quote:
Op vrijdag 30 september 2016 12:08 schreef girlnextdoor. het volgende:[..]
Nee, ik eet juist veganistisch nu. Ik heb het idee dat mijn lichaam daar rustiger van is geworden, en dat is ook precies waarom ik deze stap heb genomen

Nice

Laat je niet afschrikken of ontmoedigen door de vleeseters die zullen schreeuwen dat je nu automatisch compleet retarded bent omdat je een bepaald dieet volgt.
Maar laat je ook niet afschrikken door "the vegan police" die gaan beweren dat je een monster bent als je ooit een keer (al dan niet per ongeluk) toch wat dierlijks naar binnen werkt, of iets van leer hebt, oid. Uiteraard ben ik ervan overtuigd dat 100% vegan het beste is, maar 98% vegan is alsnog 98% beter dan 0% vegan

quote:
Op vrijdag 30 september 2016 09:13 schreef MutedFaith het volgende:Het punt is niet dat vegan eten per se slecht voor je is. Het is vast beter dan wat de gemiddelde nederlander op een dag eet. Het punt dat ik wil maken is dat je niet kunt zeggen dat hele voedselgroepen (vis/vlees/zuivel, bijvoorbeeld) per definitie slecht zijn en vermeden moeten worden om gezond te kunnen eten.
Correctie: om gezond
er te kunnen eten.
Maar ik kan het wel zeggen, want bijvoorbeeld transvet (komt van nature alleen in dierlijke producten voor) is in elke hoeveelheid slecht voor je. Cholesterol zelfde verhaal (kan je zelf aanmaken, wat je binnenkrijgt via eten is niet nodig en vaak zelfs te veel). Daarbij, wat als 'normaal cholesterol' wordt aangemerkt zorgt er nog altijd voor dat mensen veel meer hart- en vaatziekten krijgen in westerse landen t.o.v. landen waar ze (voornamelijk) plant-based eten.
Kortom zijn het calorieen die geen benodigde micronutrienten en eventueel verkeerde macronutrienten bevatten. De definitie van 'junkfood' is "empty calories". Komt aardig dicht bij elkaar in de buurt.
Daarnaast probeer je een hele opvatting onderuit te halen door 2 voorbeelden te geven van mogelijk slecht onderzoek. Je hebt zelf geen onderzoek. En mocht je dat onderzoek tevoorschijn halen, laat dan wel even zien dat ze niet gesponsord werden door de industrie, want dat gebeurt niet zelden..