abonnement Unibet Coolblue
pi_166042152

Frans verwart me. Praat Nederlands met meeeee!
“An interesting thing is a good thing.”
  woensdag 19 oktober 2016 @ 19:28:13 #154
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_166064306
quote:
Briljant :D
Helemaal super.
pi_166070351
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 19:28 schreef Kyubey het volgende:

[..]

Briljant :D
Goeie film ook!
  Designer woensdag 19 oktober 2016 @ 22:13:00 #156
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_166070555
Porter Robinson, die weeb van het begin van dit topic, heeft samen met A-1 Pictures een clip gemaakt voor een nummer van hem.

🐙
pi_166071706
quote:
10s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:13 schreef DeZwabber het volgende:
Porter Robinson, die weeb van het begin van dit topic, heeft samen met A-1 Pictures een clip gemaakt voor een nummer van hem.

Ik kwam hem al tegen. Wel leuk.

Toen ik deze frame zag dacht ik aan "ik wil best wel een depri anime serie zien dat een planeet op de aarde afkomt en iedereen in paniek is en zo"




Of is dat er al?
  woensdag 19 oktober 2016 @ 23:03:00 #158
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_166072028
LEUKER DAN K-ON NANI!?
waar is DAK als je ze nodig hebt :N
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  Designer woensdag 19 oktober 2016 @ 23:11:40 #159
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_166072206
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:45 schreef Qunix het volgende:

[..]

Ik kwam hem al tegen. Wel leuk.

Toen ik deze frame zag dacht ik aan "ik wil best wel een depri anime serie zien dat een planeet op de aarde afkomt en iedereen in paniek is en zo"

[ afbeelding ]


Of is dat er al?
Hmm. Niet dat ik weet. Ik ben ook wel voor meer goede sci-fi animu eigenlijk.
🐙
  woensdag 19 oktober 2016 @ 23:19:31 #160
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_166072366
Een echte must have om te kijken is Legend of the Galactic Heroes en Yamato 2199
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  Designer woensdag 19 oktober 2016 @ 23:37:44 #161
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_166072623
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 23:19 schreef De_Dakgoot het volgende:
Een echte must have om te kijken is Legend of the Galactic Heroes en Yamato 2199
Tijdje terug Galaxy Express 999 gedownload, en eerste aflevering gekeken. Moet er nog even mee verder. Maar woehei, een ruimtestoomtrein!

Wel echt 70s kwaliteit, maar toch.
🐙
pi_166075805
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 23:19 schreef De_Dakgoot het volgende:
Een echte must have om te kijken is Legend of the Galactic Heroes en Yamato 2199
Ik ben bezig met Yamato 2199. Zeker toffe anime!
pi_166079299
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 18:53 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

En dat is waarom ik je mening respecteer, hoewel ik hem niet geheel begrijp.

[..]

Gevechten op leven en dood zijn in werkelijkheid afschuwelijk lelijke dingen. Dat soort zooi wil je niet eens zien, behalve als het er is om een punt te maken of om uitstekende choreografie te berde te brengen.

[..]

Niets mis met archetypes in fictie etc. Het gaat mij vooral om de uitvoering. Neem Macross δ. Volgens mij heeft elke Macross wel een langzaam opbloeiende relatie tussen de piloot en zangeres, maar wat Hayate en Freya doen en hebben is zo verdomde knus. De sjablonen doen er niet zo heel veel toe wat mij betreft, het gaat om de compositie, het geheel en hoe het met elkaar mengt.

[..]

... Maar Shirou is de Red Man.

Daarnaast is Ichihime kanker. Als Ichigo een kerel zou zijn dan was Ichiruki nu een ding!

En Chad (Sado) is een stille reus, die heeft nu niet echt het charisma om heel populair te zijn.

Tenslotte is Ichigo de rebel met de aparte haarkleur en het slechte gedrag die gered zou kunnen worden als er maar een leuk meisje was om hem op het rechte pad te brengen. (tm)

[..]

De meeste relaties in anime gaan niet verder dan het punt dat de aan aan de ander verkering vraagt.

[..]

Lariekoek. Als Yuuno zegt: "this is my frist time please be gentle" bedoelt ze dat Yukiteru haar als een gentleman naar huis begeleidt.


WALKED HOME GENTLY!
pi_166081123
wordt Mirai Nikki beter dan? in de eerste paar afleveringen zag ik dat de hoofdrolspeler een zwakke en domme kneus is, geen van de andere personages tot dan toe is interessant en Yuno was gelijk al haar bh verloren in het zwembad omdat het kan

dan kun je beter Black Lagoon kijken als je een anime met veel geweld en een crazy chick wil
pi_166086338
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:11 schreef Der_Mann het volgende:
wordt Mirai Nikki beter dan? in de eerste paar afleveringen zag ik dat de hoofdrolspeler een zwakke en domme kneus is, geen van de andere personages tot dan toe is interessant en Yuno was gelijk al haar bh verloren in het zwembad omdat het kan

dan kun je beter Black Lagoon kijken als je een anime met veel geweld en een crazy chick wil
Yuno is een psychopaat.

pi_166088886
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:19 schreef Qunix het volgende:

[..]

Yuno is een psychopaat.

Maar dat is waarom ze zo leuk is. Ik wil niet zoals de gemiddelde Nederlander om zes uur thuis te komen bij een of ander dik chagrijnig wijf met een kort pittig kapsel, in een hand de afstandbediening voor Game of Thrones on demand, de andere hand in een schaal paprika chips, zeurend dat de badkamerkraan nog gefikst moet worden.

Een vriendin die niet helemaal goed bij haar hoofd is en dus ook nooit saai is, spreekt daarom tot de verbeelding. Daarnaast zie je nooit deze duistere kant van andere mensen, niet in het echte leven, maar ook niet in anime. De meeste anime meisjes die ik ken zijn allemaal ''perfect'', of ijskoud, zoals in Ergo Proxy.*

Maar iedereen heeft zo'n duistere zijde. Denk maar aan klachten van vrouwen over "mama's kindjes", mannen die veel bij hun moeder zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat die vrouwen weleens denken: ik wou dat zijn moeder overleden is, dan heeft hij weer wat meer aandacht voor mij.

En dat zijn precies van die dingen die deze anime wel zichtbaar maakt. Vergeet trouwens niet dat Yuno een traumatisch verleden heeft gehad: ze is mishandeld door haar ouders en dag- en nacht opgesloten geweest in een veel te kleine kooi, waardoor ze haar eigen ouders heeft vermoord. Daar wordt je vast niet goed van.

* Dat is trouwens ook de reden waarom ik WataMote leuk vindt. Tomoko laat de andere kant van mensen zien, de onzekerheden, de ranzige gewoontes, de belachelijke denkpatronen, slechte inschattingen van situaties, onjuiste oordelen, alle imperfecties van mensen die we verbergen, die we onaantrekkelijk vinden, maar die zo begrijpelijk en inleefbaar zijn dat je enorm met Tomoko meeleeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door Drieklank op 20-10-2016 20:13:41 ]
pi_166089795
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 18:19 schreef Qunix het volgende:

[..]

Yuno is een psychopaat.

dat vond ik idd het toffe aan de anime, helaas kan ik geen serie van 26 afleveringen kijken als ik maar 1 personage interessant vind ;(

quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:47 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Maar dat is waarom ze zo leuk is. Ik wil niet zoals de gemiddelde Nederlander om zes uur thuis te komen bij een of ander dik chagrijnig wijf met een kort pittig kapsel, in een hand de afstandbediening voor Game of Thrones on demand, de andere hand in een schaal paprika chips, zeurend dat de badkamerkraan nog gefikst moet worden.

Een vriendin die niet helemaal goed bij haar hoofd is en dus ook nooit saai is, spreekt daarom tot de verbeelding. Daarnaast zie je nooit deze duistere kant van andere mensen, niet in het echte leven, maar ook niet in anime. De meeste anime meisjes die ik ken zijn allemaal ''perfect'', of ijskoud, zoals in Ergo Proxy.*

Maar iedereen heeft zo'n duistere zijde. Denk maar aan klachten van vrouwen over "mama's kindjes", mannen die veel bij hun moeder zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat die vrouwen weleens denken: ik wou dat zijn moeder overleden is, dan heeft hij weer wat meer aandacht voor mij.

En dat zijn precies van die dingen die deze anime wel zichtbaar maakt. Vergeet trouwens niet dat Yuno een traumatisch verleden heeft gehad: ze is mishandeld door haar ouders en dag- en nacht opgesloten geweest in een veel te kleine kooi, waardoor ze haar eigen ouders heeft vermoord. Daar wordt je vast niet goed van.

* Dat is trouwens ook de reden waarom ik WataMote leuk vindt. Tomoko laat de andere kant van mensen zien, de onzekerheden, de ranzige gewoontes, de belachelijke denkpatronen, slechte inschattingen van situaties, onjuiste oordelen, alle imperfecties van mensen die we verbergen, die we onaantrekkelijk vinden, maar die zo begrijpelijk en inleefbaar zijn dat je enorm met Tomoko meeleeft.
ik heb ''crazy'' chicks in betere anime gezien(Kara no Kyoukai, Black Lagoon, Jormungand, Gintama) maar ben wel beetje jaloers, had ik maar een serie waar ik zo enthousiast over was 9.gif
pi_166089893
Zal ik mijn lijstje posten met wat ik tof vind?

:@
pi_166089914
Het is misschien ook de bril waarmee je kijkt. Ik kijk anime niet alleen voor de lol, maar ik zie het ook als een medium waarmee de makers iets willen zeggen over mens en samenleving. Wat iemand maakt, zegt ook iets over de maker en de samenleving waarin de maker is opgevoed en opgegroeid.

Ik vind het leuk om media/kunst te analyseren. :P


quote:
5s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:25 schreef Qunix het volgende:
Zal ik mijn lijstje posten met wat ik tof vind?

:@
Doe maar, ik ben ook benieuwd waar anderen enthousiast over zijn.
pi_166090548
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Designer donderdag 20 oktober 2016 @ 20:51:30 #171
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_166090646
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:26 schreef Drieklank het volgende:
Het is misschien ook de bril waarmee je kijkt. Ik kijk anime niet alleen voor de lol, maar ik zie het ook als een medium waarmee de makers iets willen zeggen over mens en samenleving. Wat iemand maakt, zegt ook iets over de maker en de samenleving waarin de maker is opgevoed en opgegroeid.

Ik vind het leuk om media/kunst te analyseren. :P
Natuurlijk kijk je het alleen voor de lol, er staat niemand met een pistool tegen je hoofd die je dwingt om anime te kijken. Niemand betaalt je er voor. Dat je meer diepte uit je hobby haalt is leuk voor je, maar ga er niet meteen vanuit dat de rest hier niet hetzelfde doet. Zat mensen die de psychologische clusterfuck die Evangelion is volledig ontleden, of genieten van de dialoog uit de Monogatari reeks, of de geloofwaardige en meeslepende personages uit Planetes, of de politiek en oorlogsdrama uit Gundam (maar ook fuck yeah, robots), of de mindfuck en soms visueel overweldigende films van Satoshi Kon.

Mirai Nikki was een vermakelijke serie, maar heeft weinig unieks te bieden. Je waifu is de zoveelste yandere, en wat het werk zegt over de maker is voornamelijk dat hij Battle Royale leuk vond. Prima dat je Mirai Nikki leuk vindt, maar je bent nu wel in hele ondiepe wateren naar diepgang aan het zoeken,
🐙
pi_166091199
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:48 schreef Qunix het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9 is zoiets als "ik raad het iedereen aan en zou het zelf zo weer opnieuw kijken",
8 is "super vet, aanrader!"
7 is "prima serie, heb mij prima vermaakt. Als je het ook wilt zien, hoeft niet per sé"
6 is "oké serie. Leuk als je de tijd hebt..."
pi_166091688
quote:
16s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 12:42 schreef Drieklank het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hahaha Yukiteru is zo kort. 161 cm.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:11 schreef Der_Mann het volgende:
wordt Mirai Nikki beter dan?
Het schommelt, een paar van de schurken zijn belachelijk leuk. Een van de andere dagboekvrinden doet alsof hij een powerranger is terwijl hij anderen vermoordt en martelt.

quote:
2s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 19:47 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Maar dat is waarom ze zo leuk is. Ik wil niet zoals de gemiddelde Nederlander om zes uur thuis te komen bij een of ander dik chagrijnig wijf met een kort pittig kapsel, in een hand de afstandbediening voor Game of Thrones on demand, de andere hand in een schaal paprika chips, zeurend dat de badkamerkraan nog gefikst moet worden.

* Dat is trouwens ook de reden waarom ik WataMote leuk vindt. Tomoko laat de andere kant van mensen zien, de onzekerheden, de ranzige gewoontes, de belachelijke denkpatronen, slechte inschattingen van situaties, onjuiste oordelen, alle imperfecties van mensen die we verbergen, die we onaantrekkelijk vinden, maar die zo begrijpelijk en inleefbaar zijn dat je enorm met Tomoko meeleeft.
Moccochi is het chagrijnig waifu dat je beschrijft. :D

quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 20:48 schreef Qunix het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, 91 Days is best wel hoog op je lijst terecht gekomen.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_166091855
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:06 schreef Qunix het volgende:

[..]

9 is zoiets als "ik raad het iedereen aan en zou het zelf zo weer opnieuw kijken",
8 is "super vet, aanrader!"
7 is "prima serie, heb mij prima vermaakt. Als je het ook wilt zien, hoeft niet per sé"
6 is "oké serie. Leuk als je de tijd hebt..."
Leuke lijst. Ik begrijp nu wel dat je een wat andere smaak hebt dan ik. Niet om je aan te vallen, maar ik vraag me zo af: vind je Angel Beats echt niet leuk?

Ik heb Gundam Unicorn nog niet gezien: is die echt veel beter dan Iron-Blooded Orphans?

Opvallend ook dat Texhnolyze de lijst net gehaald heeft: ik weet nog steeds niet wat ik daarvan moet vinden. In tegenstelling tot wat DeZwabber zegt, vond ik die anime verschrikkelijk saai en deprimerend om te kijken, maar het had ook iets intrigerends, die akelige boodschap over een mogelijk technologisch dystopia dat de mens te wachten staat.
  Designer donderdag 20 oktober 2016 @ 21:27:26 #175
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_166092022
quote:
14s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 21:23 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Leuke lijst. Ik begrijp nu wel dat je een wat andere smaak hebt dan ik. Niet om je aan te vallen, maar ik vraag me zo af: vind je Angel Beats echt niet leuk?

Ik heb Gundam Unicorn nog niet gezien: is die echt veel beter dan Iron-Blooded Orphans?

Opvallend ook dat Texhnolyze de lijst net gehaald heeft: ik weet nog steeds niet wat ik daarvan moet vinden. In tegenstelling tot wat DeZwabber zegt, vond ik die anime verschrikkelijk saai en deprimerend om te kijken, maar het had ook iets intrigerends, die akelige boodschap over een mogelijk technologisch dystopia dat de mens te wachten staat.
Ik heb niets over Texhnolyze gezegd. Die heb ik nog niet gezien.
🐙
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')