abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165361406
Hoii iedereen,

Kennen jullie dat gevoel soms een beetje alleen te zijn ?
Dat je alles hebt wat je nodig hebt maar er toch een knagend gevoel is naar een dikkere vriendschap.

Hoe weet je wanneer iemand oprecht vrienden met je wilt zijn ?

Liefs,
lau-de-denker

[ Bericht 87% gewijzigd door Lau-de-denker op 16-09-2016 12:04:55 ]
pi_165361431
Ok bedankt
pi_165361468
Goh ja, wat zal ik zeggen(?), ik wacht toch liever maar even op de beknopte samenvatting. :|W
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_165361532
Ik denk dat je wat minder moet denken.
Uitvinder van de biersmiley.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 16 september 2016 @ 11:31:34 #5
163650 Greys
pi_165361633
Probeer er wat minder krampachtig mee om te gaan, niet te veel over nadenken. Ga gewoon om met je huidige vriendinnen (al klinken die meer als kennissen) en wees niet zo bang om mensen kwijt te raken. Als ze je niet leuk genoeg vinden, dan toch lekker niet? Dan passen ze niet bij je :)
Leuter een beetje met mensen op Facebook, ga af en toe mee naar leuke dingen, je ontmoet echt vanzelf andere mensen in de loop van je leven en degenen die goed voor je zijn als vriendschap die blijven plakken en de rest niet. Zo gaat dat nou eenmaal. Soms heb je maar één of twee echt goede vrienden en dat is op dat moment dan ook echt gewoon genoeg.

Oh en "appeltje"? Waarom noem je diegene zo?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_165362176
Appeltje was even voor de duidelijkheid dat zij het is waar ik over praat, haha

Dat is dus het jammere, ik kan moeilijk minder denken.
Hebben jullie een manier om de knop om te zetten van denken naar minder denken ?

Dat over die beknopte samenvatting trouwens, snap ik 😁. Het is ook een vaag verhaal.

Dankjulliewel voor de reacties !
pi_165440357
Ik herken het wel. Ben in de loop der jaren een aantal keer verhuisd en daardoor langzamerhand al mijn goede vriendschappen kwijt geraakt. Nu nog een paar kennisjes hier en daar, maar ik heb letterlijk niemand (behalve mijn vriend) met wie ik echt een band heb. Vind het dood eng, want als mijn relatie ooit uit gaat of ik iets met iemand wil delen dan is er niemand. Ik probeer wel eens vriendschap met mijn kennissen te versterken, maar het voelt nooit goed. Alsof ik dan moet lopen faken en mezelf gigantisch moet aanpassen. Als jij tips hebt hoor ik het graag!
pi_165442550
Jij vraagt: "Hoe weet je wanneer iemand oprecht vrienden met je wil zijn?". Daarmee stel je volgens mij de verkeerde vraag. Want 'weten' impliceert dat het om kennis gaat; iets dat je hoofd je ingeeft. Je weet niet of iemand een vriend is, maar moet je ervoor open stellen en merkt/voelt het dan na verloop van tijd vanzelf. Je kunt niet besluiten: vanaf nu ben ik met hem/haar bevriend. Vriendschap groeit ongemerkt en ongeforceerd. Groeit het niet, dan is het er niet. Dan is het iets anders, of zelfs niets. Vriendschap kan groeien, maar blijft zich ook ontwikkelen. Je kunt sterker met iemand bevriend raken, maar ook juist uit elkaar groeien. En twee personen kunnen zelfs beiden hun band anders zien: de één ziet een vriend, de ander een kennis. Pijnlijk? Ja, maar je gaat er niet dood aan. Gewoon even opnieuw afstemmen.
Het gevoel hebben dat je alleen bent, komt bij meer mensen voor. Je kunt alle fysieke behoeften vervullen en nog steeds leegte voelen omdat je non-fysieke behoefte niet vervuld zijn: geborgenheid / intimiteit / erkenning et cetera. Maar specifiek op zoek gaan naar iemand die die leegte voor jou invult, werkt niet. Jouw vriend(in) is er niet primair om voortdurend jouw problemen op te lossen. Dat kan hooguit tijdelijk een secondair onderdeel van een reeds bestaande vriendschap zijn.
pi_165444506
Als 'ie je high fived nadat je z'n zus en moeder verwend hebt.
  dinsdag 20 september 2016 @ 09:25:56 #10
416020 K44S
The bearded man
pi_165445248
Een echte vent heeft geen vrienden nodig.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
  dinsdag 20 september 2016 @ 11:12:06 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_165446790
Dat weet je nooit. Het beste wat je kan doen is zorgen dat jij een goede vriend bent.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 28 september 2016 @ 15:59:55 #12
455618 Halle_Luja
Lekkere kont, niet?
pi_165626085
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:15 schreef Lau-de-denker het volgende:
Hoii iedereen,

Kennen jullie dat gevoel soms een beetje alleen te zijn ?
Ja, dat ken ik wel.

quote:
Dat je alles hebt wat je nodig hebt maar er toch een knagend gevoel is naar een dikkere vriendschap.
Je bedoelt keiharde sex? Ja, ook dat herken ik.

quote:
Hoe weet je wanneer iemand oprecht vrienden met je wilt zijn ?
Dan gaat de toegangspoort open en mag je je zaadjes verspreiden.

quote:
Liefs,
lau-de-denker
Liefs terug,
Halle_Luja
pi_165629610
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 09:25 schreef K44S het volgende:
Alleen iemand die geen vrienden heeft schrijft zoiets
  woensdag 28 september 2016 @ 19:09:01 #14
416020 K44S
The bearded man
pi_165630257
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:41 schreef sweet_symphony het volgende:

[..]

Alleen iemand die geen vrienden heeft schrijft zoiets
Ik ben dan ook een Fok!er, dus geen vrienden.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_165715049
Een echte vriend is denk ik iemand die je niet elke dag hoeft te zien maar die wel onvoorwaardelijk altijd voor je klaar staat wat er ook gebeurt, die je fouten respecteerd en vergeeft. Zo gaat het met echte liefde denk ik ook. Sommige gaan uit elkaar en toch blijven ze hun hele leven van diegene houden. omdat het dieper gaat dan alleen het uiterlijk en sex..

Zulke relaties bestaan. het kunnen familieleden zijn. vrienden. liefdespartners.. maakt niet uit.. Als die onvoorwaardelijke vlam maar bestaat

Ze zijn wel zo zeldzaam als parels.
pi_165717980
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 09:25 schreef K44S het volgende:
:')
'Ego te absolvo peccatis tuis in nomine patris et filii et spiritus sancti.'
pi_165718836
Als je maar met verschillende mensen over diverse zaken kan praten en dingen met ze kan doen. Zo krampachtig de label "vriend" plakken hoeft ook weer niet. Alsof vrienden de perfecte mensen zijn die je leven perfect maken.

De een denkt dat je een oproepbare pinautomaat bent, de ander komt altijd te laat, weer een ander dit dat en ga zo maar door.
pi_165765968
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:57 schreef Lau-de-denker het volgende:

Dat is dus het jammere, ik kan moeilijk minder denken.
Hebben jullie een manier om de knop om te zetten van denken naar minder denken ?
Drugs of afleiding.

De laatste is beter voor je gezondheid.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 13:22:23 #20
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_165768917
Schaf een huisdier aan, bv een kond. Is dat te ingewikkeld in je leven ivm tijd, afwezig zijn en zo, neem dan zo een Japans robothondje. Gisteren was in het nieuws een robotje van (het automerk) Toyota. Kan je emoties "lezen", welk humeur dat je hebt, en reageert daar dan op. Is zo groot als een dikke hamster, dus kan mee in je damestas. Kost zo een 300 euro.
Want straks zullen mensen minder en minder relaties hebben maar alles electronisch en digitaal. Dan krijg je robots voor gezelschap, bediende, sexpartner, gesprek enz.
Op den duuur zullen deze robots zdanig goed zijn geprogrammeerd en zijn uitgerust met attributen (denk alleen maar eens wat je zou kunnen verzinnen om een ideale penis te maken, trillen zuigen kloppen hameren, verwarmen, jou vol spuiten, of net niet, nooit te vroeg of te laat klaar komen enz.
Met ingebouwd brom-tril vlindertje voor clitoris en ingebouwd anaal stimulator.

Het is slechts eem kwestie van tijd (en gewenning) en dan zullen deze menselijke robots veeeel prettiger gezelschap zijn dan gewone mensen. En dan zul je nooit meer alleen zijn, want robots gaan niet breemd en verlaten je nooit!

The future is coming! Nog effe wachten!

*O* *O* *O*
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  woensdag 5 oktober 2016 @ 15:47:18 #21
178497 Pensylvania
met zonder dubbel n
pi_165771155
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:59 schreef Halle_Luja het volgende:

[..]

Ja, dat ken ik wel.

[..]

Je bedoelt keiharde sex? Ja, ook dat herken ik.

[..]

Dan gaat de toegangspoort open en mag je je zaadjes verspreiden.

[..]

Liefs terug,
Halle_Luja
I like the way you think
vor een signature moette betalen kut, schuevuh mee die mars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')