Mag het als relatief grootste netto bijdrager.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:35 schreef Slaro het volgende:
[..]
1) Hij is op promotietour
2) Nederland heeft in veel beslissende maatregelen gewoon een veto
3) Dijsselbloem heeft toch een bepalende positie
4) Nederland kan de EU verlaten
5) De Nederlandse lobby is belangrijk
Zeker true, hun geschiedenis is ook nogal nep, (hooguit 300 jr). Geeft niet weg dat we hier ook een lange en wellicht pijnlijke weg te gaan hebben. Zo pijnlijk zelfs dat we onze eigen identiteit er niet voor op gaan/durven te geven. Maar goed de market spreekt anders... (en soms/vaak) met rede.quote:Op zondag 2 oktober 2016 21:55 schreef Confetti het volgende:
Yankees met een mening over Europa vallen sowieso niet serieus te nemen. Die kunnen onmogelijk de enorme culturele verschillen tussen de lidstaten begrijpen. Er is helemaal niets dat een Nederlander verbindt met een Oostenrijker of een Bulgaar. Verreweg de meeste Nederlanders kunnen niet eens een goed gesprek voeren met een Duitser. En dan denken dat we bereid zullen zijn om solidair met die mensen te zijn?
Een soort belastingunie ben ik wel met je eens, in de vorm van minimale belastingregels dat voor elke EU-staat geldt.quote:Op zondag 2 oktober 2016 16:34 schreef BaardaapAd het volgende:
[..]
Je moet een BELASTINGUNIE hebben.
In Nederland betaal je als je een eigen huis hebt huurwaardeforfait, 't telt mee in je vermogenswinstbelastinggrondslag, de gemeentelijke belasting .... terwijl die Grieken gewoon hun huis formaal NIET AF BOUWEN (stukje beton met wat roestig betonijzer ergens laten uitsteken) en dan geen belasting hoeven te betalen. IS MAAR ÉÉN VOORBEELD.
Trouwens, probeer voor de grap een buitenlander maar het huurwaardeforfait uit te leggen; die denken dat je een grap maakt of malende bent;
"dus je verhuurt je huis?"
'nee nee, is mijn huis, daar woon ik in'
"oh, je huurt het!"
'nee, het is MIJN huis! Nou ja, ten dele, de rest is natuurlijk van de bank want ik heb een hypotheek'
"ohhhhhh, dus huurwaardeforfait is wat wij de rente op de hypotheek zouden noemen!"
'nee nee, het is een belasting die je aan de Staat betaalt'
"dus je wilt serieus beweren dat je belasting betaalt omdat je in je eigen huis woont?!?!?"
'ja.'
"ik snap 't niet "
'nou, ik geloof dat het zo zit; áls je je huis verhuurt, dan moet je belasting betalen over die huurinkomsten, maar omdat je je huis NIET verhuurt betaal je geen belasting over die huurinkomsten, dus ben je de huurder van je eigen huis en ook je eigen verhuurder en dus moet je belasting betalen'
[ afbeelding ]
In de VS ook, sales tax in Californië is hoog. Maar in de VS heb je drie lagen - de county [zeg maar gemeente], de staat [bijv. Californië] en het land [VS]; die laatste is voor iedereen gelijk. In de EU zou je dus - net als in de VS - op EU niveau eenheid moeten hebben, wat dan doorwerkt naar de nationale niveaus. Alsof je een Verenigde Landen Van Europa hebt waarin de landen, staten zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2016 06:20 schreef Idisrom het volgende:
Overigens is het zo dat een land als Canada ook verschillende belastingtarieven tussen de staten onderling heeft. Sowieso met de Btw-tarieven; in Alberta is dat 5%, in de oostelijke staten is het 15%.
Nee, hij was al verloren voor de invoering.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:55 schreef bascross het volgende:
De euro was al verloren toen Frankrijk en Duitsland in 2003 de begrotingsregels overtraden.
Herverdelen? Dat geld is nodig voor NL pensioenen, die nu al niet eens worden geindexeerd.quote:Op maandag 3 oktober 2016 11:42 schreef Cherna het volgende:
Kan me voorstellen dat Joseph Stiglitz Nederland als de redding van de Euro ziet met die geweldige pensioenpotten die wij hier hebben. Daar kun je wel wat mee. In niet een ander lander binnen de EU is er zoveel spaargeld. Dat zou je dus best kunnen herverdelen.
Dan word de N-Euro veel sterker dan de Z-Euro en verliest Nederland een deel van de export aan de zuidelijke landen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:19 schreef Drugshond het volgende:
Toch maar weer een N-Euro en een Z-Euro. Dan zou het wel kunnen werken.
Het heeft niet zoveel zin om handel te doen met iemand als hij zijn rekening niet betaalt.quote:Op maandag 3 oktober 2016 14:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan word de N-Euro veel sterker dan de Z-Euro en verliest Nederland een deel van de export aan de zuidelijke landen.
Een munt moet in balans zijn, niet te sterk, niet te zwak.
Ik bedoelde niet zozeer de export naar de zuidelijke landen. Maar dat een deel van de export naar bijvoorbeeld Zimbabwe, Oeganda en Amerika van de sterke landen word overgenomen door de goedkope landen.quote:Op maandag 3 oktober 2016 14:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel zin om handel te doen met iemand als hij zijn rekening niet betaalt.
Sterker nog, de pensioenen moeten hoogstwaarschijnlijk gekort worden omdat er niet genoeg geld in kas zit.....quote:Op maandag 3 oktober 2016 12:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Herverdelen? Dat geld is nodig voor NL pensioenen, die nu al niet eens worden geindexeerd.
Daar hebben de mensen zelf voor gespaard.
We hebben al een EP.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:09 schreef Gutmensch het volgende:
Yep, we moeten dus zo snel mogelijk naar een politieke unie toe.
Het werkt niet omdat Nederland en Duitsland te gierig zijn om de surplus van de handelsbalans aan te pakken.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:19 schreef Drugshond het volgende:
Toch maar weer een N-Euro en een Z-Euro. Dan zou het wel kunnen werken.
Dan komt er snel een beter begrotingsevenwicht.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:09 schreef Gutmensch het volgende:
Yep, we moeten dus zo snel mogelijk naar een Noord en Zuid Euro.
Nederland is een van de rijkste en een van de slimste landen, lijkt eigenlijk macro economisch heel erg op het kleine broertje van Duitsland.quote:Op zondag 2 oktober 2016 14:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Topeconoom zijn, en dan denken dat Nederland hier een doorslaggevende rol in zou kunnen hebben.
Liever niet. waarom niet gewoon accepteren dat de euro een faal project was en gewoon een neuro en een zeuro of eigen valuta invoeren.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:09 schreef Gutmensch het volgende:
Yep, we moeten dus zo snel mogelijk naar een politieke unie toe.
Terug gaan naar eigen valuta.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 15:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Liever niet. waarom niet gewoon accepteren dat de euro een faal project was en gewoon een neuro en een zeuro of eigen valuta invoeren.
Veel mensen zien helemaal niets in een politieke unie (en dat geldt niet alleen voor Nederlanders).
Lets face it. Er is geen solidariteit in Europa behalve als het ons uitkomt. Laten we daar eerst aan gaan werken voordat we samen geperst worden in een eenheidsworst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |