hij speelt bekende nummers op o.a. een akoestische gitaar en trekzak. Nu wil hij dolgraag dat bij de nummers een bandje meespeelt via de pc.
Al maanden lang vraagt hij hierom, maar ik heb na taloze zoekpogingen bijna de moed opgegeven.
Midi bestandjes heb ik laten horen, maar het moet net ietsjes mooier zijn.
Iemand een idee of er zoiets bestaat? Het hoeft niet met bladmuziek te werken en het moet zeker geen cubase ofzo zijn, dat begrijpt hij nooit.
Een paar wave editors uit het hoofd: Sound Forge van Sonic Foundry, WaveLab van Steinberg, Cool Edit van Syntrillium oid... volgens mij heb je dan nog Goldwave, maar er moeten hier een heleboel soorten van zijn.
-edit-
hmm mag geen cubase zijn .
Misschien dan toch Cakewalk, of Band-in-a-box oid?
[Dit bericht is gewijzigd door Mikula op 03-12-2002 21:58]
quote:Dat ligt er maar net aan wat voor een soundbank je op je wavetable gooit
Op dinsdag 3 december 2002 21:55 schreef noid het volgende:
en bovendien is MIDI niet mooi genoeg
G-E-K word je ervan, mensen die nergens wat vanaf weten maar TOCH perse iets voor elkaar willen krijgen
quote:Je kan opa ook verplichten eerst wat tutorials door te nemen, voordat hij een keuze maakt.. De kans zit er inderdaad in dat hij anders proggie probeert en het daarna in de hoek flikkert.. en vervolgens de topicstarter weer laat zoeken naar iets nieuws
Op dinsdag 3 december 2002 21:59 schreef moredragons het volgende:
Iemand die geen verstand heeft van computers moet maar cursussen gaan volgen ofzoG-E-K word je ervan, mensen die nergens wat vanaf weten maar TOCH perse iets voor elkaar willen krijgen
Dan voldoet een midi-player met een fatsoenlijke GM-soundbank wel.. mocht hij een SB-live hebben zijn er zat soundfonts (gratis) te krijgen die toch al wel heel aardig klinken.. mocht hij dan toch wat meer willen... tjah dan moet hij toch leren om met een fatsoenlijke sequencer om te gaan, zodat hij zijn eigen stukken kan inspelen .
Band-in-a-box klinkt veelbelovend, ik ga er een demo van downloaden, maar weet niet of het wat is gezien deze afbeelding (wel ingewikkeld voor een onwetende computeraar):
Meespelen met een bandje is niet de bedoeling, ik was vergeten te melden dat hij zelf ook nog eens mee wil zingen, nu ik erover nadenk... karaoke is een goed idee, daar kan ik vast wel wat over vinden op internet.
Soundforge gebruik ik zelf, maar dat gaat ook te diep.
En cursussen volgen... die vent is veel te actief, die doet tig sporten, heeft tig moestuinen en speelt veel muziek, schaken, bridge en klust bij. Hij heeft trouwens een hekel aan boeken lezen (is een echte buitenman), dus het moet echt simpel zijn. Maarja, waarschijnlijk wil hij teveel.
[Dit bericht is gewijzigd door 303 op 03-12-2002 22:15]
quote:Inderdaad hij wil teveel dus lekker laten zitten en hem in z'n soepie laten gaar koken
Op dinsdag 3 december 2002 22:12 schreef 303 het volgende:
Wat is een GM-soundback?Band-in-a-box klinkt veelbelovend, ik ga er een demo van downloaden, maar weet niet of het wat is gezien deze afbeelding (wel ingewikkeld voor een onwetende computeraar): http://www.pgmusic.com/images/bb12_ss1.gif
Meespelen met een bandje is niet de bedoeling, ik was vergeten te melden dat hij zelf ook nog eens mee wil zingen, nu ik erover nadenk... karaoke is een goed idee, daar kan ik vast wel wat over vinden op internet.
Soundforge gebruik ik zelf, maar dat gaat ook te diep.
En cursussen volgen... die vent is veel te actief, die doet tig sporten, heeft tig moestuinen en speelt veel muziek, schaken, bridge en klust bij. Hij heeft trouwens een hekel aan boeken lezen (is een echte buitenman), dus het moet echt simpel zijn. Maarja, waarschijnlijk wil hij teveel.
Het is zo lastig. Ben je ict'er en mijn schoonpa denkt gelijk: die weet vast een leuk programma voor mij voor mijn hobby... maar hij kan het niet uitleggen wat hij wil en haalt alles door elkaar.
Wat een gedoe, hij vraagt er echt elke week om en komt steeds met vage programma's aanzetten die het wel kunnen zijn. Zo is hij laatst bij de muziekschool langsgeweest en kreeg daar ook nog een cd mee met cubase. En hij aan mij vragen hoe dat werkt...pffff
quote:Een General-midi soundbank heb je standaard al in je geluidskaart (niet alle geluidskaarten trouwens) maar het zijn gewoon de geluiden op een een wave-table.
Op dinsdag 3 december 2002 22:12 schreef 303 het volgende:
Wat is een GM-soundback?
De soundblaster heeft standaard zo'n soundbank, maar de geluiden daarvan zijn best brak.. standaard blaster bankje is 4 of 8 mb (en past compleet op die wavetable)
Wil je dat de midi geluiden wat beter klinken moet je een goeie GM-soundfont downloaden. Deze kunnen echter tot wel 300 mb zijn, dus dan moet je wat van je interne geheugen reserveren voor die soundfont..
zal ff link zoeken waar je die soundfontjes kan downloaden...
btw wat heeft hij voor een geluidskaart?
Ik heb wel een fantastisch programma gevonden dat ik hem ga geven: VanBasco's Karaoke Player 2.52 te downloaden van www.download.com en het is nog freeware ook.
Dat is echt precies wat ik zoek, ziet er heel mooi uit. Ik vind het zelfs zo mooi dat ik er ook eens mee aan de gang ga, dat had ik niet verwacht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |