Klopt wel.quote:Op maandag 3 oktober 2016 17:52 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb ook vrouwen als vrienden. Het gaat net zoals bij mannelijke vrienden. Het duurt hooguit een paar jaar en dan verlies je ze uit het oog. Vrienden zijn als schepen, ze varen voorbij. Je kunt je er druk om maken, maar het is nu eenmaal zo.
Ik geloof niet in seksuele aantrekkingskracht tussen een vriend en vriendin. Dat bestaat niet.
Er zijn genoeg onaantrekkelijke vrouwen met een mooie persoonlijkheid waar je prima vrienden mee kunt zijn zonder seksuele spanning.quote:Op maandag 3 oktober 2016 02:13 schreef topdeck het volgende:
Ik snap het niet echt he... Van die mannen die echt buddy buddy zijn met vrouwen. En dan bedoel ik alsof het broers zijn die een kogel voor elkaar zouden opvangen. Ik vind het een beetje raar om zo de sexuele spanning tot niets te laten verdwijnen.
Het hoort om een of andere reden niet volgens mij instinct.
Ben ik te ouderwets of sexistisch oid? Ik vind het echt raar om vrienden te zijn met een vrouw op hetzelfde niveau als een mannelijke vriend.
inb4 hommo, autist, maagd, etc
Dit dusquote:Op maandag 3 oktober 2016 16:34 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Niet aangetrokken tot voelen = niet neuken imo. Als die seksuele aantrekkingskracht er niet is, wil dat niet zeggen dat je niet dezelfde interesses kunt hebben. En samen dus dingen kunt doen. Dus wat jij zegt does not compute imo. Een vrouw waartoe ik mij niet aangetrokken voel zal ik nooit neuken, maar wel mee op stap nemen naar activiteiten die we allebei leuk vinden. Zeker als vrienden van mij die interesses niet delen.
Ik heb het geprobeerd maar ik kan het echt niet.quote:Op maandag 3 oktober 2016 03:27 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ik heb met alle vrouwen waarmee ik bevriend ben geweest op enig moment het bed gedeeld, maar dat was lang niet altijd een vooropgezet plan. Het heeft de vriendschap ook nooit geschaad. Voor mij dus geen reden om er heel moeilijk over te doen.
Het hangt allemaal van de personen in kwestie af of zo'n vriendschap al dan niet werkt.
Als je vrienden bent en je vind elkaar seksueel aantrekkelijk, dan wordt je denk ik vanzelf een stel. Je kunt hooguit een tijd lang in een ontkenningsfase zitten. Het probleem van de friendzone, zoals die op Fok! bestaat is dat er onbalans zit in de seksuele aantrekkingskracht. Allebei de vrienden vinden de vriendschap fijn, maar de één wil wel met de ander naar bed en de ander niet met de een. Dat is gewoon vervelend. Het hoeft niet meteen de vriendschap te laten verdwijnen, maar het is moeilijk om vol te houden.quote:Op maandag 3 oktober 2016 18:43 schreef sirdanilot het volgende:
Een interessantere vraag is: kun je vrienden zijn met iemand (welk geslacht dan ook) waar je je seksueel toe aangetrokken voelt?
Ik denk dus dat het wel kan, of je nou uiting geeft aan die aantrekkingskracht (dus friend with benefit) of niet. Maar het kan wel complicated worden als je niet uitkijkt.
Vriendschap tussen twee mensen die elkáár seksueel aantrekkelijk vinden, dat kan denk ik nooit lang bestaan. Of dat wordt dus neuken, of je gaat gewoon uit elkaar.
Onzin.. Ik heb een aantal hele goede vrienden, die ik absoluut aantrekkelijk vind en zij mij, maar van verliefdheid is nog nooit sprake geweest. De behoefte om seks met elkaar te hebben is er ook nooit geweest. Dat je iemand aantrekkelijk vindt betekent niet automatisch dat je ook daadwerkelijk seks met diegene wil hebben.quote:Op donderdag 6 oktober 2016 23:19 schreef jaha het volgende:
[..]
Als je vrienden bent en je vind elkaar seksueel aantrekkelijk, dan wordt je denk ik vanzelf een stel. Je kunt hooguit een tijd lang in een ontkenningsfase zitten. Het probleem van de friendzone, zoals die op Fok! bestaat is dat er onbalans zit in de seksuele aantrekkingskracht. Allebei de vrienden vinden de vriendschap fijn, maar de één wil wel met de ander naar bed en de ander niet met de een. Dat is gewoon vervelend. Het hoeft niet meteen de vriendschap te laten verdwijnen, maar het is moeilijk om vol te houden.
Dan vonden ze jou dus niet aantrekkelijk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 00:01 schreef madam-april het volgende:
[..]
Onzin.. Ik heb een aantal hele goede vrienden, die ik absoluut aantrekkelijk vind en zij mij, maar van verliefdheid is nog nooit sprake geweest. De behoefte om seks met elkaar te hebben is er ook nooit geweest. Dat je iemand aantrekkelijk vindt betekent niet automatisch dat je ook daadwerkelijk seks met diegene wil hebben.
Gewoon, zoals je dat bij niet-vrienden ook opmerkt. Als er geflirt wordt, dan zit er meer in dan een beetje bier drinken met elkaar. Ik kan je op een briefje geven dat vrijwel elke man die vrienden met jou is graag met jou het bed zou delen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:21 schreef Daniane het volgende:
Ik denk dat TS gelijk heeft als ik naar eigen ervaringen kijk.
Maar iedereen heeft het over seksuele spanning, maar hoe merken jullie in een vriendschap dat dat wederzijds is? (Ik heb namelijk altijd het idee dat ik in de friendzone zit, wat uiteindelijk niet blijkt te zijn).
Dat beweer ik dan ook niet. Ik ben van mening dat veel mannen, misschien onbewust, alleen vriendschappen aangaan met vrouwen waar ze zich tot aangetrokken voelen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 12:08 schreef Bananenpap het volgende:
Zijn jullie allemaal zo alpha dat je elke vrouw wilt neuken? Je voelt je toch niet bij elke vrouw aangetrokken?
Je kunt die aantrekkingskracht toch ook wel min of meer aan de kant zetten als blijkt dat ze bezet is? Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje oppervlakkig om alleen maar contact met vrouwen te hebben als ze een potentiële bedpartner is. Ik ben bijvoorbeeld bevriend met een vrouwelijke collega die ik op zich wel aantrekkelijk vind, maar dat prima aan de kant kan zetten omdat ze ten eerste mijn collega is en ten tweede een vriend heeft.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 12:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat beweer ik dan ook niet. Ik ben van mening dat veel mannen, misschien onbewust, alleen vriendschappen aangaan met vrouwen waar ze zich tot aangetrokken voelen.
Vrouwen die ze niet aantrekkelijk vinden, uiterlijk of innerlijk, daar ga je als man niet snel een diepgaande vriendschap mee aan. Die blijven dan gewoon kennissen.
Dit geldt natuurlijk voor mij en hoeft niet per sé voor anderen te gelden, en dit is iets waar ik mij nooit echt bewust van ben geweest tot ik de rode draad begon te herkennen. Maar als ik zo eens rondkijk in mijn omgeving denk ik dat dit voor veel meer mannen geldt.
Nogmaals, ik zeg niet dat ik alleen maar contact heb met vrouwen die ik aantrekkelijk vind, maar dat de diepgaandere vriendschappen zich altijd ontwikkelen met vrouwen waar ik achteraf seks mee heb, of op een andere manier intiem mee ben. Vrouwen bij wie ik die aantrekking niet voel heb ik een stuk oppervlakkiger contact mee. Dat zijn gewoon kennissen bij wie je wel eens op de verjaardag komt of die wel eens een keertje mee gaan naar de kroeg.quote:Op vrijdag 7 oktober 2016 12:34 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Je kunt die aantrekkingskracht toch ook wel min of meer aan de kant zetten als blijkt dat ze bezet is? Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje oppervlakkig om alleen maar contact met vrouwen te hebben als ze een potentiële bedpartner is. Ik ben bijvoorbeeld bevriend met een vrouwelijke collega die ik op zich wel aantrekkelijk vind, maar dat prima aan de kant kan zetten omdat ze ten eerste mijn collega is en ten tweede een vriend heeft.
Moet eerlijk zeggen dat ik een bord voor mijn kop heb qua flirtenquote:Op vrijdag 7 oktober 2016 09:31 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Gewoon, zoals je dat bij niet-vrienden ook opmerkt. Als er geflirt wordt, dan zit er meer in dan een beetje bier drinken met elkaar. Ik kan je op een briefje geven dat vrijwel elke man die vrienden met jou is graag met jou het bed zou delen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |