abonnement Unibet Coolblue
pi_165662193
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:44 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

;
Een stuk enthousiaster dan jij :P. Maar goed, zoals eerder gezegd worden sommige dingen pas interessant als je wat dieper in de materie zit. Eerst moet je een beetje doorhebben hoe dingen globaal zitten. Wat later zie je dat er verschillende interpretaties rondgaan of dat er discussie gaande is binnen de literatuur. Pas op het moment dat je je eigen mening gaat vormen (en verdedigen) over deze zaken wordt het echt interessant.

Ook heb je vers vanaf de middelbare school vaak geen (goed) beeld van wat je je bij bepaalde rechtsgebieden moet voorstellen. Wie weet verbaas je jezelf door iets wat je voorheen had afgeschreven als doodsaai, eigenlijk fantastisch interessant te vinden.

Mocht het niet zo zijn, dan is het ook zeker geen schande om van studie te wisselen. In het eerste halfjaar van mijn opleiding is ongeveer 1/3e van de starters afgehaakt. Wij hadden dan nog zo'n harde knip bij februari, waarbij je door vóór februari te stoppen nog een deel van je stufi terug kreeg. Maar dat zal tegenwoordig anders zijn.
Tru, rechten is echter in essentie grote lappen text doorspitten en daar de relevante feiten uithalen en theorie die je hebt gestampt die lang niet altijd logisch is toepassen. Ben geen lezer en dan houd het bij rechten al snel op, vraag me alleen af in hoeverre informatica of economie studeren een oplossing daarvoor is vandaar dat ik nog even blijf.
pi_165664182
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 23:10 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Plan b is duaal accounting of informatica. Vind het echt heel boring tot nu en ben iemand die praktisch ingesteld is, wil leren door de toen en niet door droge theorie te stampen, vooral niet indien het theorie betreft waarvan je weet dat je er niets aan hebt zoals al die theorietjes over rechtsfilosofie. Rechten is dan geen goede optie.

Wel moet er opgemerkt worden dat veel personen irw saai vinden, volgend bloc eerste positiefrechtelijke courses dus dat is wellicht toffer.

Ben nu bezig met annotatie en vind dat echt boring en veel gedoe dus grote chance dat alsnog uitschrijf, wacht nog even af.

Hoe zat jij erin in het begin?
Ik vond de eerste paar vakken eigenlijk ook weinig aan. Maar naarmate je verder komt wordt het juist leuker. Misschien eerst eens kijken wat je van Inleiding Belastingrecht vindt?
pi_165664218
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 00:11 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Tru, rechten is echter in essentie grote lappen text doorspitten en daar de relevante feiten uithalen en theorie die je hebt gestampt die lang niet altijd logisch is toepassen. Ben geen lezer en dan houd het bij rechten al snel op, vraag me alleen af in hoeverre informatica of economie studeren een oplossing daarvoor is vandaar dat ik nog even blijf.
Maar als je geen lezer bent is Rechten idd geen geschikte studie voor je. Want bij Notarieel en Fiscaal is het niet anders. Als ik jou was zou ik het nog even aankijken, meeste begin is niet echt het meest spannende namelijk, zoals ik in de vorige post zei. Het werd voor mij pas wat levendiger in semester 2, bij Strafrecht, Internationaal en Europees Recht en Belastingrecht. Vond ik een stuk boeiender dan Staats- en Bestuursrecht en Encylopedie van de Rechtswetenschap, waar we mee begonnen.
pi_165664518
Ik moet een essay schrijven over hoe verschillende beginselen en plichten (zorgplicht, informatieplicht etc.) de partijautonomie inperken. Ik zie dit niet zo met die plichten, iemand tips hoe dit aan te pakken?
pi_165666968
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 09:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maar als je geen lezer bent is Rechten idd geen geschikte studie voor je. Want bij Notarieel en Fiscaal is het niet anders. Als ik jou was zou ik het nog even aankijken, meeste begin is niet echt het meest spannende namelijk, zoals ik in de vorige post zei. Het werd voor mij pas wat levendiger in semester 2, bij Strafrecht, Internationaal en Europees Recht en Belastingrecht. Vond ik een stuk boeiender dan Staats- en Bestuursrecht en Encylopedie van de Rechtswetenschap, waar we mee begonnen.
Ga het idd nog even afwachten want ben weliswaar geen echte lezer, vraag is echter in hoeverre andere opleiding gaan volgen daarvoor een oplossing is want bij iedere academische alfa- of gammaopleiding moet veel worden gelezen.
pi_165666977
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 08:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik vond de eerste paar vakken eigenlijk ook weinig aan. Maar naarmate je verder komt wordt het juist leuker. Misschien eerst eens kijken wat je van Inleiding Belastingrecht vindt?
Dat is bij uva pas in laatste bachelorjaar.
pi_165667068
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:08 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Dat is bij uva pas in laatste bachelorjaar.
Prutuni is het ook he.
pi_165667114
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Prutuni is het ook he.
ligt aan persoon, zou zelf liever wat onzinvakken ingewisseld hebben voor fiscale vakken. als je met zo min mogelij moeite een fiscale bachelor wil halen is uva wellicht wel een pretuni want velen zeggen dat fiscale vakken lastiger zijn dan civiele en hier is zelfs fiscale bachelor bijna volledig niet-fiscaal, eerst maar eens deze course afronden en die annotatie :r.
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:18:48 #209
165633 eriksd
The grand facade...
pi_165667133
Toch opmerkelijk dat de grootste prutsers altijd het hoogste woord voeren in die zinloze universiteitsdiscussies.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_165667154
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:17 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

ligt aan persoon, zou zelf liever wat onzinvakken ingewisseld hebben voor fiscale vakken. als je met zo min mogelij moeite een fiscale bachelor wil halen is uva wellicht wel een pretuni want velen zeggen dat fiscale vakken lastiger zijn dan civiele en hier is zelfs fiscale bachelor bijna volledig niet-fiscaal, eerst maar eens deze course afronden en die annotatie :r.
Het is maar net wat je ligt natuurlijk. Manier van denken bij fiscaal en civiel is heel anders. Als je echt graag fiscaal wilt doen zou je kunnen overwegen over te stappen, bijvoorbeeld naar Leiden. Daar krijg je in je eerste jaar Inleiding Belastingrecht en in jaar 2 begin je direct met het vak Directe Belastingen I (Inkomstenbelasting). Pittig vak, maar dan heb je wel gelijk een goed beeld.
pi_165667221
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het is maar net wat je ligt natuurlijk. Manier van denken bij fiscaal en civiel is heel anders. Als je echt graag fiscaal wilt doen zou je kunnen overwegen over te stappen, bijvoorbeeld naar Leiden. Daar krijg je in je eerste jaar Inleiding Belastingrecht en in jaar 2 begin je direct met het vak Directe Belastingen I (Inkomstenbelasting). Pittig vak, maar dan heb je wel gelijk een goed beeld.
Wilde dat eerst doen maar wil eerst dit jaar hier afronden want het zou beetje vreemd zijn om dat overstappen te regelen en vervolgens alsnog zeggen dat ik me uitschrijf.

Komt annotaties e.d. schrijven veelvuldig aan bod in Leiden of algemeen in rechtenopleiding?
pi_165667275
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:23 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Komt annotaties e.d. schrijven veelvuldig aan bod in Leiden of algemeen in de rechtenopleiding?

Wilde dat eerst doen maar wil eerst dit jaar hier afronden want het zou beetje vreemd zijn om dat overstappen te regelen en vervolgens alsnog zeggen dat ik me uitschrijf.
Valt erg mee. Sowieso heeft fiscaal een stuk minder schrijfvakken dan Rechten. Bij Rechten heb je hier nog het vak Rechtsfilosofie in jaar 3, dat is tien weken lang een essay per week inleveren van ongeveer 1000 woorden geloof ik. In de master Rechten krijg je Practicum en Privatissimum, dan moet je vijf weken lang iedere week een essay van 1200-1800 woorden inleveren, met voetnoten en alles. Bovendien is er in de master een kans dat je van te voren niks weet van het onderwerp.

Als je Fiscaal doet valt het wel mee, dan heb je in je derde jaar een schrijfvakje wat je voorbereidt op de scriptie, dat bestaat uit een essay over een rechtsfilosofisch onderwerp. In je master heb je nog twee schrijfvakken (eentje over beleid en eentje waarin je o.a. een annotatie schrijft) die niet zo moeilijk zijn. Maar als jurist schrijf je dan ook meer stukken in de praktijk dan als fiscalist.
pi_165667370
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Valt erg mee. Sowieso heeft fiscaal een stuk minder schrijfvakken dan Rechten. Bij Rechten heb je hier nog het vak Rechtsfilosofie in jaar 3, dat is tien weken lang een essay per week inleveren van ongeveer 1000 woorden geloof ik. In de master Rechten krijg je Practicum en Privatissimum, dan moet je vijf weken lang iedere week een essay van 1200-1800 woorden inleveren, met voetnoten en alles. Bovendien is er in de master een kans dat je van te voren niks weet van het onderwerp.

Als je Fiscaal doet valt het wel mee, dan heb je in je derde jaar een schrijfvakje wat je voorbereidt op de scriptie, dat bestaat uit een essay over een rechtsfilosofisch onderwerp. In je master heb je nog twee schrijfvakken (eentje over beleid en eentje waarin je o.a. een annotatie schrijft) die niet zo moeilijk zijn. Maar als jurist schrijf je dan ook meer stukken in de praktijk dan als fiscalist.
Waarom moet dat schrijfvak over rechtsfilosofie gaan :r. Heb rechtsfilosofie nu als onderdeel van irw en wat is dat boring zeg :r maargoed een aantal malen schrijven is nog wel te overzien. Moet nu vier weken achtereenvolgens een annotatie inleveren van 1600-2000 woorden. Tof om te weten dat dat meer iets civiel-juridisch is dan fiscaal.
pi_165667534
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:33 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Waarom moet dat schrijfvak over rechtsfilosofie gaan :r. Heb rechtsfilosofie nu als onderdeel van irw en wat is dat boring zeg :r maargoed een aantal malen schrijven is nog wel te overzien. Moet nu vier weken achtereenvolgens een annotatie inleveren van 1600-2000 woorden. Tof om te weten dat dat meer iets civiel-juridisch is dan fiscaal.
Filosofisch is misschien niet helemaal het juiste woord, meer belastingtheoretisch. Het vak heet ook Theorie van het Belastingrecht. Er zit wel iets filosofisch in, maar de onderwerpen variëren van John Locke tot progressie in belastingheffing. In ieder geval hoeft het geen verkapt Rechtsfilosofievak te zijn als je het juiste onderwerp kiest.

Annotatie heb ik pas voor het eerst (en de enige keer) in de master geschreven bij Verdieping Algemene Leerstukken. Als fiscalist is schrijven nou eenmaal een minder belangrijk onderdeel van de studie dan als jurist.
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:27:09 #215
165633 eriksd
The grand facade...
pi_165668247
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:33 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Waarom moet dat schrijfvak over rechtsfilosofie gaan :r. Heb rechtsfilosofie nu als onderdeel van irw en wat is dat boring zeg :r maargoed een aantal malen schrijven is nog wel te overzien. Moet nu vier weken achtereenvolgens een annotatie inleveren van 1600-2000 woorden. Tof om te weten dat dat meer iets civiel-juridisch is dan fiscaal.
Is er iets dat je wel leuk vindt aan je opleiding?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_165668736
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is er iets dat je wel leuk vindt aan je opleiding?
Wanneer ga jij weer eens schrijven?
pi_165668821
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 september 2016 12:18 schreef eriksd het volgende:
Toch opmerkelijk dat de grootste prutsers altijd het hoogste woord voeren in die zinloze universiteitsdiscussies.
uva'er gespot.
pi_165668839
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is er iets dat je wel leuk vindt aan je opleiding?
niet echt.
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 14:03:27 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_165668940
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 00:11 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Tru, rechten is echter in essentie grote lappen text doorspitten en daar de relevante feiten uithalen en theorie die je hebt gestampt die lang niet altijd logisch is toepassen. Ben geen lezer en dan houd het bij rechten al snel op, vraag me alleen af in hoeverre informatica of economie studeren een oplossing daarvoor is vandaar dat ik nog even blijf.
waarom heb je dan überhaupt voor rechten gekozen, dat weet je toch van tevoren :?

Ik ga 4 weken missen wegens vakantie, dat wordt bikkelen als ik terugkom :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_165669214
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

waarom heb je dan überhaupt voor rechten gekozen, dat weet je toch van tevoren :?

Ik ga 4 weken missen wegens vakantie, dat wordt bikkelen als ik terugkom :X
Gewoon je boeken meenemen? Of aantekeningen? :P
pi_165669238
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:17 schreef Accursius het volgende:

[..]

Gewoon je boeken meenemen? Of aantekeningen? :P
Vakantie is vakantie
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:19:05 #222
165633 eriksd
The grand facade...
pi_165669245
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wanneer ga jij weer eens schrijven?
Ben bezig.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_165669331
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 00:11 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Tru, rechten is echter in essentie grote lappen text doorspitten en daar de relevante feiten uithalen en theorie die je hebt gestampt die lang niet altijd logisch is toepassen. Ben geen lezer en dan houd het bij rechten al snel op, vraag me alleen af in hoeverre informatica of economie studeren een oplossing daarvoor is vandaar dat ik nog even blijf.
Gewoon samenvatting kopen
pi_165669339
Of zelf maken

(zoals ik nu ;()

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2016 14:24:33 ]
pi_165669372
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:24 schreef Paxcon het volgende:
Of zelf maken

(zoals ik nu ;()
Het frituur uur is voorbij?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')