abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165768946
Ik mocht pas meewerken aan het landelijke "jij hebt een oude auto dus we trekken 'm compleet na, inclusief toeters en bellen waarvan je niet weet dat je ze had" controle, en toen werd er geconstateerd dat 1 van de 2 lampjes van m'n kentekenplaatverlichting niet werkte. Na een paar keer erop geslagen te hebben kwam meneer agent me vertellen dat hij werkte en ik door mocht rijden. Ik had geluk, anders kreeg ik een boete voor ondeugdelijke verlichting..

Nu vroeg ik me af wat er precies onder 'ondeugdelijk' valt. Is dat alles wat erop zit moet het doen en als het niet werkt is het ondeugdelijk? Dus ik heb 2 lampjes, waarvan het er 1 doet en het kenteken te lezen is, maar er zijn er twee dus moeten ze het allebei maar doen anders boete?

Klinkt logisch maar stom...
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:26:26 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165769012
Werkende (kenteken)verlichting is gewoon een APK eis.. niets bijzonders of raars aan...
pi_165769210
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:26 schreef Zolderkamer het volgende:
Werkende (kenteken)verlichting is gewoon een APK eis.. niets bijzonders of raars aan...
Begrijp ik, maar dat was m'n punt niet. Wat is ondeugdelijk? Het zit erop en het werkt niet maar het moet want het zit er op?

Ik snap dus dat het een boete zou kunnen betekenen en ben blij dat hij er op timmerde alsof hij zo van de bouw kwam zodat het me wat euros scheelde.. Maar vind het vaag-stom-flauw-dewereldistegenmij-raar dat er 2 opzitten en er dus 2 moeten werken omdat dat zo is. Dat idee meer..
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:39:26 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_165769285
quote:
3s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:35 schreef boerjanssen1 het volgende:

[..]

Begrijp ik, maar dat was m'n punt niet. Wat is ondeugdelijk? Het zit erop en het werkt niet maar het moet want het zit er op?
50% defect is toch best ondeugdelijk? Maakt het moeilijker af te lezen nadat je in het donker iemand aangereden hebt of wat dan ook.

Serieus nooit achter iemand gereden die een lampje miste?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_165769332
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:39 schreef Tyr80 het volgende:
dan ook.

Serieus nooit achter iemand gereden die een lampje miste?
Nah, zit misschien allemaal wat in. Het is me nooit opgevallen :) Maar het wordt weer donker.. misschien toch maar 'ns semi-preventief vervangen..
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:45:07 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165769379
quote:
3s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:35 schreef boerjanssen1 het volgende:

[..]

Ik snap dus dat het een boete zou kunnen betekenen en ben blij dat hij er op timmerde alsof hij zo van de bouw kwam zodat het me wat euros scheelde.. Maar vind het vaag-stom-flauw-dewereldistegenmij-raar dat er 2 opzitten en er dus 2 moeten werken omdat dat zo is. Dat idee meer..

Wat is ondeugdelijk: je wilt een auto kopen maar ziet dat 1 koplamp, 1 knipperlicht en 1 kentekenlampje niet werkt.. Dan is de verlichting dus ondeugdelijk..

is je raam op vijf plekken gebarsten? dan is je raam ondeugdelijk.. dat je er nog vier hebt maakt geen verschil in de deugdelijkheid van dat ene kapotte raam.. (en ook niet als je maar drie ramen hebt..)

Welcome to the real world..
(verder werkt een mep praktisch altijd op kentekenverlichting en interieurverlichting, lichte corrosie door condens is vaak de boosdoener)
pi_165769398
Feitcode R428b: Niet gelijktijdig branden achterkentekenplaatverlichting met lichten aan de voorzijde, bedrag = ¤45

Dat is trouwens goedkoper dan ondeudgelijke verlichting, dat is namelijk 140 :7
  woensdag 5 oktober 2016 @ 18:51:27 #8
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165774161
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 13:26 schreef Zolderkamer het volgende:
apk goed bij 1 lampje. rij zo al jaren met 1 lampje de ander is weggebrand

ook zulke controles gehad inc rdw en belasting en tis altijd rij maar verder meneer
  woensdag 5 oktober 2016 @ 18:53:15 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165774198
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:51 schreef T42 het volgende:

[..]

apk goed bij 1 lampje. rij zo al jaren met 1 lampje de ander is weggebrand
Als je het glaasje niet hebt afgedekt mag het niet voor de apk.. verder mag je best met 1 lampje rijden, zolang je kenteken maar verlicht is..
pi_165774377
Is op zich ook best vaag. De Astra F heeft bv maar 1 lampje. Waarom mag dat dan wel..

En ik heb 6 achterlichten(aan beide kanten 3). Stel er is 1 stuk, is dat dan ondeugdelijk?

Terwijl heel veel auto's qua achterlichten maar 1 aan elke kant hebben..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:02:40 #11
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165774421
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:53 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je het glaasje niet hebt afgedekt mag het niet voor de apk.. verder mag je best met 1 lampje rijden, zolang je kenteken maar verlicht is..
ligt er ook aan waarom ze je van de weg halen en je houding ;) heb wel eens versleten led remlichten gehad. woude ze even vermelden. rij maar weer door.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:04:31 #12
53151 T42
Pinball Wizard
pi_165774462
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
Is op zich ook best vaag. De Astra F heeft bv maar 1 lampje. Waarom mag dat dan wel..

En ik heb 6 achterlichten(aan beide kanten 3). Stel er is 1 stuk, is dat dan ondeugdelijk?

bij apk moet ik altijd remlichtje eruit draaien.. 4 remlichten mag niet.. brandweerwagen 1978 die zo gebouwd is in nl...
pi_165774497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:02 schreef T42 het volgende:

[..]

ligt er ook aan waarom ze je van de weg halen en je houding ;) heb wel eens versleten led remlichten gehad. woude ze even vermelden. rij maar weer door.
Euh, hoe kunnen lampen versleten zijn? Ze doen het, of ze doen het niet. De behuizing kan bv wel verkleurd zijn..

Richtingaanwijzers snap ik nog, die hebben vaak echt een oranje lamp, en dan kan de oranje verf loslaten
pi_165774534
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:04 schreef T42 het volgende:

[..]

bij apk moet ik altijd remlichtje eruit draaien.. 4 remlichten mag niet.. brandweerwagen 1978 die zo gebouwd is in nl...
Er zijn wel meer auto's met 4remlichten.. ik zag laatst een kia picanto 1st gen ermee..

Mijn auto heeft wel gewoon 2 remlichten. Maar bij een noodstop kunnen dat er 8 worden :P
pi_165774866
quote:

Het gaat er om dat je kenteken leesbaar moet zijn in het donker. Of je dat met 1, 2 of 10 lampjes doet maakt weinig uit.
  FOK!fotograaf woensdag 5 oktober 2016 @ 19:37:39 #16
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165775322
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:06 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Euh, hoe kunnen lampen versleten zijn? Ze doen het, of ze doen het niet. De behuizing kan bv wel verkleurd zijn..

Richtingaanwijzers snap ik nog, die hebben vaak echt een oranje lamp, en dan kan de oranje verf loslaten
LEDs werken iets anders dan de klassieke gloeilamp.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 5 oktober 2016 @ 19:48:46 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_165775705
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:21 schreef Yustice het volgende:

[..]

Het gaat er om dat je kenteken leesbaar moet zijn in het donker. Of je dat met 1, 2 of 10 lampjes doet maakt weinig uit.
Ja maar daarbij dus: wat erop zit moet werken..
pi_165775798
Tijdje terug nog op wegmisbruikers. Tankje van de ruitesproeiers leeg.
Honderd nog wat boete :')
Do what you love, love what you do!
pi_165776146
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:51 schreef kree het volgende:
Politie :') x 999
  Moderator woensdag 5 oktober 2016 @ 20:05:32 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165776205
quote:

Ja dat is ondeugdelijk. Als je mistlicht voor heb em die werkt niet is dat APK afkeur. Ik ken iemand die elke keuring even een andere bumper zonder mistlampen leende :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165776426
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 20:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja dat is ondeugdelijk. Als je mistlicht voor heb em die werkt niet is dat APK afkeur. Ik ken iemand die elke keuring even een andere bumper zonder mistlampen leende :D
Is het dan niet makkelijker om gewoon de mistlampen ff te fixen?
  FOK!fotograaf woensdag 5 oktober 2016 @ 20:19:24 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_165776584
quote:

[..]

Ik heb mistlicht voor, werkt niet en kom al jaren door de APK... Enige keer dat het gezeik was, was toen maar 1 lamp het deed. En waar het in zit dat ze het niet doen, ik weet het niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_165779802
quote:

[..]

Fout,
De mistlichten voor moeten beide wél of niét werken, als er maar eentje brand is het afkeur.

Vreemd genoeg kun je dus gewoon bij de andere het stekkertje er af pakken en dan is het plotseling goedkeur :')
pi_165780589
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 19:51 schreef kree het volgende:
Die snap ik wel.. stel er zou een vogel schijten op het raam en je kunt het niet weghalen..

Zou het idioter vinden als ik zou worden beboet omdat 1 van de 6 achterlichten is overleden..

En genoeg auto's met 4 achterlichten waarvan maar 2 werken (en dat komt ook gewoon door de APK).. heel veel eigenaren van een Peugeot 106 schijnen niet te weten dat het ding eigenlijk 4 achterlichten heeft..
  woensdag 5 oktober 2016 @ 22:29:01 #25
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_165780631
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 22:27 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Die snap ik wel.. stel er zou een vogel schijten op het raam en je kunt het niet weghalen..

Zou het idioter vinden als ik zou worden beboet omdat 1 van de 6 achterlichten is overleden..
Dat krijg je met rwv ook niet altijd weg. Er was vast meer mis, anders krijg je zo'n boete meestal niet
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')