abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:47:44 #1
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_165688396
Hallo mensen, voor het eerst in mijn (nieuwe) appartement heb ik last van muizen. Nu zou ik graag willen weten wat de beste middelen zijn om ze te bestrijden. Ik heb nu een aantal muizenvallen in de leefruimte geplaatst, met beperkt resultaat. Eentje is erin getrapt maar volgens mij weten die beestjes van nature dat het een gevaar vormt. De opties waaraan ik zat te denken zijn:
Muizengif, maar volgens mij kun je dit niet los kopen.

Stopcontact doosje dat geluid afspeelt, maar in hoeverre werkt dit ook echt?

Welke maatregelen hebben voor jullie gewerkt.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_165688499
Een muizenval werkt maar één keer, daarna is hij zo ondergepist dat geen muis er meer intrapt.

De beste oplossing is het lenen van een kat, zodra de muizen een kat ruiken vluchten ze en ben je er een tijdje vanaf.

Als dat niet lukt, wordt het lastig. Je moet voor een hele lange periode zorgen dat er geen voedsel is. Echt in geen hoekje of gaatje. Dus alle keukenkastje leeg halen en schoonmaken. Achter en onder het fornuis schoonmaken. Achter en onder de koelkast schoonmaken. Al het eten in blik of tupperware bewaren, anders knagen ze de verpakking open. Geen afwas op het aanrecht, nooit. Als je je daar structureel aan weet te houden, dan is het mogelijk om er vanaf te komen.
pi_165688522
Gif werkt veruit het best en snelst. Meestal zijn het haverkorrels met iets erin waar ze van uitdrogen (zodat ze niet gaan stinken).

Gewoon te verkrijgen bij de dierenwinkel.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_165688523
Tip: Koop een grote brooddoos, dan kun je daar gemakkelijk veel eten in bewaren.
pi_165688813
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:55 schreef JoPiDo het volgende:
Een muizenval werkt maar één keer, daarna is hij zo ondergepist dat geen muis er meer intrapt.

Valt wel mee. Ik heb in mijn studententijd vaak de val opnieuw gebruikt. Met een beetje pindakaas heb je ze zo te pakken.
pi_165688860
Ik zou een kat nemen. :9
pi_165688995
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:19 schreef Fripsel het volgende:
Ik zou een kat nemen. :9
Maar hoe kom je dan weer van die kat af?
pi_165689254
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 14:29 schreef rotspinnetje het volgende:

[..]

Maar hoe kom je dan weer van die kat af?
Verhuizen naar Helmond. Daar ben je zo van je kat af.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_165689441
Kat werkt veruit het best.
Is dat geen optie, dan vallen plaatsen. Je moet dit type hebben:

Dit is er een van het merk supercat, maar er zijn vele merken, volgens mij allemaal prima.
Je kan ze kopen op internet, of bij de bouwmarkt.

De bijgeleverde en los bij te kopen 'lepeltjes' met lokspul: niet kopen. Dat lokspul werkt matig. Gebruik gewoon één bijgeleverd lepeltje, en smeer er zelf lokaas op. Veruit de beste muizenlokker is pindakaas. Voorzichtig wat pindakaas op het lepeltje smeren (klein beetje!Je wil dat de muis aan dat lepetje moet pielen, niet dat de muis eenvoudig een hap neemt uit een klodder pindakaas).
Val op een rustige plek zetten waarvan je weet dat de muizenroute erlang loopt. Dagelijks de val even checken. Zodra er een muis gevangen is; muis uit de val in de vuilnisbak kiepen, val weer terugzetten, eventueel met wat verse pindakaas. Na een week sowieso de pindakaas verversen; muizen geven weinig om oude ingedroogde pindakaas.

Muizengif is tegenwoordig verboden, sinds een jaar ofzo, en dus niet meer te koop. Maar bovenstaande vallen werken echt prima; bij ons werken ze beter (want sneller) dan gif.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_165689480
Appartement?
Die dingen rennen in de spouw van appartement naar appartement, collectief aanpakken dus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_165689510
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:02 schreef sigme het volgende:
Kat werkt veruit het best.
Is dat geen optie, dan vallen plaatsen. Je moet dit type hebben:
[ afbeelding ]
Dit is er een van het merk supercat, maar er zijn vele merken, volgens mij allemaal prima.

De bijgeleverde en los bij te kopen 'lepeltjes' met lokspul: niet kopen. Dat lokspul werkt matig. Gebruik gewoon één bijgeleverd lepeltje, en smeer er zelf lokaas op. Veruit de beste muizenlokker is pindakaas. Voorzichtig wat pindakaas op het lepeltje smeren (klein beetje!Je wil dat de muis aan dat lepetje moet pielen, niet dat de muis eenvoudig een hap neemt uit een klodder pindakaas).
Val op een rustige plek zetten waarvan je weet dat de muizenroute erlang loopt. Dagelijks de val even checken. Zodra er een muis gevangen is; muis uit de val in de vuilnisbak kiepen, val weer terugzetten, eventueel met wat verse pindakaas. Na een week sowieso de pindakaas verversen; muizen geven weinig om oude ingedroogde pindakaas.

Muizengif is tegenwoordig verboden, sinds een jaar ofzo, en dus niet meer te koop. Maar bovenstaande vallen werken echt prima; bij ons werken ze beter (want sneller) dan gif.
Gif is alleen buiten verboden, je kunt het dus nog gewoon kopen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_165693749
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:47 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hallo mensen, voor het eerst in mijn (nieuwe) appartement heb ik last van muizen. Nu zou ik graag willen weten wat de beste middelen zijn om ze te bestrijden. Ik heb nu een aantal muizenvallen in de leefruimte geplaatst, met beperkt resultaat. Eentje is erin getrapt maar volgens mij weten die beestjes van nature dat het een gevaar vormt. De opties waaraan ik zat te denken zijn:
Muizengif, maar volgens mij kun je dit niet los kopen.

Stopcontact doosje dat geluid afspeelt, maar in hoeverre werkt dit ook echt?

Welke maatregelen hebben voor jullie gewerkt.
Een collega die op een boerderij woonde eens om wat gif gevraagd. da's wat sterker spul dan je in de winkel vind. Op een beetje aluminiumfolie gelegd... Na 1 week nooit meer een muis gezien (terwijl ze daarvoor vrolijk door de kamer liepen)...
pi_165695812
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:02 schreef sigme het volgende:
....

Supercat!

Deze is toch leuker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')