quote:
Op dinsdag 20 september 2016 15:51 schreef JohnDDD het volgende:Mijn Remeha Calenta CV geeft al 2,5 maand error 36 weer. Het enige wat helpt is op reset drukken waarna de ketel weer werkzaam wordt. Helaas vindt de fout meerdere malen per dag plaats, tot wel 5 keer per dag, soms ook tijdens een warme douche. Zeer kut dus.
De monteurs komen er momenteel niet uit. Het onderhoudsbedrijf heeft al allerlei dingen vervangen, en telkens wordt het probleem er niet mee opgelost. Nu beweren ze dat het probleem kan ontstaan doordat er geen aarding is op de verdieping van de ketel en willen ze de aarding laten doortrekken. Ook zou het kunnen zijn dat de gasafvoer van deze ketel in de doorvoerbuis van de vorige ketel is geplaatst, ze willen dus een nieuwe doorvoer in het gebouw maken. Allemaal nogal ingrepen en bovendien heeft de ketel 4 jaar lang probleemloos gefunctioneerd (ook al waren er in het verleden wat problemen met de waterdruk). Volgens het onderhoudsbedrijf kunnen deze problemen ook best "plotseling" ontstaan.
Al met al blijft het probleem bestaan en komt men er niet uit. Wellicht zijn er hier mensen die dezelfde ervaring hebben of die even willen meedenken wat het probleem zou kunnen zijn.
- Heeft de luchtaanvoer/gasafvoer voldoende capaciteit?
- Is je gasregelblok goed afgesteld?
- Heb je voldoende gasdruk?
- Is je gasleiding ontlucht?
Geen aarding lijkt mij eigenlijk niet? Maar dat kun je zelf heel snel testen door een los draadje van de cv naar een aardpunt ergens te leggen en dan te zien of het probleem verholpen is.
En tenzij je een hele oude installatie hebt kun je die aarddraad prima zelf erbij trekken voor een paar tientjes.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”