abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165833271
Sinds een jaar woon ik in een nieuwe en nogal gehorige woning.
Al snel merkte ik dat m'n bovenbuurman z'n vrouw mishandelde en na lang twijfelen (ik had nog nooit eerder de politie voor iets hoeven bellen) heb ik maar de politie gebeld. Sindsdien was het contact wat er al niet was, verergerd. De stappen die hij na mijn paar belletjes met de politie nam gaan ver, dit gaat van de buren opstoken over mij tot in mijn woning rondsnuffelen wanneer ik niet thuis was. Er was niks gestolen maar wel veel verplaatst. Ik heb een sterk vermoeden dat er verborgen camera's in mijn woning hangen en dat er afluisterapparatuur is geplaatst. Sinds een tijdje hoor ik gezoem wanneer het stil is. Ik heb mijn sloten meteen vervangen.
Ik wil dus weten hoe ik die camera's kan ontdekken en kan verwijderen.

Ook heeft die vent het wachtwoord en gebruikersnaam van mijn modem gekopieerd tijdens zijn bezoekjes terwijl ik aan het werk was. Die gegevens stonden onderop de modem geplakt. Ik hoorde de man iets te vaak klagen wanneer ik mijn modem uitzette en/of resette om mijn vermoeden te bevestigen. Sindsdien staat het gewoon constant uit en neem ik mn modem zelfs mee als ik wegga.
Ik kan het wachtwoord wel aanpassen maar ik denk dat hij het ip adres of iets anders gebruikt om toch mee te liften op het gratis internet gebruik of mee te kijken op mijn computer en ik weet bijna zeker dat hij die camera's in mijn woning had ingesteld op het ip adres van mijn modem.
De eerste keer dat ik besloot mijn modem uit te zetten en te gaan slapen hoorde ik hem klagen. Telkens als ik de modem dan weer aanzette hoorde ik geren boven mijn hoofd, wellicht om wat instellingen op hun computer weer aan te passen zodat ze niet afhankelijk waren van mijn verbinding voor die camera's. Op een gegeven moment heb ik mn modem uitgelaten en ik hoorde de man en vrouw tot 4 uur 's ochtends werken achter de computer, vermoed ik en discussieren over 'Ik wil haar gewoon kunnen blijven zien in die woonkamer'. Sindsdien voel ik me begluurd in mijn eigen huis.

Deze topic komt misschien wat paranoïde over maar ik durf nu gewoon niet goed meer thuis te zitten, aangezien ik me constant begluurt voel en belachelijk gemaakt voel wanneer die man visite thuis heeft.

Hoe kan ik die camera's en andere verborgen apparatuur in mijn huis ontdekken ?
Misschien heeft iemand ook tips over hoe ik dat het beste kan oplossen met mijn internet verbinding.
pi_165833313
Sowieso het wachtwoord van je wifi veranderen.

En je paranoïde denkbeelden, daar zeg ik maar niks over.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_165833339
Ik weet dat het bericht wat paranoïde overkomt maar de woningen zijn gehorig en ik kan die mensen soms letterlijk horen, die buurman van mij heeft nogal een harde luide stem.

Ook wordt er constant met deuren gesmeten wanneer ik thuis ben, als het kon was ik zo vertrokken uit die woning maar op het moment verdien ik te weinig.
pi_165833351
Goed zoeken dan maar.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_165833371
hoe doe je dat en met wat kan dat het beste ?
pi_165833385
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:40 schreef Mentos79 het volgende:
hoe doe je dat en met wat kan dat het beste ?
Achter je fotolijstjes kijken of er niet stiekem een camera door de ogen van je opa kijkt. Onder de bank voelen of er een microfoontje zit. Dit soort dingen.
Met je gezonde verstand...
pi_165833419
die camera's van nu kunnen piepklein van formaat zijn en heel geraffineerd verbergen, ik gebruik liever een apparaat dat aangeeft dat er iets verstopt zit.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:45:19 #8
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_165833430
Als het heel stil is en je hoort gezoem, waar komt dat dan vandaan? Kun je het niet herleiden?
En overal kan die camera zitten, misschien al je spullen afdekken met lakens en kijken wat er voor reactie op volgt.
pi_165833518
Vraag jezelf eens serieus af waarom die man dat zou doen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 16:54:27 #10
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_165833544
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:52 schreef spijkerbroek het volgende:
Vraag jezelf eens serieus af waarom die man dat zou doen.
ts is een lekker wijf?
pi_165833547
Je wachtwoord van wifi veranderen op moment dat je zeker weet dat hij thuis is en aan internetten is. En dan verander je hem en luister je naar de reactie ervan...
pi_165833614
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:54 schreef Attitude het volgende:
Je wachtwoord van wifi veranderen op moment dat je zeker weet dat hij thuis is en aan internetten is. En dan verander je hem en luister je naar de reactie ervan...
Wel de modem even opnieuw starten dan natuurlijk.
pi_165833619
Met je mobiele telefoon naar je vaste lijnen bellen. Dan je kamer met je mobiel in de hand grondig langsgaan. Als er een camera dichtbij is moet je magnetisch geklik kunnen horen.
  Forum Admin zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:14:20 #14
58651 crew  murp
murp
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:29:26 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_165833974
Ik zou beginnen met een aluhoedje aan te schaffen.
Huilen dan.
pi_165833991
waarom kan/kon een wildvreemde uberhaupt in je woning komen?
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 17:37:06 #17
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_165834075
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:33 schreef Mentos79 het volgende:

Ook heeft die vent het wachtwoord en gebruikersnaam van mijn modem gekopieerd tijdens zijn bezoekjes terwijl ik aan het werk was. Die gegevens stonden onderop de modem geplakt.
Dat is niet de gebruikersnaam, maar de naam van het netwerk dat je modem maakt, en waarop je inlogt.

quote:
Ik kan het wachtwoord wel aanpassen maar ik denk dat hij het ip adres of iets anders gebruikt om toch mee te liften op het gratis internet gebruik
Kan niet. Wat je in elk geval moet doen, is inloggen op het modem, en het admin wachtwoord wijzigen. Dat staat op een default vaak als je het krijgt, dus als je daar niets aan doet, kan iedereen inloggen. Makkelijkste is, modem resetten. Gelijk inloggen, en admin wachtwoord wijzigen.
Dan hernoem je je wifi netwerk, kiest de zwaarste beveiliging ,een goed wachtwoord, en je hebt dat goed geregeld.
De rest van de dingen die je noemt zijn behoorlijk wild, en onwaarschijnlijk. Maar een goede virusscanner etc is altijd een goed idee.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_165834101
Modem aanzetten, naar het ip-adres van de gateway gaan en kijken welke apparaten er zijn aangesloten. Als je vermoeden klopt, zal je daar de PC van de buurman moeten kunnen zien, evenals eventuele IP-camera's.

Een logische plek voor een camera is in de hoek van de kamer, bijvoorbeeld op een kast, half achter een gordijn of plant, of verwerkt in iets als een knuffel of boek. En camera's hebben doorgaans iets van een stroomtoevoer nodig, dus check je stopcontacten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_165834333
Kijk ook even naar schroefjes in de douche. Dat hoeft namelijk helemaal geen schroefje te zijn...
Vraag maar aan Edwin en Margarita.
pi_165834448
moet je wel supergehoor hebben als je je buurman hoort wifi instellingen veranderen op z'n computer :') ik kan geen muisklik door de muren horen.
en als je muisklik kan horen dan is het gezoem waarschijnlijk zijn computer die nog aanstaat.
of je smartphone. mijn oude galaxy S1 hoorde ik soms ook zoemen snachts.
pi_165834484
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 18:03 schreef redboyke het volgende:
moet je wel supergehoor hebben als je je buurman hoort wifi instellingen veranderen op z'n computer
Ik vermoed dat TS camera's in het appartement van de bovenbuurman heeft geïnstalleerd en dat ze zo de klikgeluiden kan koppelen aan het veranderen van de wifi instellingen.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 20:28:54 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_165837004
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 16:33 schreef Mentos79 het volgende:
[..]
dit gaat van de buren opstoken over mij tot in mijn woning rondsnuffelen wanneer ik niet thuis was. Er was niks gestolen maar wel veel verplaatst. Ik heb een sterk vermoeden dat er verborgen camera's in mijn woning hangen en dat er afluisterapparatuur is geplaatst.
Hoe is de buurman toen binnen gekomen? Heb je toen wel aangifte gedaan van inbraak?
quote:
Sinds een tijdje hoor ik gezoem wanneer het stil is. Ik heb mijn sloten meteen vervangen.
Ik wil dus weten hoe ik die camera's kan ontdekken en kan verwijderen.
Meest makkelijke is het volgen van het zoemen.
Hoewel dat ook nog lastig gaat zijn, zoals je zelf al post kunnen die dingen erg klein zijn.
quote:
Ik kan het wachtwoord wel aanpassen maar ik denk dat hij het ip adres of iets anders gebruikt om toch mee te liften op het gratis internet gebruik of mee te kijken op mijn computer en ik weet bijna zeker dat hij die camera's in mijn woning had ingesteld op het ip adres van mijn modem.
Password veranderen van je wifi, per direct. Dan kan hij er niet meer op en zijn camera's ook niet.

quote:
Hoe kan ik die camera's en andere verborgen apparatuur in mijn huis ontdekken ?
Wat je ook nog zou kunnen doen is je huis minutieus helemaal schoonmaken. dan zou je vanzelf dingen tegen moeten komen die er niet thuishoren.
So we just called him Fred
pi_165840460
Er zijn apparaatjes om camera lenzen en radio bronnen op te sporen. Die zijn al te koop vanaf IIRC een paar tientjes.

Verder je wifi wachtwoord veranderen van zowel modem als router, en de wachtwoorden om erin te komen ook.

En zet alle hotspots uit.
pi_165840495
Weet je wel zeker dat je geen psychose hebt?
pi_165840619
Login en password laten zoals het is, maar al JOUW apparaten door middel van MAC-filtering toegang verlenen.

Op die manier krijgt je buurman wel verbinding met je netwerk, maar kan er vervolgens helemaal niks meer mee.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')