abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165731763
Ik heb ook vrouwen als vrienden. Het gaat net zoals bij mannelijke vrienden. Het duurt hooguit een paar jaar en dan verlies je ze uit het oog. Vrienden zijn als schepen, ze varen voorbij. Je kunt je er druk om maken, maar het is nu eenmaal zo.
Ik geloof niet in seksuele aantrekkingskracht tussen een vriend en vriendin. Dat bestaat niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 3 oktober 2016 @ 17:53:53 #52
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_165731791
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 17:52 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb ook vrouwen als vrienden. Het gaat net zoals bij mannelijke vrienden. Het duurt hooguit een paar jaar en dan verlies je ze uit het oog. Vrienden zijn als schepen, ze varen voorbij. Je kunt je er druk om maken, maar het is nu eenmaal zo.
Ik geloof niet in seksuele aantrekkingskracht tussen een vriend en vriendin. Dat bestaat niet.
Klopt wel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_165731796
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 02:13 schreef topdeck het volgende:
Ik snap het niet echt he... Van die mannen die echt buddy buddy zijn met vrouwen. En dan bedoel ik alsof het broers zijn die een kogel voor elkaar zouden opvangen. Ik vind het een beetje raar om zo de sexuele spanning tot niets te laten verdwijnen.

Het hoort om een of andere reden niet volgens mij instinct.

Ben ik te ouderwets of sexistisch oid? Ik vind het echt raar om vrienden te zijn met een vrouw op hetzelfde niveau als een mannelijke vriend.

inb4 hommo, autist, maagd, etc :')
Er zijn genoeg onaantrekkelijke vrouwen met een mooie persoonlijkheid waar je prima vrienden mee kunt zijn zonder seksuele spanning.

Ik heb ook vrouwelijke vrienden gehad die ik wel aantrekkelijk vond, en dat ging eigenlijk ook prima. Zolang er geen verliefde gevoelens ontstaan is er niks aan de hand. Maar ja, dat risico bestaat inderdaad wel.

Conclusie: vrouwen en mannen kunnen prima vrienden zijn, maar het is wel wat lastiger.
pi_165731827
Geen probleem voor mij.
pi_165731887
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 16:34 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Niet aangetrokken tot voelen = niet neuken imo. Als die seksuele aantrekkingskracht er niet is, wil dat niet zeggen dat je niet dezelfde interesses kunt hebben. En samen dus dingen kunt doen. Dus wat jij zegt does not compute imo. Een vrouw waartoe ik mij niet aangetrokken voel zal ik nooit neuken, maar wel mee op stap nemen naar activiteiten die we allebei leuk vinden. Zeker als vrienden van mij die interesses niet delen.
Dit dus
pi_165732692
Het heeft bij mij lang geduurd voor dat ik met vrouwen net zulke vrienden kon worden als mannen, maar ik heb nu inderdaad mannelijke én vrouwelijke vrienden en ben daar heel blij mee. en ik heb ook hetero, homo en bi vrienden (nou ja homo eigenlijk geen hechte vrienden dan toevallig maar wel B categorie vrienden).

En veel vriendschappen gaan voorbij maar er zijn ook vriendschappen voor het leven, net zoals relaties voorbij kunnen gaan maar ook voor het leven kunnen zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165732731
Een interessantere vraag is: kun je vrienden zijn met iemand (welk geslacht dan ook) waar je je seksueel toe aangetrokken voelt?

Ik denk dus dat het wel kan, of je nou uiting geeft aan die aantrekkingskracht (dus friend with benefit) of niet. Maar het kan wel complicated worden als je niet uitkijkt.

Vriendschap tussen twee mensen die elkáár seksueel aantrekkelijk vinden, dat kan denk ik nooit lang bestaan. Of dat wordt dus neuken, of je gaat gewoon uit elkaar.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_165738176
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 03:27 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Ik heb met alle vrouwen waarmee ik bevriend ben geweest op enig moment het bed gedeeld, maar dat was lang niet altijd een vooropgezet plan. Het heeft de vriendschap ook nooit geschaad. Voor mij dus geen reden om er heel moeilijk over te doen.

Het hangt allemaal van de personen in kwestie af of zo'n vriendschap al dan niet werkt.
Ik heb het geprobeerd maar ik kan het echt niet.

Het is of ik maak uiteindelijk wel een move of als ik een vrouw leer kennen dan kom ik eigenlijk nooit echt in de vrienden fase bij ze, ik merk dat de gesprekken altijd zo een flirty ondertoon hebben als ik met veel vrouwen praat (het is vaak dan ook of ze zien me zitten, of ze zien me helemaal niet zitten)

De enige keren dat ik wel een vriendschap zag zitten met een vrouw was wanneer ik haar niet aantrekkelijk vond, maar helaas heb ik al die keren gehad dat zij mij dan weer wel aantrekkelijk vonden en de hele tijd inkoppertjes aan geven waren.. wat de interactie natuurlijk heel awkward maakt in mijn beleving.

[ Bericht 7% gewijzigd door Just_some_random_dude op 03-10-2016 21:55:39 ]
Waz met jou!
pi_165760568
Ik denk dat je gelijk hebt dat het mannelijk instinct vaak in de weg staat om een gelijkwaardige vriendschap in stand te houden. Ik begin steeds meer te geloven dat het eerder uitzondering dan regel is als een heteroseksuele man nooit seksuele interesse heeft gehad in een vriendin.Vrouwen die beweren dat ze beter met mannen op kunnen schieten en vice versa... De kans is groot dat die vriendschappen al vanaf het begin de gelijkwaardigheid missen die we wel kennen in vriendschappen van hetzelfde geslacht. De interactie en communicatie tussen heteroseksuele mannen en vrouwen zijn veelal complementair, waardoor mannen en vrouwen vaker een klik hebben met elkaar. Been there, done that. Trap er niet in dames, het is een illusie :'(

Kan iemand mij trouwens het volgende mannelijk gedragsverschijnsel :+ uitleggen: Van al mijn hechte vriendschappen hebben ALLEEN de gemengde vriendschappen het niet overleefd. Het patroon is vrijwel hetzelfde. Van één naar andere dag ineens afstandelijk en bot doen. Voor je überhaupt de kans krijgt om te begrijpen wat er aan de hand is word je volledig genegeerd. Vriendschap my ass. Ondanks veel raakvlakken en gesprekstof ben ik toch niet interessant genoeg als er geen mogelijkheid blijkt te zijn om huisvesting voor zijn lul te krijgen :{
pi_165761034
Ik heb één zo vriendin. Ik ken haar wel al 8 jaar dus misschien betekent dat wat. Voelt meer als een zusje voor me.

Ik zou het nog steeds met er doen natuurlijk, maar dat gevoel van vriendschappelijke band overschaduwt die aantrekkingskracht gewoon.
pi_165761548
Ik snap dat je het raar vindt, maar ik heb zelf ook een aantal mannelijke vrienden die aanvoelen zoals broers. Totaal geen seksuele spanning, in welke situatie dan ook.

Ik moet wel toegeven dat dit soort mannelijke vrienden vrij zeldzaam zijn. In de minderheid althans.

Dus nee, naar mijn mening ben je niet ouderwets of seksistisch. :)
  woensdag 5 oktober 2016 @ 12:06:30 #62
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_165767394
Vriendschap met vrouwen. Ik moet er niet aan denken. Net zoals vrouwelijke collega's.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_165803227
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 18:43 schreef sirdanilot het volgende:
Een interessantere vraag is: kun je vrienden zijn met iemand (welk geslacht dan ook) waar je je seksueel toe aangetrokken voelt?

Ik denk dus dat het wel kan, of je nou uiting geeft aan die aantrekkingskracht (dus friend with benefit) of niet. Maar het kan wel complicated worden als je niet uitkijkt.

Vriendschap tussen twee mensen die elkáár seksueel aantrekkelijk vinden, dat kan denk ik nooit lang bestaan. Of dat wordt dus neuken, of je gaat gewoon uit elkaar.
Als je vrienden bent en je vind elkaar seksueel aantrekkelijk, dan wordt je denk ik vanzelf een stel. Je kunt hooguit een tijd lang in een ontkenningsfase zitten. Het probleem van de friendzone, zoals die op Fok! bestaat is dat er onbalans zit in de seksuele aantrekkingskracht. Allebei de vrienden vinden de vriendschap fijn, maar de één wil wel met de ander naar bed en de ander niet met de een. Dat is gewoon vervelend. Het hoeft niet meteen de vriendschap te laten verdwijnen, maar het is moeilijk om vol te houden.
pi_165804313
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 23:19 schreef jaha het volgende:

[..]

Als je vrienden bent en je vind elkaar seksueel aantrekkelijk, dan wordt je denk ik vanzelf een stel. Je kunt hooguit een tijd lang in een ontkenningsfase zitten. Het probleem van de friendzone, zoals die op Fok! bestaat is dat er onbalans zit in de seksuele aantrekkingskracht. Allebei de vrienden vinden de vriendschap fijn, maar de één wil wel met de ander naar bed en de ander niet met de een. Dat is gewoon vervelend. Het hoeft niet meteen de vriendschap te laten verdwijnen, maar het is moeilijk om vol te houden.
Onzin.. Ik heb een aantal hele goede vrienden, die ik absoluut aantrekkelijk vind en zij mij, maar van verliefdheid is nog nooit sprake geweest. De behoefte om seks met elkaar te hebben is er ook nooit geweest. Dat je iemand aantrekkelijk vindt betekent niet automatisch dat je ook daadwerkelijk seks met diegene wil hebben.
pi_165805877
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 00:01 schreef madam-april het volgende:

[..]

Onzin.. Ik heb een aantal hele goede vrienden, die ik absoluut aantrekkelijk vind en zij mij, maar van verliefdheid is nog nooit sprake geweest. De behoefte om seks met elkaar te hebben is er ook nooit geweest. Dat je iemand aantrekkelijk vindt betekent niet automatisch dat je ook daadwerkelijk seks met diegene wil hebben.
Dan vonden ze jou dus niet aantrekkelijk.
pi_165806465
In mijn geval zijn vriendschappen met vrouwen nooit op iets goeds uitgelopen. Er komt toch een keer seks van, of een ander intiem moment die niet thuis hoort in een vriendschap en het heeft mij ook vriendschappen gekost waar ik achteraf veel spijt van heb.

Ik heb nog wel vrouwelijke vrienden maar dat is na de seks over was heel platonisch geworden en ik houd het toch op gepaste afstand. Ik heb inmiddels mijn lesje wel geleerd. Ik denk dat een man nooit een vriendschap start met een vrouw waar hij zich niet seksueel tot aangetrokken voelt. Dat zou al een waarschuwing moeten zijn. Natuurlijk, mannen met een laag testosteron of weinig seksuele aantrekkingskracht zullen de uiteindelijke move nooit maken, maar dat betekent niet dat ze geen interesse hebben.

Ik geloof er niet meer in.
pi_165807080
Ik denk dat TS gelijk heeft als ik naar eigen ervaringen kijk.
Maar iedereen heeft het over seksuele spanning, maar hoe merken jullie in een vriendschap dat dat wederzijds is? (Ik heb namelijk altijd het idee dat ik in de friendzone zit, wat uiteindelijk niet blijkt te zijn :')).
Striving to be more than average.
pi_165807207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:21 schreef Daniane het volgende:
Ik denk dat TS gelijk heeft als ik naar eigen ervaringen kijk.
Maar iedereen heeft het over seksuele spanning, maar hoe merken jullie in een vriendschap dat dat wederzijds is? (Ik heb namelijk altijd het idee dat ik in de friendzone zit, wat uiteindelijk niet blijkt te zijn :')).
Gewoon, zoals je dat bij niet-vrienden ook opmerkt. Als er geflirt wordt, dan zit er meer in dan een beetje bier drinken met elkaar. Ik kan je op een briefje geven dat vrijwel elke man die vrienden met jou is graag met jou het bed zou delen.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2016 @ 10:51:29 #69
5428 crew  miss_sly
pi_165808293
Ik vind het zo vreemd dat er ook hier weer vanuit gegaan wordt dat er kennelijk een grote homogene groep 'mannen' bestaat. Dat het niet zo is dat ook mannen onderling van elkaar kunnen verschillen, ook op het gebied van contact met vrouwen, het zo nodig het bed willen delen met alles wat een gat heeft en enigszins aantrekkelijk gevonden wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:54:28 #70
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_165809243
Ik zie er niet uit en ben ook nog eens dik dus wat dat betreft zou het geen probleem moeten zijn. Moeten zijn ja, vrienden maken is voor mij al een probleem in de eerste plaats. :') _O-
pi_165809466
Zijn jullie allemaal zo alpha dat je elke vrouw wilt neuken? Je voelt je toch niet bij elke vrouw aangetrokken?
pi_165809702
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:08 schreef Bananenpap het volgende:
Zijn jullie allemaal zo alpha dat je elke vrouw wilt neuken? Je voelt je toch niet bij elke vrouw aangetrokken?
Dat beweer ik dan ook niet. Ik ben van mening dat veel mannen, misschien onbewust, alleen vriendschappen aangaan met vrouwen waar ze zich tot aangetrokken voelen.

Vrouwen die ze niet aantrekkelijk vinden, uiterlijk of innerlijk, daar ga je als man niet snel een diepgaande vriendschap mee aan. Die blijven dan gewoon kennissen.

Dit geldt natuurlijk voor mij en hoeft niet per sé voor anderen te gelden, en dit is iets waar ik mij nooit echt bewust van ben geweest tot ik de rode draad begon te herkennen. Maar als ik zo eens rondkijk in mijn omgeving denk ik dat dit voor veel meer mannen geldt.
pi_165809836
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat beweer ik dan ook niet. Ik ben van mening dat veel mannen, misschien onbewust, alleen vriendschappen aangaan met vrouwen waar ze zich tot aangetrokken voelen.

Vrouwen die ze niet aantrekkelijk vinden, uiterlijk of innerlijk, daar ga je als man niet snel een diepgaande vriendschap mee aan. Die blijven dan gewoon kennissen.

Dit geldt natuurlijk voor mij en hoeft niet per sé voor anderen te gelden, en dit is iets waar ik mij nooit echt bewust van ben geweest tot ik de rode draad begon te herkennen. Maar als ik zo eens rondkijk in mijn omgeving denk ik dat dit voor veel meer mannen geldt.
Je kunt die aantrekkingskracht toch ook wel min of meer aan de kant zetten als blijkt dat ze bezet is? Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje oppervlakkig om alleen maar contact met vrouwen te hebben als ze een potentiële bedpartner is. Ik ben bijvoorbeeld bevriend met een vrouwelijke collega die ik op zich wel aantrekkelijk vind, maar dat prima aan de kant kan zetten omdat ze ten eerste mijn collega is en ten tweede een vriend heeft.
pi_165810078
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 12:34 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Je kunt die aantrekkingskracht toch ook wel min of meer aan de kant zetten als blijkt dat ze bezet is? Ik vind het eerlijk gezegd een klein beetje oppervlakkig om alleen maar contact met vrouwen te hebben als ze een potentiële bedpartner is. Ik ben bijvoorbeeld bevriend met een vrouwelijke collega die ik op zich wel aantrekkelijk vind, maar dat prima aan de kant kan zetten omdat ze ten eerste mijn collega is en ten tweede een vriend heeft.
Nogmaals, ik zeg niet dat ik alleen maar contact heb met vrouwen die ik aantrekkelijk vind, maar dat de diepgaandere vriendschappen zich altijd ontwikkelen met vrouwen waar ik achteraf seks mee heb, of op een andere manier intiem mee ben. Vrouwen bij wie ik die aantrekking niet voel heb ik een stuk oppervlakkiger contact mee. Dat zijn gewoon kennissen bij wie je wel eens op de verjaardag komt of die wel eens een keertje mee gaan naar de kroeg.

En ja, dat is een slechte eigenschap waar ik mij van bewust ben geworden. Ik ben daardoor vriendschappen kwijtgeraakt of heb ze beschadigd, heb mijn relaties op het spel gezet en mijzelf pijn gedaan. Daarom ga ik daar nu verstandiger mee om en bewaar tot iedereen dezelfde afstand. Maar ik denk dat ik niet de enige ben met die eigenschap. Sterker nog, ik denk dat het voor veel mannen vrij natuurlijk is om diepgaander contact te zoeken met vrouwen die ze aantrekkelijk vinden dan met vrouwen waar ze niets in zien.
pi_165810272
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 09:31 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Gewoon, zoals je dat bij niet-vrienden ook opmerkt. Als er geflirt wordt, dan zit er meer in dan een beetje bier drinken met elkaar. Ik kan je op een briefje geven dat vrijwel elke man die vrienden met jou is graag met jou het bed zou delen.
Moet eerlijk zeggen dat ik een bord voor mijn kop heb qua flirten :'). Ik merk dat niet op of ik bagatelliseer het. Dus mannen moeten bij mij gewoon duidelijk zijn :P.
(Of je krijgt een vriend en dan hoor je niets meer van mannelijke vrienden, dan wordt ie ineens duidelijk ja)

Dus ik ben het verder wel eens met je standpunten. :)
Striving to be more than average.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')