In de spits moet je dat daar niet willen met vrachtverkeer en alles. In het weekend zou ik het misschien ook wel doen overigens.quote:Op vrijdag 30 september 2016 22:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik wel. Maar ik kom er alleen in de weekenden nog wel eens.
Andere kant bij HI Ambacht is ook altijd raak. 5 banen. En gewoon lekker met net geen 100 op strook 3 of 4 of zelfs 5 blijven rijden. Mensen die daar alvast voor de linker tunnelbuis 5 km verderop willen voorsorteren.
In Groot-Brittanië ja. Daar doen ze het goed.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 08:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Gelukkig telt de rest van de wereld wel goed, en alleen jij niet. Maakt je verhalen vast duidelijker
in Australië tellen ze zelfs onderstebovenquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 10:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
In Groot-Brittanië ja. Daar doen ze het goed.
Gtfo? En je bent blauw. Oké.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in Australië tellen ze zelfs ondersteboven
Rijstroken worden genummerd vanaf de middenberm, deal with it, or gtfo.
ik ben niet blauw, ik ben gewoon menskleurig, de lichte variant.quote:
In België wordt dit algemeen wel omgekeerd gedaan. Derde vak is het vak aan de middenberm, eerste vak is het vak naast de pechstrook.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
in Australië tellen ze zelfs ondersteboven
Rijstroken worden genummerd vanaf de middenberm, deal with it, or gtfo.
Het is vaak niet echt een kwestie van "laten". Je geeft voor je genoeg ruimte waar normaliter één auto tussen past, en dan drukken ineens drie hengstjes hun hok ertussen, jou en passant afsnijdend.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:43 schreef Pap89 het volgende:
Ritsen kunnen echt veel mensen niet.
1 om 1, 1 voor 1.
Mensen die er dus "meerdere" tussenlaten, zijn ook gewoon klachtwaardig, daardoor stroomt het allemaal ook niet beter door.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 12:13 schreef MarieAlice het volgende:
Tegenirritatie: dan de zoon van de chauffeur die dan aan chauffeurs mouw gaat trekken 'pa, alstublieft, ik heb daar les van '
Ik ga mijn auto niet schade rijden omdat er iemand niet voor mag hoor.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 16:08 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Het is vaak niet echt een kwestie van "laten". Je geeft voor je genoeg ruimte waar normaliter één auto tussen past, en dan drukken ineens drie hengstjes hun hok ertussen, jou en passant afsnijdend.
Enige remedie soms is dicht proberen te rijden, maar dat is ook weer zo kleinzielig, opgefokt en gevaarlijk...
Nee ik ook niet natuurlijk, dat is juist mijn puntquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 20:05 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik ga mijn auto niet schade rijden omdat er iemand niet voor mag hoor.
Hier ook elke avond het geval. En als je dan zelf wzl de kruising openhoudt, dan staan ze als een malle te toeteren achter je.quote:Op zondag 2 oktober 2016 18:44 schreef Voszje het volgende:
Lekker de kruising blokkeren. Ik moet naar links de straat in, niemand die even bedenkt dat het misschien slim is om de kruising vrij te houden.
Precies ja.quote:Op zondag 2 oktober 2016 18:48 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Hier ook elke avond het geval. En als je dan zelf wzl de kruising openhoudt, dan staan ze als een malle te toeteren achter je.
Op gegeven moment gewoon langzaam ertussen drukken... Net als bij ritsen in de file. Ook wel eens gehad, toen ik achter een graafmachine stond. Na enige tijd was ie het zat, bewoog ie de giek wat en hing hem zo boven de motorkap van eentje die nog de kruising op moest rijden... Goh, toen kwam de boodschap wel aan.quote:Op zondag 2 oktober 2016 18:44 schreef Voszje het volgende:
Lekker de kruising blokkeren. Ik moet naar links de straat in, niemand die even bedenkt dat het misschien slim is om de kruising vrij te houden.
Maar dat is wel goed voor mijn geduld hoor. Dan blijf ik graag nog wat langer staan.quote:Op zondag 2 oktober 2016 18:48 schreef MarieAlice het volgende:
Hier ook elke avond het geval. En als je dan zelf wzl de kruising openhoudt, dan staan ze als een malle te toeteren achter je.
Dat is natuurlijk ook weer weinig productiefquote:Op zondag 2 oktober 2016 20:22 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Maar dat is wel goed voor mijn geduld hoor. Dan blijf ik graag nog wat langer staan.
quote:Op zondag 2 oktober 2016 19:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
Op gegeven moment gewoon langzaam ertussen drukken... Net als bij ritsen in de file. Ook wel eens gehad, toen ik achter een graafmachine stond. Na enige tijd was ie het zat, bewoog ie de giek wat en hing hem zo boven de motorkap van eentje die nog de kruising op moest rijden... Goh, toen kwam de boodschap wel aan.
Zo heb ik wel eens een stempeltje van de kraan uitgeschoven op de snelweg toen ik een beetje flauw werd van die figuren die de file voorbijreden over de vluchtstrook. Bloedlink natuurlijk; als er eentje op vlamt ben je zwaar de lul, maar kon het toch effe niet laten. Werkte ook heel prima uiteraardquote:Op zondag 2 oktober 2016 19:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
Net bijna getuige van een ongeluk op de A7. Asfalt vrachtwagen met aanhanger waarop een asfalteermachine stond, daar strak achter een Dacia Logan. Ik laat een gat vallen en op het rechte stuk start ik met gas geven. Op het moment dat ik ca. 65 rijd op mijn teller en duidelijk inloop op de Dacia én de vrachtwagen, besluit de Dacia in te voegen... Naar rijstrook 1. Daar mag je 130, verkeer van rechts ging al naar links, invoeghulp geven, maar de Dacia besloot dus de vrachtwagen nog maar eens te invoeghulpen met een eigen snelheid van 60 a 70 km/h. Flinke noodstoppen erin, vrachtwagen die maar op de invoegstrook/vluchtstrook bleef om de mensen ruimte tot uitwijken te geven... En die vrouw in die Dacia? Die had niets door.
Verdere irritatie: Volk zonder licht in een donkere of grijze auto terwijl je een zicht hebt naar de zijkanten van 300-500 meter en op de weg constant in een spray rijdt door de regen.
[..]
Op gegeven moment gewoon langzaam ertussen drukken... Net als bij ritsen in de file. Ook wel eens gehad, toen ik achter een graafmachine stond. Na enige tijd was ie het zat, bewoog ie de giek wat en hing hem zo boven de motorkap van eentje die nog de kruising op moest rijden... Goh, toen kwam de boodschap wel aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |