Als we toch bezig zijn: Waarom worden dit soort vragen gesteld in een land waar de bevolking blank is? Hoe heeft het in hemelsnaam kunnen gebeuren dat een blanke bevolking in 70 jaar tijd grotendeels zwart is geworden? Dat vind ik een belangrijker vraagstuk dan het Sinterklaasfeest.quote:Op vrijdag 30 september 2016 23:29 schreef qwerty_x het volgende:
Als we dan toch bezig zijn, waarom is Sinterklaas eigenlijk altijd blank
Denk je echt dat Nederland grotendeels zwart is?quote:Op vrijdag 30 september 2016 23:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als we toch bezig zijn: Waarom worden dit soort vragen gesteld in een land waar de bevolking blank is? Hoe heeft het in hemelsnaam kunnen gebeuren dat een blanke bevolking in 70 jaar tijd grotendeels zwart is geworden? Dat vind ik een belangrijker vraagstuk dan het Sinterklaasfeest.
Maak een wandeling in een grote stad.quote:Op vrijdag 30 september 2016 23:31 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Denk je echt dat Nederland grotendeels zwart is?
Ik bedoelde te zeggen dat het me niks zou verbazen als dit de volgende stap gaat zijn van dat clubje.quote:Op vrijdag 30 september 2016 23:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als we toch bezig zijn: Waarom worden dit soort vragen gesteld in een land waar de bevolking blank is? Hoe heeft het in hemelsnaam kunnen gebeuren dat een blanke bevolking in 70 jaar tijd grotendeels zwart is geworden? Dat vind ik een belangrijker vraagstuk dan het Sinterklaasfeest.
Zeker. Zo'n extreemlinks type gaat tot het oneindige door.quote:Op vrijdag 30 september 2016 23:32 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen dat het me niks zou verbazen als dit de volgende stap gaat zijn van dat clubje.
Discriminatie, alsof alleen blanke mannen kadootjes geven.
En uiteraard volgen vervolgens vrouwen, transgenders en weet ik wie allemaal.
Je zegt dat Nederland grotendeels zwart is. Hoe toont die wandeling dat aan?quote:Op vrijdag 30 september 2016 23:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maak een wandeling in een grote stad.
Ik zou zeggen in de grotere steden en dan m.n. het Westen, is de (vermeende Niet Westerse) allochtoon duidelijk aanwezig en in sommige wijken oververtegenwoordigd....quote:Op vrijdag 30 september 2016 23:40 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Je zegt dat Nederland grotendeels zwart is. Hoe toont die wandeling dat aan?
Nou, gelukkig maar dan.quote:Op vrijdag 30 september 2016 23:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er is geen enkel kind ooit gepest als gevolg van zwarte piet.
Ja, precies! Handen af van het stierenvechten in Spanje!quote:Op vrijdag 30 september 2016 23:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er is niets mis met folklore. Folklore heeft niets te maken met "deze tijd", maar met een gevoel van verbondenheid; niet alleen met elkaar maar ook met voorgaande generaties die dezelfde gebruiken ook hadden.
Ongeacht of ik voor of tegen zwarte piet ben, gaat deze vlieger niet op.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:30 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
[..]
Ja, precies! Handen af van het stierenvechten in Spanje!
Opzich eens, het punt is dat het natuurlijk geen gezeur is. Ja de zwarte pieten discussie ansich wellicht wel, maar er spelen natuurlijk veel diepere zaken dan alleen zwarte piet in deze kwestie.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:36 schreef Timeschanger het volgende:
Niet weer deze kansloze discussie, he? Maak die pieten lekker blauw of groen en we zijn van het gezeur af.
Onvergelijkbaar, folklore waarbij met de kennis van nu., een dier ter vermaak wordt pijn gedaan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:30 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
[..]
Ja tot onwetende klasgenootjes je op de basisschool gaan pesten met je zwarte piet gelijkenissen, iets wat je als blanke jongen misschien niet goed kan voorstellen... ik zelf ook niet, maar ik snap best dat dat naar kan zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
Onvergelijkbaar, folklore waarbij met de kennis van nu., een dier ter vermaak wordt pijn gedaan.
Het punt wat speelt met Sint/Piet is er één van perceptie.
Wanneer jij of ik, ons gediscrimineerd voelt, kan je daar niets tegenin brengen.
Het is de makkelijkste weg om proberen dat gevoel te willen voorkomen door ten koste van een overgrote meerderheid, het te verhullen of af te schaffen.
Zwarte Piet is nu eenmaal zwart, net als de Kerstman dik is en een witte baard heeft.
Ik kan mij goed voorstellen dat mensen met een grijze baard en een voller postuur, zich ernstig gediscrimineerd voelen.
Als je niet van stierenvechten houdt heb je niets in Spanje te zoeken (of je moet het accepteren).quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:30 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
[..]
Van folklore blijf je af. Dat is niet onderhandelbaar.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:36 schreef Timeschanger het volgende:
Niet weer deze kansloze discussie, he? Maak die pieten lekker blauw of groen en we zijn van het gezeur af.
De overname van ons land.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Opzich eens, het punt is dat het natuurlijk geen gezeur is. Ja de zwarte pieten discussie ansich wellicht wel, maar er spelen natuurlijk veel diepere zaken dan alleen zwarte piet in deze kwestie.
Ons is de blanke christen? Of de 10e generatie surinamer?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De overname van ons land.
De Nederlander.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ons is de blanke christen? Of de 10e generatie surinamer?
Daar maak je sowieso al een denkfout, omdat zijn voorouders in het koninkrijk der Nederlanden geboren waren en hij zelf gewoon in Nederland geboren is. Hoe dan ook een Nederlander.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De Nederlander.
Een Surinamer is geen Nederlander.
Wat een onzinnig geleuter. Een Duitser is een Duitser, een Surinamer een Surinamer en een Nederlander een Nederlander.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:59 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Daar maak je sowieso al een denkfout, omdat zijn voorouders in het koninkrijk der Nederlanden geboren waren en hij zelf gewoon in Nederland geboren is. Hoe dan ook een Nederlander.
Jammer man
Ik ben een Nederlandse-Brabander.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 01:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat een onzinnig geleuter. Een Duitser is een Duitser, een Surinamer een Surinamer en een Nederlander een Nederlander.
Nee. Tijden veranderen. Accepteer dat de tijden van Zwarte Piet bijna afgelopen zijn.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 00:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Van folklore blijf je af. Dat is niet onderhandelbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |