteur, de rest doet de computer. Maar je zou zomaar binnen een termijn van 5 jr een navorderingsaanslag kunnen ontvangen als je ergens van verdacht wordt hoor :P
  woensdag 18 januari 2017 @ 23:05:39 #281
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_168258601
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 22:46 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Er wordt daadwerkelijk maar naar 5% van de aangiftes gekeken door een inspecteur, de rest doet de computer. Maar je zou zomaar binnen een termijn van 5 jr een navorderingsaanslag kunnen ontvangen als je ergens van verdacht wordt hoor :P
Ik begrijp niet echt wat je hiermee bedoeld. Ik meen het serieus hoor, mijn vooraf ingevulde aangifte klopt al jaren voor geen meter. Van mijn ca. 10 (spaar)rekeningen en beleggingen, crowdfunding etc. zijn misschien 3 regels ingevuld :') Ik vul het wel altijd netjes aan.
pi_168259271
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik begrijp niet echt wat je hiermee bedoeld. Ik meen het serieus hoor, mijn vooraf ingevulde aangifte klopt al jaren voor geen meter. Van mijn ca. 10 (spaar)rekeningen en beleggingen, crowdfunding etc. zijn misschien 3 regels ingevuld :') Ik vul het wel altijd netjes aan.
Wat ik wil zeggen is dat er te weinig mensen werken bij de BD (30k ongeveer) om naar alle aangiftes persoonlijk te kijken. Dus wat je krijgt is dat de computer automatisch de aanslag voor je berekent op basis van wat jij hebt ingevuld. Dus als het niet klopt, dan kloppen heb jij iets verkeerd ingevuld. Jij als belastingplichtige hebt actieve informatieplicht. Als er iets wijzigt in je situatie, dan geef jij dat aan bij de BD. Komt de inspecteur daar later achter, en komt naar voren dat te weinig belasting is betaald, dan krijg je een navorderingsaanslag opgelegd evt. met boete. Dus dat betekent dan voor jou dat je moet dokken vriend.
  donderdag 19 januari 2017 @ 08:36:12 #283
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_168261696
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2017 23:25 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Wat ik wil zeggen is dat er te weinig mensen werken bij de BD (30k ongeveer) om naar alle aangiftes persoonlijk te kijken. Dus wat je krijgt is dat de computer automatisch de aanslag voor je berekent op basis van wat jij hebt ingevuld. Dus als het niet klopt, dan kloppen heb jij iets verkeerd ingevuld. Jij als belastingplichtige hebt actieve informatieplicht. Als er iets wijzigt in je situatie, dan geef jij dat aan bij de BD. Komt de inspecteur daar later achter, en komt naar voren dat te weinig belasting is betaald, dan krijg je een navorderingsaanslag opgelegd evt. met boete. Dus dat betekent dan voor jou dat je moet dokken vriend.
Waaruit herleid jij dat ik mijn belastingaangifte niet goed in zou vullen, vriend :? Ik heb nu al 2x uitgelegd wat er aan de hand is maar blijkbaar wil het kwartje niet vallen.
pi_168262373
Lopende, spaar en beleggingsrekeningen gaan bij mij sinds de automatische invulling altijd goed.
Crowdfunding komt er nu bij. En ook de buitenlandse p2p funding. Dit zal ik denk ik zelf moeten invullen.

Iemand nog in de tussentijd zich aangemeld bij Dela voor de spaarverzekering/ rekening?
pi_168262650
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 19:55 schreef Interpretatie het volgende:

[..]

Ikzelf betaal mijn zorgverzekering ook jaarlijks en voldoe de rekening dan voor 31 december; dat scheelt toch weer 12 pleuro die anders bij de belastingdienst (vermogen-rendements-diefstal dus) terecht zouden komen.
Dat doe ik ook. Scheelt inderdaad.
De jaarpremie voor 2017 werd nu eind december geincasseerd (ipv op 2 januari). :)
  donderdag 19 januari 2017 @ 09:49:24 #286
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_168262829
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:28 schreef Gijsbertus het volgende:
Lopende, spaar en beleggingsrekeningen gaan bij mij sinds de automatische invulling altijd goed.
Crowdfunding komt er nu bij. En ook de buitenlandse p2p funding. Dit zal ik denk ik zelf moeten invullen.

Iemand nog in de tussentijd zich aangemeld bij Dela voor de spaarverzekering/ rekening?
Ja ik heb eerste week van januari bij dela een rekening geopend en stort volgende week de 12000 euro.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_168263176
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 15:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Zwitserleven rekening wordt binnenkort omgezet in een SNS rekening:

[..]

Verdeurie, sns straks maar opzeggen dan.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_168263245
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:05 schreef Miniem het volgende:
Verdeurie, sns straks maar opzeggen dan.
Slim en lovenswaardig!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_168263347
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:08 schreef blomke het volgende:

[..]

Slim en lovenswaardig!
Sarcasm? :P Zwitserleven had best een hoge rente en een leuke actie destijds (Bijenkorf cadeaubon) bij opening van een rekening. Zeg het liever op nu :)
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_168263419
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 10:12 schreef Miniem het volgende:
Sarcasm? :P Zwitserleven had best een hoge rente en een leuke actie destijds (Bijenkorf cadeaubon) bij opening van een rekening. Zeg het liever op nu :)
Ik ondervond - na 15 jaar de SNS als broker en ook diverse SNS fondsen te hebben gehad - uitermate klantonvriendelijke ervaring bij SNS. Daarom heb ik alles opgezegd (iets van 3 rekeningen en een beleggingsplatform) en ben bij de ING gegaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_168263955
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 09:49 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Ja ik heb eerste week van januari bij dela een rekening geopend en stort volgende week de 12000 euro.
Ook met de intentie deze minimaal 10 jaar aan te houden?
Wellicht voor de kids, oid...
pi_168264253
Lichtelijk offtopic maar hebben meer mensen hier een voorlopige aanslag 2017 ontvangen?
Bij mij betreft het alleen vermogen. Ik handel dat liever in 1x af dan nu alvast te betalen en dat tot 2018 te onthouden. Maar ik gok dat de spaarrekeningen nu onder de ¤25000 houden en deze later wel naar waarheid invullen als fraude telt? Uiteindelijk betaal ik net zoveel belasting.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168264259
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 08:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Waaruit herleid jij dat ik mijn belastingaangifte niet goed in zou vullen, vriend :? Ik heb nu al 2x uitgelegd wat er aan de hand is maar blijkbaar wil het kwartje niet vallen.
Tja, hersenspoeling/vooringenomenheid doe je weinig tegen. Ik denk dat TheInnocent constant geld ook gelijk stelt aan zwart geld en belasting ontduiking. Best triest hoeveel mensen zo denk en ondertussen.
pi_168264263
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:07 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Tja, hersenspoeling/vooringenomenheid doe je weinig tegen. Ik denk dat TheInnocent contant geld ook gelijk stelt aan zwart geld en belasting ontduiking. Best triest hoeveel mensen zo denk en ondertussen.
pi_168264280
Dubbel
pi_168264363
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Lichtelijk offtopic maar hebben meer mensen hier een voorlopige aanslag 2017 ontvangen?
Bij mij betreft het alleen vermogen. Ik handel dat liever in 1x af dan nu alvast te betalen en dat tot 2018 te onthouden. Maar ik gok dat de spaarrekeningen nu onder de ¤25000 houden en deze later wel naar waarheid invullen als fraude telt? Uiteindelijk betaal ik net zoveel belasting.
ja, heb ik ontvangen.
Ik heb wel een maandelijkse teruggave ivm HRA.
Deel overschot spaargeld heb ik ingevuld en wordt hierop gecorrigeerd.

In je VA doe je een schatting, hoeft niet exact gelijk te zijn. Is bij mij ook niet.
Er kan dus altijd een correctie komen in de definitieve, daarom heet het ook voorlopige ;).
pi_168264401
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:13 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

ja, heb ik ontvangen.
Ik heb wel een maandelijkse teruggave ivm HRA.
Deel overschot spaargeld heb ik ingevuld en wordt hierop gecorrigeerd.

In je VA doe je een schatting, hoeft niet exact gelijk te zijn. Is bij mij ook niet.
Er kan dus altijd een correctie komen in de definitieve, daarom heet het ook voorlopige ;).
Dus ik mag daar ook liegen? Ze zeggen het te doen als service maar ik zie dat anders.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168264465
Hoe bedoel je ook liegen?
Je VA is een schatting. Bij de definitieve wordt alles gecorrigeerd en moet naar waarheid worden ingevuld.
pi_168265310
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 11:18 schreef Gijsbertus het volgende:
Hoe bedoel je ook liegen?
Je VA is een schatting. Bij de definitieve wordt alles gecorrigeerd en moet naar waarheid worden ingevuld.
IK weet dat mijn saldo hoger is maar ik schat hem expres lager in. Dat bedoel ik met liegen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_168265843
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 12:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
IK weet dat mijn saldo hoger is maar ik schat hem expres lager in. Dat bedoel ik met liegen.
Ik heb ook een VA 2017 ontvangen, op basis van eerdere aangiftes i.c. m'n geschat vermogen in 2016. Je kan dat saldo lager schatten, bij de definitieve aanslag (2017) wordt dat rechtgetrokken. Waarschijnlijk rijg je dan in 2018 een VA die is gebaseerd op de correctie. Het beste val je niet op de de BD; dan kan je wel iets doen.......
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')