quote:Hitler was dictator, maar zijn regeringssysteem was 1 en al chaos...
Op woensdag 4 december 2002 20:46 schreef MarkzMan_X het volgende:
Naast al dit alles, was Hitler toch ook een dictator?
quote:....En beide droegen een vieze snor.
Op woensdag 4 december 2002 20:45 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Zelfde dag en jaar (1889) als Charlie Chaplin... Ze hielden ook beide van jonge meisjes...
quote:....of Stalin.
Op woensdag 4 december 2002 20:51 schreef Ryan3 het volgende:
Daarbij denk ik dat Hitler de meest invloedrijke persoon geweest is, uiteraard in negatieve zin, van de 20ste eeuw... Dit is nog steeds iets dat voor mij onvoorstelbaar is...
quote:
Op woensdag 4 december 2002 20:49 schreef beeer het volgende:[..]
....En beide droegen een vieze snor snorretje.
quote:No shit, dat-ie het zo lang heeft volgehouden is ronduit bizar te noemen.
Op woensdag 4 december 2002 20:48 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Hitler was dictator, maar zijn regeringssysteem was 1 en al chaos...
Hitler's prive-trein heette eerst "Amerika!"
quote:Hitler en Stalin, parallelle levens, van Bullock... En toch, meer depressies bij mensen, ook anno 2002 nog, worden veroorzaakt door Hitler dan door Stalin, in Nederland...
Op woensdag 4 december 2002 20:53 schreef beeer het volgende:[..]
....of Stalin.
quote:Dat is ook zo...
Op woensdag 4 december 2002 20:55 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
No shit, dat-ie het zo lang heeft volgehouden is ronduit bizar te noemen.
Maar we dwalen af:
quote:Sorry, bedoel je de Berghof...? Volgens mij is dat nl. niet zo... Hij hield overigens wel van Amerikaanse films...
Hitler's prive-trein heette eerst "Amerika!"
quote:...of Lenin, of Princip, of Wilhelm, of Nixon, of Churchill, of Bush... of de hele natte pot.
....of Stalin.
quote:Jij bent goed!
Op woensdag 4 december 2002 20:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Hitler is dood.
quote:De naam werd veranderd "for PR-purposes", aldus een (leek mij betrouwbare) website.
Op woensdag 4 december 2002 20:58 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dat is ook zo...
[..]Sorry, bedoel je de Berghof...? Volgens mij is dat nl. niet zo... Hij hield overigens wel van Amerikaanse films...
quote:Sterker nog: de "arier" zoals Hitler die beschreef is een verzinsel (als in "een jongen met blond haar, enz..")
Op woensdag 4 december 2002 20:59 schreef SilverSpirit het volgende:
Hitler was zelf geen arier.
Redelijk apart voor Hitler om (naar zijn mening) de "perfecte mens" een Arier te noemen, en die tegen Joden op te zetten; aangezien de originele Ariers (uit Iran) een goede (handels)relatie met de Joden hadden.
[Dit bericht is gewijzigd door MarkzMan_X op 04-12-2002 21:02]
quote:"Arier" was toch iets met Atlantis? of heb ik het mis
Op woensdag 4 december 2002 21:01 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Sterker nog de "arier" zoals Hitler die beschreef is een verzinsel.
Ariers bestaan wel -> dat zijn mensen uit Iran (Iranezen noemen hun land liever Perzie).
Perzie, which means "land van de ariers".
quote:Offtopic. Dit is een topic voor nutteloze feitjes.
Sterker nog: de "arier" zoals Hitler die beschreef is een verzinsel.
Ariers bestaan wel -> dat zijn mensen uit Iran (Iranezen noemen hun land liever Perzie).
Perzie, which means "land van de ariers".Redelijk apart voor Hitler om (naar zijn mening) de "perfecte mens" een Arier te noemen, en die tegen Joden op te zetten; aangezien de originele Ariers (uit Iran) een goede (handels)relatie met de Joden hadden.
Oftewel: ik vind dit wel interessant.
quote:mao op een prima derde plaats
....of Stalin.
quote:Zal ik je nog sterker vertellen: die (goede) handelsrelatie tussen Joodse handelaren en Perzen alias Ariers werd door Hitler's propaganda-machine 'verpest', waardoor deze twee volken een hekel aan elkaar kregen omtrent de jaren '30/'40.
Op woensdag 4 december 2002 21:03 schreef beeer het volgende:[..]
Offtopic. Dit is een topic voor nutteloze feitjes.
Oftewel: ik vind dit wel interessant.
De Iraniers/Perzen begonnen zich meerderwaardig te voelen. En zelfs nu zijn er oude Iraniers die joden echt haatten en bij hun thuis afbeeldingen van het hakenkruis/swatsika hebben. En dan niet als vredesafbeelding (zoals het oorspronkelijk was bedoelt), maar als een afbeelding met precies dezelfde symboliek als wat Hitler er aan gaf.
Best vreemd: "gekleurde" mensen die het met Hitler's opvattingen eens zijn. (maar daar zijn uit WOII nog wel meer voorbeelden van)
quote:
Op woensdag 4 december 2002 21:07 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Zal ik je nog sterker vertellen: die (goede) handelsrelatie tussen Joodse handelaren en Perzen alias Ariers werd door Hitler's propaganda-machine 'verpest', waardoor deze twee volken een hekel aan elkaar kregen omtrent de jaren '30/'40.
De Iraniers/Perzen begonnen zich meerderwaardig te voelen. En zelfs nu zijn er oude Iraniers die joden echt haatten en bij hun thuis afbeeldingen van het hakenkruis/swatsika hebben. En dan niet als vredesafbeelding (zoals het oorspronkelijk was bedoelt), maar als een afbeelding met precies dezelfde symboliek als wat Hitler er aan gaf.
Best vreemd: "gekleurde" mensen die het met Hitler's opvattingen eens zijn. (maar daar zijn uit WOII nog wel meer voorbeelden van)
quote:Lift naar eagles nest bestaat idd nog steeds uit spiegels, ik ben er van de zomer geweest. Dat hij aan claustrofobie leed was mij onbekend... Wel hield hij erg van slagroomtaartjes... Sprak met een typisch zangerig Oostenrijks accent en had vrouwelijke gebaartjes... Met zijn gezelschap van de dag liep hij des middags steevast de zelfde 3 km naar het theehuisje... Nooit eens een andere wandeling... In het theehuisje volgde dan oubollige monologen en soms viel hij in slaap... (Wrs. omdat hijzelf ook in slaap viel bij die oubollige en belegen meningen van hem...)...
Op woensdag 4 december 2002 21:07 schreef Uncle_Sam het volgende:
Hitler schijnt claustrofobisch geweest te zijn... dit resulteerde in het feit dat er spiegels in de lift - die naar zijn 'eagles nest' in de Oostenrijkse Alpen leidde - werden geplaatst, zodat de illusie van een veel grotere ruimte werd gecreëerd.
quote:Gavrillo Princip was gewoon een amateuristische sukkelaar, die toevallig eens een keer raak schoot...
Op woensdag 4 december 2002 20:59 schreef beeer het volgende:[..]
...of Lenin, of Princip, of Wilhelm, of Nixon, of Churchill, of Bush... of de hele natte pot.
quote:
Op woensdag 4 december 2002 21:20 schreef OtherOther het volgende:
Hitler, met de H van Hans.
quote:Nog wat preciezer is dat 'Arya' (waar ariër van afgeleid is) een term uit de Veda's (hoofdboeken van het hindoeïsme) is en 'nobel' betekent.
Sterker nog: de "arier" zoals Hitler die beschreef is een verzinsel (als in "een jongen met blond haar, enz..")
Perzie, which means "land van de ariers".Redelijk apart voor Hitler om (naar zijn mening) de "perfecte mens" een Arier te noemen, en die tegen Joden op te zetten; aangezien de originele Ariers (uit Iran) een goede (handels)relatie met de Joden hadden.
Britse historici interpreteerden dat echter raciaal om zo een 'verklaring' te geven voor het kastenstelsel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |