abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165411988
Hallo allemaal,

Momenteel zit ik op het luzac en doe een 2 in 1 jaar om mijn vwo diploma te halen. Tot nu toe gaat dat allemaal prima, alleen ik moet me nu gaan inschrijven voor een studie. Zoals de titel al doet vermoeden twijfel ik tussen bio farmaceutische wetenschappen en econometrie. Dit zijn twee hele verschillende studies. Ik wilde altijd al econometrie studeren, maar bio farmaceutische wetenschappen is uit mijn studiekeuze test gekomen.

Ik heb geen idee wat ik moet doen en ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met deze studies en me er meer over kunnen vertellen. Ik heb gehoord dat econometrie heel saai is, maar is dat ook zo?

Dankjewel alvast
  zondag 18 september 2016 @ 19:38:25 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_165412014
Tip: bekijk eens welke vakken worden gegeven bij beide studies. Iedere universiteit heeft studiegidsen online staan. Als je de beschrijvingen bij de vakken leest, wordt het vanzelf concreter.

En niet onbelangrijk: denk alvast eens na in welke richting je liever zou werken.
pi_165415824
Neem deel aan meeloopdagen
:)
pi_165442790
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 19:37 schreef Madri het volgende:
Ik heb gehoord dat econometrie heel saai is, maar is dat ook zo?

Dankjewel alvast
Ik kan nu spreken uit ervaring dat dit inderdaad zo is, zeker aan het begin. Ik ben al een paar weken bezig met deze studie en ik vind het heel saai, terwijl ik wiskunde op de middelbare school juist leuk vond. Ik denk (en ik hoop) dat het in het tweede en derde jaar leuker wordt, omdat je dan meer met toepassingen gaat werken. Als je voor de studie kiest, bereidt je dan mentaal voor op erg veel colleges (~24 uur per week), erg veel huiswerk en (in mijn ogen) moeilijke materie.
  dinsdag 20 september 2016 @ 00:13:27 #5
447890 molletjebolletje
de mol is je beste vriend
pi_165443319
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 21:40 schreef BalotelliFan het volgende:
Neem deel aan meeloopdagen
Dit dus. Een studiekeuzetest zegt lang niet alles. En wat anderen ervaren hoef jij niet zo te ervaren. Ga gewoon een paar keer kijken bij beide studies op meeloopdagen, ga proefstuderen, etc.

Je zou ook naar open dagen kunnen, maar alle informatie die je daar krijgt, kun je ook vinden op de websites van de universiteiten. Daarnaast zijn open dagen nou niet echt realistisch, vind ik dan. Je krijgt wel leuke uni merchandises mee :D
"What difference does it make to the dead, the orphans, and the homeless, whether the mad destruction is wrought under the name of totalitarianism or the holy name of liberty or democracy?" ~Mahatma Gandhi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')