quote:
Op woensdag 21 september 2016 12:40 schreef NoXia het volgende:Ben zelf ook bezig met bandjes om te zetten.
Vroeger gebruikte ik hiervoor Moviemaker die in Windows geïntrigeerd zat. Tegenwoordig zullen de betere videobewerking programma's dit ook wel hebben.
Zelf heb ik een mooi "hi8/video8 omzet-dvd-brander-met-HDD-apparaat" van Sony voor een klein prijsje via
Marktplaats gekocht. Een geweldig ding en ook zeer aan te raden. Ik brand de filmpjes naar een DVD RW en bewerk ze op de computer met Camtasia.
Weet uit mijn hoofd alleen niet welk type nummer dit is. Zou ik thuis even moeten na kijken.
Is het toevallig een Sony DHR1000? Daar vragen ze nog steeds een paar honderd euro voor

Ik heb uit arren moede maar een ouder iMacje gekocht en capture nu met iMovie. Gaat best OK.
Tot nu toe 1 tape die storingen vertoont, die ik wel heel graag zo probleemloos mogelijk gecaptured wil hebben.
Ik heb nu in totaal drie camera's ter beschikking:
-JVC met tik in het loopwerk
-Canon (geleend)
-JVC van
Marktplaats ter vervanging JVC1
De betreffende tape geeft problemen met alle drie de camera's, maar niet altijd op dezelfde plek en niet altijd op dezelfde manier, althans ik vermoed dit.
Dit is een voorbeeld van het euvel wat het meest plaatsvindt:
![?url=http%3A%2F%2Fs22.postimg.org%2Fpa72pcq5d%2FCapture.jpg]()
Je ziet dus dat de horizontale blokken niet goed in elkaar passen.
Heeft dat apparaat van jou een optie om de tape bijvoorbeeld op veel tragere snelheid te capturen?
Tot nu toe heb ik het alleen kunnen proberen met consumentencameraatjes, misschien lukt dit wel met een professionele camera of zo'n specifiek apparaat wat jij het over had.
[ Bericht 3% gewijzigd door EdvandeBerg op 22-11-2016 12:31:41 ]