abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165828990
Oké, dit gaat een heel verhaal worden.

Ik woon in een maisonnette op een heuvel, hoog dus.
Toen ik het huis 6 jaar geleden kocht zat er een oude geiser in en die heb ik niet vervangen vanwege de kosten. Dat leverde wel wat kleine ongemakken op zoals een douchekraan die nogal schommelt in de tempratuur en een badkamerkraan (mengkraan met zo'n hengel) die geen warmwater geeft maar verder prima. Ik heb geen cv maar gaskachels.

Bijna 1,5 jaar geleden werden er in het gebouw door de waterleverancier nieuwe watermeters geplaatst in het gebouw; in elk appartement.
Sindsdien hoor ik een vervelend zoemend geluid als de onderburen douchen. Dat lijkt uit hun waterleidingen te komen.
Ongeveer een jaar later kreeg ik problemen met de warmwaterkraan in mijn keuken. Geen waterslag (knal bij het openen/sluiten) maar een voortdurend schokken waarbij het water ook pulserend uit de kraan kwam. Dit gaf echt een hoop lawaai uit de leidingen. Heeeeel langzaam open draaien (en weer opnieuw beginnen als het fout ging) was de oplossing. Uitermate vervelend en stond op het lijstje om op te lossen. Vriend had er al een paar keer naar gekeken maar kon de oorzaak ook niet achterhalen. Wel leek het probleem in de warmwaterleiding naar boven in de gang te zitten.
Een keer kwam ik 's morgens uit mijn bed en stond de koud waterkraan in de keuken op onverklaarbare wijze vol open. Ik was alleen thuis dus het kon niet zijn dat iemand hem vergeten was dicht te draaien. Vanaf toen begon de kraan ook steeds erger druppelsgewijs te lekken.

Uiteindelijk een afspraak gemaakt met een loodgieter, nieuwe keukenkraan gekocht en wachten maar. In die anderhalve week ging het snel. Ook de mengkraan in de badkamer ging klapperen als hij niet maximaal op koud werd geopend. Als de wasmachine water tapt rammelt de koudwaterleiding van de meter naar de wasmachine (staan naast elkaar) en gaat de koudwaterkraan in de keuken met veel lawaai vol open terwijl de kraan nog dicht zit. Dan moet ik hem open draaien en weer sluiten en dan houdt het lawaai ook op.
De loodgieter kwam langs om de situatie te beoordelen en toen, tot mijn stomme verbazing gaf de warmwaterkraan in de douche ineens hetzelfde probleem (daarna niet meer). Hij dacht in eerste instantie dat de geiser het probleem was maar de koudwaterleiding bij de wasmachine doet het ook en het gerammel van de warmwaterkraan in de keuken was nauwelijks te voelen bij de geiser. Nu denkt hij dat het wellicht de watermeter is die het probleem veroorzaakt.
Maandag komt hij met een collega, gaan ze samen er eens naar kijken en zullen ze de watermeter er tussenuit halen (die is niet verzegeld) om te kijken of het probleem dan ophoudt. Zo ja dan kijkt hij of hij de terugslagklep uit de meter kan halen want die schijnen weleens problemen te geven.

Maar vanochtend werd het probleem nog erger. Ik ben nu al 4 keer naar de keuken gerend om de koudwaterkraan aan en uit te zetten omdat die (met gesloten kraan) dus spontaan begint te lopen met enorm veel lawaai. Dit terwijl ik dus geen water gebruik; wasmachine staat uit, afwasmachine staat uit en ik ben alleen thuis dus niemand die ergens een kraan openzet of een wc doortrekt. De watermeter draait ook niet.

Misschien zie ik spoken maar het lijkt haast wel alsof ergens iemand de wasmachine aan heeft staan (ik hoor niets trouwens) en dat effect heeft op mijn waterdruk waardoor mijn keukenkraan gaat stuiteren als die wasmachine water tapt.

Ja ja.. ik weet het; wachten tot maandag. Maar heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ouder1 op 08-10-2016 11:24:14 ]
pi_165829091
Watermeter verkeerdom geplaatst?

Hydrofoor met kapotte druksensor?

Kapotte kraan?
Laat die handjes wapperen!
pi_165829305
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 11:25 schreef Gieliovd het volgende:
Watermeter verkeerdom geplaatst?
Dat zou de loodgieter toch direct gezien moeten hebben? En waarom duurt het dan zolang voordat ik klachten kreeg met mijn waterleidingen in mijn appartement?
quote:
Hydrofoor met kapotte druksensor?
Die heb ik niet in mijn appartement, geen idee of wij er eentje hebben in het gebouw maar een goede om eens na te vragen.
quote:
Kapotte kraan?
Hoe kan een kapotte kraan door het hele huis heen problemen op leveren met de leidingen en andere kranen? Dat begrijp ik niet maar ik heb er dan ook echt geen verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')