abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165754328
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
pi_165754391
Irritatie op man is hier ook bekend. Vooral wanneer hij zegt dat hij moe is of slecht heeft geslapen ofzo. Dan denk ik echt, wie heb ik horen snurken tijdens de nachtvoedingen dan :')

Mijn borst doet opeens veel pijn -O- Geen harde plekken of roodheid, dus ik heb geen idee hoe het komt en wat ik er tegen kan doen. Voel me ook een beetje ziek worden. Pff zelfs als ik niets doe voel ik de hele tijd pijn en als ik dan ook maar een beetje beweeg is het nog erger :'(
pi_165754419
Emmy heeft weer een prikje gehad. Ze is 62 cm en 6565 gram bij 15? Weken

Niet quoten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Arja op 05-10-2016 00:19:18 ]
pi_165754514
Wat lief O+ Die doek en speen heb ik ook :9 Ook al spuugt ze de speen steeds uit dus nog geen succes :+
pi_165754591
Spruw?
pi_165755035
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:05 schreef Xanteh het volgende:
Spruw?
Hoe kom ik erachter of dat het is? Behalve naar de dokter :+

Ik zie geen witte plekjes in haar mond. Op mijn tepel had ik wel wat wits, maar dat kon ik makkelijk wegvegen. Is een ingetrokken tepel dus ik dacht dat er gewoon wat opgedroogd melk in was gekomen zeg maar :+ Maarja in combinatie met de pijn is het misschien toch wat anders... Het is trouwens aan 1 kant.
pi_165755192
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:24 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik zie geen witte plekjes in haar mond. Op mijn tepel had ik wel wat wits, maar dat kon ik makkelijk wegvegen. Is een ingetrokken tepel dus ik dacht dat er gewoon wat opgedroogd melk in was gekomen zeg maar :+ Maarja in combinatie met de pijn is het misschien toch wat anders... Het is trouwens aan 1 kant.
Gevoel van ziek worden past volgens mij bij een dreigende borstontsteking.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:37:57 #8
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165755377
Ohhh ik heb zoveel schattige baby's gezien dat ik ze niet apart ga noemen maar wat zijn ze cute met z'n allen O+

En Molo :D ^O^

Hier niet herkenbaar dat gebitch. Bij nr 1 hielp man altijd mee en nu regelt hij mijn oudste in de nacht en ik de baby.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165755509
Miezziej ik hoop op wat uurtjes slaap voor je vannacht. :*

En Arja! Scheeeetje!!
:)
pi_165755926
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:24 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Wat sull zegt kan ook nog. Alleen heb ik twee keer een borstonsteking gehad zonder koorts of pijn. Bij spruw had ik echt flinke pijn, vooral na het voeden.

Anders toch even de ha bellen of in het borstvoedingstopic vragen?
pi_165755953
Super cutie kleine beebiefoto's nohhh O+!

Sillie, kan niet quoten maar heb je even een pm gestuurd, hoef ik de rest van de mensen hier er niet mee te vermoeien :+. Thnx alvast :).
pi_165756322
Arja, wat een lekker ding heb je daar!

Ik heb bij mijn zoon twee keer spruw gehad en nu een borstontsteking. Totaal niet met elkaar te vergelijken kwa pijn vond ik.

Spruw was meer een soort tepelpijn (vergelijkbaar met kloven), heel venijnig maar wel plaatselijk. (Overigens zag je bij ons ook niet echt witte vlekjes). Spruw merk je ook an het drinkgedrag van de baby.

Borstontsteking was veel allesomvattender: borst deed verschrikkelijk veel pijn, diep van binnen, zelfs lopen en liggen deden pijn. Daarbij had ik snel oplopende koorts en extreem rillen erbij (voor mij herkenbaar van vlak na bevallingen). Ik was echt van de wereld die nacht. De volgende dag had ik wel een flinke roodblauwe plek op die borst, maar de pijn ging verder dan die plek, echt een soort uitstralen.
pi_165761250
Na de kraamweek had ik een borstontsteking. Toen had ik wel echt harde plekken die ik nu (nog?) niet heb. Toen begon het slecht voelen ook in de middag, dus dat is wel hetzelfde.
Ik heb zo'n warmtekussentje wat je in de magnetron moet opwarmen en dat tegen mijn borst aangehouden voor wat verlichting.

Ik weet niet hoe ik de nacht moet gaan doen. Niemand heeft toevallig morgen vrij om voor een baby te zorgen terwijl ik uitziek? :+
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 23:47:22 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165762200
Je man inschakelen voor de nacht?? Of moet hij 's nachts werken?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165762635
Molo hoe ging het op het cb? Heeft ze last van het prikje?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 00:23:47 #16
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165762685
Ze was beheurlijk pissed off, maar lekker veel geknuffeld en een pcm vanmiddag en vanavond voor slapen gaan. Toen was het weer prima.
Ligt nu heerlijk te tukken.

Wel opvallend, net als vorige vaccinatie, ze dronk nu erna grotere flessen dan voor de vaccinatie :D

En we hebben echt zo'n leuk consultatiebureau hier, fijne mensen :)

Daar nog last Arja? Ook vaccinatie vandaag toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165762922
Ja klopt. Het was even huilen, maar met wat knuffels al snel over. En ik had nog een half flesje melk mee dus dat heeft ze daarna lekker opgedronken.

Verder geen last gelukkig. De vorige keer sliep ze wel wat meer en langer, dus ben benieuwd.
pi_165763274
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 23:47 schreef Molo het volgende:
Je man inschakelen voor de nacht?? Of moet hij 's nachts werken?
Ik vermoed toch een dreigende borstontsteking dus ik wil ervoor zorgen dat de borst regelmatig geleegd wordt zeg maar. Helaas kan man dat niet voor me doen :+ Ik had mijn wekker gezet om eventueel te kolven maar M kwam uit zichzelf paar min voor de wekker. Alsof ze het wist :P

Donderdag krijgt ze haar eerste prikjes. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
pi_165763880
Oh Miezziej wat rot van de mogelijke borstontsteking. Heb je ze vannacht nog veel kunnen laten drinken? & zelf ook nog wat rust kunnen nemen? Hopelijk is het nog te voorkomen!
Herkenbaar zoals Groofsken het uitlegt, hoe het voelt, die onsteking!

Molo fijn dat je zulk fijn CB hebt! Ik vind ons CB ook heel fijn. Lieve mensen & als ik een vraag heb kan ik die buiten consulten ook per mail stellen en ik krijg vaak erg snel antwoord!

Van Arja zag ik een mooie foto van Emmy!
& nog meer mooie foto's in vorig topic, maar het ging zo snel dat ik het niet allemaal kon lezen en antwoorden.

L is verkouden. Zo zielig : (. Iemand nog goede tips, zodat het gauw weer over zal gaan?
  woensdag 5 oktober 2016 @ 07:10:16 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165763951
Vieve, wat sneu! Ik heb geen tips. Ben er zelf ook benieuwd naar.

Fijn van de prikjes Arja & Molo :) Ook weer achter de rug!

Miezziej, hoop dat je de nacht goed bent doorgekomen. En dat vandaag te doen is.

Ik kon niet zonder mijn vriend vannacht. Die was gisteravond weg en door mijn wandelingetje 's middags was ik aardig afgedraaid gisteravond. Ik vind dat toch zo lastig. Ik bedoel: even op en neer naar een ouwelullenwinkelcentrum :{w

Wij gaan ook vanmorgen naar het cb. En meneer drinkt - heel handig - nu (3,5 u ervoor, precies zijn tijd tusssen de flessen) zijn flesje :')
pi_165763982
Q, ik ga dan een half uur eerder, en geef daar de fles.

Geen tips voor verkoudheid, maar wel zeer veel interesse daarin. S. blijft snotverkouden, gelukkig vannacht wel ietsje beter geslapen dan de nachten ervoor.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165764104
Hier ook geen echte tips, of misschien een door de midden gesneden ui op de kamer zetten

Emmy hoest nu soms ineens best hard. Hoop maar dat het niet doorzet
pi_165764142
Tas is ook weer koning Snottebel. En een man dus extra zielig :+ Wat ik doe:

- Otrivin monodose. Vaak. In elk geval vóór elke fles. Dan blijft het snot lekker dun :9 .
- De Otrivin snotzuiger. Niet zo'n lame neuspeertje maar de echt snotzuigslang ^O^ .
- Luuf op een hydrofiel smeren en die in z'n bedje leggen.
- Lekker warm douchen.
- Veel naar buiten, mits droog.
- Voetjes insmeren met Luuf en dikke sokken er overheen.
- Heel vaak een schone speen en schone slaapzak en hoeslaken.
- Proberen ( :') ) grote zus die net zo verkouden is niet te vaak haar broer te laten kussen / beniezen / behoesten.
- Bij echte ellende en niet slapen: een zetpil. Knapt 'ie toch wat van op en slaap is ook belangrijk om beter te worden.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 08:20:47 #24
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_165764309
+ hoofdeinde bedje omhoog, gesneden ui naast het bed en evt natte doek op verwarming!
  woensdag 5 oktober 2016 @ 08:21:06 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165764311
Goeie tips Razz!

Hey en op dat cb hè? Ik wandel naar binnen, kleed hem uit, verschoon luier en laat 'm wegen. Daarna omslagdoek om 'm heen en wachten? Afijn, ze zullen wel raad weten met moeders die dit voor het eerst doen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')