Dan moet je wel een 1-fase inductiekookplaat aanschaffen. Die zijn er niet zo veel en schroeven het vermogen terug als er meer dan twee pitten gebruikt worden. Geen idee hoe slim die dingen zijn, maar het is idd een optie.quote:Op maandag 16 januari 2017 11:26 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat klopt wel aardig met de aansluitwaarde van dergelijke kookplaten. Je houdt dus te kort over om alle vier de pitten vol open te zetten en ook nog eens gelijktijdig de magnetron of waterkoker aan te zetten. Hoe reëel is het dat je alle vier de pitten gelijktijdig voluit aan hebt staan?
Omdat ik deze vraag voor mezelf ook in mn achterhoofd had ben ik er op gaan googlen. De gangbare stelling is dat 3 fasen beter is maar dat 1 x 35A wel goed te doen is in de praktijk. Tenzij je weer een elektrische auto of zie iets erbij hebt. Die ¤ 200 voor Liander (in mijn geval) is nog maar het begin van je kosten, de halve meterkast moet vervangen worden.
Eénfasig maar wel op twee groepen. Dus wel twee zekeringen (naast elkaar en mechanisch verbonden).quote:Op maandag 16 januari 2017 11:29 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dan moet je wel een 1-fase inductiekookplaat aanschaffen. Die zijn er niet zo veel en schroeven het vermogen terug als er meer dan twee pitten gebruikt worden. Geen idee hoe slim die dingen zijn, maar het is idd een optie.
https://www.inductiekookp(...)n-inductie-kookplaatquote:Onze 2-fasen (2x 230 volt) inductie kookplaten kunnen gebruikt wanneer in de meterkast twee groepen (16 ampere) gereserveerd zijn voor de inductie kookplaat.
Overdrijven is ook een vak. In de meterkast moet een ALS en een beveiliging voor drie fasen komen. Nou zijn veelal ook bij één fase groepen, al drie-fasen ALS(-e) geplaatst. Dus vaak is het een kwestie van een extra beveiliging voor de kookplaat plaatsen, en de bedrading in de groepenkast plaatsen.quote:Op maandag 16 januari 2017 11:26 schreef nanuk het volgende:
Die ¤ 200 voor Liander (in mijn geval) is nog maar het begin van je kosten, de halve meterkast moet vervangen worden.
Dat zou dan meevallen. Maar eh... hoofdschakelaar? En is de huidige groepenkast er op berekend? Als het ongeveer bij die twee honderd blijft knijp ik in mn handjes. Maar goed, de bedrading naar de keuken komt er ook nog bij maar dat is niet echt afhankelijk van het aantal fases.quote:Op maandag 16 januari 2017 11:38 schreef blomke het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. In de meterkast moet een ALS en een beveiliging voor drie fasen komen. Nou zijn veelal ook bij één fase groepen, al drie-fasen ALS(-e) geplaatst. Dus vaak is het een kwestie van een extra beveiliging voor de kookplaat plaatsen, en de bedrading in de groepenkast plaatsen.
Schuift terug naar de algemene pagina bij mij. Maar ik voel wel waar je heen wilt.quote:Edit: doe mij de krachtstroomplaten maar:
https://www.inductiekookp(...)ductie/3--tot-fasen-(krachtstroom)
schuurmachinequote:Op maandag 16 januari 2017 16:18 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb ook een klein klusvraagje.
Ben een houten tafel kaal aan het maken die ooit wit geverfd was.
Dat doe ik met de verfföhn en een krabbertje.
Maar in de nerven blijft verf zitten. Hoe krijg ik dat weg?
Moet ik er dat allemaal met een aardappelmesje uit gaan zitten peuteren of zijn daar handigere manieren voor?
Hm, kan dat niet zonder afbijt? Ik wil het liever op een milieuvriendelijke manier doen.quote:
https://www.eco-logisch.nl/Fluxaf-Afbijtmiddel-804quote:Op woensdag 18 januari 2017 12:08 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Hm, kan dat niet zonder afbijt? Ik wil het liever op een milieuvriendelijke manier doen.
Enkel een staalborstel ga ik eerst proberen dan.
Ik kan hier de twee voorste pitten tegelijk op vol vermogen zetten. 12 dus. Wil ik de twee rechtse pitten samen gebruiken, dan kunnen die tegelijk op maximaal 10.quote:Op maandag 16 januari 2017 11:39 schreef Barrah het volgende:
Wij koken op inductie zonder driefasen. Inderdaad op twee met elkaar verbonden groepen.
De enige beperking is dat je de kookzones die samen op één groep zitten niet tegelijk op vol vermogen kunt gebruiken (er is een maximaal vermogen per tweetal). Dit merk je in de praktijk wel, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat dit beperkend werkt. Als je onder twee pannen al een hoger vermogen wilt terwijl je meer pitten in gebruikhebt, dan kun je dat eigenlijk altijd wel oplossen door pannen om te wisselen. Het komt eigenlijk nooit voor dat je meer dan twee pannen op vol vermogen hoeft te verwarmen. Dat hoeft alleen maar om water te laten koken e.d. en bij meer dan twee pannen heb je eigenlijk altijd tenminste twee verschillende kooktijden dus zit dit elkaar niet zo snel in de weg.
Thx!quote:Op woensdag 18 januari 2017 12:18 schreef nanuk het volgende:
[..]
https://www.eco-logisch.nl/Fluxaf-Afbijtmiddel-804
Wat wil je precies? Spotjes, hanglampen, etc. En heb je voorkeur voor direct op 230v (geen trafo, vaak iets duurdere lampen) of 12v?quote:Op woensdag 18 januari 2017 19:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan iemand me in simpele termen uitleggen wanneer je een LED-dimmer nodig hebt?
Wij willen overal dimbare ledverlichting en alles moet/kan nog aangelegd worden. Maar ik snap niet helemaal wat we nodig hebben.
230V ledverlichting laat zich over het algemeen makkelijker dimmen; hoeveel gezeur ik wel niet heb gehad bij klanten waar 12V ledverlichting geplaatst is met de meest goedkope trafo's die gaan brommen/knipperenquote:Op zaterdag 21 januari 2017 23:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat wil je precies? Spotjes, hanglampen, etc. En heb je voorkeur voor direct op 230v (geen trafo, vaak iets duurdere lampen) of 12v?
En heb je veel ruimte of heb je ook plekken met weinig ruimte (minder dan zeg 5cm diameter) voor de lamp?
Alleen met antwoorden is er te zeggen wat voor dimmer je moet hebben.
Makkelijkste is als je een foto van de ledlamp die je hebt post (met evt specs als volt en wattage). En het aantal lampen dat je gaat gebruiken.
Mijn vraag was niet zo zeer welke dimmer ik nodig heb, maar wanneer je zo'n dimunit nodig hebt. En waar je die dan plaatst. Heb je er altijd een nodig als je LED-verlichting hebt met een dimknop als schakelmateriaal? Heb je per dimmer zo'n unit nodig? Een per hotelschakelpaar?quote:Op zaterdag 21 januari 2017 23:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wat wil je precies? Spotjes, hanglampen, etc. En heb je voorkeur voor direct op 230v (geen trafo, vaak iets duurdere lampen) of 12v?
En heb je veel ruimte of heb je ook plekken met weinig ruimte (minder dan zeg 5cm diameter) voor de lamp?
Alleen met antwoorden is er te zeggen wat voor dimmer je moet hebben.
Makkelijkste is als je een foto van de ledlamp die je hebt post (met evt specs als volt en wattage). En het aantal lampen dat je gaat gebruiken.
Welke reiniger gebruikte je?quote:Op zondag 29 januari 2017 12:50 schreef deadly_kiss het volgende:
Het stukje voeg van vanmorgen.
[ afbeelding ]
Luchtbellen komen doordat het voegmiddel te dik aangebracht is, waardoor juist op de smalle voegen te weinig diepte is bereikt. Door schoonmaakazijn verdwijnt de kalk uit je ondiepe voeg, waardoor de voeg zijn elasticiteit verliest. Tel daar de werking van een nieuwbouwhuis bij op en je voegen gaan scheuren..quote:Op zondag 29 januari 2017 13:04 schreef deadly_kiss het volgende:
Hmm krijg foto niet online vaag.
Ik gebruik geen rare fratsen,
Groene zeep aangelengd in een sprayfles, schoonmaakazijn en glasreiniger voor de deuren.
Ik gebruik al 3 jaar hetzelfde!
Tevens, als het aan de reiniger ligt horen de voegen dan niet eerst poreus te worden/aanvreten of dunner te worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |