abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 oktober 2016 @ 10:21:34 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_165847506
quote:
12s.gif Op zondag 9 oktober 2016 10:12 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het gaat toch om de max temperatuur <10 graden? Tenminste dat dacht ik.
  zondag 9 oktober 2016 @ 10:22:45 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165847526
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 10:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Het gaat toch om de max temperatuur <10 graden? Tenminste dat dacht ik.
Vandaar ook mijn ;) bij die post. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 9 oktober 2016 @ 10:23:46 #28
131800 Tarado
capô de fusca
pi_165847544
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 10:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Vandaar ook mijn ;) bij die post. ;)
die had ik niet gezien :) , ik heb ze er vorig jaar helemaal niet onder gehad, dit jaar misschien maar wel weer doen.
  zondag 9 oktober 2016 @ 10:32:19 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165847665
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 10:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

die had ik niet gezien :) , ik heb ze er vorig jaar helemaal niet onder gehad, dit jaar misschien maar wel weer doen.
Ik kom nog wel eens in D. Ook komende weken. bv. Bayreuth. Daar zit je al snel boven de 500-1000 meter. En heb hier voor de deur zo'n bolstaand klinkerweggetje zonder verkeer, behalve ik. Kom ik 's ochtends bijna niet meer weg, met verkeerde banden, als ik éénmaal met een achterwiel tegen de stoeprand zit.
Temperatuur is voor mij een secundaire factor.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165847672
quote:
Wat hebben jullie er op liggen? Ik heb 18 inch velgen nu.
Ik ben ook van 18 inch runflat naar 19 inch non-runflat gegaan en het comfort is gelijk gebleven.

Voor nood heb ik dit achterin liggen:

Ik heb weleens gehoord dat deze witte wielen voor de 330, 335 en M3 zijn omdat de schijfremmen groter zijn en een normaal staal reservewiel niet past. :?
  zondag 9 oktober 2016 @ 10:34:56 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165847700
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 10:32 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik ben ook van 18 inch runflat naar 19 inch non-runflat gegaan en het comfort is gelijk gebleven.

Voor nood heb ik dit achterin liggen:
[ afbeelding ]
Ik heb weleens gehoord dat deze witte wielen voor de 330, 335 en M3 zijn omdat de schijfremmen groter zijn en een normaal staal reservewiel niet past. :?
Bij mijn E46 330i zat een stalen noodwiel. Die had minstens 17" nodig. Misschien ook een optie?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 9 oktober 2016 @ 10:53:07 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165847920
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165848968
Vanochtend voor het eerst vorst op m'n auto! Ik heb voor het eerst allseasons (van de week er op gelegd). Michelin CrossClimate, schijnen ook goed te zijn in de sneeuw (iets minder dan een echte winterband). Dus ben benieuwd..
pi_165849352
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 09:47 schreef YoshiBignose het volgende:
Jammer dat het geen E92 is, ik vind de E90 toch al best saai worden qua uiterlijk... maar het gaat wel hard >:)
Ik geef toe dat de E92 een net wat strakkere look heeft, vooral door de achterkant en de grill voor.
Maar ja, ik heb een vrouw he en 4-deurs was voor ons wel een harde eis. Ook met oog op eventuele gezinsuitbreiding :P

Maar ik vind ook de E90 nog erg mooi, vooral van de zijkant gezien vind ik het eigenlijk het ultieme auto-design. Alles precies in verhouding. Dit is niet mijn auto, maar wel precies hetzelfde qua uiterlijk en dezelfde velgen:



Vind hem ook, behalve dan de witte achterlichten, er nog steeds 'modern' uitzien. Mensen die BMW niet kennen zullen niet denken dat dit een model is van 11 jaar oud denk ik. Sterker nog, van de zijkant gezien lijken ze verdomd veel op laatste 3-series vind ik.
pi_165849686
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:30 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik geef toe dat de E92 een net wat strakkere look heeft, vooral door de achterkant en de grill voor.
Maar ja, ik heb een vrouw he en 4-deurs was voor ons wel een harde eis. Ook met oog op eventuele gezinsuitbreiding :P

Maar ik vind ook de E90 nog erg mooi, vooral van de zijkant gezien vind ik het eigenlijk het ultieme auto-design. Alles precies in verhouding. Dit is niet mijn auto, maar wel precies hetzelfde qua uiterlijk en dezelfde velgen:

[ afbeelding ]

Vind hem ook, behalve dan de witte achterlichten, er nog steeds 'modern' uitzien. Mensen die BMW niet kennen zullen niet denken dat dit een model is van 11 jaar oud denk ik. Sterker nog, van de zijkant gezien lijken ze verdomd veel op laatste 3-series vind ik.
Mooi man! Hopelijk kun je van deze een stuk langer genieten! Heerlijke motor in ieder geval. Vind zelf de Touring nog mooier (zeker met M-pakket). Geniet er van!
  zondag 9 oktober 2016 @ 13:44:34 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165850683
quote:
Die banden waren ook al aardig op. En laat ze nu maar 1 doen?

Domme doos
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_165851657
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:30 schreef matigeuser het volgende:
Ik geef toe dat de E92 een net wat strakkere look heeft, vooral door de achterkant en de grill voor.
En door de coupé-lijn die bij een E90 totaal ontbreekt. En door de 2 lange deuren ipv 4 kort deuren. En de koplampen zijn ook een stuk beter, de eerste E92 vind ik ook mooier dan de facelift.
pindazakje
pi_165851661
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 23:35 schreef matigeuser het volgende:
Ik heb eergisteren een e90 330i sapphire black gekocht! Dinsdag is hij klaar om opgehaald te worden. ^O^

Na veel problemen gehad te hebben met de 325i die ik 4 maanden geleden heb gekocht, heb ik besloten om maar weer iets bij te leggen voor een 330i. Die schijnen minder vaak olieproblemen te krijgen, plus dat ik dan niet het gevoel heb precies hetzelfde te kopen weer. Een trapje hoger in pk's en wat meer opties erbij waaronder weer een sportonderstel. Dat maakt het toch nog wel extra freude am fahren. *)

De eerste ritjes in je nieuwe bak zijn altijd leuk O+ . Hopelijk meer geluk met de auto deze keer. Wel moeten er binnenkort al 2 nieuwe bandjes op kwam uit de APK. Ik zit er aan te denken om er 4 nieuwe non-runflats op te gooien. Scheelt in geld én in comfort. Moet ik alleen nog een reservewieletje weg zien te werken in de achterbak.

Wat hebben jullie er op liggen? Ik heb 18 inch velgen nu.
Ik had het op prijs gesteld als je mij voor je verkoop ervan op de hoogte had gesteld dat de E46 bij jou een olie probleem had gehad ;). Na het repareren van de olie lekkage en het vervangen van de olie toch nog steeds een stevig olie verbruik. En dan heb ik het natuurlijk nog niet gehad over veel andere dingen die ik al heb moeten vervangen wegens achterstallig onderhoud. (stabilisatorstangen, draagarmrubbers, stukje daksierlijst etc)...Als bonus trilt mijn auto bij 120 kilometer per uur en hoger!

Dat je daarna bij de aanschaf bij je BMW bij de dealer allemaal problemen had is wellicht een beetje karma :P.

quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 12:30 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik geef toe dat de E92 een net wat strakkere look heeft, vooral door de achterkant en de grill voor.
Maar ja, ik heb een vrouw he en 4-deurs was voor ons wel een harde eis. Ook met oog op eventuele gezinsuitbreiding :P

Maar ik vind ook de E90 nog erg mooi, vooral van de zijkant gezien vind ik het eigenlijk het ultieme auto-design. Alles precies in verhouding. Dit is niet mijn auto, maar wel precies hetzelfde qua uiterlijk en dezelfde velgen:

[ afbeelding ]

Vind hem ook, behalve dan de witte achterlichten, er nog steeds 'modern' uitzien. Mensen die BMW niet kennen zullen niet denken dat dit een model is van 11 jaar oud denk ik. Sterker nog, van de zijkant gezien lijken ze verdomd veel op laatste 3-series vind ik.
Die BMW ziet er heel mooi uit! Veel spass :)

[ Bericht 23% gewijzigd door LethalNinja op 09-10-2016 14:45:03 ]
pi_165851987
-

[ Bericht 99% gewijzigd door LethalNinja op 09-10-2016 14:45:14 ]
pi_165852070
quote:
9s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:26 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ik had het op prijs gesteld als je mij voor je verkoop ervan op de hoogte had gesteld dat de E46 bij jou een olie probleem had gehad ;). Na het repareren van de olie lekkage en het vervangen van de olie toch nog steeds een stevig olie verbruik. En dan heb ik het natuurlijk nog niet gehad over veel andere dingen die ik al heb moeten vervangen wegens achterstallig onderhoud. (stabilisatorstangen, draagarmrubbers, stukje daksierlijst etc)...Als bonus trilt mijn auto bij 120 kilometer per uur en hoger!

Dat je daarna bij de aanschaf bij je BMW bij de dealer allemaal problemen had is wellicht een beetje karma :P.
Dit lijkt me meer iets voor een PM bericht, maar ik had geen olieproblemen met de E46. Ik doelde op de 325i die ik daarna heb gekocht die een liter per 750 km verbruikt. Als ik Google op e90 325i en olieproblemen, dan kom ik heel erg veel tegen. Veel mensen zeggen daar dan dat de 330i daar minder om bekend staat.

Jij hebt gewoon pech gehad dat je je koppaking kapot rijdt in de eerste maand. Hoe dat kan, geen idee. Waarschijnlijk gewoon stomme pech.
De draagarmrubbers (voor) heb ik overigens bij jouw auto laten vervangen bij de laatste APK voor de verkoop dus die zijn nog geen 1.5 jaar oud.

Ik heb overigens nooit wat gemerkt van een trillend stuur, maar wellicht ben jij daar gevoeliger voor. Het enige wat mij opviel was dat het stuur 2 graden scheef stond en ik gaf aan dat dat een kwestie was van uitlijnen.

Maar goed. De karma heeft inderdaad toegeslagen. Maar dan heeft het waarschijnlijk betrekking op andere acties uit mijn leven :)

[ Bericht 0% gewijzigd door matigeuser op 09-10-2016 14:53:50 ]
pi_165852362
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:48 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Dit lijkt me meer iets voor een PM bericht, maar ik had géén olieproblemen met de E46. Ik doelde op de 325i die ik daarna heb gekocht die een liter per 750 km verbruikt. Als ik Google op e90 325i en olieproblemen, dan kom ik heel erg veel tegen. Veel mensen zeggen daar dan dat de 330i daar minder om bekend staat.

Jij hebt gewoon pech gehad dat je je koppaking kapot rijdt in de eerste maand. Hoe dat kan, geen idee. Waarschijnlijk gewoon stomme pech.
De draagarmrubbers (voor) heb ik overigens bij jouw auto laten vervangen bij de laatste APK voor de verkoop dus die zijn nog geen 1.5 jaar oud.

Ik heb overigens nooit wat gemerkt van een trillend stuur, maar wellicht ben jij daar gevoeliger voor. Het enige wat mij opviel was dat het stuur 2 graden scheef stond en ik gaf aan dat dat een kwestie was van uitlijnen.

Maar goed. De karma heeft inderdaad toegeslagen. Maar dan heeft het waarschijnlijk betrekking op andere acties uit mijn leven :)
Ik weet dat je doelde op de 325i ;). Via de PM hebben we natuurlijk ook al contact gehad en nu had ik de behoefte om hier te reageren. Gewoon met feiten zonder het te emotioneel te maken.
Wees voortaan gewoon immer transparant dit is mijn tip die ik mee geef, je hebt immers al de nodige olie garage beurten gehad wat ik pas later hoorde en dat je twee draagarmrubbers heb vervangen kon ik niet weten want geen vermelding daarvan in het onderhoudsboekje of vermelding via andere papieren.

Mja ik neem zelf ook verantwoordelijkheid. Een tweedehands auto kopen van 13 jaar brengt risico's met zich mee. Achteraf had ik ook een andere garage medewerker moeten meenemen. Degene die ik mee nam om alles te controleren heb ik ook onderschat. Mijzelf heb wat overschat.
Ondanks alles geen spijt van de aanschaf!

Genieten doe ik van de versnelling, maar ook de looks van binnen en van buiten, het is sowieso een upgrade ten op zichte van mijn Volvo 440 die tegen een garagebeurt van rond de 1500 euro aanstond met al 21 jaar+ als leeftijd. Verder wilde ik al heel lang een BMW hebben _O_ en de toch nog enigszins lage kilometerstand geeft mij hoop dat ik na een aantal dure maanden straks toch echt veel goedkope ga krijgen en vooral geniet in plaats van dat ik mij zorgen maak.

Edit; en over je nieuwste Beamer, ziet er inderdaad niet uit alsof 10+ jaar. Dat is een design/ look die heel lang overkomt als "redelijk nieuw".. Ik heb ook nog voor die auto gekeken maar die was vaak toch net wat te duur voor mij. Ik zag vaak een prijs van 6k of meer en dat was wat hoog. Hoeveel kilometer heeft hij nu op de teller? al echt lange ritten ermee gemaakt? :)

[ Bericht 5% gewijzigd door LethalNinja op 09-10-2016 15:24:25 ]
  zondag 9 oktober 2016 @ 15:27:26 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165852861
Zoals je al schrijft. 13 jaar oude auto. Is altijd moeilijk. Want er is, bijna, altijd wel iets wat moet gebeuren, of wat er aan komt.
Ik rij mijn auto's aardig op; maar probeer onderhoud ook goed bij te houden. Toch raak ik een oudere auto liever kwijt via inruil dan via verkoop aan, min of meer, bekenden. Dan sluit je de kans op gedoe uit. Maar heeft natuurlijk ook nadelen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_165852919
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2016 15:27 schreef Hyperdude het volgende:
Zoals je al schrijft. 13 jaar oude auto. Is altijd moeilijk. Want er is, bijna, altijd wel iets wat moet gebeuren, of wat er aan komt.
Ik rij mijn auto's aardig op; maar probeer onderhoud ook goed bij te houden. Toch raak ik een oudere auto liever kwijt via inruil dan via verkoop aan, min of meer, bekenden. Dan sluit je de kans op gedoe uit. Maar heeft natuurlijk ook nadelen. :)
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!.. Als ik naar de volgende auto ga dan ga ik denk ik voor inruil bij een dealer. Dan wordt het de strategie van wat bijbetalen en dan garantie erbij.. Een 10 jaar oude auto heeft risico's en dat wist ik ook wel van te voren.. Ik zeg wel eens tegen mijzelf een 3 serie nieuw is onbetaalbaar. (Ik moet toch wat bedenken om lekker te slapen in de nacht ;) )

[ Bericht 12% gewijzigd door LethalNinja op 09-10-2016 15:58:51 ]
pi_165853064
Ik verkoop ook nooit aan bekenden, komt alleen gezeik van. Een auto heeft altijd wel wat werk, zeker de oudere. Ik heb 1x een auto aan een vriend van m'n pa verkocht. Hij reed daarvoor Audi A3 en die vond 'ie heel fijn. Hij wilde perse zsm een andere auto en ik had mijn A3 toevallig te koop. Prijs maakte 'm niet uit dus hij betaalde de vraagprijs, als 'ie hem maar dezelfde dag nog had. Prima. Maar achteraf tegen m'n pa af en toe wel van: ja hij was wel wat duur en er moet nu toch nog wat gebeuren. Tja, dat is dan niet meer mijn zorg maar het voelt wel k*t.
  zondag 9 oktober 2016 @ 15:59:23 #46
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165853406
quote:
9s.gif Op zondag 9 oktober 2016 14:26 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ik had het op prijs gesteld als je mij voor je verkoop ervan op de hoogte had gesteld dat de E46 bij jou een olie probleem had gehad ;). Na het repareren van de olie lekkage en het vervangen van de olie toch nog steeds een stevig olie verbruik. En dan heb ik het natuurlijk nog niet gehad over veel andere dingen die ik al heb moeten vervangen wegens achterstallig onderhoud. (stabilisatorstangen, draagarmrubbers, stukje daksierlijst etc)...Als bonus trilt mijn auto bij 120 kilometer per uur en hoger!

Dat je daarna bij de aanschaf bij je BMW bij de dealer allemaal problemen had is wellicht een beetje karma :P.

[..]

Die BMW ziet er heel mooi uit! Veel spass :)
Sorry dat ik het zeg maar jij hebt gewoon een afgeragd kuthok gekocht.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 9 oktober 2016 @ 16:41:23 #47
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_165854203
Anders laat je iedereen even blij zijn met zijn spullen..
niet iedereen kan een bak kopen met 40K op de teller


Man man..
pi_165854410
Een liefhebber kent zijn auto, waarom zou je dan iets verbergen bij verkoop.

Ik heb voor mijn 15 jaar oude E46 cabrio een mooie prijs gekregen, maar heb hem wel een nieuwe APK gegeven, een slot laten fixen en een nieuwe sleutel gekocht omdat deze weleens een storing had. De facturen heb ik aan de koper laten zien en de auto was écht 100%.

Geeft een veel beter gevoel, al zie ik die man nooit meer.
Bij inruil waar ze alleen naar bouwjaar en kilometerstand kijken zou ik dat niet doen.
pi_165854742
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 16:52 schreef Mr.Ping het volgende:
Een liefhebber kent zijn auto, waarom zou je dan iets verbergen bij verkoop.

Ik heb voor mijn 15 jaar oude E46 cabrio een mooie prijs gekregen, maar heb hem wel een nieuwe APK gegeven, een slot laten fixen en een nieuwe sleutel gekocht omdat deze weleens een storing had. De facturen heb ik aan de koper laten zien en de auto was écht 100%.

Geeft een veel beter gevoel, al zie ik die man nooit meer.
Bij inruil waar ze alleen naar bouwjaar en kilometerstand kijken zou ik dat niet doen.
De auto kan bij verkoop 100% zijn, maar een week later kan net de druppel zijn geweest voor een onderdeel. Dat is nooit te voorspellen, want een auto slijt. Mijn A3 was destijds ook goed. Maar als je naderhand zeurt dat er een dummy alarmlichtje in zit en sommige delen wat versleten zijn, er toch goedkopere op internet te vinden zijn.. Dan heb ik niks verborgen toch? Dat was van te voren allemaal te zien.
  zondag 9 oktober 2016 @ 17:14:36 #50
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_165854776
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 16:52 schreef Mr.Ping het volgende:
Een liefhebber kent zijn auto, waarom zou je dan iets verbergen bij verkoop.

Ik heb voor mijn 15 jaar oude E46 cabrio...
Je hebt helemaal gelijk.

Maar mijn bijna 15 jaar oude E46 had, bij verkoop, 350000 kms. op de teller. Ik deed 'm weg omdat ik er 2 keer mee was gestrand. Vaker dan 1 keer stranden accepteer ik niet van een auto. :)
Bij dergelijke km. standen is er ieder jaar wel iets groters/duurders dat vervangen moet worden. Banden waren ook 8x redelijk aan hun einde.
Dan doe ik 'm weg. En stop er geen cent meer in.

Hoeveel had jouw cabrio gelopen? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')