abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 00:20:41 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165804648
Ongeveer anderhalve week geleden iets te enthusiast in een tostie gebeten met als gevolg dat de gesmolten kaas rijkelijk aan mijn gehemelte is blijven hangen met als oorzaak een enrome blaar.

Dat ding zit er nog steeds, kan nauwelijks iets eten. Hoe lang duurt dit voordat het genezen is?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_165804678
Mijn ervaring is dat een aft of wondje waar je tanden tegen schuren wel dagen blijft zitten.. of telkens weer open gaat.
Tip: parodontax tandpasta gebruiken (groene doosje), ben je er met 2 dagen af.
Of licht spoelen met zout water een aantal keer per dag, dat helpt ook :Y.
dag
pi_165804984
Dat is echt fucked up. Als ik ergens een teringhekel aan heb is het die dingen wel :(

Toevallig laatst nog een paar gehad tegelijk; daarvoor kan ik me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst had, ik wist alleen nog hoe kut het was }:|

Sterkte ermee :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_165805109
De blaar is de oorzaak van het feit dat je in een te hete tosti hebt gebeten? :o

OT: Gaat nooit meer over. RIP aan de nabestaanden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_165805148
yo G ik eet altijd superheet en drink thee bijna kokend maar blaren op je gehemelte? hedde gij jezelf lava gevoerd of wah
pi_165805837
Probeer eens een ijsklontje in je mond opsabbelen, wellicht slinkt de zwelling dan alvast wat.

Good luck! ^O^
With a Song in my heart and a smile on my face...
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 07:11:54 #7
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_165805975
Het is van een blaar naar een snee (vooorzover ik kan voelen met mijn tong) geworden. Echt alles dat ik probeer (water, soep, etc.) is enorm pijnlijk. :( Ijsklontjes maken het alleen maar erger.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 08:16:26 #8
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_165806338
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 00:20 schreef static het volgende:
Ongeveer anderhalve week geleden iets te enthusiast in een tostie gebeten met als gevolg dat de gesmolten kaas rijkelijk aan mijn gehemelte is blijven hangen met als oorzaak gevolg een enorme blaar.

Dat ding zit er nog steeds, kan nauwelijks iets eten. Hoe lang duurt dit voordat het genezen is?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_165830416
Ai klinkt erg kut -O- ik denk dat idd spoelen met zout een goede is. Maar misschien werken een van deze dingen: https://www.dokterdokter.(...)aften-te-behandelen/

Ook al is het geen aft, het is wel een wondje in je mond dus wie weet Succes!
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 13:39:09 #10
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_165831052
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 00:20 schreef static het volgende:
Ongeveer anderhalve week geleden iets te enthusiast in een tostie gebeten met als gevolg dat de gesmolten kaas rijkelijk aan mijn gehemelte is blijven hangen met als oorzaak een enrome blaar.

Is het niet 'agewoon' een brandwond en moet je het niet als zodanig benaderen?

of is dit een gigantische open deur
pi_165831140
netjes ontsmetten, vooral na het eten. hoe je dat het beste kan doen, weet ik niet, maar waarschijnlijk kan je het beste even naar de dokter gaan. die geeft je dan iets om mee te spoelen.
pi_165831436
Spoelen met zout is echt het beste en zo'n beetje het enige wat je kunt doen. Evt kamillethee drinken.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_165831605
Oké, dus de ijsklontjes tegen de zwelling zijn geen goed idee.

Ik heb even op internet gekeken en mijn vriend Google zegt het volgende;

'Blaar: oorzaak en genezing
Blaren aan het gehemelte komt vooral voor na het eten of drinken van te heet voedsel/drank. Het gehemelte verbrandt en er ontstaan blaren. Ook mensen met een kunstgebit kunnen last hebben van blaren. Daarnaast kan hard voedsel het gehemelte kapot stoten of ruw aantikken waarna er een bloedblaar of een gewone blaar ontstaat. Bloedblaren kunnen opspringen en gaan bloeden. Dit geeft een metaalachtige smaak in de mond. daarnaast doet een blaar pijn. Het eten van gekruid voedsel of prikkelende dranken is op die momenten sterk af te raden. Veel water drinken houdt de blaren schoon.

Het probleem met grote blaren aan het gehemelte is dat er de neiging ontstaat tot kokhalzen en zelfs overgeven. Hoewel het niet direct aan te raden is, kan in dit geval het doorprikken van de blaar verlichting geven. Blaren kunnen namelijk erg opzwellen en wanneer deze in de mond liggen kan dit problemen geven met eten en drinken of zelfs met normaal ademhalen doordat het kokhalzen blijft bestaan. de arts kan eventueel de blaar of blaren doorprikken. De pijn blijft wel nog enige tijd aanwezig.'

Vooralsnog veel sterkte en beterschap gewenst!
With a Song in my heart and a smile on my face...
  Moderator / Miss SHO zondag 9 oktober 2016 @ 17:53:04 #14
22592 crew  Ole
pi_165855459
spoelen met perio-aid. Verkrijgbaar bij apotheek en sommige drogisten.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')