Dus:quote:Op dinsdag 27 september 2016 05:36 schreef Bart2002 het volgende:
Plan SP:
https://nationaalzorgfonds.nl/
https://nationaalzorgfonds.nl/vragen
- Overtuigend genoeg.quote:
Tja. Als dit blijkbaar gewoon "vrije wil" is van de verzekeraars dan zullen zij dat liever niet doen en zal dat "dus" nooit gebeuren. Dat hadden zij die deze "toezeggingen" doen ook wel kunnen raden nietwaar? Dan is de gekozen weg een veel eenvoudiger oplossing.quote:Op dinsdag 27 september 2016 06:07 schreef Gewoonik het volgende:
Er is gezegd dat een premiestijging van 3,5 euro mogelijk is als de verzekeraars 2 miljard uit eigen buffers aanwenden.
Vergeet niet dat dit maar een tijdelijk effect is. Doe dit 5 jaar en de buffers zijn op. (oh nee dit kan helemaal geen 5 jaar, want zij moeten minimaal 3.2 Miljard op kas houden om met zekerheid de lasten te kunnen dragen. Dan is het geld op, en stijgen de lasten alsnog, een schijnoplossing dus.quote:Op dinsdag 27 september 2016 06:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Tja. Als dit blijkbaar gewoon "vrije wil" is van de verzekeraars dan zullen zij dat liever niet doen en zal dat "dus" nooit gebeuren. Dat hadden zij die deze "toezeggingen" doen ook wel kunnen raden nietwaar? Dan is de gekozen weg een veel eenvoudiger oplossing.
Bijna alle zorgverzekeraars werken zonder winstoogmerk. Dus een eventuele winst wordt ingezet voor premieverlaging, of gaat naar de reserve.quote:Op dinsdag 27 september 2016 07:18 schreef MMXMMX het volgende:
Ik hoor al een tijdje dat de zorgverzekeraars dikke winsten pakken en dat het allang geen crises meer is in de ziekenzorg .
Want die reserves zijn er alleen maar om de premie naar beneden te halen natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 september 2016 06:22 schreef Bart2002 het volgende:
Tja. Als dit blijkbaar gewoon "vrije wil" is van de verzekeraars dan zullen zij dat liever niet doen en zal dat "dus" nooit gebeuren. Dat hadden zij die deze "toezeggingen" doen ook wel kunnen raden nietwaar? Dan is de gekozen weg een veel eenvoudiger oplossing.
Als de verzekeraars de reservepot moeten aanspreken om het stijgen van de zorgpremie te drukken, is er dus onder de streep geen sprake van winst.quote:Op dinsdag 27 september 2016 07:18 schreef MMXMMX het volgende:
Ik hoor al een tijdje dat de zorgverzekeraars dikke winsten pakken en dat het allang geen crises meer is in de ziekenzorg .
Dikke onzin als je kijkt naar alle bonussen die elk jaar gegeven worden aan de hogere heren van deze bedrijven...quote:Op dinsdag 27 september 2016 06:07 schreef Gewoonik het volgende:
Ik vindt toezegging in dit verhaal nogal een groot woord. Er is gezegd dat een premiestijging van 3,5 euro mogelijk is als de verzekeraars 2 miljard uit eigen buffers aanwenden.
Edit: het nationaal zorgplan is ook zo lekker onderbouwd![]()
Het is natuurlijk wel zo dat eerst alle (best riante) salarissen, gebouwen en reclamekosten van de verzekeraars eerst betaald worden van de premie. Je zou kunnen zeggen dat dat "overheadkosten" voor de premiebetaler zijn. En zelfs dan blijft er winst over. Het is leuk verdienen en mee-eten aan dit gedwongen winkelnering-model...Kan dat nou niet anders??quote:Op dinsdag 27 september 2016 07:26 schreef freako het volgende:
[..]
Bijna alle zorgverzekeraars werken zonder winstoogmerk. Dus een eventuele winst wordt ingezet voor premieverlaging, of gaat naar de reserve.
En zolang er een 'eigen risico' is geen bonussen naar de managers.quote:Op dinsdag 27 september 2016 07:57 schreef leolinedance het volgende:
Laat de zorgverzekeraars eerst maar eens stoppen met adverteren, dan hebben we dat geld al verdiend.
Kom eens met onderbouwing waaruit blijkt hoe hoog die bonussen zijn?quote:Op dinsdag 27 september 2016 07:52 schreef Redbullkid het volgende:
Dikke onzin als je kijkt naar alle bonussen die elk jaar gegeven worden aan de hogere heren van deze bedrijven...
Mijn salaris wordt ook voor een heel groot deel uiteindelijk betaald uit belastinginkomsten.quote:Op dinsdag 27 september 2016 07:55 schreef Bart2002 het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat eerst alle salarissen, gebouwen en reclamekosten van de verzekeraars eerst betaald worden van de premie. En zelfs dan blijft er winst over. Het is leuk verdienen en mee-eten aan dit gedwongen winkelnering-model...Kan dat nou niet anders??
Er wordt geschat dat de reclamekosten van zorgverzekeraars zo'n 50 miljoen per jaar zijn (bron). Dat is minder dan 5 euro per verzekerde per jaar, minder dan 50 eurocent per maand dus.quote:Op dinsdag 27 september 2016 07:57 schreef leolinedance het volgende:
Laat de zorgverzekeraars eerst maar eens stoppen met adverteren, dan hebben we dat geld al verdiend.
Genoeg topics op FOK hierover van afgelopen jaren. Ga ik echt niet voor je opzoekenquote:Op dinsdag 27 september 2016 08:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Kom eens met onderbouwing waaruit blijkt hoe hoog die bonussen zijn?
[..]
Mijn salaris wordt ook voor een heel groot deel uiteindelijk betaald uit belastinginkomsten.
Moet ik dan ook maar op straat komen te staan?
[..]
Er wordt geschat dat de reclamekosten van zorgverzekeraars zo'n 50 miljoen per jaar zijn (url=https://www.nrc.nl/nieuws/2014/11/28/geven-verzekeraars-echt-zoveel-uit-om-jou-te-lokken-a1498808]bron[/url]). Dat is minder dan 5 euro per verzekerde per jaar, minder dan 50 eurocent per maand dus.
FOK is geen bron, dat is hearsay.quote:Op dinsdag 27 september 2016 08:02 schreef Redbullkid het volgende:
Genoeg topics op FOK hierover van afgelopen jaren. Ga ik echt niet voor je opzoeken
FOK! + nieuwsbericht niet alleen FOK! als in topicquote:Op dinsdag 27 september 2016 08:02 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
FOK is geen bron, dat is hearsay.
Dus je hebt geen bron.
Roepen uit de onderbuik, dus.
Je zou het weer door de overheid kunnen laten regelen, zodat er veel ambtenaren en ambtenarengebouwen van betaald worden.quote:Op dinsdag 27 september 2016 07:55 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat eerst alle (best riante) salarissen, gebouwen en reclamekosten van de verzekeraars eerst betaald worden van de premie. Je zou kunnen zeggen dat dat "overheadkosten" voor de premiebetaler zijn. En zelfs dan blijft er winst over. Het is leuk verdienen en mee-eten aan dit gedwongen winkelnering-model...Kan dat nou niet anders??
Wat mij betreft een prima plan.quote:Op dinsdag 27 september 2016 08:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je zou het weer door de overheid kunnen laten regelen, zodat er veel ambtenaren en ambtenarengebouwen van betaald worden.
Boeiend hoeveel het is. Gewoon helemaal ermee stoppen.quote:Op dinsdag 27 september 2016 08:01 schreef Worteltjestaart het volgende:
Er wordt geschat dat de reclamekosten van zorgverzekeraars zo'n 50 miljoen per jaar zijn (bron). Dat is minder dan 5 euro per verzekerde per jaar, minder dan 50 eurocent per maand dus.
Ja, als je bijvoorbeeld ook de kosten van de klantenservice meerekent.quote:Op dinsdag 27 september 2016 08:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Boeiend hoeveel het is. Gewoon helemaal ermee stoppen.
Volgens de SP is het overigens ca. 500(!) miljoen. https://www.sp.nl/stopzorgreclames
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |