abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165761991
Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die van hun leven nog nooit op vakantie zijn geweest...?

Ikzelf ben helaas zo iemand. :(

Ouders hadden het altijd al krap en nu ik zelf een bijbaantje heb naast mijn studie probeer ik zo veel mogelijk geld te sparen, terwijl ik nu nog studeer, om mijn studieschuld zo laag mogelijk te houden en om te sparen voor de toekomst (om te kunnen verhuizen naar mijn eigen huurwoning en om een auto te kopen)... Met mijn bijbaantje verdien ik helaas maar ¤150 per maand, dus dat gaat ook niet zo snel...
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:40:22 #2
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_165762059
Wow. Dat vind ik serieus best heftig. Ik hoop van harte dat je nog veel mooie plekken zal zien. Ook nog nooit met de trein naar belgie geweest? Of met iemand mee in de auto?
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_165762096
Ook niet kamperen in Nederland? Ik ben vroeger niet veel naar het buitenland geweest, maar wel af en toe naar waddeneilanden etc.
pi_165762217
Dat komt goed, je werkt hard. Dus je kan zodra je voltijd werkt na je studie veel reizen.
pi_165762234
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:40 schreef Kali-Mist1 het volgende:
Wow. Dat vind ik serieus best heftig. Ik hoop van harte dat je nog veel mooie plekken zal zien. Ook nog nooit met de trein naar belgie geweest? Of met iemand mee in de auto?
Nee helaas niet. Helaas doordat mijn ouders het redelijk krap hadden, heb ik dit soort dingen helaas niet mee kunnen maken. Nu ik naast mijn studie ook nog een bijbaan heb, geeft helaas ook geen mogelijkheden aangezien ik het geld gebruik om mijn huidige kosten te dekken (studiekosten, zorgverzekering, kleding, tel.abbo e.d.)

Ik zit dan ook helaas in een vicieuze cirkel van studeren en werken. Dus qua luxe en grote uitgaves heb ik helaas een relatief grote achterstand ten opzichte van mijn leeftijdsgenoten. Enkele voorbeelden:

-Het hebben van een studieschuld, na afstuderen vermoed ik een bedrag van ¤15.000

-Geen vakanties meegemaakt

-Geen eigen auto

-Nog lang niet genoeg geld om op mijzelf te kunnen wonen. Ik weet niet hoeveel geld ik hiervoor nodig zou moeten hebben(?). Ik heb het dan over een huurwoning.
pi_165762274
Oost west, thuis best jongen. ;)
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:56:34 #7
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_165762351
Waarom die fixatie op een auto? :{
2000 light years from home
pi_165762656
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:48 schreef NightH4wk het volgende:
Dat komt goed, je werkt hard. Dus je kan zodra je voltijd werkt na je studie veel reizen.
Dat ^^

Het is jammer dat je ouders je die ervaring niet konden bieden, maar je hebt je hele leven nog voor je! Komt goed :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_165763204
En maak je ook niet druk over je studieschuld. Dat komt ook goed, je hebt minimaal 15 jaar om het terug te betalen. Het lijkt nu veel, maar zodra je werkt valt het wel mee.

Wat studeer je precies?
pi_165763928
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:56 schreef Merkie het volgende:
Omdat je wereld met de fiets en het ov wat beperkt is
  woensdag 5 oktober 2016 @ 07:12:31 #11
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_165763960
Ik zag vandaag een spotje op Rtl voorbij komen waar ze mensen als jij zoeken ts. Iemand die nog nooit op vakantie geweest en Rtl neemt je dan mee mensen konden zichzelf ook opgeven.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_165764132
quote:
1s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 06:59 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Omdat je wereld met de fiets en het ov wat beperkt is
Juist niet. Een auto is praktisch, maar reizen doe ik veel liever op de fiets, met de boot of met het OV.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 08:34:17 #13
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_165764406
Maar lieverd. Met 150 in de maand kom je niet ver hoor. Min huur is al 350 a 400 euro. Wellicht idee een andere baan te zoeken om je dromen wat sneller te verwezenlijken?
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_165765197
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:56 schreef Merkie het volgende:
Omdat het hebben van een auto gewoon erg handig is, bovendien kom je zonder auto niet zo ver.
pi_165765209
Ben ik trouwens even blij dat ik tijdens mijn jeugd heel Europa, Argentinië, Uruguay, Amerika, en Marokko heb gezien.
pi_165765422
Gast knal die studielening gewoon een maandje op volle bak dan heb je 500 euro kun je mooi een keer een weekendje wat leuks gaan doen
Play hard, go pro.
pi_165765488
Ik heb het tegenovergestelde. Heb nog nooit een vakantie thuis gezeten of een jaar niet op reis geweest. Lijkt me overigens wel eens lekker om niet weg te gaan. Gewoon eens lekker in en rond het huis vertoeven! Ben nu alleen thuis om te slapen en daarna weer werk/sport/dagtrips/vakantie.
pi_165770387
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:49 schreef MrMatrix het volgende:

[..]

-Nog lang niet genoeg geld om op mijzelf te kunnen wonen. Ik weet niet hoeveel geld ik hiervoor nodig zou moeten hebben(?). Ik heb het dan over een huurwoning.
Ik heb ook niet genoeg geld om op mezelf te wonen, toch doe ik het. Yolo. In the long run, we're all dead.
pi_165770391
Oh en sowieso elk jaar op vakantie.
pi_165770426
quote:
15s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 07:59 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Juist niet. Een auto is praktisch, maar reizen doe ik veel liever op de fiets, met de boot of met het OV.
Op een dorp met een keer per uur een bus is het geen pretje
pi_165770520
Je kan beter een beetje leven nu je de vrijheid hebt en een hogere studieschuld hebben, dan nu krap te leven en maar hopen dat je in de toekomst wel luxe kan leven...

Je hebt jáááren om de studieschuld af te betalen, daar zou ik me niet zoveel zorgen om maken.

Je bent jong nu, je lichaam is flexibel en je gezondheid is in orde. Je hebt de energie, je hebt de tijd. *NU* is het tijd om allerlei dingen te doen.

Straks, na je studie, ga je werken. Andere fase in je levne, de verantwoordelijkheden veranderen, je hebt minder tijd voor jezelf, je vakantiedagen zijn geteld en noem het maar op.

Verder is niets in het leven zeker, kans bestaat dat je gezondheid achteruitgaat en bepaalde dingen niet toelaat.
Kans bestaat ook dat je het geld straks nodig hebt voor andere dingen, en een luxe als vakantie telkens maar wordt verplaatst.
pi_165770566
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:49 schreef MrMatrix het volgende:
-Het hebben van een studieschuld, na afstuderen vermoed ik een bedrag van ¤15.000
Een lage studieschuld is natuurlijk heel goed, gemakkelijk in de toekomst.

Maar lever je op deze manier niet te veel in? Je hebt - nadat je bent afgestudeerd - 2+15 jaar (oude stelstel) of 2+35 jaar (nieuwe stelsel) de tijd om het terug te betalen...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2016 15:07:44 ]
pi_165770766
Mijn ouders hebben mijn studie niet betaald en ik woonde nog thuis en werkte daarnaast veel. Daarmee heb ik kunnen voorkomen dat ik een studieschuld kreeg en kon ik gewoon op vakantie - ik snap niet zo goed hoe jij in deze situatie komt.

Hoe komt je schuld zo hoog als je nog thuis woont? Waarom werk je niet meer en verdien je niet meer?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 15:48:44 #24
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_165771171
Misschien in het buitenland studeren een optie? In Europa krijg je nog een beurs ook :)
pi_165771579
Voor een paar euro of tientjes kan je naar hyperspace
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')