Begrijp ik, maar dat was m'n punt niet. Wat is ondeugdelijk? Het zit erop en het werkt niet maar het moet want het zit er op?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:26 schreef Zolderkamer het volgende:
Werkende (kenteken)verlichting is gewoon een APK eis.. niets bijzonders of raars aan...
50% defect is toch best ondeugdelijk? Maakt het moeilijker af te lezen nadat je in het donker iemand aangereden hebt of wat dan ook.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:35 schreef boerjanssen1 het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar dat was m'n punt niet. Wat is ondeugdelijk? Het zit erop en het werkt niet maar het moet want het zit er op?
Nah, zit misschien allemaal wat in. Het is me nooit opgevallenquote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:39 schreef Tyr80 het volgende:
dan ook.
Serieus nooit achter iemand gereden die een lampje miste?
Wat is ondeugdelijk: je wilt een auto kopen maar ziet dat 1 koplamp, 1 knipperlicht en 1 kentekenlampje niet werkt.. Dan is de verlichting dus ondeugdelijk..quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:35 schreef boerjanssen1 het volgende:
[..]
Begrijp ik, maar dat was m'n punt niet. Wat is ondeugdelijk? Het zit erop en het werkt niet maar het moet want het zit er op?
Ik snap dus dat het een boete zou kunnen betekenen en ben blij dat hij er op timmerde alsof hij zo van de bouw kwam zodat het me wat euros scheelde.. Maar vind het vaag-stom-flauw-dewereldistegenmij-raar dat er 2 opzitten en er dus 2 moeten werken omdat dat zo is. Dat idee meer..
apk goed bij 1 lampje. rij zo al jaren met 1 lampje de ander is weggebrandquote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:26 schreef Zolderkamer het volgende:
Werkende (kenteken)verlichting is gewoon een APK eis.. niets bijzonders of raars aan...
Als je het glaasje niet hebt afgedekt mag het niet voor de apk.. verder mag je best met 1 lampje rijden, zolang je kenteken maar verlicht is..quote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:51 schreef T42 het volgende:
[..]
apk goed bij 1 lampje. rij zo al jaren met 1 lampje de ander is weggebrand
ligt er ook aan waarom ze je van de weg halen en je houdingquote:Op woensdag 5 oktober 2016 18:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als je het glaasje niet hebt afgedekt mag het niet voor de apk.. verder mag je best met 1 lampje rijden, zolang je kenteken maar verlicht is..
bij apk moet ik altijd remlichtje eruit draaien.. 4 remlichten mag niet.. brandweerwagen 1978 die zo gebouwd is in nl...quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
Is op zich ook best vaag. De Astra F heeft bv maar 1 lampje. Waarom mag dat dan wel..
En ik heb 6 achterlichten(aan beide kanten 3). Stel er is 1 stuk, is dat dan ondeugdelijk?
Terwijl heel veel auto's qua achterlichten maar 1 aan elke kant hebben..
Euh, hoe kunnen lampen versleten zijn? Ze doen het, of ze doen het niet. De behuizing kan bv wel verkleurd zijn..quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:02 schreef T42 het volgende:
[..]
ligt er ook aan waarom ze je van de weg halen en je houdingheb wel eens versleten led remlichten gehad. woude ze even vermelden. rij maar weer door.
Er zijn wel meer auto's met 4remlichten.. ik zag laatst een kia picanto 1st gen ermee..quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:04 schreef T42 het volgende:
[..]
bij apk moet ik altijd remlichtje eruit draaien.. 4 remlichten mag niet.. brandweerwagen 1978 die zo gebouwd is in nl...
Het gaat er om dat je kenteken leesbaar moet zijn in het donker. Of je dat met 1, 2 of 10 lampjes doet maakt weinig uit.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
Is op zich ook best vaag. De Astra F heeft bv maar 1 lampje. Waarom mag dat dan wel..
En ik heb 6 achterlichten(aan beide kanten 3). Stel er is 1 stuk, is dat dan ondeugdelijk?
LEDs werken iets anders dan de klassieke gloeilamp.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Euh, hoe kunnen lampen versleten zijn? Ze doen het, of ze doen het niet. De behuizing kan bv wel verkleurd zijn..
Richtingaanwijzers snap ik nog, die hebben vaak echt een oranje lamp, en dan kan de oranje verf loslaten
Ja maar daarbij dus: wat erop zit moet werken..quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:21 schreef Yustice het volgende:
[..]
Het gaat er om dat je kenteken leesbaar moet zijn in het donker. Of je dat met 1, 2 of 10 lampjes doet maakt weinig uit.
Politiequote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:51 schreef kree het volgende:
Tijdje terug nog op wegmisbruikers. Tankje van de ruitesproeiers leeg.
Honderd nog wat boete
Ja dat is ondeugdelijk. Als je mistlicht voor heb em die werkt niet is dat APK afkeur. Ik ken iemand die elke keuring even een andere bumper zonder mistlampen leendequote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
Is het dan niet makkelijker om gewoon de mistlampen ff te fixen?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja dat is ondeugdelijk. Als je mistlicht voor heb em die werkt niet is dat APK afkeur. Ik ken iemand die elke keuring even een andere bumper zonder mistlampen leende
Ik heb mistlicht voor, werkt niet en kom al jaren door de APK... Enige keer dat het gezeik was, was toen maar 1 lamp het deed. En waar het in zit dat ze het niet doen, ik weet het niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja dat is ondeugdelijk. Als je mistlicht voor heb em die werkt niet is dat APK afkeur. Ik ken iemand die elke keuring even een andere bumper zonder mistlampen leende
Fout,quote:Op woensdag 5 oktober 2016 20:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die snap ik wel.. stel er zou een vogel schijten op het raam en je kunt het niet weghalen..quote:Op woensdag 5 oktober 2016 19:51 schreef kree het volgende:
Tijdje terug nog op wegmisbruikers. Tankje van de ruitesproeiers leeg.
Honderd nog wat boete
Dat krijg je met rwv ook niet altijd weg. Er was vast meer mis, anders krijg je zo'n boete meestal nietquote:Op woensdag 5 oktober 2016 22:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Die snap ik wel.. stel er zou een vogel schijten op het raam en je kunt het niet weghalen..
Zou het idioter vinden als ik zou worden beboet omdat 1 van de 6 achterlichten is overleden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |