Hallo klusvrienden,
Ik ben nog altijd bezig met het afwerken van onze zolder (fototopic volgt nog wel als het klaar is). Nu ben ik bijna toe aan het leggen van de laminaatvloer.
De bovenste traptrede is 13-14mm hoger dan de zoldervloer:
![CFjT00K.jpg]()
Vanwege het geluid wil ik sowieso van die platen als ondervloer toepassen. Daarnaast wil ik het laminaat graag over de bovenste traptrede leggen, zodat ik de rand hiervan netjes kan afwerken met een hoekprofieltje zoals ook op de eerste verdieping, zonder extra struikelrandjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit betekent dat ik de vloer 13 a 14mm moet ophogen.
Zelf zit ik aan de volgende opties te denken:
1) 2x 7mm groene platen (isoline)
2) 1x 10mm bruine platen (isoline) met hieronder over de hele oppervlakte 3mm hardboardplaten
3) 1x 10mm bruine platen en alleen het eerste stuk aan de onderkant 4mm verhogen en proberen het verschil geleidelijk op te laten lopen
4) 1x 10mm bruine platen me eronder of erboven alupete
Optie 4 is waarschijnlijk niet hoog genoeg. Optie 3 vraag ik me af of dit mooi wordt en of er geen krachten op het laminaat komen te staan die je niet wilt. Optie 1 lijkt de goedkoopste manier om het verschil te overbruggen, maar geeft misschien (net als 4) teveel vering?
Wat zouden julie doen?