Nee joh voor iedereenquote:Op maandag 17 oktober 2016 15:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het prima, voor een selectief groepje denk ik dan!
The bigger the are the harder they fall broederquote:Op maandag 17 oktober 2016 15:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ook dat denk ik iets wat diep kan vallen moet toch eerst hoog gevlogen hebben of niet?
Alsof ze daadwerkelijk uit de EU zullen gaanquote:Op maandag 17 oktober 2016 15:46 schreef Zorro het volgende:
Volgens mij hebben die Britten het helemaal zo slecht nog niet bekeken.
Dat kan wel, maar ze hebben nog wel de Pond.quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:47 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Alsof ze daadwerkelijk uit de EU zullen gaanpolitici verzinnen wel weer wat hoor
Ik hoop het maar.quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:44 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
1 euro is nu 1.15 dollar. Niks mis mee. De euro maakt helemaal geen vrije val zoals de Zimbwabaanse destijds
Mits dat ze doorzetten, het is een poker spelletje niet meer of minder als dat!quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:46 schreef Zorro het volgende:
Volgens mij hebben die Britten het helemaal zo slecht nog niet bekeken.
Ja maar de pond is enorm gedaald terwijl ze nog niet eens officieel uit de EU zijn. Die pond is echt bezig met een gigantische vrij valquote:Op maandag 17 oktober 2016 15:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar ze hebben nog wel de Pond.
Volgens Bloomberg is de euro $1.10quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:44 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
1 euro is nu 1.15 dollar. Niks mis mee. De euro maakt helemaal geen vrije val zoals de Zimbwabaanse destijds
Als die Euro inderdaad gaat klappen kon dat nog wel eens rap veranderen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:48 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Ja maar de pond is enorm gedaald terwijl ze nog niet eens officieel uit de EU zijn. Die pond is echt bezig met een gigantische vrij val
Ja maar voorlopig valt de euro niet mark my words gquote:Op maandag 17 oktober 2016 15:49 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als die Euro inderdaad gaat klappen kon dat nog wel eens rap veranderen.
Nee, dat met die soep en niet zo heet eten als opgediend verwacht ik ook wel.quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:49 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Ja maar voorlopig valt de euro niet mark my words g
Voorlopig valt de euro nog niet omdat het economisch gezien allemaal best wel lekker gaat, zelfs Griekenland groeit weer. Maar in zo'n situatie is er geen kunst aan om een muntunie te onderhouden, de echte test komt pas als dat niet meer zo is (en dat gaat gebeuren, economische crises blijven voorkomen) en daar slaagt de Euro niet voor. Met veel pijn en moeite hebben we de vorige crisis doorgemodderd maar dat kan natuurlijk niet altijd goed blijven gaan.quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:49 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Ja maar voorlopig valt de euro niet mark my words g
Zolang je als Draghi ongegeneerd eurootjes blijft bijdrukken kun je die illusie tijdelijk in stand houden. Maar uiteindelijk maakt het de euro op de langere termijn evenveel waard als het geld van mijn Monopolyspel.quote:Op maandag 17 oktober 2016 15:27 schreef Timeschanger het volgende:
Bangmakerij. Het gaat prima met de euro. De euro is bijvoorbeeld nog steeds meer waard dan bijvoorbeeld de dollar. Verder is de euro een sterke en betrouwbare munt die echt niet zomaar zal instorten.
Echter zolang alle belangrijke centrale banken dat doen blijft het relatief mee vallen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 16:20 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zolang je als Draghi ongegeneerd eurootjes blijft bijdrukken kun je die illusie tijdelijk in stand houden. Maar uiteindelijk maakt het de euro op de langere termijn evenveel waard als het geld van mijn Monopolyspel.
Niets is blijvend. Ook niet deze rentedaling.quote:Op maandag 17 oktober 2016 16:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Echter zolang alle belangrijke centrale banken dat doen blijft het relatief mee vallen.
De vraag is of we inmiddels al all-in zijn gegaan of dat we op papier nog pensioen en spaargeld over hebben om aan de zelf-verrijkers te geven bij een nieuwe bailout?quote:Op maandag 17 oktober 2016 16:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niets is blijvend. Ook niet deze rentedaling.
Feitelijk is de crisis uit 2008 helemaal niet opgelost maar op de lange baan geschoven. Het wordt met knip en plakwerk bij elkaar gehouden.
Alsof je een schuldenaar zijn schuld laat aflossen, hem zijn jas afpakt als bezuinigingsmaatregel, hem daarna vijf euro geeft om een nieuwe sjaal te kopen (optrekkende economie) terwijl zijn negatieve saldo vele nullen kent achter de komma.
Men kan deze farce blijven volhouden, uiteindelijk stort het hele stelsel in elkaar.
Ben ik het wel mee eens, maar heeft niet specifiek met de euro te maken.quote:Op maandag 17 oktober 2016 16:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niets is blijvend. Ook niet deze rentedaling.
Feitelijk is de crisis uit 2008 helemaal niet opgelost maar op de lange baan geschoven. Het wordt met knip en plakwerk bij elkaar gehouden.
Alsof je een schuldenaar zijn schuld laat aflossen, hem zijn jas afpakt als bezuinigingsmaatregel, hem daarna vijf euro geeft om een nieuwe sjaal te kopen (optrekkende economie) terwijl zijn negatieve saldo vele nullen kent achter de komma.
Men kan deze farce blijven volhouden, uiteindelijk stort het hele stelsel in elkaar.
Ik denk het wel dat het ermee te doen heeft, al die schroot munten zijn onder de Euro ondergebracht, die kan men niet maar hoog blijven houden?quote:Op maandag 17 oktober 2016 16:53 schreef PreiKaas het volgende:
[..]
Ben ik het wel mee eens, maar heeft niet specifiek met de euro te maken.
Door een te lage rentestand heeft men burgers proberen te motiveren om toch weer te besteden en/of schulden te maken. Dat zien we bijvoorbeeld binnen de huizenmarkt waar je voor weinig rente kunt kopen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 16:53 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De vraag is of we inmiddels al all-in zijn gegaan of dat we op papier nog pensioen en spaargeld over hebben om aan de zelf-verrijkers te geven bij een nieuwe bailout?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |