Dankjequote:Op maandag 17 oktober 2016 21:48 schreef Myrr het volgende:
Dikke complimenten voor je inzicht.
Je hoort echt vaak zat dat juist kwetsbare mensen kinderen willen om een leegte op te vullen ofzo, iets van zichzelf te hebben.
Hoe jij het verwoord vind ik het top dat je geen kinderen wil. Zoveel meer mensen die dit inzicht zouden moeten hebben.
Dat is ook wat.quote:Op maandag 7 november 2016 22:03 schreef summer2bird het volgende:
Haihai.
Groetjes uit het ziekenhuis
Ik lig aan zoveel snoeren dat ik mijn eigen winkeltje kan beginnen haha.
Gelukkig maar een nachtje voor slaaponderzoek.
:w
Waarom zie je het als beperkt zijn? Gaat het uiteindelijk niet om gelukkig zijn, tevredenheid, genieten en 'rust' in jezelf?quote:Op woensdag 5 oktober 2016 13:49 schreef shifto het volgende:
Zie het niet als terug in de maatschappij komen maar meer als niet beperkt zijn door je eigen remmingen.
Niemand wil zichzelf beperken.
Nou met pannekoeken als jij blijf je dit soort situaties houden. Sowieso ben ik allergisch voor die zachte heelmeesters en hun stinkende wonden.quote:Op dinsdag 8 november 2016 14:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom zie je het als beperkt zijn? Gaat het uiteindelijk niet om gelukkig zijn, tevredenheid, genieten en 'rust' in jezelf?
De één voelt zich prettig in een drukke stad met altijd geluid en beweging om zich heen, de ander voelt zich prettig langs de kust met wind, regen, zon en weidse uitzichten. Weer een ander voelt zich het prettigste op het platteland met koeien, paarden, honden, katten en weilanden zover het oog reikt maar wel de buren kunnen zien. En weer een ander woont het liefst in het bos met beperkt uitzicht maar wel groen en wild.
Zijn zij 'beperkt' door hun eigen remmingen?
Waarom vechten tegen je eigen natuur, je eigen behoeftes, je eigen geluk?
Wat is dat toch dat 'men' het tegenwoordig zo belangrijk vindt dat je uit je comfortzone moet komen? En in dit geval nog wel met zoiets ingrijpends als de leefsituatie.
TS voelt zich prettig in haar huidige woonsituatie, net als ik me prettig voel in mijn huidige woonsituatie. Haar 'remmingen' bestaan dan uit angsten en onrust en niet voor alles zelf kunnen zorgen. Mijn 'remmingen' bestaan uit het onrustig, druk worden van teveel prikkels, te veel lawaai.
TS woont begeleid, ik in een huisje in het bos. Niemand die mij vertelt dat ik beperkt wordt door mijn remmingen en dus maar toe moet werken naar een flat in hartje Amsterdam. Waarom moet TS dan 'de maatschappij in'?
Nee, ze woont gelukkig niet alleen op deze planeet, maar wat heeft dat ermee te maken? Of heb jij er moeite mee dat jij mee moet betalen aan de zorg die zij nodig heeft en ben je daarom zo zuur?quote:Op dinsdag 8 november 2016 16:01 schreef shifto het volgende:
Ze woont niet alleen op de planeet en zal toch het e.e.a. moeten doen, ook om binnen haar comfortzone te blijven en dat gaat niet door maar lekker weg te verstoppen.
Ik heb het gevoel dat jij meer vooringenomen bent dan ik of anderen in dit topic. Je denkt achter je toetsenbord alles te weten over TS en wat zij wel niet zou moeten doen en laten. Knap vooringenomen. Iets met balken en splinters of zelf een plaat voor de kop?quote:Lees het bericht nog een keer, probeer het dit keer binnen de context te begrijpen. Dat is moeilijk als je vooringenomen van je eigen mening bent maar er rust echt wel iets in dat verhaal.
Geen zin meer in deze discussie op een forum vol vooringenomen mensen met platen van verschillende dikten voor hun harses.
Het wordt betaald uit de Wmo (wet maatschappelijke ondersteuning) en er is een indicatie voor nodig.quote:Op dinsdag 8 november 2016 16:41 schreef Greys het volgende:
Even een enorme n00bvraag uit interesse want ik ben blij dat zulke dingen bestaan: hoe wordt dat betaald, dat begeleid wonen? Betaal je dan huur en zo ja, waarvan doen ze dat dan? Als ik zie dat TS bv zelf mag bepalen per dag of ze wel zin heeft om te werken en anders gewoon naar de markt gaat, hoe werkt zo'n situatie financieel?
Beschermd/ begeleid wonen wordt betaald uit PGB of vanuit de WLZ of WMO. Ik heb in het verleden wel gewerkt maar ben momenteel 100 procent afgekeurd, ik word wel jaarlijks herkeurd. Een bepaald percentage van mijn uitkering wordt afgedragen als bijdrage AWBZ. Hieruit wordt onder andere het beschermd wonen bij mij betaald, dit is natuurlijk maar een bijdrage. Waar je recht op hebt ligt aan de indicatie die krijgt gebaseerd op de zorg waarvan men denkt dat je het nodig hebt.quote:Op dinsdag 8 november 2016 16:41 schreef Greys het volgende:
Even een enorme n00bvraag uit interesse want ik ben blij dat zulke dingen bestaan: hoe wordt dat betaald, dat begeleid wonen? Betaal je dan huur en zo ja, waarvan doen ze dat dan? Als ik zie dat TS bv zelf mag bepalen per dag of ze wel zin heeft om te werken en anders gewoon naar de markt gaat, hoe werkt zo'n situatie financieel?
Dat hoeft niet zo te zijn. Mijn dochter woont ook begeleid. Voorwaarde is altijd het hebben van een dagbesteding, maar dat kan net zo goed een studie of een betaalde baan zijn. Er hoeft geen uitkering aan te pas te komen, wel een indicatie.quote:Op dinsdag 8 november 2016 17:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het wordt betaald uit de Wmo (wet maatschappelijke ondersteuning) en er is een indicatie voor nodig.
Ik ga ervan uit dat TS een wajong ontvangt en dat haar werk geen betaald werk is maar dagbesteding.
Als mensen een betaalde baan hebben, komen de kosten geheel voor eigen rekening. Als niet, dan betalen we dat met zijn allen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 17:48 schreef Greys het volgende:
Dank voor jullie antwoorden!![]()
En ook dank dat niemand het als een soort aanval oid zag, het was pure interesse hoe zoiets financieel in elkaar steekt maar was bang dat het misschien anders over zou kunnen komen. Ben oprecht blij dat zulke dingen op zich goed geregeld zijn in ons land. Vast ruimte voor verbetering, maar dat de mogelijkheid er al is, is al goed.
Hoe bedoel je dat?quote:Op dinsdag 8 november 2016 18:25 schreef Tayu het volgende:
[..]
Als mensen een betaalde baan hebben, komen de kosten geheel voor eigen rekening. Als niet, dan betalen we dat met zijn allen.
Als je studeert is er iig geen inkomen.quote:Op dinsdag 8 november 2016 18:31 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
Je betaalt bij mijn weten altijd een percentage van je inkomen, ongeacht of dat inkomen bij een werkgever of bij het UWV vandaan komt.
En dat bedrag is natuurlijk ook maar een deel van wat iemand daadwerkelijk kost.
Ja dat snap ik wel. Maar ook als je wel werkend bent betaal je niet de gehele kosten en wordt een deel alsnog "opgehoest door de maatschappij". Het deel wat je afdraagt aan loon/ uitkering dekt nooit de kosten.quote:Op dinsdag 8 november 2016 18:34 schreef Tayu het volgende:
[..]
Als je studeert is er iig geen inkomen.
In sommige gevallen moeten ouders een deel betalen als ze onderhoudsplichtig zijn.
Het is dus niet zo dat alles maar opgehoest moet worden door de maatschappij. In veel gevallen dragen ouders en ook degene die deze zorg behoeft het grootste deel van de kosten.
En in andere gevallen is dat anders, jammer dan.
Ja, en ook als je werkt en geheel zelfstandig leeft, kan een deel van jouw kosten (kinderbijslag, zorgtoeslag, kwijtscheldingen van gemeentelijke lasten, ziekteverlof etc) voor rekening komen van de maatschappij.quote:Op dinsdag 8 november 2016 18:47 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
[..]
Ja dat snap ik wel. Maar ook als je wel werkend bent betaal je niet de gehele kosten en wordt een deel alsnog "opgehoest door de maatschappij". Het deel wat je afdraagt aan loon/ uitkering dekt nooit de kosten.
Ik zeg dan ook TS, niet dat dat altijd zo zou zijn.quote:Op dinsdag 8 november 2016 17:31 schreef Tayu het volgende:
[..]
Dat hoeft niet zo te zijn. Mijn dochter woont ook begeleid. Voorwaarde is altijd het hebben van een dagbesteding, maar dat kan net zo goed een studie of een betaalde baan zijn. Er hoeft geen uitkering aan te pas te komen, wel een indicatie.
Ik? Nergens.quote:Op dinsdag 8 november 2016 18:50 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ja, en ook als je werkt en geheel zelfstandig leeft, kan een deel van jouw kosten (kinderbijslag, zorgtoeslag, kwijtscheldingen van gemeentelijke lasten, ziekteverlof etc) voor rekening komen van de maatschappij.
Dus wat wil je nou eigenlijk? Of waar maak je je nu eigenlijk druk om?
Over 2 weken hoor ik het.quote:Op maandag 7 november 2016 22:57 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat is ook wat.
Sterkte.
Hoor je dan gelijk of er iets uit is gekomen?
Bedankt dat je het voor mij opneemtquote:Op dinsdag 8 november 2016 14:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom zie je het als beperkt zijn? Gaat het uiteindelijk niet om gelukkig zijn, tevredenheid, genieten en 'rust' in jezelf?
De één voelt zich prettig in een drukke stad met altijd geluid en beweging om zich heen, de ander voelt zich prettig langs de kust met wind, regen, zon en weidse uitzichten. Weer een ander voelt zich het prettigste op het platteland met koeien, paarden, honden, katten en weilanden zover het oog reikt maar wel de buren kunnen zien. En weer een ander woont het liefst in het bos met beperkt uitzicht maar wel groen en wild.
Zijn zij 'beperkt' door hun eigen remmingen?
Waarom vechten tegen je eigen natuur, je eigen behoeftes, je eigen geluk?
Wat is dat toch dat 'men' het tegenwoordig zo belangrijk vindt dat je uit je comfortzone moet komen? En in dit geval nog wel met zoiets ingrijpends als de leefsituatie.
TS voelt zich prettig in haar huidige woonsituatie, net als ik me prettig voel in mijn huidige woonsituatie. Haar 'remmingen' bestaan dan uit angsten en onrust en niet voor alles zelf kunnen zorgen. Mijn 'remmingen' bestaan uit het onrustig, druk worden van teveel prikkels, te veel lawaai.
TS woont begeleid, ik in een huisje in het bos. Niemand die mij vertelt dat ik beperkt wordt door mijn remmingen en dus maar toe moet werken naar een flat in hartje Amsterdam. Waarom moet TS dan 'de maatschappij in'?
Ik betaal zo'n 3~400 euro eigen bijdrage per maand.quote:Op dinsdag 8 november 2016 16:41 schreef Greys het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |