In sommige auto's is dat gewoon leuker? Nieuwe Mazda MX-5 heeft bijvoorbeeld een geweldige handbak.quote:Op zondag 9 oktober 2016 12:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
Maar waarom zou je (zeker in 2016) nog doelbewust een handbak willen?
Je moet zo langzamerhand wel een echte masochist zijn om vrijwillig in de benzine te willen roeren.quote:Op zondag 9 oktober 2016 12:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
In sommige auto's is dat gewoon leuker? Nieuwe Mazda MX-5 heeft bijvoorbeeld een geweldige handbak.
o.a. vw heeft dat al jaren in zn handbakken.quote:Op zondag 9 oktober 2016 12:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Er zijn tegenwoordig meerdere auto's die stop & go kunnen, maar lijkt mij inderdaad dat je daar wel een automaat voor moet hebben..
Er zijn mensen die nog wel echt van autorijden houdenquote:Op zondag 9 oktober 2016 12:26 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Je moet zo langzamerhand wel een echte masochist zijn om vrijwillig in de benzine te willen roeren.
Dat wist ik echt niet. Dus stel je rijdt met je VW handbak 100km/h op de cruise control. Je komt in een file terecht en de auto's voor je remmen tot stilstand. De VW met handbak remt dan ook af, zonder dat je IETS hoeft te doen tot 0km/h? Dus de koppeling wordt bedient door de auto zelf?quote:Op zondag 9 oktober 2016 12:29 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
o.a. vw heeft dat al jaren in zn handbakken.
Nee, je rijdt gewoon normaal als altijd, maar als je stil komt te staan zet de elektronica de motor uit. Zodra de koppeling maar even van de bodem gaat wordt de auto weer gestart. En dat gaat zo snel dat je er niet veel van merkt.quote:Op zondag 9 oktober 2016 12:49 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Er zijn mensen die nog wel echt van autorijden houdenAl in de nieuwe MX-5 gereden?
[..]
Dat wist ik echt niet. Dus stel je rijdt met je VW handbak 100km/h op de cruise control. Je komt in een file terecht en de auto's voor je remmen tot stilstand. De VW met handbak remt dan ook af, zonder dat je IETS hoeft te doen tot 0km/h? Dus de koppeling wordt bedient door de auto zelf?
Maar daar gaat het hier niet over. Dat is start/stop. Da's geen stop & goquote:Op zondag 9 oktober 2016 12:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, je rijdt gewoon normaal als altijd, maar als je stil komt te staan zet de elektronica de motor uit. Zodra de koppeling maar even van de bodem gaat wordt de auto weer gestart. En dat gaat zo snel dat je er niet veel van merkt.
Dat bedoelde ik inderdaad wel, start/stop. Mitsubishi noemt dat namelijk wel stop&go http://www.mitsubishi-motors.nl/environment/auto-stop-en-go/quote:Op zondag 9 oktober 2016 12:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar daar gaat het hier niet over. Dat is start/stop. Da's geen stop & go
Ah, daar komt de verwarring dus vandaan! Maar de TS heeft het volgens mij wel over dat de auto automatisch afremt en weer automatisch gaat rijden (toch?).quote:Op zondag 9 oktober 2016 13:11 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik inderdaad wel, start/stop. Mitsubishi noemt dat namelijk wel stop&go http://www.mitsubishi-motors.nl/environment/auto-stop-en-go/
Wie zet zijn auto in de vrij dan? Ik laat hem echt altijd in de versnelling en hou de koppeling ingetraptquote:Op zondag 9 oktober 2016 14:17 schreef DieselTank het volgende:
Verder start en stop werkte bij volkswagen (handbak) als je stil in z'n vrij stond en dan de koppeling los laat, en als je de koppeling weer intrapte startte hij weer. Het was wel een raar gevoel toen dat de eerste keer gebeurde in de lesauto.
Ik zet hem altijd in de vrij tenzij ik vooraan sta. Is beter voor de druk groep ofzo.quote:Op maandag 10 oktober 2016 00:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wie zet zijn auto in de vrij dan? Ik laat hem echt altijd in de versnelling en hou de koppeling ingetrapt
Ik kwam er ook pas na les 10 achter toen ik moest wachten voor de trein, ik schrok dus wel een beetjequote:Op maandag 10 oktober 2016 00:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wie zet zijn auto in de vrij dan? Ik laat hem echt altijd in de versnelling en hou de koppeling ingetrapt
Dat doe ik zelfs wanneer ik vooraan sta, nog steeds ben ik eerder weg dan 99% van de mensen die links danwel rechts van mij staat.quote:Op maandag 10 oktober 2016 06:19 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik zet hem altijd in de vrij tenzij ik vooraan sta. Is beter voor de druk groep ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |