Werkzoekende234 | zaterdag 17 september 2016 @ 19:51 |
Ik ben me eigen aan het oriënteren op het gebied van een rij-instructeur. Na veel solliciteren, ben ik met het loopbaantraject aan het kijken naar ander werk. Ik wil niet langer lopen solliciteren, part-time jobs hebben e.d. Ik wil meer uren, meer inkomen. Het probleem is nu dus dat rijschoolhouders met weinig tot geen informatie aankomen. Zeker op het gebied van financiën zijn ze erg schuw. Wat mij nou zorgen baart, is of het nog wel waard is om een rijschool te openen, vooral met de steeds meer zelfstandige auto's.... Dus in die zin ben ik een beetje schuw om ¤4000 te dokken voor een rijschool instructeur opleiding.. En ja welke Rij instructeursopleiding zal ik het beste kiezen? Wat is jullie mening erover? | |
vaduz | zaterdag 17 september 2016 @ 19:57 |
Niet aan beginen. Markt is al oververzadigd. Hoop niet dat je werkcoach van de UWV dit geadviseerd heeft, die zijn er namelijk wel mee bekend om mensen in de zelfstandigheid te drukken met sprookjesverhalen om zo hun targets te halen. Het is hard werken. | |
hottentot | zaterdag 17 september 2016 @ 19:59 |
Dat je vergeet de kosten van je voertuig mee te nemen. | |
Zolderkamer | zaterdag 17 september 2016 @ 20:06 |
Niet aan beginnen tenzij vrachtwagen of tractor... Maar belangrijker is.. vind je lesgeven leuk en kun je mensen iets bijbrengen? Als je dat voor je opleiding al niet kan, dan kun je dat na je opleiding ook niet.. | |
Leandra | zaterdag 17 september 2016 @ 20:11 |
Dit, en na de kosten van je voertuig (brandstof, onderhoud, verzekering, belastingen, afschrijving) blijft er van het uurtarief dat een rijinstructeur rekent amper een normaal uurtarief voor een ZZP'er over, en daar moet je dan ook je belastingen en reserveringen nog van betalen. | |
Xaryna | zaterdag 17 september 2016 @ 20:54 |
In de grote stad zou het kunnen. Hier ken ik er in elk geval twee in de buurt (dorpen) die er niet van rond komen en op rustige dagen extra klussen oppakken, of waarvan de partner het hoofdinkomen moet verdienen. Het is werk waarbij je hoge onkosten hebt, en veel concurrentie. Dus als je veel vraagt om de onkosten te dekken, gaan ze naar de ander. Daarnaast is het variabel inkomen doordat leerlingen vlot afrijden, en je niet zeker weet hoeveel nieuwe er weer komen. | |
Harvest89 | zaterdag 17 september 2016 @ 21:05 |
Tijdens mijn werk als boekhoudkundig medewerker heb ik flink wat rijscholen (personenauto/motor) failliet zien gaan door voornamelijk te veel concurrentie in die branche. En veel hebben nog steeds erg veel moeite om hun hoofd boven water te houden. Mijn advies is dus ook om er niet aan beginnen. | |
Garfield1985 | zaterdag 17 september 2016 @ 22:22 |
En daarnaast heb je nog de concurrentie van al die dubieuze rijschooltjes die leerlingen voor een appel en een ei les geven, dat zet de branche nóg verder onder druk...... | |
vannelle | zondag 18 september 2016 @ 04:28 |
Moderatie laat duidelijk op zich wachten gezien de laatste paar reacties er nog staan. Ik heb een eigen rijschool gehad, ik werkte van 07.00 tot s'avond laat. Daarna kwam de administratie nog wat er voor zorgde dat je niet echt op tijd naar bed kon zeg maar. Je werkt je een slag in de rondte maar het levert niks op. Want een beetje rijschool heeft een auto van niet ouder dan 3 jaar. Ik raad het je af, ook al krijg je werk is het financieel vrijwel niet te doen. En wat ook meespeelt zoals eerder gezegd: De markt is echt verzadigd. Instructeur zijn is een roeping, je wordt er echt niet rijk van. Je mag blij zijn als je je in je levensonderhoud kunt voorzien. | |
Leandra | zondag 18 september 2016 @ 07:41 |
Check. | |
mujentas | zondag 18 september 2016 @ 10:22 |
Ik ben nu wel benieuwd naar het percentage dat je onderaan de streep overhoudt. Ik denk dat ik het ook niet zou kunnen, de hele dag maar in de auto zitten. Na een tijdje gaat dat je echt opbreken denk ik. | |
hottentot | zondag 18 september 2016 @ 14:09 |
Percentage is alleen interessant als je ook het uurtarief weet wat erbij hoort. | |
hottentot | zondag 18 september 2016 @ 14:13 |
Ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt, "kennis" van mij heeft het 20 jaar geleden gedaan, en die vind het geweldig, heeft die zin in een lekker ijsje laat hij ze langs de Italiaan rijden, heeft hij zin in een sigaretje laat hij ze naar een mooie plek rijden voor een bespreking. Maar hij is in de goede tijd ingestapt en zingt deze periode makkelijk uit omdat hij veel tevreden klanten had en nu de 2e generatie daarvan krijgt. En waar hij vroeger in de zomer zich kapot zweette in de bouw en in de winter verkleumde zit hij nu het hele jaar in een fijne stoel met climate control vrouwen te kijken ![]() | |
Visualthinker | maandag 19 september 2016 @ 01:25 |
Doe eens wat onderzoek naar collega rijschool houders https://www.kvk.nl/producten-bestellen/jaarrekeningen/ | |
vannelle | maandag 19 september 2016 @ 02:29 |
Dank je, de reacties die je verwijdert hebt waren niet toepasselijk idd. Maar als instructeur verdien je geen moer, het is echt een roeping anders moet je het niet doen. Want het is niet alleen de prijs van het lessen, na 3 jaar moet je weer een nieuwe auto hebben om mee te doen, en ondertussen is er ook onderhoud nodig waardoor je je auto ff kwijt bent. En als je eenmaal thuis bent mag je de administratie gaan doen en voor wat? Nog geen 1200 netto per maand en daar moet je ook je auto nog van betalen. Ik raad het af dus. | |
Worteltjestaart | maandag 19 september 2016 @ 11:30 |
Ik denk vooral dat je het in de bijzondere uitvoering moet zoeken. Een familielid van mij is juist vrij succesvol rij-instructeur geworden na ontslagen te zijn, maar hij focust zich duidelijk op mensen die vanwege faalangst, eerdere ongevallen, etc., niet geholpen zijn bij een 13-in-een-dozijn rijschool. | |
vannelle | maandag 19 september 2016 @ 21:14 |
Als je jezelf kunt onderscheiden van de rest val je positief op idd. Maar om officieel als faalangstinstructeur door het leven te gaan heb je een extra opleiding nodig. Ik heb dat soort mensen ook wel in de auto gehad en kon daar volgens mij goed mee omgaan (afgaande op hun feedback) maar als je jezelf zo wil etaleren heb je dus wel weer een extra papiertje voor nodig. En dan nog ga je er niet rijk van worden. Het is echt ontzettend leuk en dankbaar werk, dat absoluut. Maar als je geld wilt verdienen is een ander beroep wellicht meer geschikt. | |
Thezappa | woensdag 21 september 2016 @ 20:38 |
rijles in natura jw | |
regmail | woensdag 21 september 2016 @ 21:08 |
Tja dat werd veel genoemd. Maar als rijinstructeur verdien je te weinig. Of je moet idd bijbedoelingen hebben. | |
vannelle | donderdag 22 september 2016 @ 15:45 |
Fabeltjes. Er valt sexueel weinig te beleven en dat geldt ook voor de verhalen over loodgieters, glazenwassers (kopje koffie glazenwasser?) en postbodes. Het is gewoon (dankbaar) werk en niet meer dan dat. Het is een mooi beroep maar het verdient ronduit slecht. | |
Skv | donderdag 22 september 2016 @ 17:23 |
Wat een slecht doordacht plan. Mijn God. Je doet toch wel iets meer onderzoek dan dit als je een bedrijf wil starten? | |
regmail | donderdag 22 september 2016 @ 19:21 |
Euh nee heeft groot in nieuws gestaan. http://m.telegraaf.nl/aut(...)uil-voor-seks-legaal | |
hottentot | donderdag 22 september 2016 @ 19:57 |
Maar daarmee is TS niet gered, ze zal als vrouw toch wel gek zijn dat zij kosten gaat maken zodat anderen seks met haar kunnen hebben. Als ze die kant op wil dan zijn er genoeg manieren waardoor het haar geen geld kost maar juist een bovenmodaal inkomen oplevert. Maar goed, laten we dit topic niet die kant op sturen. | |
vannelle | donderdag 22 september 2016 @ 20:20 |
Dat het legaal is wil niet zeggen dat het schering en inslag is. | |
ophaling10 | donderdag 22 september 2016 @ 21:15 |
er zijn er zoveel dat ze de opleiding(rijbewijs) voor een habbekrats op groupon etc.. zetten, dus is hier geen stuiver in te verdienen. |