quote:
Op dinsdag 4 oktober 2016 23:40 schreef Kali-Mist1 het volgende:Wow. Dat vind ik serieus best heftig. Ik hoop van harte dat je nog veel mooie plekken zal zien. Ook nog nooit met de trein naar belgie geweest? Of met iemand mee in de auto?
Nee helaas niet. Helaas doordat mijn ouders het redelijk krap hadden, heb ik dit soort dingen helaas niet mee kunnen maken. Nu ik naast mijn studie ook nog een bijbaan heb, geeft helaas ook geen mogelijkheden aangezien ik het geld gebruik om mijn huidige kosten te dekken (studiekosten, zorgverzekering, kleding, tel.abbo e.d.)
Ik zit dan ook helaas in een vicieuze cirkel van studeren en werken. Dus qua luxe en grote uitgaves heb ik helaas een relatief grote achterstand ten opzichte van mijn leeftijdsgenoten. Enkele voorbeelden:
-Het hebben van een studieschuld, na afstuderen vermoed ik een bedrag van ¤15.000
-Geen vakanties meegemaakt
-Geen eigen auto
-Nog lang niet genoeg geld om op mijzelf te kunnen wonen. Ik weet niet hoeveel geld ik hiervoor nodig zou moeten hebben(?). Ik heb het dan over een huurwoning.