abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165695890
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:56 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Is jouw dochter zo crimineel of ben jij zo een ouder die haar kind onnodig bang maakt met de politie?
Pfff

Bovendien, dit:
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je 15-jarige zonder licht fietst hoef je dat als ouder niet meer zelf op te lossen, je kind er op wijzen dat hij/zij moet zorgen dat het gerepareerd wordt omdat de politie er bekeuringen voor uitdeelt lijkt me voldoende, het zonder licht fietsen maakt je kind ook geen crimineel.
Al is mijn dochtertje vier, maar het gaat hier inderdaad om dingen als oversteken naast het zebrapad ipv er òp en op de stoep fietsen. Bij dat laatste krijgt ze overigens nu nog te horen dat het voor kleine kindjes wel mag omdat dat veiliger is, maar dat het later als ze groter is niet meer mag.

[ Bericht 47% gewijzigd door SummerBreeze op 01-10-2016 21:25:56 ]
pi_165701514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:43 schreef Gia het volgende:
Wij hebben een wandelgroep met op wolven lijkende oud duitse herders.
Daar gaan we mee wandelen in een bos waar ze eigenlijk maar op een heel klein stukje los mogen.
En dat vinden wij niet leuk. Dus gaan we met die hele roedel het bos in.
Soms wel met 25 van die kanjers.
Denk niet dat een boa hiervoor zal stoppen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:48 schreef Charged het volgende:

[..]

Doen we vaker met onze Zwitserse witjes in een groep,alleen wel waar het mag/staat aangegeven.
Waarom een probleem maken als het niet hoeft?
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je zal er maar net rondlopen met je kleine hondje. Of je kleine kind. :X
Dat kleine hondje of kleine kind zal in een natuurgebied doorgaans het probleem niet zijn.
Het grootste probleem en ook de reden dat het niet is toegestaan, is het verstoren van (groot) wild. Die honden lopen vaak niet op de paden maar rausen door het bos, vaak nog buiten het zicht van de eigenaar ook. Daarbij kunnen ze op slapende dieren stuiten die in paniek aan het rennen slaan, daarbij grote afstanden kunnen afleggen en op de weg terecht kunnen komen.

Wanneer je overdag opeens groot wild voor je auto krijgt is dat in bijna 100% van de gevallen veroorzaakt door loslopende honden of mensen die het 'spannend' vinden om juist buiten de paden te lopen.

Nu zijn de meeste Nederlanders nogal asociaal/egoïstisch en interesseert ze dat geen ruk. Gelukkig heb je dan nog het wilde zwijn die in dergelijke gevallen niet altijd blind aan het rennen slaat maar ook weleens zo'n loslopende hond hardhandig wil corrigeren met zijn slagtanden. Vaak met de dood van de hond tot gevolg. Dat maakt meer indruk op die hondenliefhebbers.

Een loslopende hond op zich is dus niet zo'n probleem zolang hij maar op het pad blijft, in het zicht van de eigenaar en goed onder appèl te krijgen is. Maar dat soort loslopende honden zijn zeldzaam.
  zondag 2 oktober 2016 @ 09:58:03 #53
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_165702756
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:55 schreef r_one het volgende:

[..]

En als ik in een compleet andere gemeente mijn hond onaangelijnd uitlaat, voor mijn part aan de andere kant van het land? Een boete ja, mar kan me niet voorstellen dat een BOA bevoegdheden heeft om de hondenbelasting te 'regelen' in gemeente Y als ik in gemeente X geverbaliseerd wordt.
Hondenbelasting betaal je inderdaad in de gemeente waar je ingeschreven bent én als je eigenaar van de hond bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')