abonnement Unibet Coolblue
pi_165362362
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:55 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dus de bankwerker die zijn hele huis heeft verbouwd met gereedschap 'geleend' van zijn werkgever denkt als een crimineel?
Dat iemand geld leent om een huis te kopen is niet bepaald het summum van hebberigheid. Een normale woning behoort tot de basisbehoeften.
The view from nowhere.
pi_165362513
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 11:54 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Een slachtofferrol krijg je niet, die neem je zelf aan.
In de rechtspraak is slachtoffer een normaal begrip. De reden is dat je ook werkelijk slachtoffer kan zijn.

quote:
Ok....dus als iemand het niets met je eens is, dan is die persoon agressief en ondermijnend....

Interessant....vanuit psychologische oogpunt, dan....
Het oorzakelijk verband in je 'als ... dan ...' redenering is uit de lucht gegrepen.

Ik laat het verder aan het oordeelsvermogen van de lezers om uit te maken wie / wat hier redelijk is.
The view from nowhere.
pi_165362889
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:10 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In de rechtspraak is slachtoffer een normaal begrip. De reden is dat je ook werkelijk slachtoffer kan zijn.
Maar slachtoffer zijn en een slachtofferrol aannemen zijn twee totaal andere zaken.
Psychology 101.

quote:
Het oorzakelijk verband in je 'als ... dan ...' redenering is uit de lucht gegrepen.
Is een persoonlijke mening.

quote:
Ik laat het verder aan het oordeelsvermogen van de lezers om uit te maken wie / wat hier redelijk is.
Dat lijkt me inderdaad maar het beste. Veel plezier met je neo-liberalisme. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_165363049
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 12:26 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Maar slachtoffer zijn en een slachtofferrol aannemen zijn twee totaal andere zaken.
Psychology 101.
Waar heb ik dat ontkent?

quote:
[..]

Is een persoonlijke mening.
Ik bepaal liever zelf wat mijn motieven en beweegredenen zijn. Hoe kom je erbij, dat jij dat mag invullen?

quote:
Dat lijkt me inderdaad maar het beste. Veel plezier met je neo-liberalisme. :)
The view from nowhere.
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:35:11 #55
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165364376
quote:
Is dat jouw reactie op mijn stelling? Een beetje symboolpolitiek?
Je creëert geen welvaart door succesvolle mensen arm te maken. Leer dat toch eens een keer.
Je creëert welvaart door interactie tussen mensen te bevorderen. Dat doe je dus niet door van iedere transactie de helft af te romen. Zo wordt het voor iedereen onbetaalbaar. Je moet nu al bruto ¤100 verdienen om een ander netto ¤25 over te laten houden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 16 september 2016 @ 13:58:39 #56
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165364894
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Is dat jouw reactie op mijn stelling? Een beetje symboolpolitiek?
Je creëert geen welvaart door succesvolle mensen arm te maken. Leer dat toch eens een keer.
Je creëert welvaart door interactie tussen mensen te bevorderen. Dat doe je dus niet door van iedere transactie de helft af te romen. Zo wordt het voor iedereen onbetaalbaar. Je moet nu al bruto ¤100 verdienen om een ander netto ¤25 over te laten houden.
Het is mijn reactie op die banencreatie onzin van je.

Ga jij maar terug naar de schoolbanken
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 16 september 2016 @ 14:01:41 #57
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165364969
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is mijn reactie op die banencreatie onzin van je.

Ga jij maar terug naar de schoolbanken
Ik heb mijn leven lang banen gecreëerd. De overheid heeft daar nooit aan bijgedragen. Eerder het tegendeel.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_165364998
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 09:34 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

kwetsbare groepen binnen onze natiestaat. Gewoon ordinair herverdelen.

Geld geven is geen welvaart verhoging.
De milleniumdoelstellingen gaan wel verder dan herverdeling. Net zoals herverdeling indirect zelf ook tot welvaartsverhoging kan leiden.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  vrijdag 16 september 2016 @ 15:07:03 #59
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165366237
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:02 schreef keste010 het volgende:

[..]

De milleniumdoelstellingen gaan wel verder dan herverdeling. Net zoals herverdeling indirect zelf ook tot welvaartsverhoging kan leiden.
Herverdelen is onrechtvaardig tegenover de persoon die voor dat geld heeft gewerkt en pure minachting van de armen. Het enige wat helpt is mensen in staat te stellen voldoende te verdienen om in hun levensonderhoud te voorzien. Dat doe je door loon niet te belasten met loonbelasting. Dat doe je niet door arbeidsloon eerst te belasten met 21% btw voordat je het verder afroomt met loonbelasting.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 16 september 2016 @ 15:27:33 #60
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165366666
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 14:01 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik heb mijn leven lang banen gecreëerd. De overheid heeft daar nooit aan bijgedragen. Eerder het tegendeel.
BramvanLoon heeft al eens deze grote mond goed doorgeprikt
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 16 september 2016 @ 15:29:06 #61
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165366694
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Herverdelen is onrechtvaardig tegenover de persoon die voor dat geld heeft gewerkt en pure minachting van de armen. Het enige wat helpt is mensen in staat te stellen voldoende te verdienen om in hun levensonderhoud te voorzien. Dat doe je door loon niet te belasten met loonbelasting. Dat doe je niet door arbeidsloon eerst te belasten met 21% btw voordat je het verder afroomt met loonbelasting.
Rechts doet ook aan herverdelen. Met andere mechanismen weliswaar maar toch. Kadasterfraude is ook een mooie herverdeling.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 16 september 2016 @ 15:45:53 #62
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165367083
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

BramvanLoon heeft al eens deze grote mond goed doorgeprikt
Bram van Loon? Het enige waar die gaten in maakt is het zand als hij er in pist.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 16 september 2016 @ 15:47:00 #63
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165367102
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rechts doet ook aan herverdelen. Met andere mechanismen weliswaar maar toch. Kadasterfraude is ook een mooie herverdeling.
Nee.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_165367130
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Herverdelen is onrechtvaardig tegenover de persoon die voor dat geld heeft gewerkt en pure minachting van de armen. Het enige wat helpt is mensen in staat te stellen voldoende te verdienen om in hun levensonderhoud te voorzien. Dat doe je door loon niet te belasten met loonbelasting. Dat doe je niet door arbeidsloon eerst te belasten met 21% btw voordat je het verder afroomt met loonbelasting.
Een hele hoop meningen geponeerd als feiten. Jammer dat je een discussie weer zo kan laten doodbloeden..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  vrijdag 16 september 2016 @ 15:50:33 #65
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165367169
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee.
Ga het nakedcapitalism blog maar lezen. Zat voorbeelden van rechtse herverdeling door de tijd heen. Totdat het vet van de botten weg is natuurlijk.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 16 september 2016 @ 15:53:57 #66
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165367236
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:48 schreef keste010 het volgende:

[..]

Een hele hoop meningen geponeerd als feiten. Jammer dat je een discussie weer zo kan laten doodbloeden..
Water stroomt ook niet tegen de berg op. Sommige zaken zijn gewoon zo.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 16 september 2016 @ 15:54:29 #67
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165367247
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ga het nakedcapitalism blog maar lezen. Zat voorbeelden van rechtse herverdeling door de tijd heen. Totdat het vet van de botten weg is natuurlijk.
Herverdelen is altijd fout.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_165367272
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:53 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Water stroomt ook niet tegen de berg op. Sommige zaken zijn gewoon zo.
En 'herverdelen is onrechtvaardig' valt ook in dat rijtje? Ik denk dat je toch wel betere one liners kan vinden die men als natuurwet wil aannemen..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:06:45 #69
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165367472
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:54 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Herverdelen is altijd fout.
Maar er is geen land en geen tijdperk waar dat niet gebeurt
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:15:28 #70
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_165367652
Je hoort vaak over de voordelen van het opsplitsen van bedrijven (itt de molochen van Japan en Korea). De trend is echter omgekeerd.

http://www.economist.com/(...)in-dominating-global
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:47:17 #71
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165368158
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 15:55 schreef keste010 het volgende:

[..]

En 'herverdelen is onrechtvaardig' valt ook in dat rijtje? Ik denk dat je toch wel betere one liners kan vinden die men als natuurwet wil aannemen..
leg mij eens uit waarom de politiek in moet grijpen in afspraken tussen volwassen mensen, werkgevers en eventuele vakbonden. Laat ze dan gewoon per decreet de lonen vaststellen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 16 september 2016 @ 16:48:27 #72
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_165368171
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Maar er is geen land en geen tijdperk waar dat niet gebeurt
Volgens mij is dat een rechtstreeks gevolg van onze democratie. Stemmen kopen door geld van minderheden uit te delen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_165368239
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

leg mij eens uit waarom de politiek in moet grijpen in afspraken tussen volwassen mensen, werkgevers en eventuele vakbonden. Laat ze dan gewoon per decreet de lonen vaststellen.
Als je niet zo oost-indisch doof was bij eerdere discussies hierover was ik hier misschien nog wel op ingegaan. Je bent er in ieder geval weer goed in geslaagd om de aandacht af te leiden van het succes van de millenniumdoelstellingen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  vrijdag 16 september 2016 @ 17:03:56 #74
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_165368420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 16:15 schreef Klopkoek het volgende:
Je hoort vaak over de voordelen van het opsplitsen van bedrijven (itt de molochen van Japan en Korea). De trend is echter omgekeerd.

http://www.economist.com/(...)in-dominating-global
Grappig dat er enerzijds wordt beweerd dat fusies en overnames zelden succesvol zijn en dat dit soort bedrijfskundige megaprojecten dus niet de vergoeding van CEO's rechtvaardigen. Nu blijkt het terecht dat de CEO's een grote beloning toucheren, immers hebben fusies en overnames er mede voor gezorgd dat reuzenbedrijven een groot deel van de wereldwijde winsten realiseren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_165368688
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 17:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Grappig dat er enerzijds wordt beweerd dat fusies en overnames zelden succesvol zijn en dat dit soort bedrijfskundige megaprojecten dus niet de vergoeding van CEO's rechtvaardigen. Nu blijkt het terecht dat de CEO's een grote beloning toucheren, immers hebben fusies en overnames er mede voor gezorgd dat reuzenbedrijven een groot deel van de wereldwijde winsten realiseren.
Door samen te gaan krijg je een groter bedrijf, ook als de som kleiner is dan de delen. Een groter bedrijf kan hogere salarissen betalen aan de top (het fungeert als een piramide).
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')